Asherman

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Moffel, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Pfff, dat zou wat zijn zeg, dan is het echt al snel weer verkleefd :(
    Ik hoop echt dat het iets anders is waardoor je nu niet ongi wordt, maar ik kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt.

2. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mckenzie. hashimoto? ?

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Ja, uit alle onderzoeken nav mijn herhaalde miskramen is gebleken dat ik Hashimoto heb.
    Dit is een chronische aandoening waarbij mijn lichaam mijn eigen schildklier aanvalt die daardoor nauwelijks functioneert. Dit is dus bijna zeker de oorzaak van mijn miskramen geweest.

4. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is daar wel iets aan te doen?

5. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Nou, het gaat nooit meer over maar het is wel goed te behandelen met medicatie. Met de juiste behandeling zou een goede zwangerschap ook gewoon mogelijk moeten zijn, dus dat is in elk geval goed nieuws!

Donderdag mag mijn spiraal eruit, jippie! Dan hopelijk snel groen licht van de gyn zodat we weer verder kunnen.

6. Zomaareennaam

Zomaareennaam Nieuw lid

Jan 27, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wat een heftige verhalen zeg! Veel herkenbaar. Ik voeg een reactie toe omdat ik benieuwd ben of er mensen zijn die met asherman zwanger zijn geworden? Ik ben zelf namelijk net 5 weken, terwijl in februari hysterescopie in hoofddorp gepland staat ivm verklevingen/asherman. Heb eerder keizersnede gehad (dochtertje wordt bijna a 2) en afgelopen voorjaar curettage... Ben nu heel benieuwd naar de kansen dat deze zwangerschap goed gaat ondanks verklevingen. Kan dat überhaupt? Voel wel alle symptomen maar kan bijna niet geloven dat innestelen goed kan zijn gegaan want had maar 4 mm bms.

Ben benieuwd en sterkte voor iedereen!

7. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mckenzie, niet leuk om te hebben, maar waarschijnlijk wel duidelijk wat de rede is van de miskramen. Het einde is in zicht voor je! Wat fijn!

@zomaareennaam, ik durf geen antwoord te geven op je vraag. Ik weet het echt niet. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

8. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam

pfffffffffffffff wat een ravage was dat zeg en het duurde ook lang....
    nu ronde 2 maar die is veel langer las ik

9. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lieni44, haha...erg he. Het was bij mij ook niet te doen. Het was niet op te vangen met een tampon, na een uur zat ie weer vol...en dan gebruikte ik niet van die kleintjes. ;)
    Ronde 2 duurt inderdaad 5 dagen langer, maar je zal zien, ook dat gaat snel. Ik begin vrijdag alweer aan de 5 dagen primolut.
    Even kijken hoe dat gaat met werken volgende week donderdag. De rest van de ongesteldheid is in het weekend. Gelukkig.

Heb je al een afspraak voor controle?

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    De eerste ronde was bij mij ook een slagveld. De tweede viel echter alles mee, korter dan ronde 1 en hij duurde ook minder lang.
    Ook de krampen waren niet zo erg als in ronde 1. Ik hoop dus dat ronde twee bij jou ook meevalt.

Syllie79: laten we het hopen!
    Nog even groen licht n.a.v. de Asherman afwachten, maar dan kan ik inderdaad hopelijk weer snel verder.

ZomaareennaamIk ken geen verhalen van meiden die zwanger waren tijdens Asherman. Ik zelf heel eventjes, maar dat ging al na een paar dagen weer mis dus innestelen was al niet gelukt.
    Kan je gyn je er niets over vertellen?

11. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mckenzie, goed om te weten. Ik hoop echt dat het minder is dan de vorige keer. Je bent blij dat je na zo'n tijd weer ongesteld bent....maar dit was echt te.

Moet je dan nog wachten i.v.m. de schildklier? Of is dat snel onder controle.
    Spannend allemaal he?!

12. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    mij werd verteld dat je juist snel zwanger moet worden (alsof je dat in de hand hebt) zodat de boel niet weer kan verkleven.

nee ik heb nog geen afspraak staan ik moet even uitrekenen wanneer dit moet.

ik moet nog 3 strippen slikken dus nog 15 dagen
    moet je die spiraal eruit halen tijdens die ravage?

nog even over die bloodpath.. dat viel wel mee maar dat gefriemel in je rug dat was best ranzig
    ik viel ook flauw hahahahaha
    maar mijn hoofdpijn is wel over nu.

maar ik heb wel 2 weken thuis gelopen.
    dus dat was wel balen.

13. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed is bellen ze voor een afspraak. Je moet even geduld hebben, maar ze bellen.

Ja, haha, tijdens die ravage. Ik ga de 12e. Als het goed is is dat het einde van de ravage.

Aftellen!

Wel een raar idee dat je snel zwanger moet worden. Misschien toch dit jaar nog zwanger?? Ik ben benieuwd.

14. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    oh!! bellen hun mij?

ik heb op een briefje staan dat ik moet bellen
    dat ik heb ik net gedaan en ik moet ook de 12e hoe toevallig

maar ik vraag me af of het niet te snel is.

die maandag stop ik met alle pillen?

wanneer moet die spiraal er dan uit.

15. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de brief met het pillenschema stond dat ik moest bellen, maar op de ontslag brief stond dat ik gebeld zou worden.

ga jij 12 maart?? ik heb 27 feb controle en 12 feb de spiraal eruit.

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat is raar Lieni, normaal moet je toch 2 weken na het verwijderen van het spiraaltje??

17. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ja ik denk ook dat die vrouw het niet helemaal begrepen heeft
    mijn datum staat voor 12 februari.

ik ga maar weer even bellen ..
    tjonge jonge

18. Voice

Voice Lid

Nov 30, 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen is het zover. Dan heb ik mijn eerste afspraak in het Spaarne. In de tussentijd is er wel weer heteen en ander gebeurd waar ik geen rekening mee had gehouden.
    Op 16 januari bleek ik zwanger te zijn, ca. 7w. Na 2 echo's in de twee weken erna, bleek dat ook deze zwangerschap geen goede afloop heeft. Geen hartje bij de laatste echo (gisteren).
    Nu ben ik maar al te blij dat we de afspraak van morgen niet hebben afgezegd! We gaan horen wat en hoe met de Missed abortion én de Asherman.
    Hoe kan het lopen...

19. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Qua schildklier heb ik al groen licht, al is dat wat te optimistisch van de dokter aangezien juist die f*cked up schildklier al twee keer een ma heeft veroorzaakt. Ik laat dus zelf eerst via de ha mijn waardes checken.

Ik wil eerst nog een hystero (hoe je daar toch vrijwillig om kan vragen :p) om te zien of de verkleving echt weg is. Dan waardes checken van mijn schildklier en dan hopelijk snel weer verder!

Ja, de eerste ronde was ontzettend hevig, duurde ook lang (een week). Tweede ronde was echt al veel minder en kwam overeen met mijn normale, natuurlijk menstruatie (4 dagen). Ik hoop dus voor je dat jouw tweede ronde ook meevalt!

20. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Oh wat verdrietig zeg :( Sterkte!

Share This Page