Asherman lotgenoten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pooltje, 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hoi allemaal,

Nou vandaag: ze zijn een uur bezig geweest en hebben de baarmoedermond schoongemaakt en daarna in de baarmoeder ook de verklevingen weggehaald. De uitgang van de linker eileider is ook vrijgemaakt en de rechter was niet te vinden. Dus of die open is, weten ze nog niet.
    Ik krijg nu hormonen om ervoor te zorgen dat mijn baarmoederslijmvlies dikker wordt in de hoop dat dan de verklevingen wegblijven. Maar ja... Asherman zou niet zo gevreesd zijn als de kans op terugkomen erg groot is. Na 6 weken krijg ik met ander medicijnen weer een onttrekkingsbloeding en over 10 weken weer een hysteroscopie. In principe voor controle of anders om weer weg te halen.

Ze kunnen geen uitspraken doen over het vervolg omdat er nu ook niets voor nodig was om dit te krijgen (normaal zijn er echt complicaties of is er een slager aan de slag geweest) dus durven ze echt niet op de feiten vooruit te lopen. Wel zullen ze er alles aan doen om ons doel te bereiken maar hoe lang de weg is en of die inderdaad blijft liggen is niet duidelijk

Wij zijn in elk geval tevreden en hebben in elk geval nog geen verboden in te gaan bord gekregen dus er is nog een kans op een beebje. maar hoe groot die is?

2. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi Bramtim, sterkte met het herstel van de operatie en de klap van het nieuws. Ook al ben je op Asherman voorbereid, als je echt hoort hoe het er voor staat komt dat hard aan :cry: .

Wat ik wel vreemd vind om te horen is dat ze geen spiraaltje hebben geplaatst? Klopt dat?
    In Nederland is dat standaard na het verwijderen van verklevingen om te voorkomen dat de baarmoeder weer verkleefd. Afhankelijk van de ernst van de verklevingen moet het spiraaltje dan 6 tot 10 weken blijven zitten. Wellicht goed om toch even na te vragen in het ziekenhuis?

Over het weer zwanger worden. Ik schrijf ook op een ander forum meer meer vrouwen die Asherman hebben (gehad) en daar zijn inmiddels 3 zwangeren vrouwen en twee zijn zwanger geraakt maar hebben helaas weer een MK gekregen (wel beiden zonder curretage en dus hopelijk zonder nieuwe verklevingen).
    Voor zover mij bekend zijn de verklevingen nog niet terug gekomen bij één van deze vrouwen of in ieder geval niet in ernstige mate. Ik zal dat nog eens navragen, want ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Geef de hoop dus niet op hoor, dat doe ik ook niet ;) ! Op dat front heb ik ook goed nieuws, ik ben eindelijk voor het eerst ongesteld na het verwijderen van het spiraaltje en vandaag is officieel dag 1 van de eerste cyclus dat we weer kunnen proberen zwanger te worden en volgende week is de eerste follikelmeting voor de IUI. Hopelijk kan ik je snel bewijzen dat zwanger worden na Asherman echt weer mogelijk is :thumup: !

groetjes, Margot

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ha Margot! Spannend dat je in ronde 1 zit! Hoop dat je echt heel snel een posi test in handen hebt

Je hebt gelijk over het spiraaltje maar de meningen zijn daarover verdeelt vertelde mijn arts (zij werkt nauw samen met emanuel en doet ook onderzoek samen met hem) Zij doet het liever zonder.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat het geen klap is nu. Ik was bang voor een complete nee maar die kreeg ik niet. De rest moeten we echt afwachten. Er is niks over te zeggen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niks wil lezen over Asherman nu en gewoon mijn eigen weg ga lopen. ALhoewel als jij zwanger bent wil ik dat wel weten natuurlijk. Ik ga nog niet op de feiten vooruit lopen maar eerst lekker op vakantie en we zien wel weer verder daarna.

Veranderen kunnen we het niet, hopen doen we wel.

4. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Oke, ik wist niet beter of iedereen moet aan de spiraal, maar er zijn natuurlijk veel meer behandelmogelijkheden. Betekent dit dat ik ook al direct weer kan proberen om zwanger te geraken? Want de beste manier om verklevingen tegen te gaan is een zwangerschap :) !

Geniet van de welverdiende vakantie! Ik moet nog een weekje werken en heb dan ook lekker een maand vakantie 8) !

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik hoef het niet te laten om weer zwanger te worden maar we zien het wel. Ik wil echt even van alle stress bijkomen dus ga echt niet mikken.

