Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    MCGB, onze technieken, die van mij en m'n vriend...

Ik gebruikte clomid en pregnyl. Laatste ronde had ik er ook puregon bij omdat de clomid m'n bms dunner maakte.
    Wij moesten om de dag tuinieren en dan op een bepaalde dag dan m'n spuit zetten. Die dag moesten we ook tuinieren. Ongeveer als volgt: op maandag tuinieren (oude zaadjes weg, die ouder waren dan een week). 1 dag niet en de dag erna wel. Ik kreeg ook follikel metingen, dus als die dag zeg maar de follikel groot genoeg was, dan die middag de spuit zetten en die avond tuinieren. Maar wel om de dag tuinieren, wij mochten niet dagen achter elkaar tuinieren.
    Ovu testen heb ik maar even gebruikt. Maar snel mee gestopt omdat die niet werken samen met clomid.
    Over de vorm, ja daar hebben ze bij mij in t begin ook naar gekeken, eigenlijk altijd. Maar na een paar maanden en na m'n 2de operatie was de vorm al een stuk beter. Duurde bij mij alleen een ruime 6 mnd voordat m'n bms weer acceptabel was (7mm ipv 2,5 mm)
    Ik moet wel zeggen dat ik onder behandeling was van een fert arts in Belgie, in Genk. Daar hebben ze ook de hysteroscopies gedaan.

Dames hoop dat jullie een leuke kerst hebben gehad. Op een goed uiteinde en een super begin van 2015. Dat alle behandelingen snel en goed mogen aanslaan. Voor de gene die nog niet zwanger zijn, dat jullie dit maar snel mogen zijn! Voor alle zwangere, op een goede zwangerschap en een super bevalling!
    Op een vruchtbaar 2015 😉

2. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Wij hebben om de dag seks, zeker rond de evaluatie. Half uurtje blijven liggen. Verder slikte ik tarwekiemolie (baat het niet schaadt het niet). Ik heb een tijdje ovulatietesten gebruikt, maar kreeg er nooit 1 positief. Dr. E vind ze niet zo nuttig en duur, vertelde hij toen ik er naar vroeg.
    Ik heb toen de schuimecho (1x) gehad en het oprekken (3x). Dat zijn de enige behandelingen die ik na de operaties heb gehad in het Spaarne.
    Zoals Dr. H ons vertelde is het niet het probleem zwanger worden, maar het nu dunner geworden bms door de Asherman/operaties, dus de innesteling. Dus had het ook nu nog niet zoveel zin om aan andere technieken als IUI of IVF te gaan beginnen, die innestelen blijft dan nog steeds het probleem. Om het bms dikker te maken hebben ze geen medicijn ofzo. Maar het is bij mij ook nooit gemeten hoe dun of dik het dan is. Ik heb meerdere keren aan Dr H gevraagd hoe en wat we kunnen doen, gelukkig blijft ze altijd heel geduldig en meelevend.

Maar, deze keer hebben we eigenlijk niet echt geprobeerd, en maar 2x seks gehad ergens rond de ovulatie, niet eens echt met opzet! En zonder een half uur op bed te blijven liggen ;)
    We waren er een beetje moe en hopeloos van alles en vonden het helemaal niet leuk meer zoals het ging (ziekenhuis, oprekken, 'verplicht' seks). Ik ben zelfs deze maand met een nieuwe baan begonnen.

Dus misschien blijft dat wel de beste manier, niet te hard proberen.
    Wij hopen nu dat deze zwangerschap goed gaat. Maar ik merk dat we beide angstig zijn en nog niet aan de blijheid durven toe te geven. In iedergeval vinden we het fijn dat het weer een keer gelukt is.

Ik wens iedereen een heel gelukkig 2015, hopelijk wordt of blijft iedereen weer zwanger!

3. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen stomme vraag hoor.ik vraag t me ook wel eens af wat het trucje is😉
    Ik gebruik geen ovulatietesten omdat ik mn eisprong meestal aan voel komen.verder doen wij het rond de eisprong om de dag. Ik slik tarwekiemolie en multi voor zwangere.ook neem ik elke dag n glas granaatappelsap. Ergens gelezen dat t goed is voor de doorbloeding van je baarmoeder. Ook ga ik naar acupunctuur. Zij helpt me om de doorbloeding beter te krijgen zodat er geen nieuwe verklevingen ontstaan.ik merk dat ik er erg veel mee bezig ben, aan denk. Ik probeer t wel n btje los te laten door afleiding te zoeken.maar wel moeilijk! In januari krijgen we n lief puppy dus dan hoop ik meer afleiding te krijgen. Ik kijk er iig wel erg naar uit!
    Naast de hystro's en oprekkingen heb ik ook nog geen verder onderzoek gehad. Ik wordt deze maand voor de derde keer opgerekt. Weten jullie wat daarna de procedure is? Ik kreeg t gevoel dat t dan klaar is en je weer zelf contact moet opnemen als de menstruatie minder wordt. Maar is dat niet zonde? Het lijkt mij dat t dan weer dicht gaat zitten?

Allemaal n gezond en vruchtbaar 2015 gewenst!

4. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Oja, ik neem ook de multivit voor zwangere vrouwen.

Madelief, het is zoals je schrijft, contact opnemen als je menstruatie minder wordt of wegblijft. Ze weten niet of er nadelige gevolgen zijn als je dat maar blijft doen, vertelde dr. H. Ergens vond ik het wel prettig dat het in iedergeval even stopte, ik vond het een best zware belasting elke maand naar het ziekenhuis voor een pijnlijke behandeling.

5. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ok dan begrijp ik het waarom ze er niet mee doorgaan. Ik vind t ook niet prettig iedere maand maar heb wel het gevoel dat t helpt. En ik woon in de buurt dus dat scheelt. ben n btje bang dat t strax snel weer dichtzit en dat ik weer van voor af aan moet beginnen. Dat geeft wel n soort van extra tijdsdruk bij mij😦

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Weer even inbreken in mijn oude vertrouwde topic ;)

Wat fijn om zo veel meiden zwanger te zien worden. En wat een hoop herkenbare vragen en angsten hier.

Ik heb een tijdje hormoonyoga gedaan. Dit is heel goed voor de doorbloeding in je baarmoeder. Wellicht het proberen waard voor sommigen. Ik heb via youtube een paar fijne filmpjes/oefeningen gevonden. Deed het iedere dag ongeveer 20minuten. Sliep in die tijd ook veel beter.

Ik zelf ben zwanger geworden door ivf, omdat de Asherman mijn eileiders onherstelbaar had beschadigd. Tijdens de behandeling meten ze je baarmoederslijmvlies. Bij mij is het nooit dikker geweest dan 6mm. Dit is vrij dun, maar dus niet onmogelijk om mee zwanger te worden.

Veel succes meiden!

7. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik blijf er ook bang voor dat het steeds weer dicht gaat zitten, madelief. Ik hoop voor je dat het snel lukt.
    JJ1980, hoe gaat het met de asherman na je zwangerschap?

8. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames, hartstikke bedankt voor jullie reacties.
    @yinxy: de dag van sd spuit is te vergelijkt met de dag van een positief ovulatie test? Weet je dat?

@de rest: hoe weten jullie wanneer ovulatie plaats neemt? Zijn jullie allemaal regelmatig? Doen jullie 1wk lang om de dag? Half voor en half na ovulatie? Ik vind het zo stom om dit te vragen. De eerste keer hebben we zonder echt te zoeken zwanger geraakt en nu dat we het wel zo graag zoeken gebeurt het niet en dan twijfel of we iets mis doen ...

@jj bedankt voor de filmpje ik ga zeker kijken. Ik doe yoga wel, niet perse hormoonyoga dus ik ven benieuw.

@madelief:wat is de oprekking? Is dat alleen als de opening dicht wordt? Waarom wordt het elke cyclus weer dicht? Wat leuk dat jullie een puppy gaan krijgen, ik hoop dat het helpt maar iig het is gewoon super leuk!

Groeten!

9. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    MCGB, ja klopt. Na het zetten van de pregnyl spuit dient je eitje binnen 24 uur ongeveer te springen. Soms zelfs tot 48 uur, maar dat heb ik zelf nooit gehad. Heb namelijk altijd een echo gehad na t zetten van de spuit.

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb geen idee hoe het gaat. Ik heb een keizersnee gehad 3 maanden geleden. Ik geef borstvoeding en heb daardoor nog geen cyclus. Ik zou het na kunnen laten kijken door dr. E, maar twijfel nog. Onze kinderwens is nl vervult ;)

11. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier is het spannend! Ik ben 1 dag overtijd! ik durf geen test te doen! Heb afgelopen jaar zoveel negatieve testen gezien, dat ik het nauwelijks durf
    Nog ff wachten

12. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Spannend Larissa, ik hoop op een positieve test! Laat je het ons weten?

