Syllie79; ik had ook een stolsel in mijn bm zitten en hij dacht bij mij ook dat het alleen vooraan verkleefd was.....helaas... Ik heb de 20 september een kijkoperatie gehad op de poli, maar daar konden ze op een gegeven moment niet meer verder omdat ze niet konden zien waar ze zaten. Vandaar dat ik een nieuwe afspraak krijg onder narcose op 12 november...... Ga je op de poli? Of op de OK? Want als het alleen op de poli is en het is erger dan verwacht, moet je weer een week of 7 wachten. Hou dat in je gedachten, want voor mij was het een verrassing en écht geen prettige....... Ik duim voor je dat het bij jou meevalt!!!
@jj1980. We zullen zien, ik zal er rekening mee houden. Ik hoop dat het meevalt inderdaad. De 27ste is echt een dagopname. Dus dat is op de OK. Heb jij al kinderen?
@Syllie79; wij hebben al 2 kindjes, een meid van 4 en een jongen van 2. Dus wij gaan nu voor de 3de, maar als we heel veel tegenslag gaan krijgen (operatie die niet goed gaat, herstel wat niet goed gaat of als het heel lang gaat duren voordat we weer zwanger worden) denk ik dat we het bij deze 2 laten. Dr. E noemde deze kinderen al wondertjes (omdat mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam en mijn 1 ste bevalling ook eindigde in een curretage omdat de placenta niet loskwam). Hij had eigenlijk verwacht, gezien de mate van verkleving nu, dat ik bij de eerste miskraam al heel veel kans op verklevingen had. En jullie?
Wij hebben 2 jongens, 1 van bijna 4 en de andere van 2. Wij staan er precies hetzelfde in als jullie. Ik vroeg het omdat hij mij vertelde dat hij niet overtuigd was van Asherman aangezien ik 2 probleemloze zwangerschappen en bevallingen heb gehad.
Goedemorgen dames, Allereerst: ProudMomC, heel veel succes vandaag met je hystero!! Ik hoop dat je goed nieuws zult krijgen! En Syllie79: wat fijn dat je nu eindelijk serieus wordt genomen zeg. Goed van je dat je je doorverwijzing hebt doorgedrukt! Jammer dat het nog eventjes duurt voordat je een hystero krijgt, maar als het dan zover is, hoop ik dat de uitslag meevalt voor je!! Dan even een update wat mezelf betreft: alles gaat goed sinds de operatie en........... ik denk dat ik gisteren ongesteld bent geworden!!!! Ik kon het haast niet geloven joh, het is ook wel heel gek om na bijna 4 jaar weer eens ongesteld te worden. Tenminste, ik neem aan dat het een menstruatie is. Het zou toch niet zo kunnen zijn dat de wond weer is gaan bloeden? Ik ben dinsdagavond wel wezen sporten namelijk... Maar ik denk eigenlijk wel dat het een menstruatie is, want ik had dinsdag- en woensdagochtend een beetje zere borsten. Spannend hoor!! Dit zou dus betekenen dat ik ook eindelijk een eisprong hebt gehad?! Ben benieuwd hoe mijn cyclus aankomende maand verloopt. Ooohhh... misschien ben ik volgende maand wel zwanger..!! Maar daar ga ik maar niet op hopen, want anders is de teleurstelling alleen maar groter als blijkt dat het niet zo is. Maar ik vind het nu allemaal wel weer spannend hoor..!!
