Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, per ongeluk op enter gedrukt.
    Ik heb hem jammer genoeg niet persoonlijk kunnen spreken want hij was al weg vóór de koffiepauze.
    Binnen 2 weken is mijn afspraak!

2. Sophietje11

17 okt 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!

Hier een update van mij!
    In nov heb ik mijn hysteroscopie gehad bij dr. Emanuel. Eind dec een controle hysteroscopie bij mijn eigen gyn! Het zag er goed uit. Helaas bleef mijn baarmoederslijnmvlies dun, op een echo 3,8mm. Daarna ben ik de tweede cyclus, na de controle hysteroscopie, begonnen met tempen en met het slikken van tarwekiemolie. En daarna.....zwanger! :) Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en vind het erg spannend of het goed blijft gaan. Over 11 dagen heb ik mijn eerste echo! :)
    Ik deel dit berichtje met jullie om te laten zien dat het dus wel kan! Ook al heb je dun BMS! Of de tarwekiemolie mij heeft geholpen is natuurlijk de vraag....Maar heeft er misschien wel aan bijgedragen!

Liefs, Sophietje11

3. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Dank je sophietje! Ik ben sinds gisteren ook tarwekiemolie aan het slikken. M'n bms is ook erg dun. Baat t niet, schaad t niet ;)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Specialleke, wat grappig dat je dr E bent tegen gekomen! Erg leuk van je gyn dat je mee mocht!

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat is zeker top van je gyn!
    En trouwens, ergens denk ik dat ik type 4 of 5 had, dan.
    Bij mij was er geen doorkomen aan en mijn eileiders waren volkomen verkleefd :(

Toch nu ook zwanger. Ben blij dat ik naar dr. E ben gegaan voor een second opinion.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, sophietje!!

Oh en hier trouwens geen verandering in mijn cycluslengte, wat een vervelend iets lijkt me dat zeg!

5. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik vind t zo heerlijk om jullie succes verhalen te lezen! Geeft me dat beetje hoop!

Mn cyclus is echt helemaal van de kaart, Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik zit nu op dag 36! 12 dagen langer dan normaal. Ovu testen heb ik niet meer gedaan sinds woensdag. Dinsdag had ik een mooie donkere en woensdag was deze weer erg licht. Mn temp is vlak daarna weer omhoog gegaan. Dus snap er echt niets van. Eerder dus al een temp steiging gehad, maar toen waren de ovu testen negatief. Nu dus nog een steiging.. Gisteren nog een test gedaan en die was weer negatief. Nog een paar dagen en dan zien we gelukkig onze fertiliteits arts weer. Misschien dat ik woensdag nog een testje doe.

6. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, hier ben ik weer met nog een vraagje :D

Ik moet komende week de spiraal laten verwijden. Wanneer is het beter om dit te laten doen: de eerste dagen wanneer geen of heel weinig bloeding is of tijdens de echte bloeding? Of maakt het niet uit qua kansen om weer te verkleven?

Alvast bedankt en gefeliciteerd aan iedereen die zwanger zijn en de rest, sterkte we zijn in goede handen en er is zeker hoop :)

Groetjes!
    M.

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Het maakt voor de verklevingskans niets uit. Bij mij is het de derde dag gedaan, geloof ik.

Ik hoop dat bij de controle alles goed is en jullie weer groen licht krijgen!

8. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Dames,

Ff ego berichtje. Gisteren onderzoek uitslag gehad van m'n vriend. Alles is goed! Heeft super veel zwemmers en zijn ook goed beweeglijk!
    Meer goed nieuws, ivf is voorlopig van de baan! M'n bms was gisteren 8mm!! Super blij! Ivm m'n lange met m'n lange rare cyclus heeft ze een echo gemaakt. Blijkt dat ik eerder wel een eitje klaar had, maar niet gesprongen is. Is een kleine cyste geworden, maar niet zorgwekkend. Moet m'n ongi afwachten of nu al meds nemen km m'n ongi op te wekken. Daarna moet ik met clomid aan de slag en wordt m'n cyclus nauwkeurig vanaf cd 10 bijna dagelijk in de gaten gehouden dmv een echo.
    We zijn super happy! Vorige keer te horen gekregen dat normaal zwanger worden nihil is en nu zijn alle mogelijkheden weer open :) super blij zijn wij :)

9. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voila Yinxy, de tarwekiemolie heeft zijn werk al gedaan!
    Veel succes alvast en hopelijk snel zwanger!!!

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Specialleke, succes maandag bij dr. E!

Yinxy, ik zie dat je ongi geworden bent! Jammer meid. Wel heel fijn dat ivf niet nodig is.

Hier vandaag weer een mooie echo gehad, het lijkt er toch echt op dat alles goed blijft gaan in mijn buik :D

11. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    En weer een vraag. Ik zit nu op de tweede menstruatie cyclus van de hormonaal schema. Na de eerste was het echt zo veel! Het lijkt als een open kraan maar nu deze tweede keer is best wat minder. Betekent dat gelijk dat iets 'fout' is of kan het zo gewoon zijn dat het iets anders is de tweede keer?

Bedankt en groetjes!
    M.

