Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Voice,

Vervelend hè die bijwerkingen. Maar het is voor een goed doel. We moeten er wat voor over hebben.

Ik ben in de stopweek flink ongesteld geweest. Het begon zelfs al een dag voordat ik de laatste pil in moest nemen. Vervolgens 6! Dagen ongesteld geweest. Daar was ik echt heel erg blij mee.

Ik heb 26 november om 14.00 een controle afspraak.
    Duimen en hopen voor ons dat alles er goed uitziet!

Xxxx

2. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden, ff een spui berichtje hier. Mn vriendin vertelde me net dat ze zwanger is van haar tweede. Nogal emotioneel moment,ze durfde het me niet te vertellen,voelde zich schuldig.haar eerste kindje is pas 9 maanden en het was nog niet gepland.
    Vind dit wel erg moeilijk.wil graag blij voor haar zijn,dat ben ik ook wel maar het voelt zo oneerlijk😞

3. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hele dikke knuffel! Is ook soms zo oneerlijk. Laat die tranen maar rollen. Ik weet dat ik ook de nodige tranen heb laten rollen toen iemand me vertelde dat ze zwanger waren.
    Tuurlijk ben je blij voor d'r, maar ow wat doet t pijn. En dat mag. Heel veel succes en sterkte hiermee!

4. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje dat is lief. We weten immers allemaal hoe dat voelt. Daarom is t ook fijn om af en toe hier je gevoel kwijt te kunnen.
    Vind het wel moeilijk om haar weer te zien. Het doet pijn en wil gewoon graag blij voor haar zijn en leuk kunnen reageren. maarja miss heeft het wat tijd nodig.

Hoe gaat het met jou jinxy?

5. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Heeft waarschijnlijk ook tijd nodig. Bij mij deed t bv ook erg veel pijn als de baby geboren was. Wanneer t nog zo een klein hummeltje is. Ik zelf wilde de kleine (van bekende, maar niet goede vrienden) liever niet vast houden. Dat deed me echt te veel pijn.
    Ik weet nog goed dat ik net die week te horen had gekregen dat we een mk zouden krijgen, was een collega net papa geworden en z'n vriendin kwam trots de kleine laten zien. Was toen 1 week oud. Groot houden was erg moeilijk. Wel netjes gevraagd of t met mama goed ging en de kleine, maar snel daarna ben ik om t hoekje gaan zitten huilen. Rest van de dag kon ik niets meer en ben toen ook naar huis gegaan. M'n baas wist er vanaf.
    M'n broer en z'n vrouw hebben t nu ook ontzettend zwaar. Zij zijn nu ook al ruim 4 jaar bezig, maar t wil niet lukken. Nu ben ik, m'n zus (loopt 2 weken voor) en de zus van m'n schoonzus (november uitgerekend) allemaal zwanger. Dat lijkt mij ook ontzettend zwaar. Alle zussen zwanger, maar zijzelf niet. Wij alle 3 van onze kant zeg maar (m'n broer en zus) hebben alle 3 een lijdensweg moeten bewandelen met de nodige mmm en eventuele mk. Maar alle 3 hebben we iets anders waardoor we in de mmm zaten/zitten.

Meis, het komt vast en zeker wel weer. En als niet, dan is dat helaas zo. Een goede vriendin snapt dat ook wel denk ik. Dat moet groeien bij je. En tuurlijk wil je d'r voor d'r zijn. Dat komt echt wel.

Hier gaat t goed. Morgen 20 weken!! Ik kan t echt nog steeds niet geloven. Vandaag met m'n schoonouders wezen kijken maar kleertjes, maxi cosi ect. Ow wat heb ik een hormoon momenten gehad zeg. Ik vind t zo raar om wat te kopen. Ik loop dan ook heerlijk met tranen rond en in m'n hoofd moet ik mezelf continue knijpen. Maar dan kijk ik naar beneden en zie ik m'n buikje (of ik voel de kleine bewegen) en dan is alles weer realiteit. Heel raar is dat.
    Dinsdag hebben we de 20 weken echo. Ik kan niet wachten. Maar vind t ook stiekem wel erg spannend. M'n duimen draaien hard dat met de kleine alles in orde is.

6. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jinxy wat rot om tijdens je miskraam ook nog geconfronteerd te worden met een pasgeboren baby :( vind het al heel knap dat je dan op je werk bent. Ik was thuis rondom die weken. was een emotioneel wrak. Moest al huilen als iemand vroeg hoe het ging. ben een maand thuis gebleven. Waarvan twee weken wachten op een miskraam. Die weken vond ik het zwaarst. was de week nadat ik het te horen kreeg dat er een miskraam kwam op vakantie. Heb me nog nooit zo rot gevoeld op vakantie. vond het zo ondraaglijk om rond te lopen met een baby in je buik die niet levensvatbaar is.

wat ontzettend heftig voor je broer en zijn vrouw. Lijkt me heel moeilijk om er constant mee geconfronteerd te worden. hoe gaan zij er mee om? hoewel het ontzettend rot is lijkt het me ook fijn dat je alle drie de medische molen hebt meegemaakt. je hebt wel steun aan elkaar dan denk ik?
    Ik heb een vriendin en een collega die ook moeilijk zwanger worden. we zoeken elkaar regelmatig op om te spuien of elkaar te steunen.

