Asherman

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Moffel, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sortie

Sortie Lid

Aug 12, 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lirial ja ik moet ff vragen zoiezo aan me gynaecoloog hoe of wat moet daar 20 november heen voor controle dus maar even vragen hoe of wat want mijne is steeds zo kort maar de vorige x wel ook zo zwanger geworden binnen 3 maanden dus misschien valt het mee? En misschien stomme vraag maar wat bedoel je met PMS?

2. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Premenstrueel syndroom - Wikipedia
    Ik had er in extreme mate last van toen de Mirena er uitging, totdat ik zwanger werd. Dus met een korte cyclus vaker pms ;) maar ook vaker een ei. :)

3. Sortie

Sortie Lid

Aug 12, 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dank je! Haha ja dan nemen we de PMS maar voor lief he alles voor de eitjes haha :) maar kan geen kwaad dus voor je eitjes enzo als je zo kort op elkaar je cyclus heb? En heb jij dat altijd gehad zo'n korte cyclus? Ik had het de vorige x ook en ook gewoon zwanger geworden dus lijkt me dat dat nu ook gewoon weer moet kunnen toch

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

#1004 JJ1980, Nov 1, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 1, 2013
    He meiden, vandaag eerste follikelmeting gehad. Rechts 15 follikels, links 5. Allemaal nog kleiner dan 10mm, dus nog geen dominante follikels. So far so good.
    Vanmiddag telefoon gehad, maandag weer terug voor een nieuwe meting.
    Begin mijn eierstokken te voelen, volgens de echoscopiste zou ik wel goed last gaan krijgen van die rechter :)

5. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Top!!! :D

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Fijn om te zien dat alles goed gaat Proudmom. Hoe voel je je?

7. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    JJ, op naar dominatie!
    Proudmum, hoe voel je je?
    Sortie, ik slikte vanaf 12 de pil, laterop Mirena overgestapt en toen gebeurde er niets meer, dus mijn cyclus was pas duidelijk toen ik zwanger probeerde te worden.

Andere dames, hoe gaat het??

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    @JJ: spannend!

Vandaag maar eens een rustig dagje gepland. Hele week een beetje grieperig geweest en druk met werk. Zo lekker met een boek op de bank en een kop thee :D.

Net weer het zoveelste geboortekaartje bij de post. Deze week ook weer een mail van vrienden die een kleine verwachten. Ik gun het ze allemaal hoor! Begrijp me niet verkeerd maar het hakt er lekker in. En ik ben helemaal niet zo'n softie maar ben er eventjes een beetje klaar mee... pff
    Zo, klaagmodus kan weer uit ;)

9. Sortie

Sortie Lid

Aug 12, 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik snap je helemaal hoor ff lekker klagen! Bij mij nu net 2 vriendinnen al bevallen, schoonzusje was gisteren uitgerekend, 2 vriendinnen moeten begin december bevallen dan had ik eind december eigenlijk gemoeten en begin januari dan moet me collega dus ik begrijp je helemaal!

10. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Oh zo herkenbaar... precies zo'n geboortegolf toen.. voelt zo dubbel. Blih voor de vriendinnen maar dan zit je daar na mk, in afwachting van operatie met een peetkindje in je armen en verdriet tegelijk.
    Ik duim voor je dat je snel goed nieuws krijgt x

11. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames. Voor jullie die de operatie al hebben gehad, mag ik wat (veel) vragen?
    Ik ben op 2 december gepland. Ik zit dan bij mijn ovulatie week, maakt het niet uit in welke deel van jou cyclus jij bent? Maken ze alles schoon, dus ook de slijmvlies die al opgebouwd is, of alleen de verklevingen? Hij kijkt meet de camera maar ook samen met een echo (of zoiets) om een betere 'zicht' te hebben, klopt dit? Wat doet hij met de verklevingen, snijdt ze hij? cauteriseert hij dit ook? de spiral dat we krijgen, is het een gewoon anticonceptie spiral?
    Ik heb voor de rugprik + een roesje gekozen.
    Sorry dat ik zo veel vragen heb. Ik was een beetje in shock lijkt het toen ik bij dr Emanuel was en deze vragen kwamen ze allemaal later :(

Dan jullie wel! Ik hoop dat jullie een goede weekend hebben gehad. Groetjes!

12. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Hallo MCGB,
    Het maakt niet uit in welk deel van je cyclus je zit, na de operatie mag je nog niet direct zwanger worden, pas tijdens de controle hysteroscopie hoor je of je groen licht krijgt. Het koperspiraal wordt geplaatst om te voorkomen dat de boel weer gaat verkleven, de hormoonkuur is om te zorgen dat je baarmoederslijm optimaal wordt aangemaakt. Hoe de operatie zelf verloopt is volgens mij afhankelijk van wat de dok tegenkomt. Het kan met snijden of doorknippen volgens mij.
    Wanneer je je onzeker voelt en toch nog veel vragen voor de dokter hebt, zet ze dan op papier en bel met het ziekenhuis. Mijn ervaring is dat dr E of een van zijn team altijd de tijd nemen om je vragen telefonish te beantwoorden.
    Het lijkt nu nog ver weg maar voor je het weet ben je aan de beurt. Knuffel

13. Sortie

Sortie Lid

Aug 12, 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren is me neefje geboren Tim ravi! Tuurlijk een trotse tante maar weer heel dubbel inderdaad. Helaas moest ik dit via Facebook lezen omdat het jongste broertje van mijn vriend op Facebook had gezegd dat hij oom was geworden en ik eerder Facebook opende dan mijn vriend zijn sms. :( dat kwam dus ff hard aan maar goed weer tante worden is ook leuk en we gaan gewoon van positief nieuws uit lukt ons gerust wel

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Sortie, hoe leuk het ook is voor een ander, het steekt altijd! Het is jullie ook zo gegund!

Vandaag voor de 2de meting geweest. Vrijdag was alles onder de 10. Nu had ik er:
    1 van 16mm
    1 van 15
    Een stuk of 3 van 14
    Een stuk of 4 van 13
    Een aantal van 12
    Nog wat van 11 en een paar onder de 10
    Links zaten er vrijdag 'maar' 5, nu telde ze er daar al 10 :$

Ik denk dat dit er best veel zijn, he?!

Ik wordt straks gebeld of ik morgen terug moet of woensdag. Dat ligt aan de waardes in mijn bloed.

MAAR het allermooiste van alles........mijn baarmoederslijmvlies was 5mm, zag er prachtig uit en was mooi opgebouwd uit 3lagen. Zo als het moet dus. En dan te bedenken dat de echoscopiste van vrijdag een rommelig baarmoederslijmvlies zag waar ze niets zinnigs over kon zeggen :D

*maakt weer een dansje*

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Jeetje JJ wat een goed nieuws!!

16. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Oh JJ dat klinkt goed! Blij voor jou, ik hoop dat je snel langs mag

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mag morgen alweer terug. Ben benieuwd!
    Ik gok op vrijdag punctie, dus woensdagavond pregnylspuit.......

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Net terug. 24 follikels die mee doen in de race. Bmsv was van 5 naar 6mm gegaan. Hormoonwaardes stonden prachtig (geen idee hoe of wat, maar oestradiol stond op 5000). Donderdag of vrijdag punctie. Vanmiddag daarover telefoon!

19. Sortie

Sortie Lid

Aug 12, 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat klinkt goed jj1980 :) heel veel succes! Spannend

20. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Jeeej JJ!

Bij mij beetje minder, gisteravond met verhoogde bloeddruk en eiwit in urine opgenomen. Moet tot morgenochtend afwachten hoe het gaat. Hopelijk is dan alles weer ok en mag ik nog ff naar huis.

Share This Page