Asherman

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Moffel, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Lirial; het is nu nog een beetje een rommeltje met je cyclus, maar als je straks je primolut gehad hebt, wordt je binnen een paar dagen ongi. Daarna start je weer met de Estradiol en dan weer Primolut, dan heb je eigenlijk een 'gemaakte ' cyclus en wordt je een paar dagen na het stoppen met de Primolut ongesteld. Als je een afspraak maakt voor het verwijderen van je spiraaltje ongeveer 5/6 dagen na het stoppen van de medicatie, dan zit je dus goed.....

En de dag dat je ongi wordt mag je tellen als dag 1 van je cyclus, dat zal bij jou eind december zijn of begin januari. Dus denk ik dat je dan ergens halverwege je cyclus zit, iig rond dag 16..... Komt wel goed denk ik. Zo heb ik het althans berekend.
    Wel weer jammer dat we dan gigantisch op moeten passen dat we niet zwanger zijn, dus weer aan de condooms met onze kinderwens :(

Ben zo blij dat ik gestopt ben vandaag met de Primolut! Wat een rotzooi is dat zeg, ben nu weer mijn lieve zelf :) Zag dat ik gelukkig vóór kerst en de kerstvakantie helemaal gestopt ben met de medicatie. Dat is voor mij én de kids én mijn man wel zo veilig, haha!

2. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    #182 Lirial, Nov 27, 2012
    Last edited: Nov 27, 2012
    Ik heb 9 dagen na pilstop (25ste dec. mn laatste) de afspraak met de HA staan en dus 23 dagen na pilstop de controle... maak me toch wel een beetje zorgen omdat mijn natuurlijke cyclus totaal 21 dagen is van begin ongi tot begin ongi, zul je net zien...

ik vergeet telkens dat dit nog geen natuurlijke cyclus is. Ben overigens nu al sinds vrijdag aan het bloeden, normale menstruatie is meestal maar 3 dagen :-S

Gelukkig is het maar twee weken... maar inderdaad.. die rotdingen wil ik ook het liefst niet gebruiken... en voor hem is het natuurlijk ook helemaal niet fijn.. moet ie na zoveel jaar relatie weer aan het rubber :$
    Ja.. jij wel.. ik moet nog.. beloofd veel... overmorgen ook aan de Primolut, we zullen zien hoe erg het wordt.. zondag naar een verjaardag waar de dame des huizes 7 maanden zwanger is en ook enorm last heeft van de hormonen, we zijn al aan het geiten dat de rest zich maar moet bergen hahaha...

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

@Lirial, volgens mij tel je verkeerd! Ik heb nl 21 december mijn laatste medicatie, jij bent een week later dan ik geweest. Dat kan dan toch niet dat jij 4 dagen later stopt?!
    Die komende ronde Estradiol is 5 dagen langer, he? Dus de eerste keer slik je 10 dagen alleen Estradiol en dan 5 dagen de medicatie samen. Dan stop je 5 dagen.....daarna begin je weer met Estradiol, maar dan voor 15 dagen, daarna weer 5 dagen samen......
    Heb je je niet vergist?

4. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Ja.. want ronde twee had ik 10 dagen gerekend ipv 15....gelukkig had ik dat tevoren wel goed gedaan, in mijn overzichtje voor afspraak maken, dus al met al geen probleem.. dank je wel voor je oplettendheid!

28ste laatste dag..dus hormoonpilvrij het nieuwe jaar in!

5. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey,

ik ben vorige week bij dr E geweest. en ik moet 3 januari naar de OK.
    ik heb voor een ruggeprik met slaapmedicatie gekozen.
    ik weet niet of het de beste keuze is maar ik ben al zo moe de laatste tijd (6 curretage's verder) dus wie weet is dit een oplossing.
    maar jeetje zeg januari pas en 8 weken verder voordat je weer groen licht heb.

maar JJ1980 weet jij of je de oetrogestan medicatie alleen die 6 weken krijgt of ook erna?

ik wil het eigenlijk ook voor erna

het schijnt toch dat het de kans op miskramen verkleint in combinatie met asperine.
    er wordt hier regelmatig over de plakpillen gesproken .

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@lieni: jij bedoelt utrogestan, dat is weer wat anders dan je rond de hystero krijgt volgens mij... Utrogestan is progesteron. Dat kan idd miskramen voorkomen, (nederlandse gyns zijn daar alleen nog niet zo van overtuigd, in Belgie (Gent) kreeg ik het standaard voorgeschreven deze laatste zwangerschap.
    Verder: aspirine helpt alleen als je een stollingsafwijking hebt: dan voorkomt aspirine dat er stollingen ontstaan die eventueel in de placenta dwars gaan zitten, (stollingen in de placenta belemmeren de bloed/voedsel-toevoer naar de baby, waardoor die kan komen te overlijden).
    Dus dat heb je alleen nodig als je een stollingsafwijking in je bloed hebt, (en dat onderzoek krijg je in NL pas na 3 miskramen, maar daar zou jij dus al wel recht op hebben). Voor stollingsonderzoek moet je minimaal 10 weken niet zwanger zijn geweest, dus misschien is het wel handig om deze wachtperiode daarvoor te benutten!