Oh lekker he! Ik moet 25 augustus weer werken en heb er dan twee maanden opzitten gna gna . Nee joh.... een maand is heeeeerlijk dus geniet ervan.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Bramtim: Fijn dat je nu geholpen bent, en nu hoop ik met je mee dat de verklevingen niet terug komen. Ik snap je positie dat je nu gewoon nog even echt niet aan de toekomst durft te denken. Ik heb dat ook, je weet gewoon nog niet waar je aan toe bent. Helaas. Maar ik moet zeggen dat het mij wel helpt om de positieve verhalen te lezen, want voordat ik die positieve verhalen te horen kreeg, dacht ik echt dat het game over was, nu inmiddels durf ik mezelf wat neutraler op te stellen, en ben ik niet meer zo heel erg bang dat het nooit meer gaat gebeuren. Maar óf het gaat gebeuren, daar durf ik nog niet aan te denken. Voorlopig moet ik nog 6 weken wachten voor ik geholpen word...

Pooltje: fijn dat je ongie bent geworden! Succes nu! hoop dat je ons snel een positief verhaal kan mededelen!

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    barmtim geweldig dat je geholpen ben en hopelijk blijft het weg nu

Pooltje gefeliciteerd met je eerste ongesteldheid zullen we maar zeggen ;) en hopelijk volgd nu snel de positieve zwangerschapstest

lynn hoe is het met jou hopelijk wordt jij ook snel geholpen

Hier weinig te melden na een positieve ov test op dag 7 maar geen temp stijging is het bloedverlies alweer begonnen dus een cyclus van 11 dagen erg lekker :( niet dus

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    vervelend minimuis :cry:
    ga je overleg houden met de gyn.?
    ik moet 6 weken wachten tot ik bij het spaarne geholpen kan worden. hoop dat mijn schade niet al te erg zal zijn...

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Oh Lynn ik heb met je te doen dat je zo lang moet wachten pffff

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    dank je ...

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    lynn ik hoop dat het allemaal mee valt voor je ik duim in iedergeval dat het niet te erg is alleen vervelend dat je nog 6weken moet wachten hopelijk heb je genoeg afleiding en gaan ze heel snel om.

Vrijdag heb ik een afspraak met de gyn vorige x had hij al voorgesteld om clomid te gaan gebruiken maar dit wilde ik nog niet. Ik denk dat hij het nu weer voorstel en dan zeg ik ja want hier word ik een beetje gek van.

12. peet29

peet29 Nieuw lid

19 aug 2008
    2
    0
    0
    hai meiden,

ik kwam toevallig hier op dit forum,en vind dat jullie mijn verhaal ook maar even moeten lezen..
    mischien dat jullie er iets aan hebben!

