Asherman

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Moffel, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet of iemand dit nog leest, maar vroeg me jets af. Sinds maanden (sinds de miskramen) had ik geen cervix slijm meer. Dus was aangewezen op tempen. Nu ineens gisteren weer cervixslijm en ook ineens lijkt m'n cyclus weer 'normaal' ipv een ei op dag 18 nu weer normale tijd. Betekent cervix met asherman nog iets? Probeer hoop te trekken uit iets .. Dat t nog beetje open is omdat dat slijm eruit komt? Iemand?

2. pluisje29

pluisje29 Lid

Mar 19, 2015
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Sorry dames dat ik even niet heb gereageerd. Ook ik heb even de tijd nodig gehad om dingen op een rijtje te zetten en daarom even afstand genomen.

@Larissa wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, het is en blijft een wonder!

@ Nepthys, ik begrijp dat je jezelf alleen voelt er inderdaad bijna niemand die weet wat het is. Maar inderdaad je kunt zwanger raken met dun baarmoederslijmvlies. Ik ben zwanger geraakt met clomid en rond de eisprong had ik altijd maar een dikte van rond de 3,2 mm. En toch ben ik zwanger geraakt van eerst de tweeling en van mijn zoontje het kan echt. Ook de gyne. maakte hier niet een enorm probleem van. Het heeft vooral met ontvankelijkheid van de baarmoeder te maken vertelde hij. Er zijn namelijk ook mensen die met goed opgebouwd slijmvlies niet zwanger raken. Geef vooral de moed niet op!!!

Ik ben inmiddels in de tweede cyclus van de pil. En ik heb in de stop week een heel klein beetje bruin bloed verloren en dit was volgens de gynaecoloog heel positief. Baarmoederslijmvlies was niet te meten op de echo zo dun.Maar iets van oud bloedverlies is positief. Over twee weken heb ik de MRI-scan en 2 weken daarna een afspraak bij de gynaecoloog om alles te bespreken. Ik ben benieuwd...

3. grl1980

grl1980 Actief lid

Aug 3, 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik leed nog wel mee af en toe, maar nu een reserve telefoon en geen tijd gehad op de pc...

Van cervixslijm weer ik niets....ik heb ook nooit getemperatuurd of ovulatietesten of slijm vergelijking gedaan...Ovulatie testen wel een halve maand.Daar ben ik na een gesprekmet dr.E mee opgehouden, we vonden het beide niet zinvol. Kreeg ook nooit een smiley. Ik heb mijn vruchtbare dagen alleen bijgehouden met het standaard rekensommetje. Maar ben zwanger geraakt toen ik het eens niet bijhield :)

Pluis, fijn dat je in de behandelingen zit. Denk ook dat een beetje bloedverlies in een stopweek een goed teken is. Lijkt mij toch een menstruatie, hoe licht ook. Sterkte de komende 4 weken.

4. grl1980

grl1980 Actief lid

Aug 3, 2014
    219
    2
    18
    NULL
    nepthys heb je dr.E vandaag gesproken? Of was dat niet vandaag?

5. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, lief van je zeg dat je daaraan denkt.
    27 blijft staan en er staat vast een reservering voor mij voor 24 juni op de ok.
    Ik ben echt gebroken. Slecht slapen, emotioneel, bang dat t afgelopen is. Maar ja, we ondergaan alles en blijven hopen.
    Dr Emanuel zei dat de symptonen die ik had niets betekenen helaas. Het cervix de eisprong. Enige belangrijke is dat ik ga bloeden en dat was laatst maar 1 dag 1 inleg kruis. Over 10 dagen verwacht ik weer een menstruatie. Als dat niets wordt, tja dan is t nog meer definitief.
    Dus 27 hysto, als t meezit dan wordt 24 juni afgezegd. Zo niet tja. Jullie weten het.
    Hij zei weer ti's zo zeldzaam. Tja, dqt weet ik.
    Tevens zei hij dat bms geen issue moet zijn nadat ik zei dat het maar 2,5 mm was. Hij kijkt naar verklevingen zei hij niet naar dikte bms.
    Zegt jullie dat wat? Hij zegt Hrt betekent niets... Voor mij betekent het geen bedje voor t eitje?
    Hoop zo dat we ooit 1 kindje mogen vasthouden, meer vragen we niet :(.
    Dank voor je lieve oprechte interesse . Ti's maar stil hier lijkt wel
    Alsof je dan de enige bent he... Ti's zo zwaar. zovelen gaat t. Zo makkelijk af en wij maar worstelen.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Neptys, iig 'fijn' dat je bij dr. E op de ok mag. Dat het zeldzaam is betekend niet dat het afgelopen is, je hebt wel de beste arts hiervoor gevonden.

