Asherman

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Moffel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woensdag ga ik weer een bezoekje brengen aan HD voor het oprekken... Vandaag weer ongesteld geworden helaas.

Hoe is het met iedereen?

2. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    He balen voice dat je ongesteld bent geworden. Heel veel succes woensdag met t oprekken! Ik duim mee dat jullie snel die positieve test in handen zullen hebben.

3. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Hopelijk viel het oprekken mee, Voice.

4. Sophietje11

17 okt 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Voice,

Wat balen dat je ongesteld bent geworden! Dikke knuffel!
    Viel het oprekken mee?

5. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Sophietje, jij al 15 weken! Dat gaat snel! Hoe is het met je? Nog steeds zo vermoeid of heb je weer een beetje energie terug?

6. Voice

Voice Lid

30 nov 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sophietje Oprekken viel achteraf wel weer mee, met verdoving doet het nog steeds best wel wat pijn. Volgende maand weer, plus een week daarna een schuimecho om m'n eileider weer eens door te spoelen...

Jij bent alweer een aardig eind op weg. Hoe is het?

7. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas mijn ong er weer op zitten. Deze maand begonnen met ovulatietesten omdat ik een onregelmatig cyclus heb. Toch wel handig om te weten wanneer je vruchtbaar bent.

Zou eigenlijk afgelopen donderdag pas moeten testen, maar mijn gevoel zei dat het eerder moest. En ja hoor vanaf de eerste dag testen ( 9e dag) een positieve test!

Mijn vriend en ik hebben dus goed ons best gedaan hahs
    Merk wel dat ik het zwaar vind om steeds geduld te moeten hebben. Mijn vertrouwen in mijn lichaam is gewoon weg, en soms vraag ik me af of ik ooit weer zwanger zal worden.

Bij ons op het werk is het een babyboom. Dit vind ik erg moeilijk en pijnlijk. Iedereen heeft het met elkaar over flesjes, liefde, slaapjes enz ik zit er dan maar wat bij met pijn in mijn hart. Probeer het wat losser te laten maar is zo moeilijk..

8. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik ken je gevoel precies Larissa, maar geef de hoop niet op! En nu je weet dat je vruchtbare dagen eerder zijn, kan je daar rekening mee houden. Het is allemaal heel oneerlijk....

9. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel grl1980, het scheelt ind nu dat ik weet dat ik een vroege eisprong heb. Het zal vanzelf wel een x raak zijn. Bij jou is het ook gelukt! Dat geeft moed en hoop

10. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Weer een vraag van mijn kant.
    Ik zit in ronde 8 en nog niet zwanger geraakt. Als ik zo ver was moest ik Dr. E. terug bellen om te zien hoe verder te gaan.
    Heeft iemand hier dit gesprek al gehad? Na hoeveel tijd? Hoe ging het in en na de gesprek?
    Ik woon in het noord dus niet zo gunstig voor mijn om naar HD elke keer te moeten gaan. Ik ben ook dus hier in behandeling. Ik ben al geweest na de laatste controle in HD om te zien hoe verder, maar ik ben verteld dat want ik al 3 keer zwanger ben geweest en dat het nog geen jaar is sinds de OK dat ze kan voor mij niet betekend. Pas eind augustus willen ze me zien .. dat vond ik zo statistische gezien, zo on menselijke dat ja, ik was niet blij mee dus ik ben benieuwd over wat Dr. E. gaat zeggen.

Bedankt jullie allemaal, alvast.
    Groeten.

11. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik weet niet zo goed wat voor gesprek je bedoeld. Een gesprek als je nog niet zwanger werd? Misschien willen ze weer controleren of er verklevingen terug zijn gekomen? Welke behandelingen krijg je in je eigen ziekenhuis?

Bij mij was het zo, dat ze ook pas na een jaar verder wilde praten over opties als iui of ivf e.d. De rede die Dr. H hiervoor geeft is dat vruchtbaarheid het probleem niet is (je kunt immers zwanger worden), maar de innesteling niet goed gaat (door te dun slijmvlies na Asherman).
    Na het oprekken (3x) had ik ook geen afspraken meer staan in HD, want op dat moment kon ze niets meer voor me doen. Ik moest contact opnemen wanneer mijn menstruatie veranderde of als het zwanger worden niet lukte voor april/mei 2015

Als ik goed tel heeft het bij mij ook 7 ronden geduurd nadat ik groen licht kreeg.

12. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hi dames, met deze vragen kan ik jullie helaas helpen. Ik ben in belgie behandeld voor m'n asherman en zijn ze wel gelijk doorgegaan. Ze hebben wel een jaar geteld na m'n laatste mk, om verder te gaan met bv in mijn geval het testen van t zaad. Ook zijn ze begonnen met t stimuleren van m'n cyclus, deze wilde namelijk niet meer goed z'n werk doen (veel cystes). Wel is t vaak zo (wat ik van een telefoongesprek met dussldorf kan herinneren), is dat je na een asherman toch vaak 6 mnd nodig hebt voor t herstel van je bm. Bij mij was dit ongeveer 7 mnd. Ik hoop dat je toch eerder ergens terecht kan. Zo lang wachten is idd vreselijk.

