Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ik weet het inderdaad niet, maak me er wel een beetje zorgen om, maar kan er toch niets aan veranderen. Wordt bellen met Spaarne in ergste geval...(als ik ongi ben)
    Spiraal er uit is fijner tijdens ongesteldheid, omdat het dan wat makkelijker gaat. Maar als het niet zo is, dan kan ie er nog steeds uit, alleen wat gevoeliger.

Jaaaaa nog maar heel even meid, en dan zit je weer bij Dr.E. voor goed nieuws!

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

#242 JJ1980, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2012
    Zo, hier sinds vandaag weer aan de Primolut. En echt niet te genieten al sinds vanmiddag :x
    Wat werkt dat gigantisch snel zeg. Ben blij dat mijn man er deze week niet is, want dat scheelt een hoop ruzie ;)

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mag je spiraal er nu gelijk uit als je ongesteld wordt binnenkort, of moet je echt die 6 weken wachten??

4. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Ha meiden,

Wat is hier veel geschreven zeg! Ik kan het niet eens meer allemaal volgen :(. Ik heb eventjes forumrust ingebouwd. Ik had er even minder behoefte aan......

Helaas is de Asherman bij mij erg hardnekkig, ook al heb ik maar hele lichte verklevingen. Het komt steeds weer terug. Inmiddels ben ik al 4 keer "doorgeprikt", maar dat heeft niets opgeleverd. Nu staat er in januari weer een hystero gepland bij dr. E.

Dr. E. zegt ook steeds dat het weghalen van de verkleving niet het lastigste is, maar ervoor zorgen dat het niet meer terug komt is echt een uitdaging!

Ik ga vanaf nu echt vaker posten, dan blijf ik een beetje bij ;)

Liefs, Moffel

5. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Jj op 4 januari gaat de spiraal er uit. Eerder durf ik niet, bang om zwanger te worden voor de hysteroscopie, dus vind het wel prima.

Moffel, oh nee dat is rot...ik hoop zo dat het dan na je bezoek aan dr E wegblijft!

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Lirial, als je het spiraal er uit laat halen op 4 januari en je zou op 6 januari een eisprong krijgen, dat kan omdat het hormoonspiraal de eisprong niet tegenhoud, dan kun je alsnog zwanger zijn op je controle, he?!

Ik ga vanaf 1 januari aan de slag met ovulatie-testen, zodat ik kan zien of ik voor of na de controle mijn eisprong krijg......

Oh Moffel, wat ellendig :( Zo kom je er nooit vanaf. Heb je trouwens al kinderen? En tot hoelang ga je proberen om van de Asherman af te komen, ik bedoel, hoeveel operaties enz wil je nog ondergaan?

7. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    <P>@ Moffel, jij bent dit onderwerp eind augustus begonnen volgens mij. Toen gingen ze je baarmoeder toch oprekken? Heftig hoor, kan je nog wel een beetje positief blijven? Krijg je dan ook telkens die hormonenkuur?</P>
    <P>&nbsp;</P>
    <P>Voor mij nog iets meer dan een week te gaan. De spanning begint toe te nemen... Bang voor nog meer teleurstelling. :(</P>

8. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    wel goed om te lezen dat er inderdaad mensen zwanger raken na dit
    want die kom ik maar bar weinig tegen.

hier nog 2 weken wachten
    3 januari ben ik aan de beurt pffffffff
    wie is er bij gebleven bij de behandeling
    ik heb daar ook voor gekozen maar ik twijfel nu een beetje

9. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lieni44. ik wil ook een ruggeprik. Dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben. Ik heb 3 narcoses gehad het afgelopen jaar. ik wil het dit keer liever niet.

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi, Ik breek even in :) Ik ben vorige week behandeld aan een verkleving en ik ben bij geweest. Ik had een ruggenprik en dat beviel goed. Ik kon op een scherm volgen wat er allemaal gebeurde. Ik zou het een volgende keer weer op deze manier doen (al hoop ik natuurlijk dat er geen volgende keer komt!)

Ook fijn dat ik gewoon met de gyn kon overleggen tijdens de ingreep.

11. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Dat mag dus niet, daar heeft dr E. echt voor gewaarschuwd toen ik er naar vroeg. Stel dat ik zwanger ben en hij doet de hysteroscopie dan beschadigt het vruchtje men kunnen we mogelijk weer in de curettage ellende terecht komen. Dus de condooms liggen al klaar, voor die twee weken is dat eel te doen. Maar als we dat een maand moeten....dat gaat m niet worden...

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, hier straks ook ff condooms bestellen :x En ovulatietesten, want ik wil weten of ik voor of na mijn controle mijn eisprong had. Nog maar 3 weken en dan eindelijk de uitslag, spannend :)

13. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    @JJ1980 oh ik zit ook al zo af te tellen.. nog 1 maand -2 dagen. Ook gelijk de uitgerekende datum voor mn tweede petekindje, hoe krom wil je het hebben...
    Die ovulatietesten kan ik skippen, ik voel mn ei springen (heel pijnlijke steek) dus weet wanneer ie geweest is. Er precies voor ben ik niet te houden (arme vriend ;) ) en erna ben ik niet te genieten, door humeur en koppijn. Dus das wel makkelijk. Vind je die condooms ook zo'n gedoe? Het haalt wel de fun eruit vind ik...

