Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    #1601 grl1980, 10 jan 2015
    Laatst bewerkt: 10 jan 2015
    Hoi Ibm,

Ten eerste wat ontzettend *** dat je de diagnose Asherman hebt gekregen. Wat goed van de gynaecoloog dat hij je casus aan dr E heeft laten zien.

Bij mij is de spiraal na de hysteroscopie geplaatst om te voorkomen dat de baarmoederwanden weer meteen gaan verkleven. De spiraal is zonder hormonen of koper, een versimpelde versie.
    Het hormoonschema (estradil & primolut) wordt gegeven om de menstruatie op gang te brengen/houden. Beide zijn vrouwelijke hormonen (oestrogeen & progestageen). In totaal 6 weken, 2 cycli.
    In het Spaarne ziekenhuis zijn ze nu bezig met een studie of deze hormonen wel of niet nodig zijn, of dat het lichaam dit genoeg vanzelf weer oppakt en aanmaakt. Ik kon niet meedoen aan het onderzoek omdat bij mij de eerste operatie niet gelukt was. Overigens had ik geen verklevingen bij mijn eileiders, maar was het voorstel deel van mijn bm verkleefd.

Ik weet niet hoe dik of dun uiteindelijk mijn bms is geworden of geweest. Ik heb niet in een traject gezeten waarbij dit werd gemeten.

Wat betreft het spiraaltje. Er was een behandelplan om mijn asherman te behandelen in het andere ziekenhuis waar ik liep. Daar zouden ze misschien gebruik maken van een soort ballonnetje ipv een spiraal. Maar of dit elders gedaan wordt, geen idee. Mijn vertrouwen in de artsen daar had het dieptepunt bereikt toen de zoveelste AIOS mij het mogelijke behandelplan uitlegde en het daarna toch nog even met haar meerdere moest gaan overleggen....

Ik vind de hysteroscopie pijnlijk, en vraag altijd lokale anesthesie. Maar ik lees hier dat niet iedereen dat zo ervaart.
    Wat goed dat jullie een roesje kunnen geven. Ik neem aan dat je lachgassedatie bedoelt? Het nadeel is dan wel dat je niet mee kan kijken, of herinnerd, bedoel ik dan.

Iedereen op dit forum begrijpt je frustratie, vooral als er mensen om je heen wel gewoon zwanger worden. Ik vond het meest frustrerend dat ik wel degelijk zwanger was geweest. Maar als je terug leest zijn er ook veel uiteindelijk weer zwanger geworden. Ik hoop nu 7 weken zwanger te zijn, en dat het hartje is blijven koppen.

Ik hoop voor je dat de verkleving eenvoudig weggehaald kan worden, je goed hersteld en snel zwanger zult zijn!

2. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi IBM,

Helaas welkom op dit forum, vervelend dat jij ook de diagnose asherman hebt gekregen.

Ik ben in sept geopereerd aan mijn verklevingen. Niks van vernomen want ik was volledig onder zeil. Daarna ook meer last gehad van de narcose als de ingreep zelf. Het spiraaltje wat je krijgt is geen hormoonspiraal. Alleen het geraamte wordt ingebracht. Dit spiraaltje is er alleen voor om je baarmoeder open te houden.

Wat betreft de hysteroscopie dit was bij mij ook erg pijnlijk. DR E heeft mijn baarmoedermond verdoofd. Daarna ging het een stuk gemakkelijker. Bij mij zag het er goed uit, en wij mogen nu weer proberen. Het is een fijn gevoel om te weten dat zwanger worden nu weer mogelijk is.

Ik hoop ook voor jou dat jullie snel zwanger kunnen worden. Het is niet fijn en je moet heel veel geduld hebben. Dat vind ik erg zwaar, omdat de wens zo groot is. Het voelt ook altijd oneerlijk als kenissen of vrienden eerder zwanger worden. Voor mijn gevoel moet ik dat zijn. dat is iets wat pijn doet.

3. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan t nog niet geloven maar ik heb n positieve test in mn handen! :D
    Zou vandaag ongesteld moeten worden.zaterdag ons puppy opgehaald dus ben daar heel druk mee geweest. Zo heb je niets en zo heb je alles haha.

Nu hopen dat t goed blijft gaan...

4. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd Madelief! Wat leuk! M'n duimen draaien dat de kleine lekker blijft zitten.

5. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Geweldig Madelief, en gefeliciteerd! Houd je ons op de hoogte?

6. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ibm, hoe is het afgelopen in het Spaarne?

7. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje! Ik hou jullie op de hoogte. Erg spannend :) durf nog niet echt blij te zijn.

8. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Madelief,

Wat geweldig! Van harte gefeliciteerd! Ik duim voor een goede echo!

Mooi om te lezen dat steeds meer meiden zwanger worden

9. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heb je trouwens voor pupje? Wij hebben een Franse bulldog pup. hij is nu bijna een half jaar en het is echt een schatje.

10. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow! Wat een mooie manier om de jaar te beginnen. Gefeliciteerd! :)

11. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk! Wij hebben n kooikerhondje.ze is nu 9 weken oud. Echt zo leuk en lief! Een goeie afleiding ook☺

12. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk hondje Madelief! Klopt is inderdaad hele goede afleiding. Dex ( zo heet ie) heeft mij ook enorm geholpen de afgelopen maanden. En nu nog steeds. Heb er lang om moeten zeuren bij mijn vriend, maar het is eindelijk gelukt :)

13. lbm

lbm Lid

30 dec 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal

Sorry voor de late reactie.
    12 januari een hysteroscopie met schuimecho in Hoofddorp gehad. Zowel Dr E als Dr H waren aanwezig.
    Eerst de schuimecho gehad en allebei mijn eileiders zijn open!!!!
    Daarna hysteroscopie. Eerste poging erg pijnlijk na lokale verdoving 2e poging goed vol te houden. Bijna geen verklevingen meer zichtbaar.!!!!!

Voor de zekerheid nog een pipelle gedaan. Inmiddels daar ook de uitslag van gekregen en dat was ook goed. ze zeggen dat door een pipelle er meer bloed naar het slijmvlies gaat en het hierdoor dikker kan worden.

Allemaal goed nieuws. Helaas was mijn slijmvlies maar 3 mm dik en dat terwijl ik aan het einde van de progynova met uterogestan cyclus zat.

Daarmee de dag voor hysteroscopie gestopt.

Advies Dr E nu 6 maanden zo proberen.

Inmiddels 2 weken verder en nog geen menstruatie die zou binnen 7 dagen na stoppen hormonen moeten volgen.

Nu adviseert mij eigen gyn om de menstruatie op te wekken met duphaston en dan te starten met een hoge dosis progynova.

Vorige week met haar overlegd om deze maand zo te proberen en dan weer met hormonen verder te gaan maar ja als ik geen menstruatie heb dan ook geen eisprong. Weet nu dus niet wat ik moet doen.

Iemand ervaring hiermee?

Daarnaast het ik op internet gelezen over guaifenesin dat zit in hoestdrank en dat zou je slijmvlies ook dikker maken, Iemand hier ervaring mee?

Groeten loes

14. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Fijn dat er geen verklevingen zijn bij je eileiders!
    Wat is pippele?

Ik heb nog niet gehoord van hoestdrank, wel van tarwekiemolie. Volgens mij nemen we dat allemaal hier op dit forum :)
    Zelf zou ik bellen met dr E of dr H om je zorg over je menstruatie te uiten. Ik zelf ben meer behandeld door Dr. H. Heb meerdere keren telefonisch overlegd over dingen, ze belt altijd terug.
    Wordt het bms echt dikker van al die hormonen?

15. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    IBM dat is allemaal redelijk goed nieuws! Behalve je menstruatie die uit blijft. Ik heb die hormonen ook mogen slikken voor een dikkere bms. Hielp bij mij helaas niet. Wel hielp progynova toen m'n bms dun bleef door de clomid.
    Mijn bms bleef voorheen ook rond de 2,6 hangen. Ik ben toen idd tarwekiem olie gaan slikken (3x pd) en toen was m'n bms ineens 7 mm. Toeval? Kan. Geen idee. Van die hoestdrank heb ik zelf nog niet gehoord.
    Wel heb ik bv een paar keer een soort van mini pil geslikt, die een ongi op kan wekken. Naam weet ik ff niet meer 😞. Maar ik zou anders ook ff bellen met de kliniek. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.

16. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yinxy, wat voor tarwekiem olie neemt je? Maakt het uit wanner in de dag?

Bedankt!
    M.

17. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik gebruikte die van het kruidvat eigen merk. Smorgens, smiddags en savond, iedere keer bij eten, nam ik 1 capsule. Zolang je 3 verspreid per dag neemt, is t volgens mij prima.

18. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,
    Hier even n update van mijn kant. Ik ben nu bijna 6weken zwanger. Heb sinds een paar dagen elke dag wat bruin bloedverlies. Maak me erg veel zorgen. Zo bang dat ik weer n miskraam krijg! Zijn er meer meiden hier die bloedverlies hebben gehad de eerste weken? 4feb mogen we komen voor een echo.

19. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Madelief hele dikke knuffel! Ja ik heb ook bloed verlies gehad. Begon bij mij ongeveer bij 6.3 weken. Heb tot week 14 ongeveer iedere week wel gebloed. Soms ook netzoals alsof ik een menstruatie had. Iedere keer was de echo ook goed (gelukkig). Bij mij zeiden ze dat t waarschijnlijk door de littekens van de operaties kwam. Omdat did niet mee konden rekken/groeien. Want ze konden nergens anders bloed vinden rondom m'n bm. Ook zag m'n bmm er perfect uit.
    Dus nee het hoeft niets te betekenen, maar het is wel zenuwslopend. Heb je er kramp bij? Misschien dat je eerder naar de gyn kan gaan voor een echo? Voor geruststelling? M'n duimen draaien voor je! Heeeel veel succes!

20. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    oh madelief ik begrijp je ongerustheid al heb ik dit keer maar 1 keer wat bruin bloedverlies gehad. Waarom vraag je niet of je al eerder een echo mag? dan kan je zien hoe groot het is en wellicht al een hartje zien.

Deel Deze Pagina