Asherman

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Moffel, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    hi allemaal
    het is me reuze meegevallen... Ik was zo weer wakker uit de narcose en geen pijn. Alles zat inderdaad helemaal dicht, vertelde dr E. maar hij heeft alles schoon weten te maken tot aan de eierstokken. Dus dat is een goed teken. Nu 6 weken aan de hormonen en het spiraal en nog 8 weken (weer..) wachten voor controle hysteroscopie.
    Ik ben supertevreden over het Spaarne Ziekenhuis. Goede en efficiënte uitleg en afhandeling, aardige mensen daar. Ze hebben me vandaag nog even gebeld om te informeren hoe het ging, heel netjes.
    En vond het zo fijn om eens met mensen te praten over Asherman, die het zelf ook hebben. Net als hier maar dan in het echie.

So now we wait...

2. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lirial! Wat een goed nieuws! Nu inderdaad weer in de wachtstand, maarrrrr het einde is nu echt in zicht! Ik ben blij voor je!

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Fijn om te horen Lirial. Ik hoop dat je na je controle gelijk groen licht krijgt.

Wat ik trouwens wel een beetje vervelend vind is dat ik nu nog bloedverlies heb van de operatie van vorige week maandag :(
    Heeft iemand daar ervaring mee?

4. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    He JJ misschien is dat van de hormonen? Anders morgen even met Spaarne bellen?

Ben er ook blij mee, voelt nu al beter...

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Vandaag is het nog meer geworden, het is zoals een echt goede menstruatie. Ben ik al 10 maanden niet meer gewend, haha.
    Morgen maar even bellen.
    Het punt is dat ik eigenlijk vandaag of morgen in mijn normale cyclus ook ongesteld had moeten worden, ik had nl mijn eisprong 13 dagen terug. Maar ik dacht dat de Estradiol dit misschien tegen zou houden......
    Even navragen morgen :D

6. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    hey JJ1980, ik hoor het graag want ik heb eigenlijk niet gevloeid na de OK, maar begin nu ineens en het voelt of ik ongi moet worden, dus ben erg benieuwd wat ze zeggen...

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Lirial, ben net teruggebeld. Het is juist goed dat ik nu zo veel vloei, maar moet wel gewoon doorgaan met de medicatie. Dus het wordt hier gewoon rode vlaggetjes máánd :D

8. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Ok goed te horen!
    Dan hoop ik ook maar op rode vlaggetjes, het voelt onderhand wel zo...moest zelfs paracetamol innemen, dat hoefde normaal nooit met ongi, maar nu voelt het alsof me de komende dagen wat te wachten staat... hope so..
    Dank je wel voor het delen!!

9. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Word je dan gewoon ongesteld tijdens het hebben van het spiraaltje? ik dacht dat je 6 weken een spiraaltje kreeg enna het verwijderen van het spiraaltje ongesteld zou worden. Goed om dit allemaal te weten. schrijf jullie ervaringen maar op! Dan weet ik wat mij te wachten staat.:)

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nee, je krijgt een spiraaltje én daarnaast hormonen pillen. Eerst slik je 10 dagen oestrogeen-tabletten, die zorgen voor aanmaak van baarmoederslijmvlies. Dan 5 dagen oestrogeen én progesteron tabletten. Dan stop je 5 dagen. Als je progesteron-niveau in je lichaam daalt (dat gebeurt ook een dag of 7 na je eisprong als je niet zwanger bent) dan wordt je een aantal dagen ongesteld. Dat is de eerste keer dat je ongesteld moet worden tijdens het spiraal.

Na 5 dagen begin je weer met oestrogeen-tabletten, maar dan voor 15 dagen, gevolgd door weer 5 dagen die tabletten samen met de progesteron. Dan weer stoppen en dan wordt je weer ongesteld. Op het moment dat je dan ongesteld wordt (= ongeveer 6 en en halve week na het plaatsen van het spiraaltje) laat je je spiraaltje verwijderen door de huisarts of gyn.

Dan 2 weken na verwijderen spiraaltje terug naar dr. E.

Best lange uitleg geworden :D

11. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Ik spot nu een klein beetje, maar heb gigantisch last van de hormonen. Super emo, weer verdriet over de miskraam....hoop echt dat het snel verbeterd, zo functioneer ik niet...

12. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    JJ1980, Bedankt voor de uitleg. :) Ik neem aan dat je een gebruiksaanwijzing meekrijgt van alle medicijnen?? haha

@ Lirial, die hormonen zullen best wat met je doen en vergeet niet dat je maanden lang in spanning hebt gezeten. Nu is toch een hele grote stap gezet. Het valt allemaal niet mee, meid. Sterkte!

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Kan best van de hormonen zijn die je krijgt. Ik heb er gelukkig geen last van, maar dat meisje die bij mij op de zaal lag vorige week maandag had ze al een keer gehad. Zij werd er echt heel emotioneel van met af en toe best depri dagen!

14. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Nou.. met het humeur gaat het 10x beter en... ben ongesteld geworden vanochtend. Wel veel meer kramp als ik voor de zwangerschap had maar dat verbaast me eigenlijk niets, het heeft daar allemaal wel wat te verduren gehad.
    Maar ben zo blij, ik snap helemaal wat je zegt JJ, ik wilde bijna slingers en ballonnen op gaan hangen :)

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

:) die van mij is met 20 punten gezakt. Zo, die Primolut doet zijn werk. Kijk uit voor mij, want ik ben niet aardig ;) Nog 1 dag en dan gelukkig stoppen, haha. En dan op naar de volgende ongesteldheid!

16. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Haha dat had ik dus direct na het verdriet...ik beet bijna... hou mn hart vast voor de primolut over vier dagen...
    Ik hoop dat het snel weer zakt bij jou! Ben wel blij dat we het kunnen delen met elkaar, gedeelde smarties...(zijn minder smarties:)

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, het is zeker fijn om even met andere te kunnen kletsen. In mijn omgeving heeft niemand zoiets voor gehad en het enige dat veel mensen kunnen zeggen is dat we toch al 2 mooie kindjes hebben :)
    Ze hebben geen idee, wat het met je doet en over de hormonen bende in mijn lijf gá ik het ook niet hebben, haha.

Lirial; heb jij al een afspraak gemaakt voor het verwijderen van je spiraaltje?
    Ik heb mijn afspraak op de 27ste december gemaakt in een ziekenhuis in de buurt (maakt dr E. niet uit waar je het laat doen).
    Vandaag gebeld naar het Spaarne voor de vervolg Hysteroscopie, die is nu gepland op 9 januari.
    Het luistert best nauw! De controle moet minimaal 2 weken na het uithalen van de spiraal zijn, maar mag niet vlak voor je menstruatie.......
    Toen ik net belde had ze de planning tot 10 januari, dus als jij volgende week maandag zou bellen, dan heeft ze hem waarschijnlijk tot de 17de.
    Ze zei dat dr. E. ook heel snel volgeboekt zit, dus als je nog geen afspraak gemaakt hebt voor het verwijderen van je spiraaltje en je wilt niet te lang op je controle hysteroscopie wachten........

Trouwens, heb jij ook zo'n last van je borsten? Doen best zeer, en volgens mijn man zijn ze ook iets groter :) Dat is dan wel weer een fijne bijkomstigheid, haha!

18. Syllie79

Syllie79 Actief lid

Oct 5, 2012
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meiden, Praat maar lekker van jullie af, dan kan ik het over een tijdje rustig teruglezen.
    @JJ1980, zo herkenbaar....je hebt er toch al 2....ook al wordt het vaak niet uitgesproken, ik merk gewoon dat mensen dat denken.
    Natuurlijk ben ik blij met mijn 2 mannen, maar ik wil gewoon ook lichamelijk normaal functioneren. Als het blijkt dat een derde er volgend jaar nog in zit dan zou het fantastisch zijn, als dat niet zo is dan kan ik me daar ook bij neerleggen. Dan heb ik er inderdaad gelukkig al 2!

19. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Ik heb geen pijn in mijn borsten maar ze zijn wel "firm and perky" zoals mn vriendje dat zegt... Eigenlijk zoals ze altijd zijn bij menstruatie maar dan zonder de pijn..

Ik wilde eigenlijk morgen gaan bellen voor het spiraaltje, ik ga gewoon naar de huisarts denk ik, als die het aandurft. Wil rond de 4e het spiraaltje er uit en had zelf in gedachten rond de 18e naar dr. E., als ik jou zo hoor zit ik daar niet eens zover naast dan...
    Volgende week kan ik pas bellen voor afspraak Spaarne, maar ik heb toch nog geen idee wanneer ik ongesteld word tegen die tijd dus das wel onhandig denk ik..

Ennuh...
    Sorry maar ik vind het zo'n gelul.. "je hebt toch al twee kindjes..." Als je geen derde had gewild dan had je daar niet voor gegaan. Ik heb er nog geen ervaring mee want mijn eerste ging mis, maar stel me zo voor dat het net zo naar en vervelend voelt.

Je hebt een wens en het gaat gaanderweg daarmee mis. Vervolgens knal je de medische molen in. Onzekerheid over hoe verder, of het wel geneest, of je van de gevolgen van Asherman afkomt of er mee moet blijven lopen. Spanning over operatie en behandeling, last van de hormonen... En in de tussentijd je ook nog afvragen of kinderwens nog vervuld gaat worden. Aan de andere kant proberen mensen ook positief te blijven, ik hoor het in mijn omgeving ook. Heel lief bedoelde opmerkingen dat het wel goedkomt, dat het maar heel even nog duurt... Als ik dan zeg dat ik het pas geloof als de controle ok is en er twee blauwe streepjes staan en eigenlijk pas na 12 weken echo echt het vertrouwen weer terug krijg... dan zie ik ze gewoon ongemakkelijk worden dus houd ik steeds vaker mijn mond maar ... Dat kan ik gelukkig tegen jullie wel zeggen want hoe waardeloos ik het ook vind voor jullie, we zitten in het zelfde schuitje...

20. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    3 januari ga ik naar de huisarts, spiraal er uit
    17 januari in de middag controle hysteroscopie. Omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus loopt (die was voor ik zwanger werd nog een zooitje) moet ik duimen dat ik niet ongesteld ben, zo ja dat het aan het eindje is want dan spoelen ze de boel even schoon. Zo nee dan moet ik bellen.

Ik ben vandaag gigamisselijk, koppijn, vlekken voor mn ogen en duizelig dus duik nu mijn bed weer in. Hormonen en ik zijn geen vriendjes blijkbaar...

Share This Page