Spannend Madelief!! Ik hoop het zo voor je, laat je het weten? Met mij gaat het nu weer goed, ik ben ondertussen bijna 13 weken. Ik heb 6 weken lang overgegeven en ook opgenomen geweest in het ziekenhuis maar dat was het allemaal waard! Was (en soms nog) erg misselijk en ik denk ook mede door de stress. Gelukkig sta ik extra onder controle en hoop dat ik gauw kan 'genieten' van mijn zwangerschap. liefs
Hoi yinxy ik ben wel benieuwd wat jou gyn heeft verteld over zwangerschap, bevalling enz icm asherman? daar kan ik me nog wel wat druk over maken. Volgende week donderdag heb ik een gesprek met gyn erover maar vroeg mij af wat ze jou hebben verteld, dan kan ik daar rekening mee houden
Balen dat je zo misselijk was Wishlove! Ja t is voor het goede doel, maar dat is geen pretje! Ik heb samen met m'n gyn besproken wat als t ergste zou gebeuren en bv de placenta niet wil loskomen enzo. Wat ze met vertelde was zodra ik daar kom om te bevallen krijg ik al een infuus. Wanneer ik dan bevallen ben, krijg ik gelijk een medicijn die ervoor moet zorgen dat de placenta los komt, zsm. Komt deze niet snel, dan moet ik met spoed door naar de ok. Dit zou ook t geval zijn mocht ik veel bloed verliezen. Ook krijg ik extra echo's met 20,24 en 28 weken om de placenta te controleren of deze goed groeit, omhoog gaat zeg maar. Je hebt namelijk kans met asherman dat deze niet kan groeien door de littekens of door asherman zelf. Tevens controleren ze of dat de placenta goed groeit en niet over de bmh heen. Maar dit doen ze blijkbaar al standaard. Groeit ie namelijk over de bmh heen, dan krijg ik een keizersnee en geen natuurlijke bevalling. Zelf ben ik erg blij dat ik uit die rot periode ben! Jij ook! Gefeliciteerd ook ben ik erg blij dat ik nu eindelijk eens een keer een ruime week niet meer gebloed heb. Daar werd ik knettergek van. M'n gyn denkt dat t door de littekens van m'n asherman komt. Aan m'n bmm zag ze niets raar, op de echo's zien ze ook niets verontrustend of überhaupt iets wat dat bloed kan verklaren. Ik schrok me iedere keer rot, maar gelukkig mocht ik iedere keer langskomen voor een echo en was onze kleine lekker druk bezig ze nemen me in t zh waar ik ben gelukkig erg serieus. Daar ben ik super blij om. Ik hoop dat jij tzelfde gevoel zal hebben met je gyn en t team om de gyn heen.
He meiden, hier even een update van een zwangere na Asherman. Een risico hiervan is een vroeggeboorte, die ik tussen nu en komende woensdag dan ook mee ga maken. Mijn vliezen zijn met precies 32 weken ergens bovenin de baarmoeder deels gescheurd. Ik kreeg toen ook weeën. Lig nu al anderhalve week plat in het ziekenhuis om de bevalling tegen te gaan. Mijn placenta ligt erg raar en de navelstreng begint heel dicht bij mijn baarmoedermond. Ik krijg hierom komende woensdag een keizersnee, mocht het niet spontaan op gang komen. Krijg ik in de tussentijd wel weeën, dan krijg ik een spoedkeizersnee. Dit ivm het uitzakken van de navelstreng. Op de OK ligt al bloed klaar voor transfusie, want ze verwachten problemen met het loskomen van de placenta en nemen het zekere voor het onzekere. Een spannende tijd dus, hopelijk mag alles goed gaan. Het kan natuurlijk ook zonder problemen gaan, maar hou in je achterhoofd dat je wel een risicozwangerschap hebt na Asherman. Ik wens jullie allemaal snel een voorspoedige zwangerschap toe!
