Asherman

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Moffel, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Alleen maar positief. Maar vandaag nog dikker dan gisteren, maar mijn temp gaat wel omhoog. Dus ik zou mijn eitje misschien zondag al gehad hebben, maar wel nog gewoon positief blijven testen :(

2. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe snel kregen jullie bijwerkingen van de primolut?

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Snel :D
    Volgens mij diezelfde dag al, 's morgens eerste pil, 's avonds stikchagrijnig :D

4. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen erg veel afscheiding. Verder ben ik vrolijker dan in tijden... Ik denk de hele tijd' wanneer komt het nou'. ;)

Nou ben ik ook heel blij dat 2012 is afgelopen....was echt een rotjaar.

Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan.

Jj1980. laat je het weten morgen. ik denk aan je!!! ik ga hard voor je duimen!!!

5. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Dat moet bijna wel als je temperatuur al omhoog is. Raar joh!

Succes morgen, hoop dat alles er netjes uitziet :)

6. Moffel

Moffel Actief lid

Aug 26, 2011
    187
    1
    18
    Lieni44, fijn dat het achter de rug is en dat je baarmoeder weer functioneert! Nu hopen dat de hormonen hun werk doen! Ik hoop dat je geen bijwerkingen hebt.

JJ1980, spannend morgen!!! Laat je gauw wat weten??

7. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    JJ1980, hoe ging het vandaag? Ik duim voor goed nieuws!

Ik werd eindelijk ongesteld, ga kapot van de koppijn maar ben me toch blij... Volgende week controle...

8. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa...het is zo fijn om ongesteld te zijn!!! ;)

ik ben ook zo benieuwd hoe het met jj is gegaan.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Lief dat jullie aan me hebben gedacht.

De uitslag vandaag was verre van positief :(
    Mijn baarmoeder was prima, geen verklevingen meer, maar de uitgangen van mijn eileiders nergens te vinden. Dus die zijn hoogstwaarschijnlijk helemaal verkleefd.
    Niets meer aan te doen. Onze enige optie is IVF, maar daar willen we eigenlijk niet aan gaan beginnen.

We kijken het komende jaar aan, of de verklevingen terug komen en dan kijken we volgend jaar of ik een spiraaltje neem of mijn man zich laat steriliseren.

Want volgens Dr. E ben ik onvruchtbaar zo, maar hij zei dat er soms wel eens vreemde dingen gebeuren. Dus vandaar dat we het nog even aankijken maar geen jaren willen blijven 'wachten'.

10. Moffel

Moffel Actief lid

Aug 26, 2011
    187
    1
    18
    Lieve JJ1980, wat een rotbericht zeg!! Hier had je waarschijnlijk toch niet echt rekening mee gehouden.......
    Is het te riskant om de verklevingen daar weg te halen?

Heb je wel een redelijk normale menstruatie met verklevingen bij je eileiders?

IVF is voor jullie allebei geen optie? Moeilijke keuze hoor!
    Ik wens je heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

Veel liefs, Moffel

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Is het te riskant om de verklevingen daar weg te halen?
    Nee, het is te smal om daar weg te halen, lukt eigenlijk niet goed en groeit weer aan elkaar.

Heb je wel een redelijk normale menstruatie met verklevingen bij je eileiders?
    Ja mijn hele cyclus gaat gewoon door, maar alleen het eitje 'verdwijnt' ergens onderweg, geen idee waar. Dus ik wordt gewoon ongesteld en heb gewoon een eisprong.

IVF is voor jullie allebei geen optie?
    Nee eigenlijk niet, ik reageer niet al te vriendelijk op hormonen, en daarbij is mijn man vaak van maandag tot vrijdag weg. Dus dat is lastig. En dan ook telkens oppas zoeken voor de kids. Voor een eerste had ik dat wel gedaan, maar voor de 3de.....lijkt me niet goed voor mijn andere kinderen ook.

Het komt wel goed, alleen zal het even duren voordat we het helemaal accepteren denk ik ;)

12. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een k.tnieuws, jj!! Ik had zo gehoopt op 1 goed zichtbare eileider.
    Ik snap jullie standpunt wat betreft ivf.

ik hoop dat je het een plekje kan geven. Dat zal niet meevallen.

Heel veel sterkte jj.
    dikke knuffel sylvia

13. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Oh wat een rotnieuws zeg :( Meid, wat erg voor je. Dat is echt totaal het tegenovergestelde van wat je had verwacht en gehoopt. Sterkte ermee!

14. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    jj1980 gatver zeg dat is balen zeg...

ook omdat het je derde is... dan zit je in zo'n twijfel fase
    tenminste ik dan
    het moet niet te moeilijk worden dan.. maar ik merk dat ik niet zo goed weet tot waar ik ga. voor jouw is dat IVF.

bij mij zag je op de echo van die gaatjes zitten waar je eilijders uitkwamen . zag je die bij jouw niet?

wat doen jullie als de verklevingen terug komen? laat je het dan zo of ga je toch nog aan de pil of spiraal ?
    in theorie kun je niet zwanger worden mee maar idd wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    maar ik wil niet op mijn 42 nog moeder worden.

hier nog heel veel bloedverlies hadden jullie dat ook?

hoofdpijn is er ook nog wel wat minder maar het is net een kater.
    drink me suf aan de cola ...

ik vond die ovu testen ook ingewikkeld
    temperaturen is voor mij het duidelijkst en ik voel mijn eisprong ook
    ik heb echt een week kramp en dan als mijn temp omhoog gaat is de kramp weg.

15. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lieni44, ik vond het idee van JJ1980 nog niet gek. Ik denk dat mijn man zich op een gegeven moment dan laat steraliseren. Dan kan je er ook een punt achter zetten. Anders blijf je toch hoop houden op een wonder.

Ik had heel veel bloedverlies. Bij mij begon het na een week af te nemen.

Rot he die hoofdpijn. ik weet ook niet of ik nog een keer een ruggenprik zou doen.

Ik snap dat temperaturen echt niet....

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

bij mij zag je op de echo van die gaatjes zitten waar je eilijders uitkwamen . zag je die bij jouw niet?
    Nee, dat had ik dus niet. Het zou een beetje in moeten deuken op die plek en dan zou je gaatjes moeten zien. Ik heb een afvlakking daar, wat lichter gekleurd dan de rest van mijn baarmoeder. Bij mij is mijn baarmoeder meer een O dan een Y. Snap je?

wat doen jullie als de verklevingen terug komen? laat je het dan zo of ga je toch nog aan de pil of spiraal ?
    Bij mij waren de verklevingen erg pijnlijk rond mijn menstruatie-periode, liep krom van de pijn. Als ze terugkomen met dezelfde pijn doe ik zo'n zelfde operatie en laat ik het spiraaltje zitten. Als het geen pijn doet ga ik aan de pil

in theorie kun je niet zwanger worden mee maar idd wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    maar ik wil niet op mijn 42 nog moeder worden.

Precies, vandaar dat ik het nog wel een jaar wil proberen, maar dan wil ik denk niet meer hopen op dat wonder en volledig dit afsluiten......

17. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Ik had nog ongeveer 4 dagen bloedverlies. Daarna gestopt.
    Gelukkig dat je hoofdpijn nu al minder is geworden!

18. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Hallo,

Ik heb een vraagje. 21 november heb ik een curretage ondergaan. Het vruchtje was overleden na ruim 6 weken.ik heb nog 3 weken gewacht, maar de mk kwam niet vanzelf, vandaar de curretage. Omdat vlak voor de ingreep de mk een beetje op gang kwam hoefde de gyn niet zoveel moeite te doen om alles weg te halen.
    Ze verwachte dat mijn menstruatie tussen 4-6 weken op gang zou komen.
    29 dagen na de ingreep heb ik 4 dagen bruin bloed verles gehad wat in lijn lag met mijn cyclus voor de zwangerschap (28dgn) Dit was niet veel. Aan een inlegkruisje per dag had ik voldoende. Nadt het gestopt was bleef ik wel wat buikpijn houden. 1,5 week later (1 januari) kreeg ik opeens weer bloedverlies. Het begon vrij heftig (alsof ik leegliep), dus ik dacht dat de menstruatie doorzette. Echter stopte dit na een halve dag alweer.
    Zou dit een menstruatie kunnen zijn? Normaal ben ik 7 dagen ongesteld.

Ik had pas 4,5 wk na de ingreep een negatieve zw test, dus ik denk dat ik deze cyclus geen ovulatie heb gehad.

Zou ik asherman kunnen hebben, of is mijn lichaam nog een beetje in de war? Het maakt me wel een beetje ongerust.
    De afgelopen week heb ik wel (vruchtbaar?) slijmverlies. Kan je dat ook hebben ondanks asherman?

Ik hoor graag jullie reacties

19. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @AMmie1984, ik vind het moeilijk te zeggen. Slijmverlies kan je gewoon hebben met Asherman. Dat had ik ook. Maar je curettage is nog niet zo lang geleden. Ik zou het zelf nog heel even afwachten. Ben je eind deze maand nog niet goed ongesteld geweest dan zou ik verder kijken.

Ik heb net het Spaarne gebeld voor een afspraak voor controle. Ik sta op een wachtlijst.. Dat gevoel heb ik al een half jaar. Ik word er gek van. Vriendelijk zijn ze daar echt niet.

20. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ammie1984, vind het ook lastig te zeggen. Met Asherman gaat je cyclus op zijn normale beloop verder, alleen bouw je geen baarmoeder slijmvlies op. Dus daardoor wordt je niet ongesteld of nauwelijks.

De rest van de dingen van je cyclus gaan gewoon door = eirijping, slijmverlies tijdens vruchtbare dagen, eisprong, en ms klachten/gevoel.

Wat je wel in de gaten zou kunnen houden is dat je nu kijkt wanneer je vruchtbaar slijmverlies ophoud en daar dan een dag of 18 bij optellen (eisprong is vaak een dag of 2/3 na slijmpiek/lh piek) en als je dan niet ongesteld bent een zwangerschapstest doen. Indien die niet positief is keihard aan de bel trekken bij je gyn!!!!

Share This Page