MCGB; ik weet niet wanneer mijn ovulatie is, maar ga voor de standaard berekening: ik trek 14 dagen af van de volgende menstruatie. En we doen het dan in iedergeval rond die tijd (een aantal dagen ervoor tot een aantal dagen erna) om de dag.
    De ovulatietesten hebben nooit een eisprong aangegeven bij mij. Ik deed het altijd in de ochtend. Maar de LH-piek die gemeten wordt kan schijnbaar heel kort zijn, en als die 's avonds is, dan kan dat de rede zijn waarom hij altijd negatief was...of ik had in die 2 maanden geen eisprong dat kan ook. Maar toen dr E vertelde dat het niet echt de moeite/geld waard was ben ik er maar mee gestopt.
    Het oprekken is bij mij gedaan omdat thv de baarmoedermond iets van vernauwing te zien was tijdens een hysteroscopie. Die liet ik doen omdat ik het idee had dat mij menstruatie minder werd. Om verdere verkleving/vernauwing te voorkomen, heeft dr H het een paar maanden achter elkaar opgerekt.

JJ1980, kan me voorstellen dat als je verder geen kinderwens meer hebt dat je er ook wel een beetje klaar mee bent.

13. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Spannend Larissa! Zou wel een heel erg mooi eindejaars cadeau zijn 😉

14. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mcgb bij mij wordt ook mn baarmoederhals opgerekt omdat t iets vernauwd is. Hierdoor had ik ook veel last van m'n menstruatie en zwanger worden is lastig als er weinig opening is. Dus hoop dat dit helpt!

Gelukkig nieuwjaar allemaal alvast! Hopelijk worden ( en blijven) we alle zwanger in 2015!

15. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Helaas toch vandaag ongesteld geworden :( mijn cyclus is dus toch wat onregelmatig. Op naar de volgende ronde!

16. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Balen :( hopelijk heb je deze ronde wek een regelmatige ronde waarbij je een positieve test zal krijgen.

17. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Jammer Larissa, maar wie weet lukt het deze ronde, nieuw jaar, nieuwe kansen!

18. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad zo is het! Ben nu een maand bezig met tarwekiemolie en ik merk dat mijn menstruatie een stuk heviger is nu. Goed teken lijkt mij.

We gaan deze maand weer goed ons best doen!

19. lbm

lbm Lid

30 dec 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Ik ben net nieuw op deze pagina en sinds nov de diagnose Asherman.
    Hierbij in het kort mijn verhaal
    Mirena verwijderd in juni en daarna steeds minder worden menstruaties met alleen oud bloed. Nu werk ik op de operatiekamer en had ik de mogelijkheid om een aantal echo s te laten maken om te kijken of met mijn eierstokken en slijmvlies alles goed was. Ik heb een regelmatige cyclus precies 28 dagen maar mijn slijmvlies werd niet dikker dan 3 mm.
    Via de huisarts een verwijzing gekregen en bij een fertiliteits gun terecht gekomen. Zei dacht dat het iets hormonale was want tja ik ben nooit zwanger geweest en heb ook geen operaties aan mijn baarmoeder ondergaan. Dus na aantal keer bloedprikken waarbij alles goed was toch maar een hysteroscopie (26 nov 2014)en daarbij bleek dat de uitgang van mijn rechter eileider dicht zit. De kans op een spontane zwangerschap is nul.
    Bij toeval was dr E 2 dagen later bij ons op de OK voor een cursus. Een van de gynaecologen vroeg of ik het goed vond als hij even naar mijn casus mocht kijken. Natuurlijk mag dat. Toch nog een beetje geluk die dag aangezien ik net bij de keizersnede van mijn beste vriendin had gestaan.
    Hij adviseerde om de verkleving weg te halen en ik mocht naar Spaarne bellen om een afspraak te maken.
    Helaas wil mijn fertiliteits gyn het eerst met hormonen proberen. Dus 10 dec gestart met 3x daags 2 Mg progynova. Na 10 dagen controle echo helaas slijmvlies maar 3 mm. Progyynova opgehoogd naar 4x daags. Na 3 dgn slijmvlies 5,2 mm. Nogmaals opgehoogd maar zonder resultaat. Toen mocht ik de cyclus afmaken met 5x daags progynova aangevuld met 3x daags uterogestan. Dat waren hele gezellige kerstdagen kan ik je wel vertellen. Vooral omdat mijn zusje binnen 1 maand zwanger bleek te zijn. ( gun het haar van harte maar wat een rot situatie).
    Na de kerst verschrikkelijke slechte dagen. Dus de gym gemaild en gezegd dat ik wil dat ze de verkleving weg halen. Gelukkig mocht ik van haar een afspraak maken bij dr E.
    Daar mag ik aanstaande maandag 12 jan naar toe voor een hysteroscopie met schuimecho.

