Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trienemieke

27 nov 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sophietje11: Ik ben in behandeling te Genk.

Update: Ik ben inmiddels opnieuw geopereerd, men was positief, dus hopelijk is het derde keer goede keer. In januari op controle, dus laten we hopen.
    Wij zijn een weekje naar de zon geweest, even weg van al de zorgen.

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Syllie; gefeliciteerd! Gaat alles goed?

Trienemieke, hopelijk is het bij jou nu ook allemaal goed! Mijn duimen draaien ook voor jou!

3. jsb

jsb Lid

27 dec 2013
    11
    0
    0
    Ha dames,

Wat fijn dat jullie weer een asherman forum hebben geopend. Ik weet het nu sinds drie dagen en ben erg benieuwd naar de tijd die het in beslag neemt voordat dr. E plaats heeft, welke kansen er nog zijn voor n zwangerschap en hoe belastend het onderzoek is. Pff het houd mij in ieder geval enorm bezig. Als ik alle teksten lees, begrijp ik dat ik daar zeker een half jaar voor moet uittrekken. Ik hoor het graag van jullie.
    Thnx voor het meedenken.

Jes

4. Naomi2

Naomi2 Lid

15 feb 2013
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi jsb, balen dat je ook Asherman hebt... Hoe heb je het gekregen? Zie hieronder mijn 'tijdlijn'. Bij mij ging alles in 1 keer goed, dus denk dat korter niet realistisch is. Maar wel direct zwanger hoor!

5. jsb

jsb Lid

27 dec 2013
    11
    0
    0
    Hai Naomi2. Bedankt voor jou snelle reactie. Dat neemt toch nog behoorlijk wat tijd in beslag als ik jouw tijdlijn bekijk. Hoe heb je deze periode ervaren? Werd je meteen doorgestuurd naar Hoofddorp? Plannen ze eerst een intake gesprek of?
    14-8 MA (9weken), 21-8 curettage. Hier is restweefsel van blijven zitten en ondertussen een nieuwe zwangerschap. Dit constateerden ze 28-9.
    MA 1-10, 3-10 curettage. Vanaf de tweede curettage heb ik constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden, deze komt alleen niet op gang. Niet na de pil en ook niet na het slikken van primolut. 24-12 gehoord en gezien op de scan dat het Asherman is en dat ik word doorverwezen naar Hoofddorp.

6. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft het even geduurd voordat er in m'n eerste ziekenhuis gedacht werd aan Asherman... Maar zodra er een verwijzing naar Hoofddorp was gestuurd, mocht ik 4 weken later al komen. Er sond die dag een echo, een gesprek met dr. E. En een afspraak met de anesthesioloog gepland. Ze bundelen het liefste alles, zeker als je van verder weg komt. 6 weken later geopereerd. Mijn 2de operatie was sneller gepland, hoefde toen maar 10 dagen te wachten... Dat komt wel doordat ik nog steeds onder behandeling stond in Hoofddorp.

Zelf mag ik ook weer terug, het wordt zolangzamerhand een maandelijks 'uitje'. Steeds al ik ongesteld moet/ben geworden en ik ben niet zwanger, moet ik terugkomen om m'n baarmoedermond op te rekken. Die heeft steeds de neiging om te vernauwen en dicht te gaan zitten, nu dus ook weer. Heb hele heftige krampen gehad, maar geen druppel bloed, alleen (heel weinig) bruinige afscheiding. Geen goed vooruitzicht dus... Dus gaan we dinsdag maar eens vragen hoe of wat...

7. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wens ons allemaal een hele gezond en vruchtbaar 2014! Voor veel meer goede verhalen :)!

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Syllie, van harte gefeliciteerd meid!
    Cd28, wat een mega verrassing :p
    Voice, wat ontzettend jammer dat ook jij het jaar niet positief hebt afgesloten, balen van dat oprekken! Hoeveel kans geeft dr E jullie op een natuurlijke zwangerschap? Wellicht toch eens kijken voor iui, zodat je zeker weet dat de zaadjes naar binnen komen? Of ivf? Dit is ook niets meid!

Jammer dat er hier weer meiden aan moeten schuiven.......sterkte met het wachten en hopelijk voor jullie allen een goed herstel.

Hier zit ik te wachten op mijn eisprong, maandag een nieuwe echo. Als alles er goed uit ziet en mijn eitje gesprongen is krijg ik hoogstwaarschijnlijk vrijdag een eskimootje teruggeplaatst :D
    Hopelijk overleeft hij/zij de ontdooiing, brrrrrr. Vrijdag wordt een spannende dag!

9. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden ook niet meer gerekend op een zwangerschap in 2013...
    IUI geeft voor mij niet meer kans op een zwangerschap, de bmhals is nog wel open rond m'n eisprong... Ook was de afspraak afgelopen dinsdag best positief. Uit een echometing bleek dat ik 3,5mm slijmvlies heb op dag 4... Het lijkt dus dat de pilletjes een beetje hun werk doen. Daarna is er opgerekt en daarbij bleek het nog wel goed open te zijn. Het is alleen raar dat ik helemaal geen bloedverlies heb bij mens. Daarom heb ik over 3 weken week een hysteroscopie op de poli. Gaan we weer even kijken...
    Maar eerst a.s. vrijdag nog de dikte van het slijmvlies opmeten, en ook stiekem even kijken hoe groot m'n ei is op dat moment... Haha;)

Voor jou is het ook spannend! Ik hoop dat je cryotje het goed bij je gaat doen!

10. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Hi allemaal, de beste wensen en een vruchtbaar nieuwjaar!
    Volgende maand staat er weer een bezoek aan Hoofddorp, controlehysteroscopie om uit te sluiten dat het weer terug is na de bevalling.

Ik zie weer wat nieuwe namen, welkom dames en sterkte! X

11. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dat zei Dr E ook tegen mij. Je komt er eigenlijk nooit meer van af. De kans is heel groot dat het weer terug komt na een bevalling.

Ik ben gister nog gebeld door het Spaarne. Heb pas voor eind deze maand een telefonische afspraak staan met Dr E. maar ze waren benieuwd hoe het ging met mijn zwangerschap. Vond dat zo enorm leuk van ze! Ze leven dus echt mee met hun patienten.

12. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

@ Lirial: hoe gaat het met jullie? Lekker aan het genieten van je wondertje?
    Spannend je controle afspraak volgende maand. Ik hoop dat het meevalt en dat je eventueel direct weer verlost bent daarna.

@ cd: ik zie dat je een echo hebt gehad, wat fijn dat deze goed was!

Met mijn zwangerschap gaat het dit keer gelukkig ook heel goed. De emotionele mijlpalen ben ik voorbij en ik kan nu rustig aan steeds meer genieten van mijn dikker wordende buik. :)

13. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ze is prachtig, onze kabaalkabouter :) krampen=veel huilen=slapeloze nachten :p

14. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Even een vraagje. Ik ben nu aan het pillen om mijn slijmvlies dunner te maken zodat dr E kan opereren. Door de pillen is mijn cyclus kortere geworden en realiseer ik me nu dat mijn OK-afspraak is gepland tijdens de pil-rust-week (dus ik zou dan aan het menstrueren zijn). Weten jullie of dit een probleem is om te kunnen opereren? Ik heb al een gesprek gepland met dr E voor binnen een week maar misschien weten jullie al wat? :(

Bedankt!

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ja dat weet ik :D

Ik heb hem die vraag namelijk gesteld omdat hij bij mij ook ongeveer uit zou komen in de start van mijn menstruatie. Hij zei dat hem dat helemaal niets uit maakte.
    Vond het zelf nogal vervelend als dat zo zou zijn maar hij heeft er dus geen problemen mee.

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier vandaag gelukkig een terugplaatsing gehad. Hopelijk mag ik me snel bij de zwangeren voegen :D

17. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ik duim voor je JJ!

18. trienemieke

27 nov 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update: Ik ben opnieuw op controle geweest. De verklevingen waren deze keer vrij goed weggebleven, nu nog maar wat medicatie bij en dan over enkele weken weer op controle.

19. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @cd28: bedankt voor jouw reactie. Ik hoop dat het zo is en dat we niet moeten onze afspraak te verplaatsen. Ik hoor het op donderdag.
    Wat leuk dat jij het haartje hebt gehoord, wat is dat bijzonder eh!? :)

@JJ: Ik duim ook mee.

@trienemieke: krijg jij meer dan een controle na de operatie?

@voice: het klinkt heel positief wat jij vertel. Ik hoop dat jij snel aan de buurt bent :)

20. trienemieke

27 nov 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MCGB: Bij mij komen de verklevingen heel snel terug, ze hebben mij al 3x geopereerd op 4 maanden tijd. Dus daarom denk ik.

Deel Deze Pagina