Hé meiden, ben weer terug. Operatie is erg meegevallen, heb geen last van de narcose en heb geen pijn. De verklevingen in mijn baarmoeder zijn helemaal weggehaald, dus dat is heel fijn. Alleen hij kon mijn eileiders niet vinden. Misschien omdat die helemaal dichtgegroeid zijn of omdat hij het niet goed kon zien. Hij durfde het niet te zeggen. Nu heb ik een spiraaltje en voor zo'n 40 dagen hormonen, die in die tijd 2 x voor een menstruatie moeten zorgen. Dan spiraaltje er uit en na 2-4 weken controle. Dan kan hij ook meer zeggen over de eileiders....... Grotendeels positief dus!
Wow! je hebt het achter de rug! Ik duim dat alles goed is bij de volgende afspraak. Is die afspraak dan al gepland ? Of kan dat niet... Lekker bijkomen nu!
Syllie79; het gaat hier prima. Geen last van pijn oid.... Afspraak voor uithalen spiraaltje vandaag gemaakt. 27 december in het ziekenhuis in de buurt. Dat hoefde niet in het Spaarne. Afspraak voor controle hystero nog niet gemaakt, daarvoor moet ik over 2 weken bellen. Lirial; Ben benieuwd hoe het jou verloopt maandag. Ik lag trouwens op een zaal met nog 3 meiden die ook door dr. E geholpen werden die dag. Hij had trouwens 8 operaties staan afgelopen maandag! En voor diegene die het vroeg over het geboortekaartje; ik ben niet op de afdeling gyn geweest, alleen maar op de dagbehandeling. Heb dus niet voor je kunnen kijken
Na de controle in januari . Maar dat kan alleen maar lukken als hij mijn eileiders kan vinden. Als dat niet zo is wil hij wel helpen met zwanger worden = IVF Maar dat willen wij niet, dus dan is het over en uit! Gelukkig hebben we al 2 lieve kids
@jj1980, Konden ze op die echo wel je eierstokken zien? Je zit nu dus echt in de wachtstand....gelukkig is het einde in zicht. Als jouw spiraaltje eruit gaat, dan gaat die bij mij erin.
Ik hoop dat jij dan wel een nieuwe krijgt Ja, mijn eierstokken waren wel op echo te zien, alleen de uitgang in de baarmoeder konden ze niet vinden....
Hoi meiden, ik zou nog even een terugkoppeling geven van mijn onderzoek gisteren. Helaas was mijn ei een paar dagen dan verwacht. Ik dacht dat ik pas vrijdag of zaterdag mijn ei zou hebben maar was dus gisteren al. Blijkbaar is de eerste kramp en druppel bruin bloedverlies ook de eerste dag van mijn menstruatie ondanks dat ik dat een paar maanden terug anders had gemeten met mijn temp. Verder zag ze dat de 3 lagen er mooi uitzagen maar wel al aan het veranderen waren doordat mijn ei gesprongen was. Wat betreft dikte gaf ze geen waarde maar zei dat dat goed was. Zover zij kon zien is het geen Asherman omdat ze geen strepen op de echo zag en dat zou ze anders wel zien, weet iemand of dat kan kloppen? Voor de zekerheid worden alle metingen volgende maand nog eens gedaan met ook bloedprikken voor hormonen rond de eisprong en innestelinstijd.
@Nijntje: (Verder zag ze dat de 3 lagen er mooi uitzagen maar wel al aan het veranderen waren doordat mijn ei gesprongen was. Wat betreft dikte gaf ze geen waarde maar zei dat dat goed was. ) Vaak is het baarmoederslijmvlies bij Asherman niet heel dik, het blijft heel dun omdat je door de verklevingen vaak niets kan opbouwen of heel weinig. (Zover zij kon zien is het geen Asherman omdat ze geen strepen op de echo zag en dat zou ze anders wel zien, weet iemand of dat kan kloppen?) Asherman is niet te zien op de echo, je ziet echt geen strepen lopen. Bij mij zag je die ook niet en ik zat bijna dicht :x. Maar je kunt soms wel andere dingen zien, zoals vocht in je baarmoeder en slecht/ongelijk opbouwend slijmvlies (Voor de zekerheid worden alle metingen volgende maand nog eens gedaan met ook bloedprikken voor hormonen rond de eisprong en innestelinstijd.[/QUOTE]) Wel heel fijn dat je wordt opgevolgd!