Je moet niet lukraak aan medicatie beginnen: het is veel beter om onderzoek te laten doen en op basis daarvan gerichte behandeling te doen. In Belgie zijn ze nogal een aardig stuk verder daarmee, dus ik zou je Gent aan willen raden. Is afhankelijk van je verzekering of je het vergoed krijgt of niet, maar meiden in het meerdere miskramen topic kunnen je daar alles over vertellen...

@all: hier was dat gelukkig helemaal niet, dat mensen iets hadden van: je hebt er toch al eentje? Is met twee ws ook wel echt anders, maar goed :) Voor mijzelf had ik dat overigens wel: we hadden al een prachtige dochter, dus als het niet meer zou lukken, zou ik dat heel verdrietig gevonden hebben, maar tegelijk was het dan wel een troost geweest dat we iig al een dochter hadden, (alhoewel juist ook moeilijk weer, omdat zij dan altijd alleen zou zijn gebleven).
    Maar mensen die het niet meegemaakt hebben, snappen het meestal gewoon niet zo goed en doorgaans maken ze hele vreemde opmerkingen vanuit goedbedoelend willen troosten... ;)

Ben hier aan het wachten op m'n tweede menstruatie na de bevalling. Anderhalve week terug m'n ei gehad en de vorige keer werd ik binnen een week na m'n ei ongesteld en nu duurt het dus nog even, als het dus gaat komen, (vorige keer dus alleen wat bruinverlies). Heb wel een erg gevoelige buik, dus ben benieuwd wat er wel of niet gaat komen.

7. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lieni44, je kan eigenlijk nog snel terecht. Ik ben 31 oktober geweest en kan 27 december voor een operatie komen.
    Dan kunnen wij tegen die tijd onze ervaringen delen. ;)

Ik heb ook kinderaspirines voorgeschreven gekregen van mijn huisarts. Schijnt geen kwaad te kunnen, maar is wel iets bloedverdunnend. Ik ga het wel slikken als ik weer zwanger wil worden.

8. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    @lien, das voor Spaarne begrippen best snel hoor, vergeet niet dat de feestdagen er in hakken wat planning bereft.

Neemt niet weg dat dat wachten hel is, we weten er hier met zn allen alles van inmiddels he...
    Verder eens met Rozemarijke, niet zomaar wat slikken... praat eens met een antroposofische arts, of ga inderdaad in Gent praten (hoor ik veel goeds over)

@rozemarijke, ik hoop dat je snel weer helemaal normaal op gang bent!

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Zo, vandaag wéér ongesteld geworden :) Pas 2 dagen gestopt met Primolut dus dat is gigasnel :$

@Lien, zeker niet zomaar wat gaan slikker! En zoals Rozemarijn al zei......de medicatie die je na je operatie krijgt is echt heel wat anders!

10. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi,

ik heb de ziekte van crohn dus bij mij is het een autoimuun probleem.
    ik had een afspraak staan in gent voor volgende week maar ik heb het afgezegd.
    ik wil eerst dit verhaal afronden voordat ik aan de volgende begin.

mijn vorige zoontje is waarschijnlijk gekomen omdat ik toen prednison slikte in een lage dosis.

baal wel van de asherman nu want zwanger worden gaat niet vanzelf. als het de volgende x weer mis is zit ik weer met verklevingen.....

maargoed ik heb er ook al 2 dus ik mag ook niet zeuren....
    ik hoopte altijd dat ik voor mijn 35 compleet was. maar dat gaat nniet meer lukken.

hebben jullie een eindleeftijd?
    ik ben nu 34

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen eindleeftijd voor mezelf, wel dat we zeiden dat als er meer dan 6 jaar tussen Thirza en een tweede zou komen, we dan zouden stoppen. Gelukkig is het ruim voor die tijd gelukt :) (ben nu 35)

Als je eerder met prednison succesvol zwanger bent geweest, zou ik het zeker niet gaan zoeken in aspirine hoor. Lijkt me dat het bij jou dan idd een immuunprobleem is en dan moet je ofwel in Gent zijn, ofwel in Dusseldorf... En zo'n traject kan gewoon gelijk oplopen met het Spaarne hoor! Jammer dat je die afspraak hebt afgezegd, want dan duurt het straks alleen maar langer... :(

12. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Ik zei vroeger altijd dat als ze er voor mijn 35ste niet zouden zijn.... maar ik had toen nog geen auto ongeluk gehad waarvan ik moest herstellen.
    Vorig jaar oktober was ik er pas echt aan toe, ben nu net 40. We zien wel, ben toch al oude vrouw voor zwangerwordbegrippen...

13. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt een beetje aan de situatie. Als het de volgende zwangerschap weer misgaat dan stoppen we er denk ik mee. Ik ben nu 33, maar ik wil ook niet dat het de andere 2 kinderen gaat beinvloeden. Het afgelopen jaar toch veel verdriet gehad.

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Kennen jullie de film "het paard van Sinterklaas"? Echt, moest wel 5 keer janken vanmiddag, haha. Hormonen, hormonen :(

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

@Lirial; haha, ik dacht al......je telt vast niet goed :) Maar gelukkig wel goed voor je afspraken met de artsen.