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat had ik ook hoor. Volgens mij heb ik hier meer meiden met dat probleem gezien.
    Bij mij was het zelfs 9 maanden daarna nog helemaal open, terwijl mijn menstruaties veel minder waren. Wel bleef mijn bmsv erg dun. Dat is verholpen door de hormonen van de ivf poging.

13. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @JJ: bedankt! Ben nieuwsgierig naar dat gesprek. Veel zal ik niet moeten verwachten he, tis tenslotte na de hystero dat je alles te weten komt.

14. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Bij de vorige cyclussen verschilde de hoeveelheid bij mij ook enorm. De ene keer was echt heel erg veel, en de andere keer minder. Ikzelf maak me geen zorgen zolang t niet zo weinig is als voor de ingrepen ;) Mocht je twijfels hebben, zo ik zeggen bel. Ik gok dat het wel normaal is dat het soms iets minder is, maar dat is mn eigen ervaring.

15. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Hoi meiden!

Hier even een update van mijn kant:
    Twee weken geleden ben ik opnieuw mama geworden van een mooie dochter! Na een zware zwangerschap, met meerdere opnames ivm premature weeen is onze keine uiteindelijk geboren na 35 weken. Gelukkig deed ons meisje het meteen heel goed en mocht ze na 1,5 week mee naar huis.
    De bevalling verliep best vlot en ook de placenta is gelukkig zonder problemen meegekomen. Direct na de geboorte van onze kleine heb ik medicijnen gekregen en binnen het half uur was de placenta eruit. Ook heb ik de dag erna nog een controle echo gehad en hierop was geen restweefsel te zien :D
    Komende week wil ik het Spaarne bellen voor een controlehystero.... hier zie ik best wel weer tegenop. Ook twijfel ik over wanneer ik die afspraak zal laten inplannen, ivm de borstvoeding die ik geef en waar ik zeker nog een paar maanden mee door wil gaan. Als ik weer aan de hormonen gezet wordt zal dit problemen geven voor de productie denk ik... Weet iemand dit misschien?

@ MCGB: bij mij was de tweede keer ook een stuk minder heftig. Ik begon toen ook heel erg te twijfelen, maar uiteindelijk bleek het toch goed te zijn en waren de verklevingen weg gebleven. Ook alle menstruaties daarna waren niet te vergelijken met die van voor de asherman.

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Proudmom, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Fijn dat alles nu goed gaat en ze heerlijk thuis is!

17. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Proudmom, van harte gefeliciteerd jullie dochter! Heel veel succes met de controle hystero.

18. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik ben maandag naar dr. E geweest op intake gesprek.
    Blijkbaar ben ik tussen de Asherman patiënten ook een uitzondering. Het komt nooit voor dat je Asherman krijgt van een operatie aan je baarmoeder voor een zakking. Bij mij dus wel. Hij is dus ook heel benieuwd naar wat hij gaat vinden in mijn baarmoeder. Het is dus voor hem ook de eerste keer dat hij dit tegenkomt. Maar hij heeft gezegd dat hij me dezelfde behandeling gaat geven zoals een gewone asherman patiënt.
    Het eerste plaatsje dat vrij was voor OK was pas in juni!!!
    Maar hij gaat proberen om me er nog tussen te krijgen op 22 april. Maandag gaat hij me bellen of de OK doorgaat op 22 april of pas in juni. Ik ga nu duimen voor 22 april, want wachten tot juni zie ik niet zitten.

19. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Spannend zeg specialleke! Ik hoop ook voor je dat je in april al terecht kan ipv juni! M'n duimen draaien!

@hier, vanmorgen eerste echo gehad ivm eerste keer clomid gebruik. Vanmiddag hoor ik meer. Is bloedgeprikt en hoor dan of t een ei is of een cyste. Indien ei, moet ik pregnyl gaan spuiten. Vind dat stiekem wel spannend en eng, de eerste keer. Gelukkig kan m'n huisarts hier mee helpen.

20. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Proudmum van harte gefeliciteerd!

Bij mij is droomgezin van 2 kids vlak achter elkaar van de baan. Mijn cyclus is weer op gang en net zo dramatisch als voor de zwangerschappen. Max 21 dagen, weinig bloeding maar veel pijn, extreme PMS, ik ben kapot. Volgens de gyn ben ik inmiddels ook echt verminderd vruchtbaar.
    Gezien het feit dat ik bijna 42 jaar ben, ik Asherman heb, de cyclus heel kort is, de kans op chromosoomafwijkingen en dus miskramen steeds groter is en daarnaast ook nog eens de kans op complicaties zoals zwangerschapsvergiftiging tijdens een bijna onmogelijke zwangerschap erg groot is heb ik moeten besluiten dat het nu klaar is. Ik wil er voor mijn dochter zijn en dat lukt niet als ik alleen maar weer de ellende induik. En wil nu eigenlijk weer eens mezelf zijn na de medische achtbaan.
    Er gaat volgende week een Mirena spiraal in, met het risico dat ik over 5 jaar geopereerd moet worden door het vergroeien met verklevingen, maar voor mij mijn cyclus gaat indammen en dus hopelijk ook de klachten.

Deel Deze Pagina