hallo dames, ik ben nu met mijn vierde kuur clomid begonnen, zit nu op 150 mg. Nu zat ik met af te vragen wat er nog meer voor mogelijkheden zijn wanneer clomid niet helpt om de eicellen voloende te laten groeien? Mijn eicellen groeien tot 10-12 mm maar stoppen dan met groeien. Ik lees veel over behandelingen om te zorgen voor een goede eisprong maar op dat stadium ben ik dus nog niet. Weet iemand anders nog wat voor andere mogelijkheden er zijn en zou je dat aub willen laten weten? Hartstikke bedankt alvast! gr natascha
Als de clomid niet aanslaat is er nog de mogelijkheid om hormonen te gaan spuiten, daarmee is ook een en ander beter te regelen en kunnen ze bv ook tussentijds nog de dosis verhogen.
ik dacht dat hormonen spuiten alleen maar gebeurde om een goede eisprong op te wekken, maar dat kan dus ook voor om de eitjes te laten rijpen?
Hoi Natascha, Met hormoonspuiten kun je idd zoals Zora schrijft ook de eicelgroei bevorderen. En is dus niet alleen voor het opwekken van een eisprong. Hangt misschien wel van het soort behandeling af, dat weet ik dan weer niet (moest zelf namelijk direct voor icsi). Voor de icsi behandeling spuit ik bijvoorbeeld Gonal-f (gonadotrofine) om de groei van meedere follikels te stimuleren. (voor in aantal en voor de grootte). Maar anderen spuiten bijv. weer puregon voor hetzelfde effect. Weet niet of er nog andere hormonen zijn die je kunt spuiten hiervoor. In elk geval veel succes en hopelijk groeien ze gauw of krijg je gauw iets anders waardoor ze groter groeien. Gr. Majo
Ik heb twee keer Clomid gebruikt maar dat hielp niet. Ik ben nu begonnen met het spuiten van Puregon en heb maandag een FM. Dan hoor ik of dit aanslaat.
Ik had de eerst ronde clomid wel een eitje (maart 09) In de tweede ronde leek het er op dat er geen ei kwam maar op cd 22 toch ineens wel een ei. Maar omdat ik er erg heftig op reageer, werd ik meteen ingepland voor een Laproscopie (aanprikken van de ouwe eiblaasjes e.d.) . Mischien eens vragen hoe je gyn er over denkt. Die van mij zei dat hier meer goede berichten over waren (ivm spontante zwangerschappen) dan met Clomid.
Natascha Je hebt hormonen om de eigroei te bevorderen, zoals Menopur, Puregon of Gonal. Wat jij bedoelt is Pregnyl, dat wekt inderdaad de eisprong op. En er zijn ook nog hormonen die je na de eisprong kunt gebruiken, om het baarmoederslijmvlies in stand te houden en de innesteling te bevorderen.