Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Lirial, wat een moeilijke beslissing lijkt me dat! Dit is niet het nieuws waar je op zat te wachten lijkt me.
    Heel erg veel sterkte met deze beslissing en het laten plaatsen van een spiraaltje.

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Lirial, wat ontzettend triest dit. Ergens hoop je dat de Asherman van de baan is als je eenmaal zwanger bent geworden, maar zo blijkt maar weer dat je er levenslang last van kan hebben :(
    Wat vind ik dit jammer voor jullie.

Het is ook mijn grootste angst, dat ik bijvoorbeeld toch nog een miskraam krijg en dan dus weer Asherman, waardoor we geen derde meer krijgen. Morgen de laatste echo (10 weken echo) en dan kan ik deze angst hopelijk een klein beetje van me afzetten.

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken hiervan, hopelijk kun je het een plekje geven. Ik vond het heel moeilijk om die wens voor een derde op te bergen, ik kan me voorstellen wat het voor jullie moet betekenen! Dikke knuf, meid!

3. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden mag ik even wat vragen?
    Dr E heeft eigenlijk niets gezegd over na de operatie. Steekt die de spiraal er direct na de operatie al in? En hoelang moet die blijven zitten? En hoelang moet je hormonen nemen?
    Sorry voor mijn vele vragen. Maar ik heb het gevoel dat ik nog niet veel weet. Of zeggen ze dit allemaal na de operatie?

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, het spiraal gaat er tijdens de operatie in en moet 6 weken blijven zitten. In die 6 weken krijg je 2 hormoonkuren. In die 6 weken wordt je een keer ongesteld en dan na die 6 weken een keer. Tijdens die laatste menstruatie moet je spiraal eruit gehaald worden. Twee weken later heb je dan ongeveer de nacontrole. Dus na de operatie ben je nog 8 weken zoet, voordat je weer naar dr. E gaat.

5. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt JJ! Veel succes met je echo vandaag!

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Echo was weer prima vandaag. Dinsdag voor het eerst naar de verloskundige in het ziekenhuis voor een intake.

7. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    JJ geweldig! De gevaarlijke periode is voorbij!
    Wij zijn ook voor ons derde kindje bezig, maar daar zijn we al 6 jaar mee bezig ondertussen. En wij zijn van hetzelfde jaar geloof ik? 1980?

8. jsb

jsb Lid

27 dec 2013
    11
    0
    0
    Ha MCGB. Morgen ben ik klaar met de medicijnkuur, oestradiol en primolut, volgende week maandag heb ik een afspraak bij de gyn om de spiraal te verwijderen. Hij gaf aan dat dit geen kwaad kon. 6-5 moet ik terug bij E voor controle. Door vakantie kon ik zelf niet eerder. :D We lopen als t goed is ongeveer gelijk.. Spannend!!! Weet je of je tot aan de controle hysteroscopie veilige sex moet hebben en zo ja, waarom is dat dan? Ben die condooms zo zat.;)

9. jsb

jsb Lid

27 dec 2013
    11
    0
    0

JJ1980 wauw wat gaaf voor je!! Geniet ervan.:)

10. jsb

jsb Lid

27 dec 2013
    11
    0
    0
    LIRIAL Allereerst nog gefeliciteerd met de kleine.
    Wat een dappere beslissing neem je nu zeg. Heel veel sterkte met het verwerkingsproces.

11. jsb

jsb Lid

27 dec 2013
    11
    0
    0
    #1291 jsb, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    ...de tekst 2x geplaatst, geen idee hoe ik dat verwijder.:(

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Klopt, dat is ook mijn geboortejaar. 6 jaar alweer? Wat naar dat je daar zo lang op moet wachten, hopelijk is je Asherman na de operatie helemaal weg en kunnen jullie gauw weer beginnen!

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ergens is het wel beter, want stel je bent net bevrucht geraakt, maar je eitje is nog niet uit je eileider. Dan kan het zijn dat dat eitje daar blijft zitten door de druk van de hysteroscopie. Dan krijg je dus een bbmzwangerschap. Wat je wel kunt doen is nu heel goed je cyclus in de gaten houden. Als je zeker weet dat je eisprong is geweest kun je de laatste dagen van je cyclus wel onbeschermd vrijen.
    Ik heb het toen niet aangedurft, maar ik moest 2 weken na verwijderen al terug.

