Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wennekej, Ja, snap ik. Het is bij mij een stuk minder. Ik moet dan ook zeggen dat ik altijd verschrikkelijk ongesteld was. Dus iets minder vind ik niet erg. Ik zie het wel. Ik ga echt niet meer onder het mes hiervoor. Dan ben ik al heel blij met mijn 2 jongens. Ik was gewoon even benieuwd.

Wat leuk trouwens dat je een kaartje kreeg!!!

@ Lirial, moeilijk zijn die momenten. Dan mag je heel hard huilen hoor. Je gunt het een ander maar je zelf ook.

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

He Lirial, ja dat zijn echt rotdingen. Dan word je zo met je neus op de feiten gedrukt. Dikke knuf!!

3. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Hoi Dames,

@ syllie; fijn dat je menstruatie er weer is! Hele opluchting!

@ cybell: wat een traject ben je al in beland zeg. Hopelijk heb je vandaag een goed bezoek gehad bij dr. E. Heeft hij al iets voor je kunnen betekenen?

@lirial: Hoe gaat het verder met je? Nu weer die bevalling, heel confronterend..en logisch dat dat even hard aankomt...ook al wil je dat niet zo voelen...tranen luchten iig op.

@wennekj: Fijn dat het bij jou zo goed heeft uitgepakt..hoop dat jij mn voorgangster bent. Heb je aantal maanden geleden ge-pb`t over asherman, toen had ik een MA en was benieuwd naar ervaringen...toen had je al een heel vriendelijk berichtje terug gestuurd! :)

Helaas gaat t met mij niet zo best...althans..leef in een roes. Vandaag Sis (waterecho) gehad en m`n baarmoeder zit dicht..water komt er niet eens in!!!! Eigenlijk bevestigd waar ik bang voor was...maar nu...wat betekent dit en wat zijn m`n kansen??!!! m`n baarmoederslijmvlies zal langzaam opbouwen lijkt t..wellicht is t daar wel door ontstaan..hoe k*t.
    Jullie een idee als je mijn situatie zo leest?

Volgende week woe naar mijn eigen gyn (SiS deed een ander) en die maandag erna naar Dr. E voor intake..pff..hoop allemaal met een goede afloop..houd mn hart vast...ben diep van binnen zoooo bang dat ik nooit zwanger zal zijn en een kindje op de wereld kan zetten!..maar goed...leven per dag..

Sterkte en succes aan jullie dames!!

4. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    @jj1980: dit vind ik wel interessant, zo`n osteopaat...vooral dat stukje ervaring met losmaken van verklevingen...;) Kun/wil jij daar iets meer over vertellen? Zou dat ook in mijn geval een serieuze optie kunnen zijn?

Hopelijk gaat het jou helpen! Succes!

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nou ik ben gisteren geweest. Eerst heeft ze mijn hele lichaam bekeken, gevoeld, alle kanten opgetrokken ;) om te kijken hoe de balans was. Toen ging ze beginnen met het losser maken van het gebied rond mijn eileiders. Dat was in het begin heel gevoelig. Voelde het ook in mijn rug ed. Daarna nog het een en ander bij mijn voeten gedaan, middenrif, borstbeen (zittend en liggend). Toen terug massage bij mijn eileiders, geen last meer :(

Maaaaaar ;) sex daarna kun je vergeten :D. Mijn man en ik dachten het savonds leuk te hebben, nou AU. En vandaag nog niet helemaal oke. Dus vanavond sla ik ook maar even over, haha. Toen ik naar huis ging voelde ik daar helemaal niets van, maar echt vanbinnen was ik dus een beetje beurs :$

Volgende keer moet ik na mijn menstruatie en voor eisprong weer komen. Ik ben erg benieuwd naar mijn menstruatie over zo'n 2 weken (heb ergens in deze dagen mijn eisprong).
    Of ze helemaal die verklevingen weg krijgt durf ik niet te zeggen, zij ook niet. Maar als ik gewoon weer goed ongesteld wordt zonder die pijn in mijn rug ed, is het mij dat ook waard.
    Ik laat het je weten ;)

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Happy, bij mij is die water echo ook niet gelukt toen ik voor na-controle ging, maar dicht zat het niet. Wel zit er bij mij een soort knikje of randje in mij baarmoederhals waardoor de slang er niet in kwam. Met de gewone apparatuur van de hystereo ging het wel.