Dankjewel meiden. @Mijnhumpie: wat goed dat je ongesteld bent geworden. Dat is zeker vreemd na zolang, maar super positief! De hystero is bij mij reuze meegevallen, zonder verdoving heeft hij goed kunnen kijken (was goed te doen). En het goede nieuws: mijn baarmoeder zag er mooi uit, alles is nu al schoon en echt helemaal vrij van verklevingen! Ik was zo verbaasd en sprakeloos... dit had ik niet verwacht gezien mijn baarmoeder helemaal aan elkaar verkleefd zat en de ok vorige keer erg moeilijk was geweest volgens de gyn... zelfs hij vond het bijzonder dat het nu al zo goed geheeld is. Ik heb groenlicht gekregen voor een volgende zwangerschap. Het liefst zo snel mogelijk, zodat de verklevingen geen kans krijgen terug te komen. Het voelt nog best onwerkelijk allemaal. Ik ben ontzettend blij, maar vind het ook erg spannend of het zwanger worden na dit alles nog wel zal lukken... veel liefs
@ ProudMomC: wow... wat een FANTASTISCH nieuws!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit (gelukkig)!! Wat een opluchting zal dat voor je zijn zeg! Nu maar hopen dat jij ook gauw zwanger mag worden... Spannend hoor meid! Fingers crossed..!! Dikke knuf
@Syllie79 Fijn dat je nu ook wat meer weet en dat het goed voelt!! En nu op naar 27-12! @MijnHumpie Jeetje wat fijn om te horen dat je ongesteld werd!! Ik ga voor je duimen voor snelle conceptie (ok dit klinkt best gek maar tis gemeend)! @ProudMomC JEEEEEEEEJ wat gaaf om te horen! Ook voor jou ga ik duimen voor snelle conceptie! Meiden.. dat geeft zo'n goed gevoel zo net voor de eigen dagopname (ok dat duurt nog iets meer dan 2 weken). Gisteravond hoorde ik van mijn beste vriendinnetje dat ze 8 weken zwanger is, na ook een MK met curettage en ze had zoveel moeite om het me te vertellen omdat ze het zo rot voor mij vindt, dat ik nog meer gedreven ben om er goed uit te komen, ik wil niet dat mn omgeving op de tenen hoeft te lopen voor mij... Wat ik er zo over lees kan het alleen kwaad als je baarmoederslijm op gaat hopen. Maar belangrijkste is dat je het even aan je arts vraagt. Het lijkt me toch dat wat er niet uit kan op gegeven moment voor problemen kan zorgen, voor het zelfde geld worden het rare cellen of zo... Vullen jullie het ook aan? Asherman geconstateerd: - JJ1980: Ja - Lirial: ernstig vermoeden, pas constatering na 19-11 Bij de gynaecoloog geweest voor Asherman: - JJ1980: Ja, dr. E - Lirial: ja, dr E. 17-10-2012, vervolgafspraak 19-11 Wie al geholpen: - JJ1980: 20 sept hysteroscopie gehad, mislukt - Wie heeft dit jaar nog een afspraak staan: - JJ1980: 12 november hysteroscopie onder narcose - Lirial: 19-11-2012 OK, onder narcose Wie is geweest en inmiddels weer zwanger - Wie zin heeft kopieert hem en vult hem aan!
Even een vraagje over mijn menstruatie: sinds gisteren wordt de menstruatie weer minder en vanmorgen was het nog maar wat bruinig. Maar vanmiddag ineens weer helderrood..?! Dit vind ik een beetje vreemd. Wat denken jullie hiervan? Ik heb ook het lijstje aangevuld: Asherman geconstateerd: - JJ1980: Ja - Lirial: ernstig vermoeden, pas constatering na 19-11 - mijnhumpie: ? Wel verklevingen in de bmh (weet niet of dit nu onder Asherman valt of niet) Bij de gynaecoloog geweest voor Asherman: - JJ1980: Ja, dr. E - Lirial: ja, dr E. 17-10-2012, vervolgafspraak 19-11 - mijnhumpie: ja, maar niet bij dr. E. Wie al geholpen: - JJ1980: 20 sept hysteroscopie gehad, mislukt - mijnhumpie: 19 oktober zijn de verklevingen weggehaald onder algehele narcose (na een mislukte hysteroscopie op 8 okt.) Wie heeft dit jaar nog een afspraak staan: - JJ1980: 12 november hysteroscopie onder narcose - Lirial: 19-11-2012 OK, onder narcose - mijnhumpie: 7 november belafspraak (nacontrole) Wie is geweest en inmiddels weer zwanger -
Ik denk dat het nog een beetje moet opstarten, het klinkt een beetje als bij mij toen de spiraal er vorig jaar dec. uitging na 5 jaar, maar bij twijfel gewoon direct aan je gyn vragen!