Daar ben ik heel blij mee maar zie er ook heel erg tegen op. Vorige hysteroscopie was namelijk erg pijnlijk. In ons ziekenhuis heb ik sinds een jaar namelijk een speciale afd opgezet waarbij ik sedatie (roesjes) geef bij dit soort operaties. En nu krijg ik het onderzoek zelf maar zonder sedatie.

Hoe is het bij jullie gegaan? Veel pijn?

Ik lees ook dat er een aantal mensen hormonen of een spiraaltje hebben gekregen na de hysteroscopie. Om welke hormonen gaat dit? Een spiraaltje zie ik echt niet zitten aangezien dit bij mij waarschijnlijk de oorzaak van de Asherman is.

Het is wel echt fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn met succes verhalen na de Asherman.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik vind het fijn om dat bij mensen kwijt te kunnen die snappen wat je mee maakt.

Als er nu nog een iemand tegen mij zegt dat ik het los moet laten dan ga ik namelijk echt gillen ;) je kan zoiets echt niet loslaten en helemaal niet als je 5x per dagen medicijnen moet innemen en 3 x per dag uterogestan mag nemen.

20. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hoi Ibm,

Welkom hier! Ook al klinkt t zo raar ;) Mooi dat je al zo snel bij dokter E. terecht kant! Wat mooi dat je collega jou casus aan m gaf. Jij hebt zo te lezen ook al je nodige medicijnen geprobeerd :(
    De hysteroscopie heb ik zelf ook zonder verdoving gehad. Het ging wel bij mij eerlijk gezegd. Op het moment dat t me echt veel pijn ging doen, vond mn fertiliteit arts (ik heb mn behandeling in Belgie gehad) ook dat ze genoeg gezien had en genoeg info had om een operatie in te plannen. Mijn baarmoeder zat vol verklevingen van zeker een aantal jaar. Ook was mn linker eierleider, de ingang geblokkeerd. Dit allemaal hebben ze weer weg weten te halen.
    Een spiraal heb ik zelf niet gehad. Vond mn fertiliteit arts onzin, aangezien we juist probeerde zwanger te worden. Wel heb ik de nodige hormonen geslikt om alles weer op gang te laten komen (vooral mn bms wat bij mij rond de 2,7 mm bleef).
    Het duurde bij mij ruim 6 mnd eer mn bms weer goed was. We stonden toen net op t punt om te kijken naar IVF of iets dergelijks. De dag dat bleek dat mn bms goed was, kregen we bv de uitslag van de zwemmers van mn vriend ;) Uiteindelijk via clomid slikken en pregnyl spuiten, ben ik zwanger geworden. Moet wel zeggen dat t mijn laatste ronde clomid was, omdat deze niet het gewenste resultaat gaf (geen eisprong, te dun bms, ect).

En zeggen dat je t los moet laten? Ha die mensen die dat zeggen hebben makkelijk praten! Ja ik moet wel zeggen dat deze ronde dat deze kleine knul is blijven zitten, is de ronde dat ik het ff echt helemaal gehad had met de ritjes naar Genk, de hormonen, alles. Die ronde ervoor hadden we namelijk weer een mk, mn bms bleef te dun (kreeg ik dat progynova voor). Alles wat ongeveer fout kon gaan, ging fout. Op het groeien van een follikel na dan. Heb wel pregnyl gespoten, maar ik zag echt t nut er niet van in :p De ronde erop zou ik hormonen gaan spuiten. Zo ver is het dus niet gekomen. Ik gok zelf dat het toeval is, dat ik die ronde zwanger ben geraakt en ben gebleven.

Heeeeeel erg veel succes as maandag! Mn duimen zullen draaien voor je dat alles goed zal gaan en dat ze een verklaring vinden voor je, waar iets aan gedaan kan worden ;)

Deel Deze Pagina