Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

He Syllie, wat fijn dat het goed gegaan is!!! Fijn bericht om te horen. Nu nog even die 6 weken door komen en hopen op groen licht :D

Vandaag spiraaltje laten verwijderen, dat ging gelukkig ook probleemloos. Hij was er zo uit, niet heel pijnlijk, dus hij zat niet vast dat was al positief. Daarna nog dik een uur het idee gehad dat ik goed ongesteld was, soort van krampen. Wel weer wat meer bloedverlies gehad.

Nog 13!!! dagen en dan ben ik er hoop ik voorgoed vanaf ;)

2. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Dat klinkt goed dames!!

3. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws jj1980! Over 2 weken ben je er hopelijk klaar mee!!!

Hoe snel na de operatie voelde jullie je weer ' normaal'?
    Ik heb alleen last van hoofdpijn....erge hoofdpijn.
    zal dat al door dat eerste hormonenpilletje kunnen komen??

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb nergens last van gehad na de operatie eigenlijk. Heb je nog steeds hoodpijn?

5. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, nog steeds. ik vrees een bijwerking van de ruggeprik.
    ik blijf maar lekker in mijn bedje liggen, dan hoop ik dat het overgaat.

Wat is het trouwens fijn om bloed te verliezen. :)

6. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje: ik heb na de verwijdering van de verkleving in mijn bm een kuurtje Estradiol (10 dagen) en Priomut (5 dagen) ná elkaar gekregen. Dan 5 dagen geen medicatie (waarin dan een menstruatie moet volgen) en daarna weer een kuur van 15d Estradiol en 5d Primolut.

Nu heb ik afgelopen donderdag de laatste Primolut genomen en ik moet woensdag met mijn nieuwe kuur beginnen.
    Maar nog geen spoor te bekennen van de menstruatie die zou moeten volgen. Mijn temperatuur is ook nog steeds 37.1.

Ik ga morgen het zh bellen om te vragen of dit kwaad kan en of ik gewoon kan starten met kuur 2 als er nog geen menstruatie is geweest, maar ik maak me wel een beetje zorgen dat ik dan weer 15 dagen extra baarmoederslijmvlies opbouw zonder dat de vorige lading is afgebroken. Maak je dan niet meer kans op Endometriose?

Tijdens mijn verklevingen was ik trouwens altijd wel gewoon ongesteld, het zat dus niet zo dicht dat ik er niet door menstrueerde. Het werd ook meer per toeval ontdekt (omdat ik zelf aandrong op een Hystero).

Iemand hier ervaring mee?
    Tnx :)

7. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook een vraagje van mij. Het lijkt nu wel of ik ongesteld ben. Is dat normaal?

8. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Jij hebt net verklevingen laten verwijderen he?

Ik heb nog vier dagen last gehad van bloedingen na het verwijderen. Ik weet niet wanneer je in je cyclus bent geopereerd, maar het zouden dus gewoon nog wat bloedingen van de operatie kunnen zijn.

9. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, klopt mckenzie. ik heb ook aldoor de pil geslikt, daar ben ik donderdag mee gestopt. misschien dat ik nu 'ongesteld' ben. Ik baal er nu alleen van dat ik geen tampons mag gebruiken...

10. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog eens zitten rekenen.. Ik weet nog dat ik 31 oktober ongesteld zou moeten zijn. Ik heb een cyclus van 30 dagen, dus dit zou ook mijn normale ongesteldheid kunnen zijn. zou dit dat dan kunnen betekenen dat ik komende maand 3 keer ongesteld word?

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Syllie, ik heb eerst een dag of 8 bloedverlies gehad van de operatie, toen 3dagen later ongesteld geworden van mijn eigen cyclus (precies op de dag dat het moest als ik geen operatie had ondergaan) en 2 dagen na die ongesteldheid weer ongesteld geworden van het stoppen van de Primolut. Dus de eerste 3 weken na de operatie bijna constant bloedverlies gehad (veeeeeeel en hevig :x). Dus ja, 3 x in een maand bijna.

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bij sommige meiden duurt het wat langer voor ze ongesteld worden na het stoppen met de Primolut. Dit is voor jou pas dag 3 na stoppen, nog geen stress zou ik zeggen.
    Die hoge temp komt nog van de progesteron van de Primolut waarschijnlijk. Ik had ook megahoge temps tot 2 dagen na stoppen.

13. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de geruststelling JJ1980.
    Zou jij nog 1 vraagje kunnen beantwoorden? Ik ben 28 december begonnen aan de hormonenkuur. Op welke datum kan ik dan het beste het spiraaltje laten verwijderen?

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dan moet je ff je agenda pakken en af gaan strepen. Volgens mij ben je 6 februari helemaal klaar. Dan zou je binnen 3/4 dagen ongesteld moeten worden. Dus zeg dat je een dag of 6 na het stoppen je spiraaltje moet laten verwijderen.......Zo rond 12 februari. Maar ff natellen in je agenda.
    Dus eerst 15 dagen medicijnen, dan 5 dagen niets, dan 20 dagen medicijnen, dan klaar = volgens mij 6 februari.
    Uithalen van je spiraaltje kán bij de huisarts, maar ik heb het laten doen bij mijn gyn uit het ziekenhuis hier in de buurt.
    Wat je wel binnen 2 weken vast moet zetten is je nacontrole!! Dit doen ze volgens mij maar 1 x per week (ik kon nl kiezen tussen 2 of 9 januari :))
    En je weet, dr E zit snel vol :)
    Nacontrole plannen 2 weken na verwijderen spiraaltje, dus zo rond 24 februari.

15. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daar kom ik ook op uit. Ik ga ook niet naar mijn huisarts, die lijkt mij niet zo handig.. ;) Ik wil naar de gynaecoloog die bij de bevalling van mijn zoontje is geweest afgelopen juli. Dan kan ik gelijk wat vragen stellen over een eventuele zwangerschap.

Er staat in mijn ontslagbrief dat ik gebeld word voor een afspraak...dit is donderdag ook een paar keer gezegd. Nieuwe regels??

Ik wacht deze week wel even af. Anders bel ik zelf wel. Ik wil ook weten waar ik aan toe ben. We willen misschien nog op vakantie rond die tijd.

16. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Bedankt voor je reactie :)
    Maar kun je dan gewoon met kuur 2 beginnen ook al is er geen menstruatie geweest (zonder dat dit kwaad kan)?

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik zou even bellen, dan weet je het zeker......

18. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Gebeld, ik moet het nog afwachten tot woensdag en als er dan nog niets is gebeurd terugbellen.
    Dan hoor ik of ik wel met kuur 2 kan starten.. Pff, hoop het maar anders duurt het allemaal nog langer (ja, ben een beetje ongeduldig :p)

Bedankt voor de reacties en een fijne jaarwisseling allemaal :)

19. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een heel gelukkig 2013 allemaal!!!

@mckenzie, dat ongeduldige herkennen we allemaal wel denk ik!!!
    Wachten duurt zoooo lang!

Hier nog steeds' ongesteld'. ik ben ook erg snel moe,gelukkig is de hoofdpijn bijna weg.

20. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net naar het ziekenhuis gebeld, even gevraagd naar de planning voor de contoleafspraak. Het zal 27 of 28 februari worden. Als het goed is ben ik dan ongesteld...kan de afspraak dan wel doorgaan? Ik word af en toe zo moedeloos van dat gewacht....:(

Deel Deze Pagina