@Syllie79
    Knuffel!! Ik zou je graag je angst en je spanning wegnemen en zeggen dat het allemaal goed komt maar weet uit ervaring dat dat niet kan en zeker niet zo werkt.
    Probeer nog een beetje te ontspannen de komende dagen, ga misschien leuke dingen doen die afleiden, je kunt niets aan de uitkomst veranderen maar wel hoe je je er nu over voelt en er tegen aan kijkt.

@lieni44
    Ik hoor best vaak dat het binnen twee maanden na controle al raak is, maar ook wel dat het niet meer lukt en dat de medische molen blijft. Toch is dr. E over het algemeen wel positief over de kansen, we waren met zn drietjes op de kamer allemaal aan Asherman geholpen en hij was meer optimistisch over het vervolg dan negatief dus dat gaf wel hoop.

@McKenzie hi, fijn dat je inbreekt! Hoe gaat het met je zo na de ingreep? Heb je ook een hormoonkuur gekregen? En wanneer hoor je meer?

14. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hi :)

De ingreep zelf viel echt alles mee. Beetje pijn op de uitslaapkamer (ja, daar moet je dan wel naartoe, saai joh :p) maar ik kreeg meteen pijnstilling in het infuus.

Daarna wachten tot de prik is uitgewerkt, duurde bij mij in totaal een uur of drie. Het gevoel komt geleidelijk terug en voelt net zo als een tandartsverdoving, tintelen en dan voel je het steeds beter.

De napijn wat kramp, maar ik had Diclofenac voorgeschreven gekregen en dat hielp eigenlijk prima. Ik heb nu een spiraal en inderdaad een hormonenkuur Estradiol & Primolut (in totaal 40 dagen).

Ik moet nog een afspraak in de post krijgen voor een follow up, die zou na 6 weken zijn. Dan mag ook meteen de spiraal eruit. En dan maar hopen dat de verklevingen weg zijn.

Goed dat jullie een eigen topic hebben zeg, het komt toch vaker voor dan je zou denken, ondanks dat er altijd wordt gezegd dat de kans erop te verwaarlozen is ;) (Is mij in elk geval al 2 keer verteld.)

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja Lirial, vind het een beetje vervelend die condooms, maar mijn man is een echte tegenstander :D Schijnt nog weinig te voelen, dus heeft er ook niet zo'n zin meer in dan, haha. Nu heb ik de laatste keer van die hele dunne gekocht, ging al beter, nu nog dunnere besteld.....ben benieuwd ;)

Ik heb de ovulatietesten besteld omdat ik mijn eisprong wel aan voel komen, maar soms lijkt het er op dat ie geweest is en dan duurt het gewoon nog 3 of 4 dagen langer :( Ik heb nl. ook heel veel zin voor mijn eisprong, maar soms begint dit al 9 dagen van te voren. Ik ben toen eens gaan temperaturen en merkte dat mijn zin om te vrijen af nam zo'n 3 dagen voor eisprong soms. Lekker handig :$.
    Dus voor deze keer wil ik het even goed in de gaten houden. En condooms ter preventie, haha!

Spannend hoor Lieni en Syllie, voor jullie gaat het ook opschieten, hopelijk krijgen jullie gelijk goed nieuws.....
    Voor mij wordt het nog spannend......zijn mijn eileiders nou wel of niet open :(. Nog 3 weken - 1dag!!!

Ja, Lirial, ik tel ook echt de dagen af. Ben zo blij als ik wat meer duidelijkheid krijg. Dan kan ik het óf afsluiten óf weer opnieuw beginnen.

16. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Oh, als ik meteen zo brutaal mag zijn :)

De meiden die ook een hormoonkuur hebben gehad, stelde dit ook de eisprong uit of kwam die gewoon volgens schema. Ik weet dat het officieel geen invloed zou moeten hebben, maar ik zit nu op CD 23 en nog geen eisprong gehad..

Iemand hier ervaring mee?

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Weet je, ik heb dezelfde vraag. Ik heb normaal gesproken rond cyclusdag 16/17 mijn eisprong. Dat weet ik adv temperaturen, maar kon hem deze cyclus gewoonweg niet vinden. Had wel alle symptomen, maar geen tempverhoging. Ben nu bezig met de Primolut en nu is mijn temp wel verhoogd, maar dat is door de progestronhormonen. Heb rond mijn eitijd wel enorm veel pijn gehad bij momenten.
    Maar hoe weet je zo zeker dat het geen invloed mag hebben?
    Ik dacht nl dat omdat ik dan oestrogeen-pillen nam mijn eigen lichaam het niet meer aan ging maken en daardoor er misschien geen eisprong kwam :(

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Kijk, dit is de link van mijn cyclus kaart deze maand

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

oeps niet helemaal gelukt, haha.

20. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    De Estradiol neem je voor opbouw van het baarmoederslijmvlies. De Primolut vervolgens zorgt ervoor dat je kunstmatig het tweede deel van je cyclus ingaat waardoor je bij het stoppen van de Primolut een menstruatie krijgt.

Door die hormonen heb je (of tenminste ik bij deze kuur) twee keer een menstruatie in 40 dagen. Hierdoor heb je gewoon eventjes een versnelde cyclus.
    Alleen als het goed is zou dit verder niet de eisprong moeten beïnvloeden omdat die gewoon zijn eigen ding doet (lijkt me). Want dat wordt weer geregeld door een ander hormoon. Maar goed, misschien reageert dat hormoon wel weer anders onder invloed van die grote hoeveelheden Oestrogeen die we nu nemen.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten, misschien kan iemand anders dit toelichten? :)

Deel Deze Pagina