Ja idd lirial had ik vorige x ook inderdaad. Nu nog gen bloeding gehad dus ff afwachten nog maar maar ik heb een nogal gevoelige baarmoeder enzo dus voel heel veel en idd ook eigen eiersprong. Maar ja probeer me er een beetje van af te zetten anders maak ik mezelf gek me Hmmmm nu al zwanger? Of komt de verkleving weer terug. Dus probeer me gedachten ff ergens anders op te zetten wel lastig haha
Net even gebeld naar het Spaarne of mijn dossier er al was. Mijn gyn heeft het netjes gedaan 1e afspraak al eind november dus eerder dan verwacht. Gesprek met dr E en anestesist. Ik kies trouwens mooi weer voor een roesje. Daar heb ik, tot nu toe, nooit last van gehad. Een ruggenprik heb ik ook wel eens gehad bij een andere operatie maar daar heb ik nu weinig zin in. Je ligt toch enigzins te kijk haha Vind het op zich wel interessant om te volgen maar hij moet me dan toch na de tijd maar even vertellen hoe het eruit zag.. @Sortie; spannend! Ik duim voor je dat het gewoon raak is. @JJ; wat fijn dat je zo snel gaat. Hopelijk gaat dit gewoon snel lukken! @MCGB; ik weet ook niet hoe erg het bij mij is. Een hystero lukte niet omdat ze niet binnen konden komen. Hopelijk valt het mee.
Wij waren ook een beetje overdonderd hoor door de snelheid van het proces. Je stelt je in op een lange wachttijd en die is er dan gewoon niet, haha. Gisteren lekker met mijn mannetje nog een drankje gedaan en geproost op een goede afloop. Hopelijk was dat mijn laatste alcoholische drank voor 9 maanden Vandaag de eerste medicatie genomen en nog geen last van bijwerkingen, heerlijk elke dag zonder is mooi meegenomen!!!! Mijn man gaat zondagavond weg tot dinsdagavond, hopelijk blijf ik me goed voelen. CD28, ja daarom kies ik ook voor een roesje
@Sophie Het was m'n tweede ok in een half jaar. Mijn baarmoederhals zat op een haar na dicht en in de hoek waar de linkereileider uitkomt zit een verkleving die niet meer te verhelpen is. Die eileider is dus verloren. Verder is de holte mooi. Alleen de baarmoedermond is het ergste, die zit kennelijk zo snel dicht... Na de ok voelde ik me lichamelijk prima. Een beetje hoofdpijn de eerste dagen van de hormonen. Rugpijn van de ruggenprik, eigenlijk meer doordat je door de ruggenprik je houding niet goed kan corrigeren en mijn rug is daar gevoelig voor. Dat heb ik bij iedere ruggenprik (5) gehad. Ik ben twee dagen na ok weer gaan werken, wel rustig aan. Ik heb nogal een actief beroep met tillen en lang staan enz. dus eerst 2x halve dag.
Ik vroeg me af wie van julllie het vertelt op het werk of aan vrienden? Ik merk dat ik er niet veel over wil praten. Op het werk weet, behalve 1 persoon, niemand ervan. Alleen onze beste vrienden weten dat het een keer mis is gegaan maar verder weten ze niet hoe het ervoor staat. Ouders en zussen/broers zijn natuurlijk wel op de hoogte.
Cd28 bij mij op me werk zijn ze op de hoogte van alles ik ben er heel open in maar ook omdat het mij erg helpt. En ik als filiaalbeheerder en 3 operaties toch wel moest uitleggen waarom ik steeds wat langer weg was. Ik denk dat het nog niet gelukt is hoor dames ik verlies nu bloed (wel goed teken ook natuurlijk) en niet overdreven veel hoor maar ik denk niet dat het een innestelings bloeding is denk gewoon dat me lichaam nog beetje van de rel is want verlies sinds eergisteren wat bloed en ik moet pas volgende week zondag ongesteld worden. Dus een week eerder al dus wel erg korte cyclus dan.
Ik heb het met iedereen erover gehad. Op mijn werk sowieso want als ik tijd nodig heb om te recover dan wil ik het hebben zonder onrust in mijn hoofd daarover te hebben. Familie en vrienden ook. Iedereen is mee betrokken geweest sinds de moment dat we onze zwangerschap moesten afbreken en ze weten over onze wenst om weer zwanger te rakken. En dit is een deel van die process dus ik share het graag. Het maakt het ook makkelijker om door dit process te gaan. Groetjes.
Hele goede vrienden weten het hier en wat familie dichtbij. Voor de rest niet, het is geen wereldnieuws zeg maar. Maar als iemand vraagt of er een derde komt en ik ken die persoon goed genoeg, zeg ik dat ik het wel zou willen, maar dat het niet meer kan. Ligt er dan aan hoe het gesprek verloopt.....
Hi allemaal, Ik maak er eigenlijk ook geen geheim van. Nu is dat ook wel lastig omdat wij uit het buitenland komen en nu opeens weer in Nederland zijn. Ik vertel het gewoon eerlijk en dat vind ik ook wel fijn, lucht ook wel een beetje op Ik krijg donderdag mijn intake en echo. Wat is het precieze doel van die echo? Weten jullie dat? Veel liefs, Sophie
Bij de echo wordt gekeken of je vocht in je baarmoeder hebt, hoe je baarmoederslijmvlies is opgebouwd en of je een eisprong hebt (gehad). Dit zijn allemaal aanwijzingen voor asherman.
