Hallo meiden, even een update. Ik kom net van mijn echo op dag 11 van onze eerste IUI behandeling. Mijn ei was 17 mm groot dus we gaan het door laten zetten. Mijn baarmoederslijm vlies was rond de 6.7 mm, soms minder soms meer. Wat denken jullie hiermee? Wat is de dikte bij jullie? Komende mand als deze cyclus al klaar is kom ik naar Hoofddorp voor een controle hysteroscopie bij D H, even voor het zekerheid dat we de IUI voor niks doen. We zien het wel. Groeten.
Succes meid. Mijne was 8mm met deze tweeling. Maar ik dan ook geen asherman gehad maar wel maanden 1,5 a 2 mm dikte. Dit schijnt ook wel redelijk te zijn de 8mm. Duim voor je meid.
Tijdens de ivf is bij mij niet veel meer gemeten dan 6mm. Dus de dikte bij jou is voldoende om zwanger te worden.
@vlekje08, jeetje 1 op de 4?????? Zo groot! En als de miskramen los staan van de verklevingen dan maakt het dus ook niet zoveel uit of je weer wat verklevingen hebt tijdens de zwangerschap, was er hier nou ook iemand die zwanger was terwijl ze weer verklevingen had??? Ja ik ben nu eventjes gestopt met het slikken van de l-arginine omdat ik erg nare bijwerkingen kreeg en ik denk dat het daarvan komt (kan ook van de progynova of misschien de combinatie) maar ik ga het morgen weer proberen te slikken haha alles voor een dikker bms.. maar er zijn best wel wat onderzoeken naar gedaan en ik weet niet meer zeker of iemand hier de link al eerder geplaatst had maar hier staat er wat over: Endometrial growth and uterine blood flow: a pilot study for improving endometrial thickness in the patients with a thin endometrium. - PubMed - NCBI. En als je l-arginine and endometrial thickness googelt is er ook best wel veel over te vinden. @YoungOne, Wat vreselijk!!!!!! Het is zeker een rotsyndroom, het is allemaal zo onzeker en je moet elke keer zo lang wachten voordat je weer verder kunt met de volgende stap pffff en het is echt logisch dat je instort van dit nieuws! Heel veel sterkte en houd zeker goede moed want zoals ik hier op het forum lees zijn er veel vrouwen weer zwanger geworden ook met de ernstige vormen van asherman <3
@S27: ik ben 2x zwanger geraakt maar die liepen in een vmk want instellingen lukt niet, verteld me Dr E, door de verkleving. Daarom is het zo lang geduurd bij mij om Asherman te diagnosen, ik menstrueerde altijd en ben zelfs 2x zwanger geraakt. Ook moest ik aan de pil want mijn slijmvlies te dik was om te kunnen opereren, dus je, het kan van alles gebeuren .. @iederen: iemand die in hoofddorp IUI of IVF doet? Gebruiken jullie pregnyl? Als ja, hoeveel uren na de pregnyl is jullie IUI bvb gepland? Weten jullie wat gebeurt als je natuurlijke LH begint al omhoog te komen voor dat je de pregnyl moet spuiten?
Als je ivf doet dan krijg je hormonen om je eigen cyclus plat te leggen, meestal decapeptyl of suprefact. Je eitjes kunnen dan niet springen van je eigen lh piek, want die heb je niet. Als je iui doet, zonder andere medicijnen behalve pregnyl, dan kun je wel zelf lh aanmaken en kunnen ze dus ook eerder springen. Mocht je denken dat je eitje op springen staat en je iui is nog niet gepland, dan zou je de arts even moeten inlichten. Bij pregnyl komt je eisprong 36 tot 40 uur na het inspuiten. Mijn pick up van de eicellen werd daarom gedaan op precies anderhalve dag. Dus ik spoot 's bijv woensdag avonds 22:00 en dan had ik vrijdagochtend om 10:00 de pick-up. Ergens denk ik dat je met iui dan eerder moet, want dan hebben de zaadjes mooi de tijd om de eileiders in te gaan. Ik denk dus 1 dag vtv. Heb je hier wat aan?
Hoi JJ, ik gebruik menopur en met 17 mm moet de dag daarna pregnyl spuiten maar net voor die tijd kreeg ik een positive ovulatie test (vanochtend dus). We zijn voor morgen middag gepland, kan dat nog lukken? Na een natuurlijke LH piek komt de eisprong na 24? En met pregnyl na 36u? Menopur blokkeert dus niet je eigen LH piek, lijkt het. Groetjes, M.
Bij een eigen lh piek springt je eitje tussen de 20 en 48 uur. Ik heb wel eens 3 dagen achter elkaar knalpositieve ovu testen gehad. Wanneer is die 17mm gemeten en wanneer heb je de pregnyl gezet? Een follikel springt meestal tussen de 20 en 24mm. Hij groeit ongeveer 1 a 2 mm per dag. Oh en heb je foto's van de testen? Want als dit de eerste eer is dat je die testen gebruikt kan het zijn dat je test nog niet helemaal positief is, maar jij dat wel denkt.