Hoewel dit bij jou niet het geval hoeft te zijn, bedoel ik dat je nog niet moet gaan paniekeren. Ben benieuwd hoe het is bij dr. E.

7. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @JJ1980, Wow, klinkt interessant! Ik hoop zo voor je dat het goedkomt.

@Happy2012, zo frustrerend dat het zo lang duurt allemaal he? Het ziet er toch naar uit dat je verklevingen hebt, maar het wachten en niet weten hoe erg is, is slopend. Ik hoop dat je snel voor een hysteroscopie terecht kan.

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

@happy2012

Wat een klotenieuws zeg :(
    Ik hoop dat dr E wat voor je kan betekenen.
    Wat houdt zo'n Waterecho precies in?

9. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Hey Happy, maak je nog niet teveel zorgen en wacht even het oordeel van Dr. E. af. Misschien is het wel iets heel stoms als een bepaalde ligging van de baarmoeder, bovendien kunnen verklevingen aan het begin van de baarmoeder best goed verwijderd worden maar wel er nu voor zorgen dat het dicht zit... Knuffel en sterkte met nog even in afwachting blijven...

Ja eigenlijk naar omstandigheden best goed, blijkbaar was dit zo'n moment waar ik erg op wachtte, dagje heel verdrietig geweest en nu voelt het eigenlijk best opgeruimd en ok. Met mn pa gaat het ook weer wat beter dus dat helpt wel erg mee.

10. cybell

cybell Niet meer actief

Hoi meiden, even een korte reactie aangezien ik aan het werk ben (nachtdienst).
    Vandaag voor hyst. bij dr. E geweest.
    Conclusie is dat het septum nog veel te groot is, gelukkig geen verklevingen over gehouden na de curretage.
    25 april ga ik voor operatie en zal dr. E het septum volledig gaan verwijderen en hopelijk is er dan wel ruimte genoeg voor een doorgaande zwangerschap!
    Maar goed... gevoelsmatig is het afgelopen jaar dus verspilde tijd en energie geweest, 2 ICSI pogingen vergooid doordat er blijkbaar nooit ruimte genoeg is geweest voor een doorgaande zwangerschap...
    Nu dus alle hoop op de laatste ICSI na deze operatie.

11. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Gisteren ben ik voor de operatie in het Spaarne geweest. De baarmoederhals zat helemaal dicht, de holte zag er vrij goed uit. Wel zat er nog een zwangerschapsrest, die is weggehaald. De twee eileideruitmondingen waren goed te zien en helemaal vrij.
    Ik heb helemaal geen pijn en maar weinig bloedverlies. Wel een beetje beurse rug van de ruggenprik :)
    Wel merk ik dat ik me direct weer druk maak over de uitkomst van dit traject. Er hangt zoveel vanaf en komt alles goed? Pfff...

12. MamavanEL

Houd moed!!
    Bij mij was het eigenlijk hetzelfde verhaal. Bij de controle zal dr E je waarschijnlijk ook schoonspoelen voor de vruchtbaarheid zoals hij dat zo mooi zegt. Bij mij heeft het geholpen. Ik hoop dat het bij jou ook zo zal verlopen! Sterkte met het herstel.

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat klinkt toch al heel positief, toch? Ik hoop dat je lijf goed herstelt en je weer snel in verwachting mag zijn :)

14. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is ook zeker positief. Het eerste wat ik hoop is dat ik goed ongesteld wordt. Dat geeft mij het meest de bevestiging dat het slijmvlies goed opbouwd. Ik moet weer vertrouwen krijgen in m'n lichaam, dat heb ik nu totaal niet. Ik kan alleen maar hopen dat het goed gaat.

