Asherman

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Moffel, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grl1980

grl1980 Actief lid

Aug 3, 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Het is fijn dat je het achter je kan laten nu. Ik hoop dat bij mij, net als bij jou, de asherman na de keizersnee niet terugkeert en ik het ook helemaal kan afsluiten.

Bedankt voor het delen van je ervaringen! Geniet van je kindjes! En ik vind jou en iedereen die met asherman te maken krijgt bikkels want het is emotioneel ook ontzettend zwaar. X

2. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Nephtys,

Wat is de utrogestan voor?

Groeten.

3. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    JJ: bedankt voor alle help en geniet van jouw familie!

4. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mmmm ben ik weer.
    Ik ben pas na de gyn hier in Groningen geweest.
    We hadden het over het feit dat de verkleving terug zijn gekomen, daardoor moesten we met IUI stoppen, en hoe verder te gaan.

Ze adviseert zoals in HD om naar IVF te gaan ipv IUI om de tempo even verhogen gezien dat de verkleving zijn spontaan terug gekomen. Dat vonden we prima, hoewel we nog geen verstaan hebben van wat IVF beteken in het praktijk (lichamelijk en emotioneel).
    Maar daarna ging ze over ook dat we moeten ook in onze hoofden hebben dat het zou nooit lukken. Dat de litteken in de baarmoeder door de verkleving alles heel lastige maken en zelfs als we ooit zwanger rakken dat het komt niet zonder complicaties, dat wist ik al, maar alles samen kwam heel hard in. Uit HF krijg ik altijd het gevoel dat het kan zeker lukken. Nu weet ik het niet meer. Zijn ze te positief in HD? Was deze vrouw gewoon te vroeg te hard? Ik heb het gevoel dat te vroeg is om daar iets over te zeggen, en ik heb wel hoop dat het zou goed komen. Bij de eerste controle zag alles goed uit zei Dr E. Maar nu opnieuw verkleving, maakt dit de baarmoeder slechter want er komen nieuwe littekenen op nieuwe plekken? Ze zei ook dat na 3 IVF het is klaar. Is dat echt zo? 3 ronden betekent niet 3 cyclus toch?
    Pufff ... nou, ik wou dit even af. Bedankt voor het lezen. Ik hoor het graag wat is jullie verteld. Groetjes. Marina.

5. grl1980

grl1980 Actief lid

Aug 3, 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik hoop zo dat ook jij een kindje mag krijgen MCGB...
    Ik denk dat HD positief blijft omdat je meerdere keren zwanger bent geweest. Misschien wil het andere ziekenhuis niet teveel hoop geven? Het kan altijd dat het niet lukt...dat geldt voor elke asherman patiënt :(
    Ik hoop dat het lukt met ivf. Het lijkt mij zwaar ook voor je relatie, maar jullie hebben al veel doorstaan, toch? Ik ga heel hard duimen voor je.

6. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi Grl, bedankt voor jouw reactie, en alle jouw reacties eigenlijk.
    Waarschijnlijk heb je dit een miljoen keer verteld maar zou je me vertellen hoe jouw asherman was (waar en hoeveel) en hoe alles uitzag na de OK? Bij mij zeggen zij dingen zoals schoon, mooi, maar niet zo veel over de kwaliteit, als dat bestaan? Was bij jou na 1x gelukt met ivf? Vond je het zwaar? Ik moet 9/11 weer naar HD voor controle, mijn vragen lijst wordt alleen maar langer :)

Groetjes.

7. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Bedankt voor je reactie, Vlekje.
    Mahna mana, ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen behalve gecondoleerd en ik hoop dat je nog een kindje mag krijgen!

Hier bijna voorbij de twee wachtweken na mijn eisprong. Vanmorgen een negatieve zwangerschapstest dus ik weet genoeg. Ik voel ook totaal geen menstruatie aankomen. Die moet er uiterlijk maandag toch wel zijn als alles goed is. Maar ik voel m eigenlijk al aankomen: het is Asherman. Na twee ovulaties en geen menstruaties weet ik wel genoeg. Woensdah zit ik met dr. Emanuel. Ik kan wel huilen. Ben zo bang en verdrietig. Na jaren zeuren voor een tweede is man omgeslagen, wil er ook voor gaan en op mijn 37,5 eindelijk zwanger - in 1 x raak - , miskraam, curettage en dan nu deze ellende. Tweede kind lijkt nu mijlenver weg zo niet onmogelijk.

8. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2028 MCGB, Oct 9, 2015
    Last edited: Oct 9, 2015
    Op een 9/10 5 jaar geleden moesten we afscheiden nemen van onze meisje. Inmiddels op mijn 2de spiraal dankzij Asherman. Maar wij geven het niet op!

