Hoeveel dagen na miskraam werd jij voor het eerst ongesteld?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Theeleutje, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Afgelopen dinsdag is er bij mij een miskraam opgang gekomen. Gisteren avond was er via de echo nog een rest stukje van het vruchtzakje te zien. Volgens de vk kan het bloeden nog een paar dagen duren.

En dan zal mijn eigen cyclus weer op gang komen. Na hoeveel dagen werden jullie weer voor het eerst ongesteld?
    Ik heb geen idee namelijk wat ik nu kan verwachten......

2. pb70

pb70 Niet meer actief

Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van je miskraam.

Ik heb 4 miskramen gehad, waarbij ik eigenlijk altijd na ongeveer een maand weer ongesteld werd (bij een regelmatige cyclus van rond de 29 dagen).

Groeten, Patricia

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sterkte!

Ik werd 4 weken na de miskraam (3,5 week na de curettage) weer ongesteld. Wel een korte luteale fase, van 6-7 dagen, dus 'pas' 3 weken na de miskraam weer een eisprong.

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    33 dagen na 2 miskramen op rij werd ik weer ongesteld. Ei op dag 17!

Tip: ga temperaturen zodat je zelf weet wanneer je je menstruatie kan verwachten.

5. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Oke, je menstruatie komt dus eigenlijk (over het algemeen dan) wel weer snel op gang?

Nu ben ik in ronde 2 zwanger geworden, en door het gebruik van ovu testjes heb ik ontdekt dat mijn eisprong steeds op dag 12 of 13 was.
    Temperaturen is voor mij niet echt een optie omdat ik zeer onregelmatig werk. Even afwachten hoe het nu gaat lopen.

Vind het een bizar idee dat ik over een week of 4, 5 misschien al wel weer zwanger zou kunnen zijn. Niet dat ik daar nu mee bezig ben, maar het is gewoon een gek idee. Dat je lichaam kennelijk toch al weer zo snel op de rit is, en in principe al weer klaar is voor een zwangerschap....

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja, zo gaat het meid! (gelukkig wel)

Sterkte de komende maand en ik hoop dat je cyclus gelijk weer mooi op gang komt!

Liefs BB

7. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Hey,

Gecondoleerd met je verlies. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Bij mij heeft de eerste menstruatie 49 dagen op zich laten wachten. Ook de tweede cyclus is nu nog flink van slag...

Je hoort van sommige vrouwn dat ze na een miskraam "weer snel in het ritme zitten", bij anderen kan het nog een jaar duren. Ik hoop het eerste voor je.

8. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Stomme vraag misschien, maar zijn jullie gaan tellen op de dag dat de miskraam begon (dus net als met de menstruatie) of de dag dat je stopte met bloeden?
    Oftewel.... Zit ik nu al weer op dag 3 van mijn 'cyclus', of begint de cyclus over een paar dagen?

En hoelang hebben jullie een bloeding gehad? Ik zit nu op dag 3 en vind het wel echt heel heftig allemaal. Sowieso ontzettende buikpijn, en veeeeel bloedverlies. Het lijkt nu wel wat minder te worden allemaal,maar ik ben der zoooooo klaar mee. :(

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    32 dagen na miskraam weer ongesteld. Maar ik heb geen eisprong van mezelf.
    Toch heel wonderlijk dat ik zo snel een spontane bloeding had.

En idd wat jij zegt: zo bijzonder dat je lijf zo snel weet te herstellen. Helaas vaak sneller dan je hoofd ;):(

Ik deed er 4 jaar over om eindelijk zwanger te worden en na de miskraam was het de 1e ronde alweer raak (met hulp). Kan dat nog steeds niet bevatten ;)

Heel veel sterkte de komende tijd. Onderschat het niet hoor, het is niet niks :(

Zie net nog je vraag over hoe lang bloeden: bij mij heeft het een week geduurd...maar de laatste 3 dagen waren al een stuk minder heftig!

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik had een miskraam met 9+3 weken en werd weer op dag 34 ongesteld (dag 32 was mijn test nog heel minimaal positief)

sterkte!