Maandag ochtend was 17 mm, ik most die avond nog een menopur inspuiten en vanochtend de pregnyl. Gister was de ovulatie test negatieve maar vanochtend voor de pregnyl positieve. Het heeft nu geen zin meer om te testen want het wordt sowieso + door de pregnyl denk ik. Morgen middag (16 u) is de IUI. Ik denk dat het zou inderdaad morgen springen, dus net aan de late kant misschien. Ik heb ook het gevoel dat 24 u na pregnyl mooier zou zijn voor de IUI dan 36 u na. Dan heb je meer zekerheid dat het niet laat wordt en dat zelfs wat extra tijdje is om de sperma daar te liggen.
Als het gisteren nog 17 was, is het morgen max 21. Ik denk dat het echt nog niet te laat is. Je eitje is ook nog 24 uur bevruchtbaar, he?! Morgen anders even vragen voor een echo om te kijken of het al gesprongen is, dan weet je of de volgende keer de iui eerder gepland moet worden. Maar hopelijk is het niet nodig en ben je van deze iui zwanger!
Hallo Dames, zo nu en dan lees ik even mee fijn om te lezen dat de meeste vrouwen uiteindelijk een mooie positieve test in handen krijgen. Hier ook even een update van mij. Ik ben zelf nu 30 weken zwanger, en ik ben aan het aftellen. Alles gaat goed, en we krijgen een meisje. Iets kleiner dan gemiddeld maar niet zorgwekkend, dat geloven we dan maar! Mevrouw ligt wel al van het begin af aan in een stuit, en de gyn acht de kans erg klein dat ze nog gaat draaien De gyn had het zelfs al over een keizersnede. Il vind dit erg jammer want was heel graag op de natuurlijke manier bevallen. Nu las ik net, dat de kans klein is dat Asherman terug komt na een keizersnede, klopt dit? En hoe is herstel ba deze ingreep? Ben je weer redelijk snel op de been, of valt het toch tegen?
Wat fijn dat alles goed gaat, lekker genieten! Ik heb ook een keizersnee gehad deze keer. En ondanks de borstvoeding werk ik na 8 maanden perfect ongesteld. En nu gewoon elke maand. En ik had echt een hele zware vorm van asherman. Dit is nu echt helemaal weg, zelfs na de keizersnee. Ik kan niet vertellen hoe het herstel gewoonlijk is. Ik had nl voor de keizersnee een platte bedrust gehad van 2 weken. Ik heb geen stap uit bed gezet en mocht mijn bovenlijf maar max 45graden heffen. Mijn spieren waaren dus giga verslapt. Het heeft mij 5 dagen gekost om stukken te kunnen lopen achter de rolstoel. Op dag 8 kon ik af en toe los lopen. En 2 weken na de bevalling kon ik pas de kinderen lopend naar school brengen, 10 min heen 10 minuten terug. Pijn aan de wond vond ik meevallen. Vind het alleen niet echt mooi Hopelijk wordt het litteken minder, maar ik vind het best aanwezig.
Hi allemaal Zit er even doorheen hier. Deze week na bijna een jaar eindelijk ongesteld geworden, dus zou blij moeten zijn, maar zo voelt het niet. Had natuurlijk gehoopt dat het in 1 x raak zou zijn, maar realiseer me ook dat dat een desilusie is Maar nu dus het ongesteldheid issue hoe weet ik nou of het genoeg of te weinig is??? Wordt er nu al gek van. Is ZEKER veel en veel minder dan vroeger. Na die hormonen was ik de eerste keer MEGA veel en de tweede keer al stuk minder. Maar nu is het echt met inlegkruisje op te vangen en was na twee dagen over. Iemand tips waar ik op moet letten. Ervaringen please?? Grl1980 had geloof ik van die score kaarten, kan iemand die aan mij doorzetten (MCGB had jij die niet gekregen laatst?) Hoop dat zij nu aan het genieten is van haar pasgeboren baby iig S27 thanks voor de tips mbt verdikken BMS ga er eens induiken MCGB ik begreep dat spaarne geen IVF doet trouwens
Ik had geen asjerman maar wel zfde als jij 2 sagen met inleg kruisje op te vangen. Uiteindelijk kreeg ik clomid 50... Wellicht dat als t zo blijft je dat kunt aankaarten bij dr e?
Hoi meiden, Het is alweer 10 dagen geleden dat ik ben bevallen van ons zoontje. Een heel gezond, prachtig, lief ventje <3 Helaas ging de bevalling minder goed en is hij geboren met een keizersnee. Dit heeft niets te maken met de Asherman, maar krijg hierdoor wel over 3 maanden een hysteroscopie... Wel weer een tegenvaller, want mijn lichaam werkte weer eens niet mee, zo lijkt het. Maar onze wens is uitgekomen! Ik hoop dat jullie kinderwens ook uitkomt! Ik zit nu niet zoveel achter internet, maar blijf het wel volgen hier, zeker met zicht op de hysteroscopie. sterkte en succes!