Hoe was jullie menstruatie tijdens en na de hormoonkuur in vergelijking met je menstruatie vóór de ok?

15. MamavanEL

Tijdens de hormoonkuur was mijn menstruatie echt heel heftig! Daarna voor mij minder als voorheen.

16. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Bij mij ook. Tijdens de hormoonkuur ontzettend lang en heftig. Tijdens mijn eigen natuurlijk cyclus ook minder dan voorheen, wel bleef ik langer spotten na de menstruatie.

17. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Hallo,

ik kom net terug van wintersport dus ik moet even alles terug lezen.
    Ik werd overigens ook ongi de eerste dag van mijn wintersport.
    dit was 2 dagen flink en toen was het over om vervolgens 2 dagen later weer roze te hebben.
    lekker vaag dus. ik weet ook niet wat ik hier mee moet.

maar Sylly bij jouw was het dus ook veel minder als voorheen?
    bij mij was het al niet zoveel altijd maar dit was wel heel gek.

Voice ik moet zeggen dat jullie verhaal wel positief klinkt ik hoop voor je dat het hiermee klaar is en je snel zwanger bent.

Ik heb ook maar weer een banner gemaakt.. tja we gaan weer verder.
    ik was overigens deze week uitgerekend.
    wel gek is dat.
    vrienden vanons waren tegelijk zwanger en zij is bevallen. hoe confronterend is dat he!

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bij mij was de eerste ongi na controle bijna niets, de tweede al 4x zoveel. hopelijk deze ronde normaal zoals vroeger. Nog 8 daagjes wachten :p

19. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ben zo blij met dit forum. Ik maakte me de vorige menstruatie erg zorgen, het was zo weinig. Nu lees ik dat jullie dat dus ook hadden. :)
    Tijdens de hormonenkuur was het een stuk meer. Vooral de eerste keer, dat was niet op te vangen. Dus bereid je voor VOice..

@ Voice, jij hebt de meest gunstige vorm van Asherman. het zegt niet alles, maar het had veel erger kunnen zijn. Ik hoop dat je de hormonenkuur ook goed doorstaat. Ik had er geen last van, tot na dat ik gestopt was met de pillen. Daarna kreeg ik allerlei klachten. Gelukkig is dat nu over. Alleen nog weinig vertrouwen in mijn lichaam. :(

Waar haal je zo'n banner vandaan? Dan zet ik m er ook op. Ik ga wel even zoeken.

20. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    HOI!

Daar ben ik weer..en zie gelukkig (relatief) positieve berichten.
    Spannend Voice..maar nu komt er weer licht aan t einde vd tunnel!!

Lirial; wat ontzettend fijn dat het met je vader weer iets beter gaat! houden zo!
    Ben je nog steeds van plan een spiraaltje te laten zetten of laat je t toch op zn beloop?

Andere dames..hopelijk echt aan t 'genieten'dat de ziekenhuis bezoeken even achter de rug zijn..in tegenstelling tot mij...ik heb echt een mega abonnement ;)

Vandaag weer bij gyn geweest en de uitslag van de SIS van vorige week besproken.
    Hem ook gevraagd om verwijzing naar hoofddorp...prima..hij zegt heb je al contact gehad? Ik: ja zeker. Wanneer mag je vroeg hij toen? Maandag was mijn antwoord. Bij dé dokter E zelf? Ik:jaja.. Nou zei hij, dat heb je goed geregeld...dan ben je in goede handen...
    Dat in combinatie met jullie verhalen weet ik me nog aardig staande te houde n in deze onzekere periode...Hopelijk wordt hij ook mijn 'wonder'dokter en heb ik ook de minst erge variant..wederom afwachten dus..want maandag is pas de intake..

Succes dames! fijn dat ik hier af en toe mn hart kan luchten en jullie begrip hebben!

Deel Deze Pagina