Heel veel succes JJ! Hopelijk komt de kleine met niet al te veel complicaties. Wat jij nu beschrijft heb ik inderdaad ook met m'n gyn besproken. Goed dat ze voor jou ook alles al hebben klaar staan. Ik zal voor je duimen dat alles goed zal gaan met jullie.
Dank je wel, Yinxy. Ik ben heel blij dat jouw gyn deze risico's beseft en daar op inspeelt. Dat doen ze namelijk echt niet allemaal. Ik moet na de keizersnee trouwens ook contact opnemen met dr. E, zodat hij een maand of 3 na de geboorte kan controleren of de asherman terug is gekomen of niet. Dit hoeft trouwens alleen bij een keizersnee of een placenta die verwijderd moest worden. Bij een probleemloze bevalling hoefde dat niet.
Dankje, jullie horen het als eerste! (Na mn vriend dan ) Jeetje wat heftig zeg dat je zo ziek bent geweest! Kan me voorstellen dat de spanningen ook niet helpen. Hoop dat je het ergste nu gehad hebt en dat je kunt genieten van je zwangerschap. Ga je nog naar acupunctuur? Dat kan ook helpen tegen misselijkheid. Sterkte en beterschap! Liefs
Nou ik schrik wel een beetje van jullie ervaringen, dat zijn wel heftige complicaties.hoop dat het goed komt met jou en het kindje JJ1980!wel fijn dat je goed voorbereid bent. Mijn zus heeft bij haar bevalling veel bloed verloren en daar een ernstige b12 tekort aan overgehouden.wat pas jaren later ontdekt is en gevaarlijk kan zijn. Daarom wil ik jullie adviseren om aan te dringen op bloedtransfusie wanneer je veel bloed verliest. Laat je niet afschepen met ijzertabletjes.
Onze zoon kon niet op zijn beurt wachten en is vannacht om 12 over 12 geboren. Zijn naam is Sven, weegt 2235gr en is ongeveer 44cm. Hij heeft geen beademing nodig en doet het volgens de verpleging goed. Vannacht hebben we al even een half uurtje gebuideld, heerlijk. Met mij gaat het aardig. De ruggenprik deed zijn werk niet, echt auw, dus ben onder narcose gegaan. Blij toe. Ben maar 800ml bloed verloren, dat is boven verwachting goed. Blij, dankbaar en opgelucht zijn we!
jj1980: gefeliciteerd met jullie zoon meid! Dat is nog even schrikken geweest lees ik terug. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en heeft hij geen beademing nodig. Sterkte komende weken, en denk ook aan je eigen herstel! Dit laatste schiet er al snel bij in met een prematuur kindje. xx
Gefeliciteerd jj met de geboorte van jullie zoon! Gelukkig is alles beter gegaan dan verwacht (op de ruggeprik na dan). Geniet van de kleine man.
Hoi meiden, Hier beginnen de zenuwen wel op te lopen. Ben 1dag over tijd en voel nog nix opkomen. Normaal gesproken heb k wel meer pms klachten. Nu nog nix. Alleen ook geen zwangerschap symptomen. Durf daarom ook nog geen test te doen.. Aarghhh wat spannend dit!
Spannend! Ik merkte bv ook niets hoor, op 1 klein ding na waardoor ik een vermoeden had. Hopelijk blijft t bloed weg bij je! Ik ben ff de datum kwijt, maar ik dacht dat t vandaag was. Dames die vandaag naar Spaarne gaan, heeeel veel succes!
Tnx yinxy k hoop t ook! Sterkte met de operatie vandaag! Hoop dat t goed verloopt en dat jullie ook snel weer verder kunnen.
Hoi dames, Vandaag is de placentarest weggehaald tijdens ok in HD. Alles is goed gegaan. Het was een forse rest, maar gelukkig ziet mijn rechter eileider er prima uit! Helemaal mooi! Nu weer spiraal en hormonen en over 8 weken weer kijken of het er weer helemaal mooi uit is komen te zien. Vandaag is weer een mooie stap in de goede richting! @larissa28 leuk je gesproken te hebben! Veel succes de komende tijd.