Proudmom; vrijdag ben ik als het goed is ongesteld. Dan begin ik met de suprefact en op dag 4 ga ik Gonal-F spuiten. Vrijdag bel ik de verpleegkundige en dan maken we een afspraak voor bloed en echo op dag 7 (dus volgende week donderdag of vrijdag) Ik begin dus vrijdag echt gelijk met poging 1, korte protocol. Dus niet eerst aan de pil oid. Hoppa, over een week op 2 1/2 punctie
@JJ1980 heerlijk, dat gaat snel! Veel succes met het prikken, punctie enz. Hopelijk heb je veel goede eitjes!
Afgelopen zaterdag heb ik laatste pillen genomen. Vandaag amper wat bloedverlies. Ik had gehoopt dat het wat meer was, zoals 3 weken geleden in de stopperiode. Misschien gaat het nog gebeuren... Donderdag ga ik nog een tussendoorbezoekje brengen aan dr. E. voor het verwijderen van het spiraal. Ik was daar laatst voor bij m'n huisarts maar die wilde er niet aan beginnen... Te bang iets te beschadigen (??). Dus dan maar naar Hoofddorp. Ben wel alvast met aftellen begonnen voor de controle. Ik hoop écht op goed nieuws!! Ben het wachten beu, het is tijd voor betere tijden!
Voice, wat gek dat de huisarts het niet wil. Is het ver rijden voor jullie naar het Spaarne? Ik heb het door een gyn laten doen in een ziekenhuis dichtbij. Ze was me nog wat schuldig, haha! lekker de dag na kerst!
trouwens ik had de eerste ronde met die pillen megaveel bloedverlies, maar de 2de stopweek al veel minder. Volgens mij hebben meer meiden dit gehad.
Die eerste keer met spiraal ook veeel bloedverlies gehad, die tweede keer maar weinig. Ik was daardoor ook bang dat de verklevingen weer terug waren, maar tijdens de controle hystero was toch echt alles goed. De volgende menstruaties ook steeds maar net aan 2 dagen echt bloedverlies (niet te vergelijken met voor de asherman).
De huisarts heeft in april al eens een verwijderpoging gedaan van m'n spiraal van de eerste ok, maar dat is niet gelukt. Ze vindt m'n baarmoeder te kwestbaar om het om ook maar te proberen. :x Ik was best teleurgesteld (understatement), had er echt naartoe geleefd; weer een deel klaar... Ik heb ook geprobeerd hier in het ziekenhuis een afspraak te maken, maar dat was zo'n gedoe met verwijsbrief, dat ik toch de poli in Hoofddorp heb gebeld. Maar goed, nu 4 uur vrij nemen om een uur heen en een uur terug te rijden. Ik had de eerste stopperiode 2,5 dagen bloedverlies, daar was ik echt blij mee. Het is lang geleden dat het zo lang was, het was alsnog niet lang of veel, maar wel meer... Dus nu hoop ik dat het i.i.g. hetzelfde blijft, we zien het wel, gewoon afwachten. Meer kan toch niet.
@lirial & JJ: wat fijn om goede verhalen te horen, het geeft zeker hoop! Geniet er van! @lirial: nog een vraagje voor jou Weet jij of het een goede teken om tijdens Asherman wel baarmoderslijmvlies op te bouwen en te menstrueren of is dat alleen maar een kwestie van waar de verklevingen zijn en niet zo veel van hoe erg het is? @voice: wat een opmerking van een HA en toch na zo een consult dat het niet makkelijkere loopt met een afspraak bij de ZH is echt bizar. Maarja, nu weet jij zeker dat ze het goed gaat doen, en dan nog maar 2 wk en ik hoop dat inderdaad wat betere tijden jou kant komen. Fingers crossed!
Jeetje de vaart erin JJ, wat fijn! Voice, ook hier de eerste stop hard bloeden, ik ben daarna met de kuur gestopt en dacht dat de keer erna daarom zo weinig was, maar het bleek bij de meesten zo te zijn. Ook hier vond de huisarts het eng, maar gelukkig zijn ze met zn tweetjes en de ander deed het wel. MCGB ik durf het niet te zeggen, dat is een vraag voor dr E vrees ik.
Hi meiden, Was even zoeken maar ik heb jullie gevonden! Heel fijn om een beetje mee te lezen en kijken wat jullie ervaringen zijn. Ik heb volgende week donderdag mijn intake bij dr Emanuel, echo en daarna door naar de anesthesist. Dinsdag 5 nov word ik geopereerd. Ik heb bij mijn eigen gynaecoloog een hysteroscopie gehad. Zij omschrijft dat ik een milde vorm heb. Ik vind het allemaal wel heel erg spannend hoor. Wie van jullie had ook een milde vorm? Krijg je altijd een koperspiraal? Ik kies voor een ruggeprik, wat hebben jullie gedaan? Liefs, Sophietje
Sophietje, dat is super zoveel dingen op 1 dag. Kom je van ver? De operatie ook al vlot gepland, mooi. Jammer je hier te moeten verwelkomen. Ik heb een hele zware vorm, helaas, dus kan je daar niet mee helpen. Ik denk dat je wel een spiraal krijgt en een kuur van 6 weken hormonen. Daarna 2 weken wachten en dan controle. Ik heb narcose gekozen, heerlijk Succes meid, hopelijk valt het mee!
