Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @proudmom, heb je dan ook weer een hormonenkuur?
    Fijn dat je blij bent!!! :)

2. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

@syllie: nee geen hormonen dit keer. Mijn bms was mooi dik en de verklevingen niet zo erg als de eerste keer, dus hormonen hoefte niet.

@wennekej: ik snap dat je iedere maand toch weer bang bent, heel herkenbaar denk ik voor alle ashermanpatienten. Ik denk dat dit pas afneemt bij een gezonde zwangerschap.

3. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @proudmom, oh gelukkig. Hoe lang moet het spiraaltje blijven zitten? Of mag je dat zelf weten.

@wenneke, ik snap het heel goed. Eerst vond ik ongesteld zijn verschrikkelijk en na de operatie was ik er blij mee. Wat is het toch een rotaandoening.

4. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Hoi Ladies,

Daar ben ik weer om even een update te geven.
    Ik heb jullie berichtjes wel af en toe mee gelezen en zie gelukkig best veel positieve dingen voorbij komen. Super fijn!
    De weken gaan ook erg snel, als ik bij jou Lirial, zie hoe lang je alweer zwanger bent! Op een voorspoedig vervolg van je zwangerschap!!

Syllie: had jij gister niet ook je echo? Was het een mooie echo?

Ik had gister mn ingreep met ruggenprik, want wilde heel graag zien wat er nou van binnen allemaal gebeurt, aangezien ik het zooo ongrijpbaar vind!
    Nou het was een mega bende...wat een verklevingen zeg..niet te geloven!
    Gelukkig hebben ze het open kunnen krijgen en heb ik nu een T-spiraal in combi met die hormonenkuur. Volgende week een afspraak maken voor wanneer de volgende handelingen (verwijderen spiraal en "controle" hystero) Hij wilde dat ook met contrastvloeistof doen weer op de ok ipv poliklinisch...Hadden jullie dat ook?

Ben benieuwd hoe die oneffenheden door dat verklevingsweefsel bij zullen trekken zodat het weer mooie roze wanden worden..Jullie enige kennis hierover?
    Blij dat t achter de rug is...!

Succes met alles!

Liefs,
    Happy

5. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Happy2012, wat fijn dat je het achter de rug hebt. Doe het rustig aan. Ik had de controleafspraak niet op de ok. Krijg je dan weer een ruggenprik?
    Ik weet geen antwoord op je laatste vraag.

Ik had gisteren inderdaad een echo. Het zag er goed uit. Precies het aantal weken/dagen wat ik dacht en een kloppend hartje.

Ik hoop dat je een beetje uit kan rusten de komende dagen en dat de weken voorbij vliegen voor je!!!

6. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Wat fijn dat ze je goed hebben kunnen opereren, ondanks dat het zoveel verklevingen waren. Ik heb op de OK ook een ruggenprik genomen, vond het wel interresant om mee te kijken.

Bij mij was vorig jaar ook mijn hele baarmoeder/baarmoederhals verkleefd. De operatie was daarna ook succesvol en tijdens de controle zag alles er weer normaal uit (geen littekens van de verklevingen als je dat bedoelt, mooi roze en mooi slijmvlies). Meteen de volgende ronde was ik weer zwanger. Helaas wel na 9 weken een miskraam, omdat het vruchtje niet goed bleek te zijn (mijn baarmoeder functioneerde gewoon zoals het moest, het slijmvlies was mooi meegegroeid met het ukkie). Dus deze miskraam was gelukkig gewoon stomme pech en had niks te maken met de asherman....

Vorige week weer een hystero gehad, omdat er verklevingen door deze miskraam teruggekomen waren (wel veel minder dan de eerste OK).
    En vandaag eindelijk weer ongesteld :)

Liefs

7. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    he allemaal, hoe gaat het met jullie??

Hier alles nog steeds goed.

8. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lirial,
    met mij gaat het ook goed. Inmiddels bijna 10 weken zwanger. De 27ste de termijn echo. Ik voel me erg zwanger, dus het zal wel goed zijrn. Het is rustig op het forum....

9. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    goed om te horen Syllie!

Ja ik vind het ook stil. Ik maak me een beetje zorgen om de dames daarom vroeg ik ook hoe het ging... Ik hoop echt dat het met iedereen goed gaat!

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

fijn om te lezen dat het met jullie zwangerschappen goed gaat. Hier telkens erg weinig ongesteld, dus ik denk dat er een deel van de verklevingen terug zijn. Maar mijn wens naar een 3de wordt steeds minder, dus ik laat er erder niets meer aan doen!

geniet van jullie wondertjes meiden, en hopelijk wordt de rest ook gauw zwanger!!

11. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Het neemt zeker af na een zwangerschap maar bij mij blijft nog steeds de angst.
    Ik wil in de toekomst een 2e en tja... Ik heb ook een ks gehad en dat helpt er ook niet aan mee.