Goed te horen @JJ1980 dat het mee is gevallen. Ik hoop dat je eierstokken gewoon even niet goed te zien waren en dat het bij je controle allemaal helemaal ok is. Ik moet maandag om half 8 melden. Ben benieuwd... @Nijntje Asherman is vaker niet dan wel te zien op de echo. Vaak komen ze er pas achter als er klachten zijn en dan een hysteroscopie doen. Of, zoals in mijn geval, weten ze het eigenlijk al omdat de voorgeschiedenis eigenlijk een veroorzaker van Asherman is. Je kunt bij twijfel altijd een second opinion aanvragen...
Om half 8? Dan ben je de 2de . Ik moest er om 7 uur zijn en was ingepland voor OK om 5 over 8, dus jij dan rond half 9/kwart voor 9. Ik werd om even na half 8 gehaald om klaar te maken voor narcose. Als je geluk hebt komt dr. E tussen de middag een rondje maken om te bespreken hoe het is gegaan en het medicatie voorschrift te tekenen. Als dat niet lukt, dan wordt het bij 4 uur dat hij langskomt en ben je dus een stuk later uit het ziekenhuis! Oh, en vergeet je slippers niet mee te nemen vanuit het ziekenhuis . Die van mij liggen er nog, die moet ik volgende keer dus ophalen Succes maandag, ik hoop dat alles goed gaat!!!!
Dank je voor jullie antwoorden, ik ga denk ik volgende maand ff afwachten wat daar uitkomt en dan bepalen of een second opinion slim is. Iedereen succes met de vervolgstappen dat ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn. Ik zal na mijn volgende echo's nog wel ff wat laten horen.
Dank je wel!! In eerste instantie werd er 7 uur gezegd maar dat werd iets later toch half 8. Uiteraard hoop ik zo snel mogelijk klaar te zijn en dat ik 's middags lekker in mn eigen bedje kan bijkomen maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit als het maar goed gaat Kon je de dag erna al naar je werk of is dat te optimistisch? Had ik al gezegd dat ik stikzenuwachtig ben inmiddels? pfff... Ik zou nu wel stomdronken willen worden tot zondagnacht maar dat is natuurlijk niet handig met oog op de narcose...
@Lirial; ik reageer altijd heel goed op narcose en heb er dus echt geen last van. Was dinsdag alleen wat sneller moe. Had ook helemaal geen pijn, maar dat verschilt ook per persoon. Ik zou dinsdag ook gewoon lekker thuisblijven en woensdag pas gaan werken. Wellicht valt het resultaat tegen en dan heb je er dinsdag echt nog geen zin in. Maak je niet te druk, het valt allemaal best mee Ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt maandag na de operatie!!
Oh en laat je man/vriend veel leesvoer meenemen, want die moet in de centrale hal wachten en wachten en wachten......
Ik duim ook voor je Lirial!!! Op dit moment ben je er al! @JJ1980, mag je man dan helemaal niet op zaal komen? Ook niet na de operatie even?
Jawel, bij het brengen even, dan na de operatie bellen ze weer of jijzelf dat je weer wakker bent. Je man mag dan ook even komen. Maar je ligt op een zaal met 5/6 mensen. Ze hebben liever niet alle partners erbij de hele tijd. Dat is dan ook echt mega druk. Als je net uit narcose komt, en die zaal zit vol is echt niet leuk. En naar de operatiekamer, de operatie en wakker worden uit narcose duurt bij elkaar wel 2 uur. Dus dan moet manlief sowieso vertrekken naar de hal
Ik wil graag een ruggenprik, dus dan ben ik de hele tijd wakker. Als ik hem maar even spreek na de operatie. Voor de rest heeft hij er ook niks aan om naast mijn bed te zitten. Maar ook weer goed om te weten!!! Dan kan ik hem ook alvast voorbereiden.