Hoi hoi. Mag ik met jullie meekletsen. Ik ben vandaag bij de gyn geweest en helaas zijn er verklevingen in mijn bm grvonden. De eileiders zaggen er goed. De verklevingen komen door de 2 miskramen en de curratages die ik daardoor moest onder gaan. Hebben jullie al een behandeling ondergaan? Wat moet ik me er bij voorstellen? En hoe lang moet je er van bij komen? En mag je proberen zwanger te worden want ik ben nu alleen minder vruchtbaar. Of zijn verklevingen slecht voor een eventuele zwangerschap. Ik heb een hoop vragen maar was zo overdonderd tijdebs de afdpraak bij de gyn dat ik niks heb kunnen vragen. Heb wel alles opgeschreven voor as donderdag heb ik nog een telefonische afspraak staan voot de uitslag van het chromosonen onderzoek. Ik ga ook even jullie topic wat bijlezen. En wil jullie ook allemaal sterkte wensen met de situatie waar wel allemaal in zitten.
Cd bij mij weet iedereen het, ten eerste was mn zwangerschap vorig jaar al na 4 weken te zien dus vroegen ze er naar. Daarna heb ik 5x een poging cytotec gehad waar ik goed ziek van werd, 2x 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm curretage, daarna nog last gehad en met de hormoonkuur ging het ook mis, dus ik moest wel.
Hi Lizzie, welkom! Lees eerst even op je gemak, ik denk dat veel vragen en tips voorbij komen. Stel daarna gerust je vragen!
Sorry, maar wat zijn aanwijzingen voor asherman? vocht te hebben? geen opgebouwd baarmoderslijmvlies? en geen eisprong? zo moet ik het lezen? Bedankt!
Ik had vocht in mijn baarmoeder, baarmoederslijmvlies dat heel onregelmatig was opgebouwd (dus niet overal bijv 8 mm maar op de ene plek 4 op de andere weer 6) en dat hoort niet. Ook zat er een eisprong bij mij klaar en dat klopte weer niet met het vocht wat ik had en het rare bmslijmvlies. Dat was bij mij zo, dat hoeft niet bij iedereen te zijn.....
Ze kijken naar dikte baarmoederslijm en hoe de holte gevormd is, in combi met je dossier weten ze dan gelijk of je Asherman hebt. De echoscopiste in het Spaarne zag het gelijk al, zei ze. Dus de ervaring daar speelt ook mee, ze weten waar ze naar moeten kijken.
@Lizzie; welkom.. jammer dat je je ook hier moet melden. Ja als ik zo jullie verhalen lees dan ontkom je er denk ik bijna niet aan om het te vertellen. Ik ben onder het mom van een griepje thuis gebleven. Ben ook leidinggevende maar heb niet zoveel zin om dit te delen. Denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is.. Ben wel heel benieuwd wat ze in het Spaarne gaan zeggen. Moet nog even geduld hebben haha. Maar heb nu mijn 2e ongi nadat ze dus in het andere ziekhuis de boel 'herstelt' zouden hebben en dat is veel minder dan na de curretage dus heb het idee dat het dichter zit dan daarvoor. Maar goed, we wachten af
Zeggen dat ik een griepje had was voor mij helaas niet te doen ik mocht na de eerste echo niet meer werken, dus tussen die tijd en de curretage ben ik thuis gebleven 14 mei tot 17 juni en daarna moest ik voor hystro en daarna weer voor hystro ivm asherman dus en aangezien ik vrijwel nooit ziek ben zou dat erg vreemd zijn in mijn geval haha ik heb alleen niet gezegd dat ik geen spiraal moet en hormoon pillen en Dat we alweer mogen beginnen dus hun verwachten gewoon pas in januari februari. Deze maand nog niet gelukt dus weer op een nieuwe poging wachten zou ook wel erg snel zijn hoor alleen was ik een beetje in de war. Veel bloed dus geschrokken maar is eigenlijk alleen maar goed maar het was veel te snel 20 na de vorige menstruatie dus snapte er niets meer van maar even terug gekeken omdat ik 11 jaar aan de pil gezeten heb en vorige x 2x menstruatie heb gehad voordat ik zwanger was had ik er niet zo op gelet maar ik heb dus gewoon een hele korte cyclus van maar 20 dagen. Heeft ze voor en ze nadelen ik kan dus 5 x per jaar meer kans hebben om zwanger te worden of 5x per jaar meer menstrueren hoop toch dat dat niet nodig is. Maar vorige x ook met 3 maanden zwanger en een korte cyclus dus we wachten het af
Ik had ook zo'n korte cyclus Sortie, meestal 22 dagen. Voordeel zei je al, nadeel is telkens pms-en Overigens had de huisarts me op het hart gedrukt dat wanneer het minder dan 22 dagen werd ik langs moest komen (polymennoroe) om te checken of ik geen bloedarmoede had.