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    mijn bloeding duurde ongeveer een dag of 6/7 en ik ben begonnen met tellen op de dag dat mijn echte bloedverlies begon (het vruchtje verloor ik op dag 2)

12. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Mijn miskraam (op 2 juli) heb ik opgewekt met medicatie.. diezelfde dag is t bloeden ook begonnen. Vanaf die dag ben ik ook beginnen te tellen (cd 1) Na 27 dagen ben ik ongesteld geworden, een kleine week.
    Veel sterkte gewenst!

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hier mede door PCO nog niet ongesteld na curettage op 16 mei.. (intussen 80 dagen oid). gyn vertelde me dat het soms juist na een miskraam regelmatiger kan worden. helaas niet dus hier, maar zoals ik zal zei: dat is de PCO. dus van je zelf een regelmatige cyclus hebben is al een goede start!
    succes met alles

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik had 17 dagen na de miskraam volgens mij een eisprong op 23 juli en volgens mij heb ik het goed, want volgens mij ben ik weer gelijk hartstikke zwanger als ik mijn borsten mag geloven. Bijna testen!

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als eerst veel sterkte!!

Ik ben gewoon begonnen met tellen op dezelde manier als een menstruatie. Dus de eerste dag van de bloeding. Heb zelf een miskraam gehad met 11+2. Op dag 33 had ik weer een eisprong en op dag 45 werd ik ongesteld. Daarna heb ik een cyclus gehad van 25 dagen en de cyclus daarna was ik weer zwanger met een eisprong op dag 28! Ik heb voor de MA altijd een super regelmatige cyclus gehad van 33 dagen, dus dat was/is niet gelijk weer regelmatig. Had wel een LF van 12 dagen, dat had ik voor de MA ook. Sterkte!

16. Theeleutje wat erg dat het mis is gegaan :( sterkte.

Ik werd na 25 dagen ongesteld, normaal is mijn cyclus iets langer maar heb de eerste 2 cyclussen ook geen eisprong gehad. Daarna is mijn cyclus wel weer op gang gekomen.

17. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL

Ohhhh dat je zo geduldig kunt zijn, knap hoor. Het zou heel fijn zijn!

Hier precies na 28 dagen menstruatie (na currettage).

18. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Theeleutje! Véél sterkte en hopelijk mag je snel terug goed nieuws krijgen!!

Bij mij is het erg snel gegaan, maar de miskraam is ook natuurlijk op gang gekomen. Op een dinsdag is het bloeden begonnen, dit duurde 7 dagen (laatste dagen is het véél minder hoor!).
    En die dinsdag is 'theoretisch' gezien ook onze huidige zwangerschap begonnen.... Ervan uitgaand dat je de 3e week van de zwangerschap pas de eigenlijke bevruchting hebt; was dit dus exact 3w (21d) na het begin van het bloedverlies. En onmiddellijk 'raak' dus :), hoewel de gyn had 'aangeraden' een maand te wachten...
    Ik heb toen ook een goedkoop kruidvattestje gedaan om te zien of het HCG al allemaal uit mijn lichaam zou zijn, dan pas begint je normale cyclus terug dacht ik. En dat was dus inderdaad zo.
    En 2w later had ik een positieve test :D

Ik wens je écht van harte toe dat het bij jullie ook snel terug mag lukken!

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Thanks voor jullie berichtjes!

Mijn miskraam is ook natuurlijk op gang gekomen, ben begonnen met 4 druppels helder bloed, 's avonds laat. En de volgende ochtend flinke krampen en fiks bloedverlies. Zit nu op dag 5 en pas sinds vandaag zijn de krampen weg en begint het bloedverlies af te nemen... Gister nog bij de gyn geweest om te kijken of ik wel helemaal 'schoon' was. Ze vertrouwde het niet omdat ik nog zo ontzettend veel buikpijn had. Gister bleek ik op wat slijm na helemaal schoon te zijn. Gelukkig! Anders had ik na het weekend misschien een curretage gekregen....
    De gyn sprak wel over een zeer heftige miskraam. Gezien het bloedverlies en de krampen...

Ben benieuwd wat mijn lichaam gaat doen nu. Hiervoor had ik, voor zo ver je dat kan zien in ronde 2, een regelmatige cyclus. Meteen na het stoppen met de nuvaring ring kwam alles gelijk goed op gang. Hopen dat dat nu nog steeds zo is!

Deel Deze Pagina