@sophie. Heel veel succes, alles op 1 dag is erg handig. Had ik ook, prima geregeld. Bet als jij heb ik mijn 2 ok's met een ruggenprik gedaan. Dat is prima te doen. Je kan meekijken op de schermen als je wilt. Ook kan je tijdens ok uitleg krijgen over hoe erg het is en wat er gebeurd. Dat vond ik erg fijn! Die spiraal en hormonen zijn vrijwel standaard, al hoorde ik wel dat ze willen beginnen met een studie. Maardaar weet ik niet voldoende van om iets zinnigs over te zeggen. Gelukkig is je okdatum al dichtbij!
@JJ1980: Ik kom uit het buitenland. Vandaar dat alles zo kort op elkaar is gepland! Wel heel fijn dat dat zo kan! Hoe is het met jou? Ik zie dat jullie met IVF bezig zijn? Heb je zo'n ernstige vorm? @Voice: Ik zie dat jij ook onlangs bent geopereerd! En binnenkort de controle hysteroscopie? Hoe erg waren bij jou de verklevingen? Hoe voelde je je na de ok? Thanks voor jullie reacties meiden
Hi Sophietje, welkom hier. Fijn dat je snel geholpen kunt worden! Of het mild was weet ik niet, zo hebben ze het hier nooit genoemd, maar het zat in het begin en was goed te verwijderen. Ik wilde onder narcose, het was een klein roesje want ik was zo weer wakker. Na de operatie is er een koperspiraal geplaatst, ter voorkoming van opnieuw verkleven en een hormoonkuur gestart voor het herstel baarmoederslijm. Ik maakte die kuur niet af vanwege heftige reacties op de kuur. Na de controle hysteroscopie zei dr E. dat de pogingen zwanger te worden weer konden, dat verklevingen wel weer terug kunnen komen. In mijn geval hebben ze geen kans gehad, zoals je in de ondertekening kunt zien...
Mijn baarmoeder was helemaal verkleefd, maar ook mijn eileiders. Mijn baarmoeder is wel weer netjes, maar mijn eileiders kunnen niet worden opengemaakt. Het zit te dicht en als ze het proberen moet je eerst weken herstellen van de operatie en de verklevingen komen toch weer terug. Dan misschien wel minder, maar dan heb je ontzettend veel kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ja, ik heb een hele erge vorm. IVF is onze enige optie. Morgen beginnen we met poging 1
@Sophietje11: Ik weet he ook niet wat voor Asherman ik heb. Ik wacht tot de operatie om te horen hoe moeilijke (of juist niet) was het om weg te halen. Volgens mijn baarmoeder foto zie ik dat de verkleving op mijn baarmoeder hart zit (dus helemaal in de middel van onder naar boven). Fijn dat alles zo snel is bij jou geregeld. @JJ: als jij baarmoeder helemaal verkleefd was had jij dus geen menstruatie meer voor de operatie? Binnen een behandeling was allemaal weer open bij jou? Succes met de eerste poging, wat spanned! maar ook super leuk natuurlijk
Nee, ik had helemaal geen menstruatie meer. Heel af en toe klein beetje roze, maar echt amper. Wel heel veel pijn in die periode! Ja, na de operatie op OK was alles weer open, nu nog steeds. Ik heb vorige week een controle gehad omdat we aan ivf wilden beginnen. Ik ben nu ook nog heel weinig ongesteld, dus ik vreesde het ergste, wonder boven wonder alles tiptop in orde Baarmoeder was ook nog prima doorbloed. Dr. E heeft een kant van mijn baarmoeder heel licht geirriteerd zodat het wat ging bloeden om te kijken of alles goed zat en volgens hem bevordert dit de innesteling bij ivf. Hij schijnt dat vaker te doen een week of 3 voor de terugplaatsing. En laat ik nou precies een week of 3 later mijn terugplaatsing hebben als alles goed loopt
@jj1989 wat een goed nieuws en wat snel! Heerlijk ben erg benieuwd! @sophietje11 bij mij was op de foto te zien dat het helemaal dicht zat maar met de operatie bleek dit in de baarmoederhals te zijn dat hebben ze weggehaald hierdoor hoefde ik ook geen pillen en spiraal en mag ik dus alweer beginnen 20 november controle en ben 8 oktober geopereerd dus dat is lekker snel. Het zat bij mij wel helemaal dicht maar anders had ik gewoon zwanger kunnen worden achteraf omdat het niet in de baarmoeder zelf zat. @ lirilal wat lekker dat het nog steeds goed gaat lekker van genieten! En gelijk ff een vraag voor de zwangere dames onder ons ik heb al een aantal dagen hoofdpijn, misselijk, zere borsten en ben erg moe, maagzuur nou noem maar op dat soort dingen maar is wel erg snel hoe snel hadden jullie last van symptomen? Ik moet rond maandag ongesteld worden dus kan nog niet testen maar vond het nogal erg vroeg misschien dat me lichaam me wel gewoon voor de gek houd hoor. De vorige x dat ik zwanger was had ik wel ook snel last van dit soort dingen maar dacht ik nou zal wel niet en kwam ik er achter dat ik 7 weken was door ook een tussen bloeding ( dus ik dacht menstruatie)
Ik heb gelijk een uitgangsecho gehad. De verpleegkundige telde links 10 follikels en rechts 14 Haha, beetje veel als dat allemaal goede eitjes worden
Sortie, ik dacht dat ik pms had, kreeg ook een bloeding, maar twee dagen na de bloeding voelde ik me nog steeds zo. Bleek de innesteling te zijn. Sophietje, ook hier geen menstruatie, tot na de operatie. Het is maar net waar/hoe je verstopt zit volgens mij.