14. Specialleke

15 feb 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag kreeg ik telefoon van de assistente van dr.E om te zeggen dat de operatie doorgaat op 22 april! Joepie!

Ik ben ook eens naar een kaartlegster geweest omdat ik benieuwd was wat er allemaal gezegd zou worden. En het was echt de moeite!
    Er kwam al zeer snel in mijn kaarten dat ik naar het buitenland zou moeten voor iets (operatie asherman) en dat dit positief zou uitdraaien en een blijvend gevolg zou hebben. Toen dacht ik vanbinnen wel al van ja, een kind is blijvend...) maar ik had nog niets gezegd over een kinderwens ofzo. En dan zei ze, mag ik je eens iets vragen? Zou je graag nog een kind willen en ik zei ja. Ah, dat is dan goed zei ze want er ligt hier een kaart van zwangerschap. Dus ik kreeg al de tranen in mijn ogen van blijdschap! En volgens uw kaart zal het waarschijnlijk een meisje worden. Toen zei ze, kan het zijn dat deze zwangerschap niet vanzelf gaat en dat je hier al veel voor hebt moeten doen. Dus ik antwoordde weer met ja. Daarna is er nog uit mijn kaart gekomen dat de operatie goed zal lukken maar dat ik er wel nog last van ga hebben. En ze zei ook dat ik na de operatie nog medicijnen zal moeten nemen, dat zal dan waarschijnlijk de hormonen zijn. De zwangerschap zal plotseling zijn (onverwacht) en zal helemaal anders zijn dan mijn andere 2 zwangerschappen.

Ik heb dus geen spijt dat ik dit gedaan heb en ben blij met wat er allemaal in mijn kaarten te zien was. Hopelijk komt het nu uit he!

15. ike37

ike37 Lid

12 feb 2014
    46
    0
    0
    veel succes met de operatie! Ik hoop dat alles goed gaat

16. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @jsb: ik heb ook gehoord dat als jij pril zwanger bent dan kan door de druk van de procedure los worden en dan gaat het mis.
    Fijn om iemand te hebben die ongeveer zoals ik met de tijden loopt.
    Ik heb morgen mijn controle, ik vind het wel spanend!

@JJ: wat fijn dat jij zo ver bent. Geniet ervan.

Groetjes allemaal!

17. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dr E is wat dat betreft wel echt mijn held :D

Toen ik met mijn beentjes wijd bij hem op de OK lag kwam hij al heel snel vragen of ik de laatste tijd nog een zwangerschapstest gedaan had. Ehhh nee... Hij zag 'iets' en dat 'iets' had hij in zijn carrière ooit 1x eerder gezien.

Van dat 'iets' hebben wij gister de 20 weken echo gehad :D.

We dachten dat het onmogelijk was om nog zwanger te worden maar wonderen bestaan toch. Ik bedoel.. hoe groot is nu de kans dat als het al 2 jaar niet lukt je juist zwanger wordt in de maand dat je geopereerd wordt??

18. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Gister bij de controle zag alles goed uit. Alles open, ook eileiders en goede slijmvlies. Ik ben dus super blij!
    Nu maar hopen dat de rest ook goed komt en loopt.

Groetjes.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wat fijn! Op naar een goede zwangerschap.

20. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

@ cd28: gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit :D En alweer halverwege nu, geniet ervan!

@ MCGB: heerlijk meid, goed nieuws!

@ JJ1980: Hoe voel jij je?

@ Lirial: wat erg dat je gedwongen je toekomstbeeld hebt moeten aanpassen. Dit zal niet meevallen... sterkte. Ik hoop dat je wel lekker aan het genieten bent van je dochtertje.

Volgens mij ben ik hier deze week alweer een soort van 'ongesteld' geworden, precies in de 4de week na de bevalling. Al stelde het erg weinig voor, ik hoop dat het een goed voorteken is voor de hysteroscopie.

Deel Deze Pagina