april 2006 was ik zwanger van mijn 2de kindje..oh wat waren we blij..met 11 weken begon ik een beetje te vloeien,maar ach,dat kwam wel vaker voor en dus maakte ik me niet al te veel zorgen.het was ook niet veel!toch maar even om een echo,en daar bleek dat het aan het begin al fout was gegaan en dus nooit een echte zwangerschap was geweest maar wat wel doorzwangerde!ze dachten eerst nog aan een mola zwangerschap,maar aan mijn bloedwaarden te zien was dat gelukkig niet zo,want stel je voor,dan moest je een jaar wachten voordat je weer zwanger mocht worden..
    ik had zoiets,mola of niet HET MOET ERUIT!en zo snel mogenlijk.dus de volgende dag een curretage..nou,ik zal je vertellen,zo ziek en zoveel pijn had ik nog nooit gehad/gevoelt.de gyn kwam bij me en ik lag te janken van de pijn...ja,zei de gyn,dat kan wel kloppen,want volgens mij was je veel verder dan 11 weken(16 weken)want ik heb flink moeten schrapen(de slager)hij heeft er een uur over gedaan om alles uit mijn baarmoeder te krijgen..zo tegen de avond aan knapte ik toch een beetje op en mocht naar huis.waar ik nog een week lang op bed heb gelegen en uiteindelijk toch maar weer even naar de dokter..die heeft mij een paardemiddel gegeven waarvan ik lekker opknapte..
    toen eindelijk na7 weken kwam mijn ongi....als je dat tenminste ongi kon noemen.een betje bruine rommel...ik weer bellen..maar dat kwam vaker voor,mijn lichaam moest het allemaal weer zelf doen en die probeerde het weer op te pakken!dus wachten op mijn volgende "ongi"en ja hoor na een week of 14/15 kwam daar eindelijk iets wat op een ongi moest lijken..ik weer bellen,mocht langskomen en weer was er niks aan dde hand.had wel gevraagt of het mischien asherman kon zijn?waar internet wel allemaal niet goed voor is....
    maar dat was het absoluut niet want dat kwam zoooooooooo zelden voor dat ik me geen zorgen hoefde te maken..eerst maar weer even fwachten en als ik binnen 5 weken nog niet ongi was moest ik primolut slikken.ik dus aan de primolut en ook daar kwam mijn ongi niet van op gang.toen nog 4 maanden aan de clomid? gezeten...
    daarna was ik het echt beu..had nu anderhalf jaar met me lopen klooien.vroeg om een andere gyn,en die zei gelijk...maar meid,alles duid op asherman..ik kon wel janken,eindelijk een arts/gyn met verstand.week erop gelijk een kijkoperatie,en jawel hoor,hij kwam mijn baarmoeder nog niet eens in...zo dicht.na veel gewroet had hij eidelijk een klein openingetje gevonden,maar kwam nog niet verder.
    hier moest dr E uit hoofddorp aan te pas komen..november 2007 geopereerd door dr E....conclusie,alles potdicht eileiders,baarmoeder,noem maar op..
    gelukkig heeft hij mijn baarmoeder open weten te krijgen en 1 eileider.daarna een zootje hormonen en een spiraal voor een paar weken(geloof 8 of 9 weken)toen spiraal laten verwijderen en in januarie 2008 opnieuw een operatie om toch die andere eileider ook open weten te krijgen..maar helaas,die was niet meer te herstellen.moet dus verder met 1 eileider..
    er werd me toen gezegt dat wanneer ik na een half jaar nog niet zwanger was dan moest ik me weer melden en weer kijken of het mischien weer dicht zat/zit..
    had nu wel een mooie cyclus van precies 4 weken,maar......elke maand werd mijn ongi weer minder.4 maanden na de laatste operatie zat ik weer tegenover dr E..hij zei,we proberen het gewoon nog een x om je eileider weer open te krijgen..je weet maar nooit.kan ik gelijk kijken of alles nog open is..
    maar die operatie wou hij pas 21 augustus a.s doen.het maakte mij niet meer uit,en had mijn 2 de kinderwens al ver weggeschoven.heb toen mijn eigen gyn gebeld of ik niet een x IUI mocht proberen,voor mij eigen gemoedrust,dat ik achteraf kon zeggen dat ik er werkelijk alles aan heb gedaan!dus 22 juni,op mijn man zijn verjaardag de eerste IUI.en na 1,5 week ongi..jammer maar had niet anders verwacht!weer bruinig,maar nu voelde ik me toch anders..maar alles wees op mijn ongi..koortsuitslag ,wat ik dan altijd heb en bruinige rotzooi..dus lekker stappen met mijn vriendinnen en flink bier drinken en roken...
    maar de ongi zette nu echt niet door..ik een test gedaan,en toen vol verbazing ZWANGER op het schermpje.....ik ben ontzettend blij......maar zooooooooooo bang..heb veel steken en soms de hele dag krampen.ben vandaag 10 weken en 3 dagen.heb vrijdag weer een echo,sta onder controle,en daar ben ik heel blij om.
    dus meiden,ik had het in een heel erge vorm,en toch nog zwanger geworden...ik kan dr E wel kussen van geluk en blijdschap!
    ik hoop van ganser harte dat jullie ook snel zwanger mogen worden,en wie nog naar dr E toe moet,laat het allemaal over je heen komen...die man is hartstikke lief en bovenal goed in zijn werk!

succes allemaal..

groeten peet

13. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi Peet, welkom hier! Is toch grappig om te zien dat je dezelfde meiden op verschillende forums tegenkomt onder andere namen :) ! Blijkt wel uit hoe weinig Ashermeiden meiden er eigenlijk zijn en hoe goed het is dat dit soort forums er zijn, want met elkaar weten we heel veel en gelukkig volgen er dan ook hele goede voorbeelden dat zwanger worden na Asherman echt wel mogelijk is. Ik snap je angst die je hebt, maar het gaat deze keer helemaal goed komen met jullie :baby: !