Verder over de dikte van het baarmoederslijm, probeer dit even naast je neer te leggen. Er zijn zat meiden die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgen, geloof me daar is het bmsv ook geen 2 of 12mm. Dus de dikte hiervan zegt echt helemaal niets!

Veel succes de 24 of 27ste en sterkte met wachten. Dikke knuf.

7. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik maar de kansen zijn zo verkleind nu dat beangstigd me.
    Ti's geen normale weg meer.

Ik dacht alrijd dat voor innestelen bms alrijd dikker moest zijn en dat minder dan 6 wel heel nijpend was.

8. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een BBZ is toch juist niet goed? Snap dat laatste niet helemaal.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nee, een bbm zwangerschap is niet goed. Maar buiten de baarmoeder is geen dik baarmoederslijmvlies en toch nestelen daar eitjes in. Die gewoon doorgroeien tot kindjes. Alleen kan de eileider dit niet aan.
    Maar wat ik wil zeggen: er is dus amper bmsv nodig om een eitje goed te katen innestelen.

10. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    O zo. Ja weet je k moet t toch gaan afwachten en ondergaan met als jullie en hopen en bidden dat wij ooit ouders mogen worden.
    Je hoort soms bepaalde mensen kinderen krijgen, dumpen, afgeven tja. Leven is oneerlijk en ik zelf had dit nooit verwacht na alle ellende die ik m'n hele leven al heb anderzijds ... Kan ook een patroon zijn. De ene heeft alles en de ander niet. Maar goed . Positief denken en blihven.

11. Larissa28

Larissa28 Lid

May 12, 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Neptys,

Ik snap dat je bang bent, je denkt nu dat je nooit moeder wordt. Dat gevoel had ik ook. Ik was zo bang, boos en verdrietig. Je zegt dat het stil is op dit forum, de reden daarvan is dat veel vrouwen met asherman toch zwanger zijn geworden en gebleven! Troost je hiermee.

Al lijkt dat voor jou nu onmogelijk. Wat betreft je bms, probeer je daar geen zorgen over te maken. Ik had voor de operatie ook erg dun bms. Ook maar 2 mm.

Na de operatie, tijdens de controle hysteroscopie zat er toch weer mooi bms. Ook al is het dun het kan zeker wel! Ga alles stap voor stap doen, en probeer positief te blijven. Ga niet doemdenken, en jezelf telkens de vraag stellen ' wat als' . Er gebeuren soms dingen in het leven waar je geen invloed op hebt. Het overkomt je. De kunst is om dot te aanvaarden en te accepteren, en hier op zo'n goed mogelijke manier mee omgaan.

Je wilt dit waarschijnlijk helemaal niet horen maar het komt goed! Heb vertrouwen, in jezelf en in de toekomst. Uiteindelijk kom je hier ook weer sterker uit!! Echt waar!! Wat echt een aanrader is om een cursus mindfulness te volgen. Hier leer je om in het hier en nu te leven, en minder te piekeren. Je leert om gebeurtenissen te aanvaarden zoals ze zijn, en je leert hier op een gezonde manier mee om te gaan.

Wat voor nu belangrijk is voor jou, geef jezelf de ruimte om dit te verwerken, geef jezelf de tijd om je verdriet te accepteren. Je MAG verdrietig zijn, dit is volkomen normaal. Maar kijk naar de situatie zoals hij nu is. Niemand kan in de toekomst kijken.

Ik wens je heel veel sterkte de 24e of 27e.
    Dikke knuffel

12. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lief bericht. Hier heb ik zoveel aan.
    Ik moet sowieso de 27e mei. Als hij t weg kan halen dan valt 24 juni af. Zo niet, dan moet ik dus 27 mei en 24 juni.

Fijn dat je vertelde hoe je je voelde. Dan voel ik me begrepen. We blijven hoop houden. Heb een screenshot gemaakt van je bericht zodat ik t steeds weer kan lezen.
    Baal gewoon van al die dikke buiken en alle vriendjnnen die wel allee onbezorgd meemaken. Na alle ellende die ik al
    Had In m'n leven vraag ik me af waarom t nu weer moet. Keer op keer maar ja. Dank je meid. Xx

13. Larissa28

Larissa28 Lid

May 12, 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je volkomen! Overal zag ik dikke buiken! En pijn dat het deed! Je voelt gewoon een leegte, en je wilt niets liever weer zwanger zijn, een kindje in je buik hebben. Toen ik in die heftige periode zat, wenste ik zo vaak dat ik een winterslaap kon houden. En ik wilde pas weer wakker worden als het voorbij was.