Hallo allemaal, jee wat een verhalen lees ik hier. Ik ben helaas niet voor niets op dit draadje gekomen. Hier is mijn verhaal: 1 juli curettage. Paar dagen gebloed, toen niks meer. Dat is zo gebleven tot op de dag van vandaag. Op 28 augustus heb ik op eigen verzoek een echo gekregen omdat ik mij na 8 weken zorgen maakte. De gynaecoloog zag niks geks behalve actieve eierstokken. Hii zei dat hij me volledg kon geruststellen en dat ik 'maar moest afwachten, net zoals met zoveel dingen'. Dat was het. Thuisgekomen een ovulatietest gedaan, die was bijna positief. Een heel donkere tweede streep. Die avond en ochtend erna ook. De dagen erna was de test weer spierwit. Ik denk dat ik toen een eisprong had. Helaas is het nu 16 dagen later en geen bloed. Wel volop pms-symptomen zoals migraine, verstopping (heb ik altijd). De maand hiervoor dacht ik ook al een cyclus te hebben. Ik heb geen pijn verder. Wel een warm en gloeiend gevoel in onderbuik. Ik voel ook wat drukkends. Wat Googelen leidde me naar Asherman. Ik vraag me af of ik het heb. Ik ben radeloos en gestrest. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Van harte gefeliciteerd grl1980 met jullie Zoon! Ik hoop dat je ondanks de moeizame bevalling volop kan genieten! Wel balen van de hysteroscopie, maar wel goed dat er aan gedacht word. Heel begrijpelijk dat je nu minder achter de computer zit... Nu lekker veel genieten van de kleine man... Sorry allemaal dat ik even niets van mezelf heb laten horen, hier druk met werk en studie... eigenlijk stond mij OK gepland voor 24 september 2015 bij dr. E. Maar omdat ik 23 oktober 2015 ga trouwen heb ik deze toch verzet. Ik wilde geen hormonen hoeven slikken voor de bruiloft. En ook even geen tegenvallend nieuws. Dus besloten deze te verzetten. Woensdag wordt ik door dr. E gebeld voor een nieuwe datum. Nepthys hoe gaat het bij jou? En met de kleintjes..? Vlekje 08, wat balen dat je ongesteld bent geworden. Toch zeker een domper. Ik hoop volgende ronde beter..! I3oni3: heel veel succes morgen met de hysteroscopie! Youngone: Ik begrijp je frustratie en zorgen! Ook ik maak me daar veel zorgen over. Ik heb ook ernstiger verklevingen en dr. E weet ook niet zo goed of hij het opgelost krijgt, maar we willen het proberen. Ondanks alles is de wens nog zo groot. Wanneer heb je contact met dr. E?
Het is alweer een tijdje terug dat ik heb meegeschreven op dit forum, maar ik lees inmiddels al wel weer een tijdje mee. Zoals velen van jullie zit ik met hetzelfde "asherman probleem" waarvoor ik 27 Augustus ben geholpen in het Spaarne ziekenhuis door Dr. E. De verklevingen zaten voornamelijk rond de rechter eileider en Dr. E heeft deze zoals hij het op dat moment kon bekijken goed kunnen verwijderen. Vervolgens ben ik gestart met de hormonen en zit ik inmiddels al op de 4de dag van de eerste stopweek. Ik heb dus nog maar 1 dag te gaan en het bloedverlies is echt minimaal. In principe zo goed als niets. (het lijkt niet door te willen zetten, want heb wel last van de samenhangende kwaaltjes zoals zeurende rugpijn) Waardoor ik me nu dus weer afvraag of het allemaal wel gelukt is? Zijn er meerdere mensen die in de stopweek weinig/geen bloedverlies hebben gehad, maar waarbij achteraf bij de controle hysteroscopie toch wel is gebleken dat de verwijdering van asherman toch wel gelukt is. Ik hoop dat ik me nu voor niks zorgen maak, maar het wachten duurt zo wel erg lang... Eind oktober zal mijn controle hysteroscopie plaatsvinden en dan zal ik eindelijk het echte antwoord weten... Verder wens ik iedereen heel veel suc6/sterkte en mogen we uiteindelijk allemaal hopen op een positief resultaat.
Hoi Koetje, Ik heb inmiddels 3 ok's en hormoonkuren achter de rug en iedere keer werd ik pas op dag 4 ongesteld. Veel was het steeds niet, drie dagen, per dag een klein vlekje op een inlegkruisje, soms rood meestal bruinig. Na de kuren werd het weer 1 à 2 dagen alleen bruinig. Toch is steeds de operatie geslaagd. Het is een goed teken dat je wel bloedverlies hebt. Wacht je controle af, het hoeft niets slechts te betekenen. Liefs, Voice