@All, de 1e IUI na de Asherman-ellende zit erop. Het ging ineens ontzettend snel want maandag heb ik de eerste FM-meting gehad en bleek toen al een folikel van 24 mm te hebben :confused: . Dat was onverwachts groot en ik snap dus niks meer van mijn cyclus. Ik heb direct een pregnylspuit gekregen en heb gisteren de IUI gehad op dag 9 van mijn cyclus, da's wel heel vroeg... Omdat ik geen uitgangsecho heb gehad, weet ik ook niet of het wellicht een 'nepperd' is :( Volgende week maandag moet ik bloedprikken om de progesteronwaarde te bepalen, zodat we kunnen zien of deze cyclus een eisprong heeft plaatsgevonden. Maar goed, de eerste IUI heeft dus plaatsgevonden en het zaad van mijn vriend bleek ontzettend goed, 90% progressief ;) !
    De wachtweken zijn nu dus aangebroken voor mij, NOD op 2 september... De assistente vertelde nog dat het best vaak voorkomt dat een eitje sneller groeit dan verwacht, dus ik ga er maar vanuit dat deze ronde voor het echie is. Dus duimen maar meiden :thumup: !

Hoe is het met jullie allemaal?

groetjes, Pooltje

14. peet29

peet29 Nieuw lid

19 aug 2008
    2
    0
    0
    het gaat deze x helemal goed komen margot ;) de eerste en de laatste IUI.net als mij :)
    meer heb je hopelijk niet nodig.en gaat het in 1 x helemaal goedkomen.

het is hier wel rustig he?ik had geprobeerd om met mijn andere naam in te loggen..maar die bestond al...dus dan maar peet..! :)

groeten peet

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Peet, ik zit ook al een tijdje op dit forum, had via Pooltje het andere forum gekregen, het is hier wel wat stiller inderdaad.

Jee wat een verhaal toch van jou zeg!Ik ben er wel een beetje huiverig voor, maar toch een super goed nieuws voor jullie nu zeg! Ik hoop echt dat alles goed blijft gaan! Ik zit in het wachtbankje om te horen hoe ernstig het allemaal is bij mij...helaas duurt het nog ruim 4 weken.

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Van Pooltje weet ik dat ze een weekje op vakantie is, en na de vakantie mag testen op evt. zw.s, maar hoe gaat het hier met jou Bramtim en Minimuis?
    Met mij nog onveranderd, ben ontzettend bezig om te proberen het wat los te laten, en er niet zo mee bezig te zijn in mijn hoofd....

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    lynn hier gaat het niet zo goed ben daarom ook al een tijdje niet geweest krijg mijn :evil: ongeveer om de 11 dagen heb nu ook alweer last van bloedverlies dus waarschijnlijk een cyclus van 13dagen. Hopelijk gaat het met jou beter.

Pooltje ik duim dat je een mooie positieve test in handen heb begin sep

18. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Zo, wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie. We hebben een rondje Nederland gefietst en zoveel moois gezien, zowel natuurgebieden als mooie landschappen en prachtige stadjes. Was tof 8) !

De eerste IUI is helaas op niets uitgelopen, maar ik ben wel gewoon ongesteld geworden dus dat lijkt in ieder geval voorlopig allemaal weer in orde. Op naar de volgende ronde dus! Vrijdag is al weer de 1e follikelmeting (ik had deze keer een hele korte cyclus met een eisprong op dag 9) dus dat gaat lekker snel. Maakt wel dat je dus gelijk weer 'geleefd wordt' volgens je maandcyclus, want tussen de teleurstelling van de :evil: en de eerste controle voor de nieuwe ronde zit slechts een week. Maar ja, het is voor het goede doel en we gaan er weer voor.

Minimuis, wat vervelend om te horen dat jouw cyclus zo kort is. Loop jij ook bij fertiliteitsartsen? Zo niet dan lijkt het me verstandig om eens een afspraak te maken met een fertiliteitsarts en te kijken hoe het komt dat je zo snel steeds weer :evil: krijgt. Het kan zijn dat je een tijdje aan de hormonen moet om je cyclus weer normaal te laten worden? Heel veel sterkte!

Lynn, sterkte met het verschrikkelijke wachten op je behandeling. Het is zo frustrerend dat je nog niet precies weet waar je aan toe bent en vooral niet weer wanneer je weer vooruit kan kijken. Nog een paar weekjes en dan is dat hopelijk voorbij en kunnen jullie ook weer verder.

groetjes,
    Pooltje.

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    wat jammer Pooltje, das wel heel naar...maar wie weet deze ronde...!

Ik ben vandaag voor de poli afspraak geweest, en de hysto is op 22 sept. onder narcose, en ik hoop gewoon..ach ja, wat hoop ik eigenlijk nog...eerst maar eens wachten tot de 22ste...

20. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    dat het nietmeer nodig is en er een beebje wordt ontdekt haha dat hoop ik ook voor maandag al is de kans natuurlijk erg erg klein

Deel Deze Pagina