20 weken alweer, dat gaat snel. ik wordt helemaal blij als ik je laatste stukje lees :) wat een heerlijk gevoel lijkt me dat! ik ga hard voor je duimen voor dinsdag dat alles goed en gezond is! Heel veel succes en blijf lekker genieten.

7. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Het is moeilijk. M'n zus woont in t buitenland, dus die spreek ik bijna alleen via Skype en op verjaardagen. Met m'n broer vind komt moeilijk om t er met m over te hebben. Je ziet gewoon dat ie pijn heeft. Logisch, maar wel heel moeilijk. Hij is blij voor ons, maar ja.. Je snapt m denk ik wel 😉. Het gaat mondjes maat op t moment. Maar dat komt wel goed. Heeft z'n tijd nodig denk ik.

Hihi, wacht maar! Straks als jij weer zwanger bent kan t best zijn dat jou dat ook overkomt, dat je t niet kan geloven 😜. Genieten probeer ik! Is soms alleen moeilijk (mbt m'n broer en asherman). Maar ik probeer t wel 😉 komt wel goed.

8. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net de controle hystro gehad. Ze zag dat t weer vernauwd was. Wordt nu drie maanden opgerekt. Tussendoor proberen zwanger te worden. Zijn er hier ook meiden die zwanger zijn geworden door middel van oprekken? En wat is het traject daarna? Hoop maar dat t snel raak is...

9. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Madelief,

Ik ben vanaf vorig jaar augustus tot april iedere maand geweest voor het oprekken. In april ben ik zwanger geworden. Op een gegeven moment vond ik het wel belastend worden, iedere maand oprekken. Vanwege de pijn wat het doet.
    Na het zwanger worden had ik met dr. H afgesproken rond de 26 à 30 weken een keer te komen praten over risico's en hoe te handelen bij en na de bevalling. Helaas is het met 9,5 weken een miskraam geworden...

Ik hoop dat je snel zwanger wordt, zodat je niet te vaak moet voor oprekken.
    Liefs

10. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik word elke maand opgerekt (dr. H), afgelopen maandag de derde keer. Woensdag heb ik voor het eerst een schuimecho gehad (dr.E). Die stelde voor om het oprekken eventueel een maand over te slaan omdat ik het zo belastend vind. Maar ik heb vorige maand moeten overslaan en was er de afgelopen keer meer weerstand, dus sla liever ook niet over.
    Gelukkig was de schuimecho een hele meevaller behalve de kramp erna, gelukkig hielp een paracetamol ;)
    Wij hebben met dr. H afgesproken een jaar te proberen en daarna andere mogelijkheden te bespreken.
    Woensdag is er een informatie avond over als het niet lukt zwanger te worden in het algemeen en de mogelijkheden etc. Daar ga ik met mijn man heen, gewoon om alvast wat meer informatie te krijgen en daardoor wat hoop en uitzicht.

11. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    We zijn nu 8 maanden nadat we groene licht kregen (niet alle maanden geprobeerd helaas, misschien 4/8). Het is ons nog niet gelukt om weer zwanger te rakken dus we komen in december terug voor een hysteroscopie + schuimecho. Ik menstrueert nog steeds wel gewoon denk ik, maar ik heb altijd gemenstrueerd zelfs met Asherman dus waarschijnlijk zegt dat niet zo veel bij mij?

@grl1980, is dr H jouw normaal gesproken gynaecoloog of kom je naar Sparne special voor dit? Ik vraag dit van ik kom vanaf Groningen (best ver dus) en ik vroeg me af of we zouden in Sparne hebben over andere mogelijkheden als bij ons niet lukt of moet ik hier wat vinden? Is het bij Asherman iets anders qua kansen zelfs als weer alles open is?

@Voice,hoe gaat het met jou? Bijna tijd voor een controle?

@madelief1984, wat ontzettend jammer! Was het zoals voor de operatie? Zelfde plek? Zelfde aantal? Hoe snel is het bij jou terug gekomen? Sorry dat ik zo veel vraag, ik word soms zo onzeker hiervan.

Groeten allemaal!

12. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie reactie. Wat rot dat jullie ook opgerekt moeten worden. Tis idd best belastend. Wordt soms erg moedeloos dat t allemaal zo lang duurt.
    Ik zit ook bij dr hanstede,ben erg tevreden over haar. Heel kundig en vriendelijk.
    Wel apart dat bij de een een paar maanden wordt afgesproken om op te rekken en bij de ander een jaar?
    @mcgb bij mij is het alleen in de baarmoederhals. Ze hebben n keer operatief verklevingen weggehaald. Nu is het alleen nog wat vernauwd. Dit was al vrij snel terug, twee maanden denk...Hierdoor komt menstruatie bloed er niet goed uit en wordt zwanger worden lastig. Ze heeft het gister opgerekt en dit gaat nu iedere maand gebeuren, drie maanden lang. Wat daarna het traject wordt,geen idee😱

Hoop echt dat t gaat lukken bij ons allemaal!

13. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    MCGB, ik woon in Haarlem dus de stap naar het Spaarne is erg makkelijk geweest gelukkig, het is behalve het ziekenhuis hier in Haarlem, het dichtstbij, en ik kan er gewoon patiënt blijven. Ik wil ook niet meer terug naar de gynaecologen (meerdere en een aantal in opleiding, steeds weer andere) in het andere ziekenhuis waar ik de miskraam, curretage etc heb gehad. De gyneacolooge (i.o) die ik er voor het laatst zag wist niet zo goed wat ze moest doen om de eventuele diagnose asherman vast te stellen, en toen was al mijn vertrouwen echt weg. Ik ben toendertijd zelf op internet gaan zoeken naar een ander ziekenhuis, en kwam natuurlijk bij het Spaarne uit. Ik ben blij met de artsen daar, vind ze kundig en gaan heel goed met hun patiënten om. Het is wel lastig om af en toe een afspraak te krijgen op dagen dat ik vrij kan krijgen. Maar ook daar wordt goed over meegedacht.

Volgens dr. E is de kans om zwanger te worden net zo groot na Asherman. Maar de veranderingen/dunner worden van het slijmvlies maken het wel moeilijker zwanger te worden. Het oprekken en de schuimecho moeten allemaal zwangerschap bevorderlijk werken.
    Ik denk dat als je op een gegeven moment andere trajecten ingaat, als IUI, dat dit ook dichterbij huis kan. De procedure lijkt mij, ondanks dat je Asherman hebt, niet anders. Maar ik zou het gewoon bespreken met dr. H.

Soms denk ik dat ik te ongeduldig ben. De controlehysteroscopie was pas begin mei, dus eigenlijk zijn we pas 5 of 6 kansen verder. Maar vanaf de curetage en nu is toch alweer 15 maanden.

Madelief1984, hoe gaat bij jou het oprekken? Ik heb er echt veel moeite mee.

Ik blijf voor iedereen duimen!

14. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig,ik woon ook in Haarlem. Jouw miskraam en curretage dus ook bij kg zuid? Ik ga nooit meer terug naar dat ziekenhuis.. Zelfde redenen en mn vertrouwen is toch wel beschaamd door de asherman die ik er heb opgelopen..ik blijf voorlopig bij t Spaarne!

Weet jij of t oprekken n blijvend effect kan hebben? Of is het tot we zwanger worden en dan klaar? Ik maak me ook wel zorgen om t slijmvlies of dat wel de kans krijgt om goed te herstellen met dat oprekken.
    Ik ben nu alleen nog opgerekt tijdens n hystroscopie.dat vind k altijd wel naar.Volgde x gaat ze oprekken zonder hystro. Ben benieuwd...ik hoop dat iui niet nodig is...

Ik begrijp t heel goed hoor dat je er ongeduldig van wordt. Ik heb precies hetzelfde. Iedere maand is er een teveel. T duurt ook verschrikkelijk lang als je bedenkt dat we allemaal al zwanger zijn geweest😞
    Je bent zo weer een jaar verder,of nog langer. En om je heen lijkt iedereen zwanger te worden. zo oneerlijk...
    Ik duim ook voor ons allemaal dat t snel gaat lukken!

15. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Beetje late reactie...Had goede hoop deze maand maar helaas. Na het weekend weer oprekken en maar weer proberen :( Voel me er erg moedeloos door vandaag.
    Idd ook kg Zuid. Als ik ooit zwanger wordt wil ik er niet eens bevallen...

16. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer! Dat snap ik dat je er moedeloos van wordt. Tis toch steeds een teleurstelling. Hopelijk snel raak!

Hoe is t met de rest hier? Ik zit nu na mn eisprong.afwachten weer....

17. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Oja, madelief het oprekken is 3 maanden

18. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    MCGB, wat ik nu begrijp is dat ook iui en ivf de kansen op zwangerschap niet perse vergroten bij ons, het heeft allemaal te maken met het baarmoederslijmvies dat door de asherman nu dunner is. Zwanger zijn we allemaal al geweest dus het ligt niet aan het deel van de bevruchting. Ergens vind ik dat geruststellend aan de andere kant niet omdat er niets is om het bms dikker te maken....

19. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik had dat probleem ook, na 6 mnd na de laatste hysteroscopie was m'n bms nog steeds maar 2,6 mm. Ik ben toen een maand tarwekiem olie (eigen merk kruidvat) gaan slikken en ineens was t 8 mm. Kan de tarwekiem geweest zijn, maar ook uit zichzelf 😉

Hier gaat overigens alles goed. Morgen mag ik weer kijken en wordt m'n placenta en alles weer opgemeten.

20. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik weer voor controle naar HD geweest. De scopie was aardig te doen en dr. E. Was tevreden. Wel wil hij maandelijks oprekken en verwacht hij dat ik nog wel meer scopieen nodig heb. Hardnekkig...
    Nu weer zwanger worden! :p
    @Larissa succes woensdag

Deel Deze Pagina