Leo: ook hier 37.5 jaren. Vind ik het zo eng hoe snel tijd loopt, en hoeveel tijd alle kost bij de ZHen maarja, het is ook niet anders. Laat maar hopen voor het best!

9. pluisje29

pluisje29 Lid

Mar 19, 2015
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    MCGB: Wat een ontzettend moeilijke dag voor jullie vandaag! Heel veel sterkte! 7-11 is het voor ons 3 jaar geleden dat mijn zoon en dochter geboren en gestorven zijn... Ik zie altijd tegen die dag op!
    Ik vind het knap van je dat je strijdlustig blijft!!

10. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Mcgb en pluisje wat hebben jullie te verduren gehad en dan ook nog asherman. Knuffels en ik hoop op betere tijden.

Hier gisteren een onwerkelijk iets, namelijk wat bruine vlekjes in mijn onderbroek. Na 13,5 week na de curretage met 0,0 bloedverlies wel schrikken. Toch juich ik nog niet want het lijkt niet door te zetten. Het is nu 12 dagen sinds mijn positieve ovulatietest. Als dit een menstruatie wordt spring ik natuirlijk een gat in de lucht. Het wordt een spannend weekend zo.

11. pluisje29

pluisje29 Lid

Mar 19, 2015
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat spannend Leo78 ik hoop voor je dat de menstruatie door gaat zetten..!

12. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Nou, geen druppel meer verloren; wel buikpijn, steken in mijn vagina, opgeblazen gevoel. Alles wat ik altijd bij mijn menstruatie voel. Ik heb eve gekeken in mijn cyclus app en ik hen op 11 september ook al zulke symptomen genoteerd. Het enige verschil is dat ik vorige maand geen bruine afscheiding had. Ik kan het ook gemist hebben omdat ik altijd zwart ondergoed draag. Ik zit nu echt in zak en as. Ik heb echt alle kenmerken van asherman volgens mij.

13. pluisje29

pluisje29 Lid

Mar 19, 2015
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Leo, wat balen zeg! Laat jezelf verwijzen ...! Laat je niet leiden door de emoties van je gynaecoloog, maar kom vooral op voor jezelf! Alleen jij kan dat doen het is jou lichaam! Dat is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd! Alleen is dat ontzettend moeilijk.

14. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @plusje: bedankt voor jouw reactie. Heel veel sterkte voor jou ook!
    @leo: ik hoop dat het doorzet. Bij mij begint altijd met wat bruinige sportting en na een par sagen zet ze door

@allen: ik ben op mijn 2de spiraal. De eerste keer na mij eerste OK, was mijn menstruatie op dag 3 van de 'stop' dagen begonnen, best heftig en duurde ongeveer 4 dagen. Deze keer is pas vandaag (dag 5 van de 'stop' dagen) begonnen en heel zacht. Ik moet morgen beginnen met de tweede ronde van estradiol dus mijn menstruatie wordt niet veel langer. Als dit zo loopt, is mijn menstruatie minder dan voor se behandeling. Ik vind dit zo eng! Misschien zijn deze ronde de verklevingen wat meer
    Negatief invloed gehad? Ik ben bang dat de gyn hier juist was en dat dit niet veel beter gaat worden, hoeveel ik altijd dacht dat we een echte kans hadden (voor dat we onze gesprek met had hadden). Iemand die niet zo veel heeft gemenstrueerd tijden de spiraal/hormonen kuur en dat dit niet per se iets slecht was? Wat zegt deze menstruatie over de status van Asherman? :(

Bedankt!!!!

15. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Mcgb, ik heb geen ervaring maar ik hoop dat het voor jou normaal is. Hier kwam de menstruatie vanmiddag opeens loeihard door. Zo raar om na al die tijd (103 dagen)! bloed te zien. Het is flink veel. Maar ik ben nog nooit zo blij geweest om bloed te zien.

16. Koetje85

Koetje85 Lid

Nov 5, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik was afgelopen weekend (zaterdag) ontzettend blij dat dan eindelijk de menstruatie doorzette nadat ik vorige week dinsdag de laatste tabletten van de kuur ingenomen had. Het bloedverlies was afgelopen zaterdag en zondag erna behoorlijk, maar vandaag is echt aanzienlijk minder. (echt weinig) zullen 2 dagen met goed bloedverlies voldoende zijn geweest?
    Ik hoop dat dit geen slecht voorteken is. Volgende week donderdag ga ik voor de controle hysteroscopie naar dr. Emanuel en dan zullen we eindelijk weten of het weinige bloedverlies dat ik op het moment heb te maken heeft met terugkomende verklevingen.
    Of dat het toch allemaal nietszeggend is geweest.
    Hoe zijn jullie ervaringen hierin geweest? Nadat de hormoonkuur is geëindigd.