Asherman geconstateerd: - JJ1980: Ja - Lirial: ernstig vermoeden, pas constatering na 19-11 - mijnhumpie: ? Wel verklevingen in de bmh (weet niet of dit nu onder Asherman valt of niet) -Syllie79, nog niet Bij de gynaecoloog geweest voor Asherman: - JJ1980: Ja, dr. E - Lirial: ja, dr E. 17-10-2012, vervolgafspraak 19-11 - mijnhumpie: ja, maar niet bij dr. E. -Syllie79, ja, dr. E Wie al geholpen: - JJ1980: 20 sept hysteroscopie gehad, mislukt - mijnhumpie: 19 oktober zijn de verklevingen weggehaald onder algehele narcose (na een mislukte hysteroscopie op 8 okt.) Wie heeft dit jaar nog een afspraak staan: - JJ1980: 12 november hysteroscopie onder narcose - Lirial: 19-11-2012 OK, onder narcose - mijnhumpie: 7 november belafspraak (nacontrole) -Syllie79: 27 december, hopelijk kan het met ruggenprik
Inmiddels bevallen mag dat ook? Heb trouwens ook wat raars na de bevalling. Ik ben gewoon weer aan de pil gegaan (niet gewacht op mijn 1e menstruatie). Nu krijg ik dwars door de pil heen mijn ongesteldheid..... Wil volgens mij zeggen dat er geen verklevingen zitten Hoop het in elk geval..... Mijnhumpie. Denk dat t normaal is hoor. Helderrood is altijd goed!!!!
Hoi Bianca, Ik zou het even aankijken. Kan wel eens gebeuren. Je bloed in iedergeval. Dat is een goed teken. Ben ik nog vergeten om te kijken of je kaartje daar hing. Ik kan me ook helemaal geen kaartjes herinneren. Meestal valt dat wel op. Maar ik was ook zo nerveus... GRoetjes
Hi Syllie, logisch hoor dat je nerveus was! Hoop dat je in december goed geholpen wordt! Maar ga er wel van uit dr. E een beetje kennende! Idd bloed = goed haha... Groetjes
Jaaa natuurlijk mag dat ook, sterker, die moet er bij want wij komen er allemaal ook nog aan toe om die in te vullen over een tijdje Dat heb ik vaker gehoord, schijnt dat de boel nog even aan de pilregulatie moet wennen. Maar.. ik ben geen dokter he Ik kijk de 19e nog even uit naar een kaartje met een giraffe als ik niet te zenuwachtig ben voor de OK.