Als ik hier op terug kijk, merk ik wel dat ik sterker ben geworden en veel heb geleerd. Ik hoop ook dat dit voor jou zo is. Als je eenmaal de operatie hebt gehad, dan ben je echt op weg naar herstel. Ik vond het destijds al erg fijn om te merken dat mijn lichaam het weer deed. Mijn vriendinnen vervloekten hun menstruatie, ik sprong een gat in de lucht!
    Het was erg fijn om weer zwanger te kunnen worden. Ik hoop echt dat jij je straks ook weer wat beter gaat voelen. Het duurt even, bij mij heeft het ook een jaar geduurd, maar het moment komt echt!

14. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het. Hoop dat ik niet Bij de 5% ga horen waarbij t niet meer kan.
    Dank je wel. X

15. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker omdat ik echt serieus altijd pech heb... En zoveel ellende gehad dan denk je t nag gewoon niet ofzo... Maar ja hoop houden.

16. Voice

Voice Lid

Nov 30, 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1796 Voice, May 14, 2015
    Last edited: May 14, 2015
    Nou dames, m'n zwangerschap is weer voorbij. Na twee echo's waarop geen embryo werd gezien, 2x cytotec en tenslotte een curettage is het over...
    Over 2 of 3 maanden weer een hysteroscopie waarbij we misschien wel een spiraal achterlaten omdat ik sterk de behoefte heb aan een time-out. Na 4 jaar van tegenspoed, teleurstelling en veel verdriet heb ik tijd nodig om na te denken. Wat wil ik nog en wat kan ik nog aan. Lukt het om de kracht te vinden om na al deze miskramen en Asherman-ok's nog verder te willen en durven proberen om een kindje te krijgen.
    Ik schrijf dit (bijna) huilend, het doet pijn. Het moet wel, ik trek het niet.
    De komende maanden ga ik proberen te genieten van andere dingen in het leven en wil ik me niet bezighouden met mijn grote wens, een kindje, eentje maar.
    De tijd zal het leren. Wie weet...

De Asherman is bij mij gelukkig te overwinnen, helaas weten we nog niet wat de miskramen veroorzaakt. Ook niet nu alles onderzocht is.

Kus van mij, veel succes iedereen met behandeling en zwangerschap.

17. grl1980

grl1980 Actief lid

Aug 3, 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Wat verschrikkelijk Voice...ik word er heel verdrietig van. Het moet heel moeilijk zijn. Ik hoop dat je met je partner je kan focussen op de andere dingen in het leven en daar je geluk ook in kan vinden. Hopelijk wordt het een mooie zomer, met veel zon, zodat het leven er vrolijker uit gaat zien. Heel veel sterkte.

18. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve voice ik lees ook met tranen je bericht.
    Kunnen ze niet concluderen of bewijzen of onderzoeken of het Toch niet door asherman komt (dun bms) of progesteron daling of iets?
    Mocht je er aan toe zijn..... Laat Nederland voor wat het is en ga naar het UZ in Gent en vraag om een afspraak bij dr de Sutter. Veel vrienden en kennissen met vele miskramen zijn daar terecht gekomen met succes. Er is een wachtlijst van half jaar.. Wij staan er in september op de agenda bij haar. Hopelijk is mijn elkende traject dan ook voorbij ... En blijft m'n baarmoeder dan open maar ja ik moet eerst traject in.
    Heel veel sterkte vind t zwaar kut. Je mag altijd pb-en. Dikke kus knuffel, alles

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ohhh Voice, hier ben ik even stil van. Wat is dit verschrikkelijk voor jullie. Was er toch weer hoop en dan staan jullie nu weer met lege handen.

Ik snap en voel je verdriet. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het jullie ooit gegund is. En voor nu wil ik je alle kracht en sterkte wensen die jullie nodig hebben om de rust te nemen en te vinden.

Een hele dikke knuffel!

20. Larissa28

Larissa28 Lid

May 12, 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh voice ik word er naar van als ik je bericht lees, wat een verdrietig nieuws. Ik hoop dat het jullie ooit gegund is.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte de komende tijd!

Dikke knuffel

Share This Page