Maar echt super om te horen dat het goed gaat met jullie zwangerschap !!
    Het is idd erg rustig hier :)

12. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jj1980, ik had er ook niks meer aan laten doen als het terug was gekomen en mocht het nu nog mis gaan dan stoppen wij er ook mee. Op een gegeven moment is het mooi geweest. Het beinvloedt toch je gezin. Toch sterkte. Het is toch balen.

@wenneke, mijn eerste is ook via keizersnee geboren. Toch zag mijn baarmoeder er nu goed uit.

13. MamavanEL

Een ks zegt ook niks, maar echt zeker wordt ik er ook niet van.
    Ik hoop alleen dat een 3e zwangerschap nog mogelijk is over een tijd :D

14. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    #654 Voice, 24 mei 2013
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
    Hallo dames!

Afgelopen woensdag zijn we op controle geweest in het Hoofddorp.
    Er is een schuimecho gedaan om te kijken naar de doorgankelijkheid van m'n eileiders en een hysteroscopie. Die hysteroscopie was best even op m'n tanden bijten. Pfff....
    Bij de schuimecho konden we zien dat m'n rechter eileider mooi open is en de linkerkant konden we niet goed zien. Maar daar maak ik me niet druk om. We hebben geen enkele reden om aan te nemen dat ie echt dicht is, het was gewoon niet goed te zien.
    Bovendien werd bij de hysteroscopie geen verklevingen meer gezien, maar wel een vlies voor de linker eileider. Dat zal wel de reden zijn dat we die eileider niet goed konden zien op de echo. Dat vliesje is nog even weggehapt en toen was het klaar!

We hebben groen licht! We mogen direct weer proberen zwanger te worden.
    We moeten alleen nog even zien hoe ik nu hormonaal weer in elkaar zit na het slikken van die hormonen... Hoe ging dat bij jullie???

We hebben i.i.g. goed nieuws gehad! Dat is erg belangrijk!

15. MamavanEL

Voice wat fijn dat alles weer goed is!!!
    Ik heb hormonaal weinig gemerkt, het was meteen weer goed.

Succes en hopelijk heb je binnenkort een positieve test in handen.

16. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat hoop ik ook!!! Ik ben benieuwd wanneer ik hier kan zeggen dat ik weer zwanger ben. Wel begint dan het alleerspannendst. Het gaat iedere keer zo snel fout... Daar kan ik best nogal mee worstelen.
    Maar we proberen alles positief te zien.

Fingers crossed!

17. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Jeeeeeej wat fijn Voice!! Gefeliciteerd met dat goede nieuws, nu hopelijk binnenkort nog meer goed nieuws!
    Ik ben na 3 weken hormoonkuur al gestopt omdat ik er netelroos van kreeg en me heel belabberd voelde. Daarom gaven die verder geen vraag meer, ze waren al uit het systeem.
    Die ervaring met de hystero had ik ook, das echt niet iets wat je voor je plezier doet..auch...

18. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Hoi Dames,

Fijn om te lezen dat het met de zwangere dames na alle ellende goed gaat! Ga zo door..;)! Super hoor! en voor de niet zwangeren geeft dat ook weer hoop.

Voice; Fijn dat jullie weer groen licht krijgen, ik kijk ook heel erg uit naar dat moment, maar moet nog ff geduld hebben! Wie weet is het gelijk raak, optimistisch proberen te zijn en erin geloven..ik weet t, dat is makkelijker gezegd dan gedaan..dus heel veel succes!

Ik moet op 1 juli weer terug voor de controle! Vind het zoooo spannend...merk dat ik onrustiger ben dan eerst...het duurt al zo lang allemaal en nu hoop ik dat ik ook groen licht krijg, maar ben ik angstig dat t weer verslechterd is en wellicht nog langer een spiraal moet of ..weet ik t..ik zie veel beren op de weg die ik heel erg probeer te onderdrukken..de feiten zijn er nog niet en de laatste keer was hij positief..als ik daar nou even aan vast houd..;)...laatste loodjes wegen t zwaarst.
    Dat is ook de reden dat ik hier niet zo vaak lees, beetje kop in t zand..

Tot snel weer en hopelijk met voor ons allemaal iets positiefs! En wat gaat de tijd toch snel!!! 10 weken..14 weken...

Liefs,
    Happy

19. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Voice, Gefeliciteerd! Goed nieuws! Ik had tijdens de hormonenkuur nergens last van en toen de kuur afgelopen was kreeg ik allemaal rare klachten waaronder verschrikkelijke pijn in mijn borsten.
    Ik ben daar zelfs nog voor naar het ziekenhuis geweest om een foto te laten maken.
    Ik ben na de kuur nog 1 keer ongesteld geweest en daarna was ik zwanger. Inmiddels bijna 13 weken.

Ik hoop dat het bij jou net zo snel gaat!

20. Syllie79

Syllie79 Actief lid

5 okt 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @happy2012, heel herkenbaar die spanning. Ik hoop dat het allemaal goed is! Nog even volhouden.

Deel Deze Pagina