Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    De dosis is inderdaad vrij hoog, ik dacht 400 mg zo. Je hebt het echt nodig!
    Tip: in Aleve Feminax zit ook Naproxen. Erg handig om in te huis te hebben voor de nakrampen.

2. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat wist ik helemaal niet. ik wist ook niet dat dat zo'n pijn zou doen. Heb ik dat ergens kunnen lezen? Of weten jullie dit via via.

Ik zal het volgende maand in huis halen.

Het is dus ook handig om iemand mee te nemen??
    Ik dacht dat wel even alleen te doen.
    Toch handig deze site. :)

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Een hystero is gewoon niet prettig, ze gaan met een buisje in je baarmoedermond, dat is even pijnlijk. Daarnaast spuiten ze continu water in je baarmoeder om de wanden van elkaar te houden en alle troepjes eruit te spoelen, dat voelt (tenminste bij mij) als een flinke kramp.

Het is niet onoverkoombaar hoor, je moet alleen eventjes op je tanden bijten. Hangt ook van je pijngrens af hoor, sommige meiden hadden er bijna geen last van. Ik zelf vond het spuiten van het water en het 'doorduwen' van dat buisje het pijnlijkst, maar het duurde bij mij maar een minuutje of 10 in totaal. Je kan ook meekijken op een schermpje, dat leidt een beetje af.

Het verwijderen van de verkleving heb ik wel onder verdoving laten doen, maar alleen de hystero om de baarmoeder te bekijken niet. Dat was ook gewoon op de poli.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

McKenzie, is het dan 2 x 400mg? Volgens mij wel, he?

Bij mij is trouwens de eerste hysteroscopie (ook deels het verwijderen van de verklevingen) zonder verdoving gedaan :( Dus ik weet hoeveel pijn dat kan doen.

Syllie, ja ik zou iemand meenemen. Terugrijden zou mij niets lijken. Alleen kijken is misschien geen probleem, maar als hij wat vind dan 'verhelpt' hij dat direct. Dus je weet nooit hoe je je voelt als je terug naar huis gaat.

Die Naproxen, daar moest ik er 2 van nemen de avond voor de kijkoperatie en 2 een uur of 2 van te voren.

5. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Volgens mij ook inderdaad!

6. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    nou... ik ging dus al kapot met spiraal dus ga om extra plaatselijke verdoving vragen :)

7. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen beginnen met de primolut...ik vind het spannend.

8. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nemen jullie de pillen s' ochtends en s' middags? Of alles achterelkaar?

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik nam 1 pil Estradiol om 7 uur 's ochtends en 1 pil Estradiol om 7 uur 's avonds. Als ik de Primolut moest nemen nam ik die bij de Estradiol 's ochtends en 's avonds. Ik heb ervoor gebeld en het was de bedoeling om 2x per dag 1 pil te nemen en niet 1x per dag 2 pillen.

10. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ik deed ook ochtend en avond, bij tandenpoetsen. We hadden het gevraagd aan dr E. tijdens rondje na de operatie. Nog niet ongesteld, wel de hele tijd het gevoel dat het er aan komt. Dat wachten wordt er nog steeds niet makkelijk op...

11. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las ergens dat iemand ze allemaal tegelijk slikte. Ik doe het ook s'ochtends en s'avonds.

@ lirial, frustrerend he, dat wachten!! :(

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier volgens mij nét 1 dag voor mijn operatie mijn eisprong :( :(

13. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @JJ1980, neeeeeeeeee....het wacht maar een paar dagen.
    Ben je nerveus voor woensdag?

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Positieve ovutest gisteren, dus......:(

Ja, ik ben stiknerveus!! Voelt een beetje als mijn eindoordeel, zeg maar.

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Even iets corrigeren: je mag max 2 tabletten Naproxen van 275mg innemen. Heb net even gebeld naar het ziekenhuis. Max is eigenlijk 500mg per keer, maar 2 tabletten van 275mg mag ook.

Dus mijn inschatting was iets te hoog:D

16. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey dames,

nou ik ben afgelopen donderdag geopereerd. pfeewwww ik had voor een ruggeprik gekozen maar ik scheet 4 kleuren ...
    ik had zo'n spijt dat ik geen narcose had genomen.
    maar uiteindelijk deed die prik helemaal geen zeer en viel alles reuze mee.

eitje!!!!

een kant kon hij mooi schoon maken maar aan de andere kant bleef het grillig zei hij
    maar het was nu een functionerende baarmoeder..

ik heb mijn dosis hormonen meegekregen... ik slikte inderdaad alles tegelijk maar dat moet ik dus niet doen.

er is alleen een grote "maar"
    sinds zaterdag heb ik gillende hoofdpijn en het komt als ik zit.
    ik moest me vandaag gewoon ziek melden omdat ik niet wist hoe ik de hele dag moest door gaan komen.
    nu dacht ik aan griep maar iemand zei tegen mij dat het kan komen door de ruggeprik.
    ik googleen en ja idd ik lees dat je vocht kan verliezen uit het gaatje van je prik waardoor je hoofdpijn krijgt bij het gaan zitten.

heel verhaal met hoe ze dit kunnen verhelpen of 2 x 24uur plat liggen..
    ik vind het nogal wat? had iemand van jullie dit ook?

terwijl ik dit typ komt de hoofdpijn op heel Bizar

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb volledige narcose gehad, maar volgens mij had Lirial of Syllie ook veel hoofdpijn.
    Ik hoop voor je dat het snel beter wordt!

18. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Lieni44,
    wat fijn dat het achter de rug is!
    Die hoofdpijn heb ik ook gehad. Ik kon alleen maar liggen. Ik heb dat dus ook gedaan. Ik heb inderdaad 2x 24 uur zoveel mogelijk gelegen en heeel veel cola light gedronken.
    cafeine schijnt te helpen, maar dan wel heeeeel veel.
    Bij mij ging het na een paar dagen beter.
    Echt verschrikkelijk die hoofdpijn. Ik weet hoe hrt is. :(

Nu aan de hormonen. Hou me af en toe op de hoogte hoe het gaat!
    sterkte voor nu!

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Iemand van jullie ervaring met ovulatietesten? Ik heb vanaf zondag al positieve testen......dacht dat dat max 2 dagen kon zijn?

20. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    @lieni44: je kunt inderdaad last hebben van hoofdpijn na een ruggenprik. Cafeïne helpt inderdaad, dus cola of koffie drinken. Probeer ook eens een koud kompres (wel een handdoek of zo er omheen anders is het te koud).

@J1980: ik heb ook een tijdje meerdere positieve testen in een maand gehad. Je hebt dan wel een LH-piek zonder dat je eitje springt, dan probeert ie weer opnieuw met een nieuwe LH-piek etc. Heb je tussendoor ook negatieve testen, of echt alleen maar positief?

Deel Deze Pagina