Hey meiden, werd getipt door Lirial in een topic dat ik gisteren zelf heb gestart, maar kan beter hier aansluiten, denk ik... Sommige van jullie ken ik al uit een oud topic over ashermann en zie dat er een paar andere meiden inmiddels ook bevallen zijn: gefeliciteerd! Voor iedereen die me niet kent: na een miskraam vorig jaar januari veranderde mijn menstruatie nogal: van 7-8 dagen zwaar vloeien ging ik naar een dag of 3-4 minimaal vloeien. En na een tweede miskraam in augustus vorig jaar, werd dat helemaal minimaal: een dag of 2 bruinverlies en meer niet. In november in het Spaarne een hysteroscopie gehad en lichte verklevingen aangetroffen, die direct zijn weggehaald. Daarna weer een veel normalere menstruatie en opnieuw zwanger geworden. Hier dus ook bevallen van een tweede dochter, 28 september. Ben ingeleid bij 39 weken vanwege extreme aambeien waardoor ik niet meer sliep van de pijn. In eerste instantie kwam de bevalling heel traag op gang, maar na een tweede dosis gel ben ik in een uur tijd van 1 cm ontsluiting naar bevallen gegaan en is Caitlyn met 2 keer persen geboren. 6 minuten later is de placenta gekomen, zonder enige moeite. Alles leek dus heel voorspoedig te zijn gegaan. Maar inmiddels is duidelijk dat Caitlyn een lichte hartafwijking heeft, waardoor ze regelmatig een veel te hoge hartslag heeft. We hebben de afgelopen 3 weken 5 keer op de spoedeisende hulp gestaan en we hebben haar hartje nog niet stabiel: het is nog zoeken welke dosering van de medicatie de juiste is. En ik ben afgelopen week voor het eerst weer ongesteld geworden. Maar dat blijft bij wat bruinverlies, is zeer minimaal en gaat gepaard met klachten die duiden op een trage schildklier, wat ik dus vorig jaar ook had en wat -na bijna een jaar onveranderd te zijn geweest- ineens direct verbeterde na de hysteroscopie... Ik vraag me dus af of ik nu gewoon opnieuw ashermann heb. Ik wil er in ieder geval graag weer vanaf, (geen kinderwens meer, maar ik zit nu 10 kilo boven mijn oorspronkelijke gewicht en zou graag weer normaal in m'n vel komen). Maar vraag me nu dus wel af of dit opnieuw ashermann is en behandeling dus ook noodzakelijk, of dat ik het even de tijd moet geven en dit zich vanzelf weer op gaat lossen, (gezien m'n ervaringen vorig jaar heb ik daar zelf niet echt vertrouwen in ). Benieuwd dus naar jullie ervaringen...
Asherman geconstateerd: - JJ1980: Ja - Lirial: ernstig vermoeden, pas constatering na 19-11 - mijnhumpie: ? Wel verklevingen in de bmh (weet niet of dit nu onder Asherman valt of niet) -Syllie79, nog niet -lieni, ja september Bij de gynaecoloog geweest voor Asherman: - JJ1980: Ja, dr. E - Lirial: ja, dr E. 17-10-2012, vervolgafspraak 19-11 - mijnhumpie: ja, maar niet bij dr. E. -Syllie79, ja, dr. E -lieni, 16 oktober hystereo , 20 november gesprek dr E. Wie al geholpen: - JJ1980: 20 sept hysteroscopie gehad, mislukt - mijnhumpie: 19 oktober zijn de verklevingen weggehaald onder algehele narcose (na een mislukte hysteroscopie op 8 okt.) -lieni, nog niet Wie heeft dit jaar nog een afspraak staan: - JJ1980: 12 november hysteroscopie onder narcose - Lirial: 19-11-2012 OK, onder narcose - mijnhumpie: 7 november belafspraak (nacontrole) -Syllie79: 27 december, hopelijk kan het met ruggenprik
Hoi meiden, Ook ik ben op dit topic gewezen door Lirial. Ik vraag me af of ik ook iets van Asherman heb of niet en zou graag jullie mening horen, al is het wel andrrs als bij jullie.... Dit is mijn verhaal; Ik heb in maart een tweede miskraam gehad waardoor ik eind maart een curretage heb gehad. Ik wordt sindsdien wel elke maand ongesteld maar heel anders dan voorheen. Eerst was het op dag 1 een druppel bloed en vanaf dag 2 heftig helderrood bloed ( sorry voor de details) dat hield 2/3 dagen aan daarna was het nog wat druppelen, nu begint het met krampen, dan een druppel bruin bloed, de krampen en de druppels bruin bloed houden inmiddels totaal 3 dagen aan waarna op dag 4 het pas goed doorzet, eerst donkerbruin bloed dat overgaat in helderrood, dit is 2 dagen heftig ook nog steeds met krampen en daarna wordt het al snel weer minder. De hoeveelheid lijkt niet verandert, de duur van mijn menstruatie ook niet maar het verloop wel. Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest en nu gaan ze volgende week net voor mijn eisprong en een week erna mijn baarmoederslijmvlies opmeten. Wat denken jullie zou ik verklevingen kunnen hebben?