Ik wil jullie toch nog even op de hoogte brengen van mijn ontwikkelingen. Na een zeer zware zw, hebben ze me afgelopen donderdag ingeleid (37.4 weken, had wel al 3cm ontsluiting) en is onze zoon Nick geboren. De bevalling is gelukkig goed gegaan. Ook is m'n grote angst uit gebleven en dat was dat de placenta zou blijven zitten door de asherman littekens. Gelukkig is deze vrij snel los gekomen.
    Dames ik hoop van ganse harte dat jullie ook snel zwanger zullen zijn en dat jullie ook jullie lieve schat in jullie handen mogen houden. Ondanks m'n vrij zware vorm van asherman die ik had, is het ons dan toch gelukt. Dus dat moet bij jullie ook lukken. Ik blijf voor jullie duimen!

13. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Gefeliciteerd yinxy!

Ik ben ook bang voor de placenta, er wordt gelukkig goed op gelet, ook tijdens de zw.

14. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon yinxi!

15. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier wordt het nu toch ook wel erg spannend. Ik heb afgelopen maand ovulatietesten gebruikt en ik teste 10 februari positief. Er is nog geen ongie te bekennen maar voel me ook niet zwanger. Ik ben nu een week overtijd maar ik durf echt niet te testen! Zo bang voor weer een teleurstelling.

16. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @grl1980: bedankt voor jouw reactie, ik hoop dat 7 ook mijn lukcy getal wordt :) In 2013 was de laatste onderzoek bij ons gedaan. Zaad was OK, kan beter maar was goed genoeg of zo zeggen ze, en bij mij was de slijmvlies rond dag 13-14 ongeveer 6-7 mm, is dat dun? Toen ik voor de eerste naar de OK bij Dr. E. moest, kon hij niet opereren want mijn slijmvlies was te dik. Ik moest eerst aan de pil om dit te verminder. Raar ..

Fijn dat je wel support krijgt door de hele zw. Waarom checken ze regelmatig de placenta tijdens de zw? Wat kan er gebeuren?
    16 maart wordt ik door Dr. E gebeld en dan zie ik wel of hij voor ons kan beteken of we moeten toch maar afwachten.

@Yinxi, als eerst gefeliciteerd met jouw mannetje, wat een geluk he? :)
    Wat bedoelt je dat het tijd kost om aan de bm te herstellen na Asherman. Is na de OK? Bij mij duurt het 3 jaar voor dat ze ontdekten dat ik dat had :( Hoe wist je dat het hersteld was?

@Larissa28: spannend! Ik hoop het voor je. Ik zou gewoon testen, lijkt me genoeg overtijd, toch? ;) Even een vraagje, hoe gebruik je de testen? Als het positief is ga je aan de slag?

Groeten en bedankt!

17. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Dank jullie wel dames!!

MCGB, ze vertelde me in dussldorf en in belgie dat t 6 mnd kon duren na een hysteroscopie. Zo lang kan t duren voordat je hormonen daar weer alles op orde hebben en dat je cyclus en je bms weer normaal is. Hoe ze t me uitlegde was dat je bm zo lang te tijd nodig heeft om van de ingreep te herstellen.

De reden waarom ze tijdens je ze je placenta in de gaten houden, is omdat deze kan stoppen met groeien door je asherman en de littekens. Ook heb je grote kans dat deze over de bmm heen gaat zitten wat er dan in resulteert dat je een keizersnee krijgt.
    Met de bevalling was ik echt heel erg bang dat deze zou blijven zetten dat ik alsnog naar de ok moest gaan. Ik was heel eg blij dat deze er vanzelf uit kwam. Pas toen had ik ook echt rust.

Larissa spannend! Ik snap dat je niet durft te testen. Ik vond dat ook vreselijk. Mocht je toch gaan testen, hoop ik echt dat je een dikke knal test zal hebben! Zou zo mooi zijn 😊.

18. Larissa28

Larissa28 Lid

12 mei 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mcgb

Ik gebruik de ovutesten van clear bleu, zijn wel prijzig maar ze zijn wel duidelijk omdat je een smiley hebt als je je lh piek hebt bereikt.

In de bijsluiter staat precies hoe je ze moet gebruiken. Je kunt precies aflezen aan de hand van je cyclus op welke dag je moet beginnen.

Mijn cyclus wisselt van 26 tot 34 dagen daarom ben ik eerder begonnen met testen. Ik teste gelijk op de eerste dag dat ik begon al positief! Dat was wel een verrassing. Die avond gelijk geklust, de volgende dag en de dag erna ook nog. Het beste is om gelijk te beginnen met klussen als je begint met testen. En dan om de dag. Heb je een smiley dan wat vaker ;)

19. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    De placenta kan dus verkleven tijdens de zw. Vandaar ook dat we in het ziekenhuis moeten bevallen zodat ze het operatief kunnen verwijderen mocht dat nodig zijn.

Ik wist trouwens niet dat het bms weer herstelde, maar slecht bleef, tenminste dat begreep ik.

Fijn dat je een afspraak hebt met dr. E. Hopelijk krijg je weer meer antwoorden, mc.

Larissa, spannend! Ik ga weer duimen en last je het ons weten?

20. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Grl1980, mijn bms is maandenlang te dun geweest 2,7 mm. Na een half jaar ongeveer (ben die maand toen ook begonnen met slikken va. Tarwekiemolie), was m'n bms ineens 7 mm. Ik sprong toen een gat in de lucht. Normaal gesproken gegoeid t ook niet terug, maar t kan soms wel zo lang duren na een ingreep.

Deel Deze Pagina