17. druiffedruif

Jun 12, 2015
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    @MCGB ik heb zelf geen hormoonkuur gehad dus heb geen ervaring of vergelijkingsmateriaal, maar kan me voorstellen dat het je angstig en nerveus maakt. Misschien kun je bellen en vragen hoe en wat? Sterkte -- wanneer heb je weer controle?

@Koetje85, ik snap precies wat je bedoeld. Mijn bloedverlies tijdens de eerste menstruatie post-hystroscopie met toen het spiraaltje nog in was best wel okay, maar het is nu deze eerste keer na verwijderen van het spiraaltje minder (en korter). En dus vind ik het lastig om het niet teveel te analyseren.. was het spiraaltje de reden van meer bloedverlies, en is het nu gewoon 'normaal' voor zoals het gaat zijn of zijn er dan toch nu al wat verklevingen teruggekomen.. etc. Ik heb komende donderdag mijn controle hysteroscopie en probeer tot dan maar niet te veel na te denken of te panikeren en het maar gewoon even af te wachten. Maar het blijft superspannend. Overigens heb ik naast het spiraaltje geen hormoonkuur gehad. Jij ook succes volgende week Koetje!

18. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

Oct 1, 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    @Leo78

Dank je wel voor je lieve woorden. Geef nooit op is mijn motto, dus ik zet hoe dan ook door.

Liefs

19. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden ik zie dat jullie alle helaas erg bekend zijn met ashermansyndroom en ik ben heel erg bang ashermansyndroom te hebben en vandaar dat ik graag jullie mijn verhaal wil vertellen.
    Mei 2012 spontane 5mk bij 5 weken, maart 2013 bevallen van een gezonde dochter so far so good.... November 2014 is mijn zoontje overleden in mijn buik met 20 weken zwangerschap. Ik ben ingeleid en bevallen, placenta kwam spontaan. April 2015 missed abortion bij 8,5 week en mijn eerste curettage gehad, cyclus kwam keurig na 30 dagen (ben ik ook gewend van mezelf) aug 2015 wederom een missed abortion bij 8,5 en wederom een curettage. Na de laatste curettage eerste dag veel bloedverlies maar het stopte al snel volledig. Na 30 dagen helaas geen menstruatie. Ik dacht dat ik wel mijn eisprong een week later gevoeld had dan normaal maar helaas ook na 5 weken geen menstruatie maar wel onwijze menstruatie krampen. Kon niet lopen van de pijn en heb toen twee Keer beetje roze slijm gehad. Na 3 dagen bij de gyn geweest. Op de echo leek alles goed (dun baarmoederslijmvlies, geen bloed in de baarmoeder etc) hcg werkt geprikt en onstekingswaarden. Hcg was nul maar onstekingswaarden waren verhoogd. Paar dagen later weer controle. Toen eitje van 13 mm en dun baarmoederslijmvlies. Week later weer controle eitje van 14mm en baarmoederslijmvlies variërend van 3mm tot 6,5 mm en geen gekke dingen op de echo. Zij dacht dat ik geen asherman had maar leed aan extreme stress waardoor mijn cyclus nu plat ligt. Zelf vind ik het gek want ik leef al vanaf het overlijden van mijn zoontje in enorme stress en dan zou nu mijn cyclus het ineens niet meer doen. Nu dacht ik vandaag wederom mijn eisprong te voelen (zou precies kloppen in verhouding met mijn laatste gevoelige eisprong en verwachte menstruatie) en inderdaad ovu test knal positief.

Sorry voor het lange verhaal!! Wat denken jullie? Kan het asherman zijn? Artsen denken steeds van niet omdat de echo er zo goed uitziet.

20. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Koetje,

Ook hier twijfel ik over mijn menstruatie na de kuur. Ik herinner me dat de eerste keer na de kuur heel heftig is geweest, maar deze tweede keer (ik ben op mijn 2 spiraal helaas) wat minder, zelfs minder dan voor de ingreep heb ik het gevoel, maar hoe zou dat kunnen? Het is zeker meer open nu, maar misschien de nieuwe plekjes zijn nog niet hersteld?
    Wat bedoelt je bij behoorlijk, als dit niet te info voor gevraagd is? :$

Ik hoor het graag wat ze aan jou zeggen. Wat betekent deze menstruatie. Ik word ook op donderdag gebeld en ik ga hierover hebben. Dus even weer op donderdag kletsen? Ik hoop dat alles goed is bij jou. Groeten.

Share This Page