Als het hier nog mag lukken om zwanger te worden wil ik dat denk ik ook nog één keer proberen. Als het dan weer mis gaat, dan stop ik er ook mee denk ik.....Zoals hieronder al gezegd, het was geen heel leuk jaar en daar pas ik voor.
    Maar eerst maar eens 9 januari afwachten of het überhaupt nog eens kan.

16. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Sorry JJ ik moest echt kapothard lachen on je paard van sint huilbui....
    De eerste primolut zit er in en ben sinds gisteren niet meer ongesteld. Nu heel benieuwd hoe dat over vijf dagen (pilstop) wordt...

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wacht maar, jij krijgt je portie nog :D

Trouwens, echt niet normaal die ongesteldheid hier. Zo gigantisch veel heb ik nog nooit gehad. Het is minstens 5 keer erger dan normaal. Blij als deze ellende is afgelopen :(

18. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    #198 Lirial, Nov 30, 2012
    Last edited: Nov 30, 2012
    Echt? Oh bah!!!

Probeer trouwens wel positief te blijven, ik zeg precies hetzelfde hoor, eerst zien of het nog kan...maar toch, beter wel positief blijven...

19. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    mmm mijn zoontje zat die film gisteren te kijken
    maar ik ben ik slaap gevallen

was die zielig?

ik heb toch al na 2 kinderen dat ik overal om kan huilen.

heb je weleens op youtube
    happy xmas (war is over) van john lennon gezien

pak je zakdoeken doosje er maar bij .

overigens heb ik nog steeds prednison hier liggen dus het is niet dat ik zonder medicijen zit.

20. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

Jul 12, 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Het is even geleden dat ik hier ben geweest :), maar ik lees dat de gedane operaties goed zijn verlopen, super!!

Ik ben deze maand nog net niet geobsedeerd ;) geweest door mijn cyclus. Na mijn menstruatie die op 31 oktober begon, heb ik a.d.h.v. ovulatietesten mijn eisprong (jaja!!) gevonden. Ik was al helemaal in de zevende hemel dat ik EINDELIJK ongesteld was geworden en toen ook al zo gauw een eisprong (16 nov.)... ik helemaal blij natuurlijk.

Vervolgens kreeg ik allemaal gekke klachtjes een paar dagen na mijn eisprong. Ik durfde niet te hopen op een eventuele zwangerschap en schoof het maar op de hormonale veranderingen nu mijn cyclus na 4 jaar weer op gang kwam. Toen kreeg ik er anderhalve week geleden ook nog eens een hele vervelende en hardnekkige vaginale schimmelinfectie bij (is nog steeds niet over trouwens :x) en een gekke brandwond op mijn arm (van de oven) die maar niet echt wil genezen en inmiddels ontstoken is...:( Allemaal gekke dingen!

En toen..... had ik afgelopen woensdag deze zwangerschapstest!!!

OMG..!! Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven hoor. Vanmorgen nog een keer getest en het streepje was al weer duidelijker. Bij mijn dochtertje was ik de eerste ronde zwanger en nu, na mijn operatie dan, ook weer meteen!!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit dames!! Ik zal jullie allemaal wat digitaal HCG sturen :). Voel me aan de ene kant een beetje opgelaten naar jullie toe, dat ik nu al zo gauw zwanger ben... :)

Ik duim voor jullie allemaal en ik zal af en toe nog eens komen spieken hier. Ben wel benieuwd hoe het jullie allemaal af gaat en hopelijk mogen jullie gauw ook zulk fantastich nieuws brengen!!

Oja, heb ook het lijstje maar weer even geupdate, was al weer even geleden zag ik:

Asherman geconstateerd:
    - JJ1980: Ja
    - Lirial: ernstig vermoeden, pas constatering na 19-11
    - mijnhumpie: ? Wel verklevingen in de bmh (weet niet of dit nu onder Asherman valt of niet)
    -Syllie79, nog niet
    -lieni, ja september

Bij de gynaecoloog geweest voor Asherman:
    - JJ1980: Ja, dr. E
    - Lirial: ja, dr E. 17-10-2012, vervolgafspraak 19-11
    - mijnhumpie: ja, maar niet bij dr. E.
    -Syllie79, ja, dr. E
    -lieni, 16 oktober hystereo , 20 november gesprek dr E.

Wie al geholpen:
    - JJ1980: 20 sept hysteroscopie gehad, mislukt
    - mijnhumpie: 19 oktober zijn de verklevingen weggehaald onder algehele narcose (na een mislukte hysteroscopie op 8 okt.)
    -lieni, nog niet

Wie heeft dit jaar nog een afspraak staan:
    - JJ1980: 12 november hysteroscopie onder narcose
    - Lirial: 19-11-2012 OK, onder narcose
    - mijnhumpie: 7 november belafspraak (nacontrole)
    -Syllie79: 27 december, hopelijk kan het met ruggenprik

Wie geweest en inmiddels weer zwanger?
    - mijnhumpie: 28/11 positief getest!

Attached Files:

Share This Page