Hoi, Hier zit ik (voor de verandering want normaal wil ik het omgekeerde) met ongeduld te wachten tot ik ongesteld word om te starten aan ICSI poging 2. Zijn er meer meiden die ook bijna gaan starten, of net begonnen zijn? Misschien wel fijn om mekaar door de periode van wachten, prikken, echo's en puncties te slepen? Liefs, Jordan
yep, hier ook aan het wachten voor mijn eerste icsi! wel al 3 iui's achter de rug, maar vanwege dat het zaad toch echt te slecht was, over op icsi. Ik word 9 juli ongesteld, dan moet ik aan de pil en 30 juli begin ik met spuiten. Moet jij ook eerst aan de pil?
Hoi Sterre, Jij hebt dan het zgn. lange traject denk ik. Ik hoef in principe niet aan de pil tenzij ik niet uit mezelf ongesteld word volgende week dan gaan ze de boel op gang brengen. Heb een mk gehad en dan wil het soms niet zo uit zichzelf wel spannend, eerste ICSI ronde. Heb je bij de IUI ook moeten spuiten?
Jordan, ik heb 3 iui's gehad en niets hoeven spuiten. Alleen bij de laatste IUI heb ik pregnyl gezet. Spuiten is dus redelijk nieuw voor me. Ik zie er totaal niet tegen op. Waar ik wel enorm tegenop zie is de punctie, brrr...krijg al de zenuwen als ik er nu aan denk. Ik heb inderdaad het lange protocool. Zie in je onderschrift dat je naast je miskraam ook een aantal vroege miskramen hebt gehad, dat hakt er best in lijkt me! Ben je inmiddels ongesteld geworden en klaar om te starten?
Sluit me graag bij jullie aan! Jordan heb raakvallken met je verhaal. Hoop voor je dat het snel weer opgang komt. En anders hebben ze daar pillen voor, heb ik gehoord. Sterre succes met spuiten en punctie (brrr) maar dat duurt nog wel even denk ik? Ik zelf ben aan het wachten tot mijn lichaam weer herstelt. Nog steeds te hoog HCG, zal nog enkele weken duren voordat het verdwenen is. Daarna wil het zhuis graag dat ik eerst nog ongesteld word en dan ga ik pas weer voor een ICSI. Het ondertussen 9 weken na mijn miskraam en eindelijk is mijn bloedverlies gestopt!! Ga lekker op vakantie en dan zie ik daarna wel weer hoe ik verder ga. (heb geen partner en maak gebruik van donorzaad)
Sterre, gelukkig dat je niet op ziet tegen het prikken. Dat scheelt echt! Ik zag er onwijs tegen op omdat ik niet zo'n naalden fan ben. Voordeel was wel dat ik daardoor niet zo nadacht over de punctie. Inmiddels ben ik gewend aan het spuiten (naast de eerste poging te hebben gehad heb ik ook iedere cryo tp Pregnyl gespoten omdat ovulatietesten mijn eisprong niet oppikken, ik heb een HEEL raar lichaam hahaha) en nu zie ik ook echt vooral op tegen de punctie. Maar het is wel snel voorbij hoor. Lekker is anders maar 10 minuten later lig je weer in je bed op de 'bijkom kamer'. Oh ja, die miskramen hakken er echt in maar aan de andere kant houden we nu reeël rekening met het feit dat het voor ons niet is weg geweest en zijn we ook leuke plannen aan het maken voor als we toch echt samen blijven. Flo, jeetje wat heftig dat je zó lang bloedverlies heb gehad. Ik krijg er kippevel van! Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ha mijn laatste miskraam ook bij 6 weken en ik werd al doodmoe van de 10 dagen bloedverlies die ik had, waarvan dan ook nog eens maar 6 á 7 dagen voornamelijk oud bloedverlies was en 3 á 4 dagen heftig met veel 'vers' bloed. Er zijn inderdaad pillen om de boel op gang te krijgen als je niet vanzelf ongesteld gaat worden. Ik hoop dat het een dezer dagen uit zichzelf begint. Het is trouwens wel goed dat het ziekenhuis je lichaam ook bij laat komen. Ik moest ook een maand rust. Wilde eigenlijk een extra maand rust inlassen maar omdat ik een nieuwe, leidinggevende functie heb gekregen per 1-8 waar ik mijn geduld goed kan gebruiken leek het me toch beter nu te starten met de hormonen voordat ik straks iemand aanval onder invloed van de Deca en Menopur Ga je naar het buitenland op vakantie? En het lijkt me best heftig, met donorzaad. Je kunt niet terugvallen op je partner zeg maar. Wat gaan jullie spuiten, weten jullie dat al? Ik ben nog niet ongesteld. Als dat vandaag ook uitblijft ga ik morgen de kliniek bellen waar ik onder behandeling sta en dan moet ik voor een echo en wellicht word de boel dan weer kunstmatig op gang geholpen.
Ik klets ook graag mee. Ik heb een bizar slechte ivf poging gehad in april en nu ben ik net een week aan het spuiten voor een icsi poging. Ik zit in hetvlange protocol en moest aan de pil, vanavond mijn laatste pil. Ik spit deca en straks ook menopur erbij. Vorige keer had ik geen deca. Ik reageer als een debiel op de deca, gelukkig gaat het nu wat beter. Ik weet al wanneer mijn punctie is: 19 juli. Die is al gepland omdat ik het omder narcose doe! Ben daar zoooo blij mee, want mijn ivf punctie was er een from hell. Ik zal er verder niets over vertellen, voor iedereen is de ervaring ook anders. Het spuiten gaat nu redelijk, ik doe het nu zelf. De vorige keer kon ik het echt niet, toen deed manlief het. En nu ben ik zo trots dat ik het zelf doe! Ik vind de deca trouwens best een pijnlijke.. Maar goed, kiezen op elkaar!
Hoi Betties, gezellig Hoewel je waarschijnlijk liever in het zwanger topic mee zou kletsen natuurlijk hihi Allemaal trouwens denk ik. Krijg je van Deca heftige overgangsverschijnselen? Menopur is nieuw voor mij. Vorige poging had ik Puregon, maar nu Menopur ivm beslissingen in de regering. Ben dus benieuwd. Wat fijn dat jij narcose krijgt. Mijne was ook niet prettig en zie er dan ook best tegenop. Vind mezelf denk ik echt een held als het er weer op zit hahahaha. Bij mij in de kliniek doen ze helaas geen narcose Hey wel fijn dat je weet wanneer je punctie is. Ik heb morgen een telefonisch consult met mijn arts omdat de menstruatie niet op gang komt. Geen echo dus. Ben benieuwd.
Shit Jordan nog geen menstruatie! Succes morgen met het telefonische consult. Bij mij was de ICSI vorige keer wel ingezet, alleen mijn eieren hahhaha, reageerden niet goed en er was dus 1 super ei! Die is bevrucht geraakt door een IUI (poging 10). Heb dus geen punctie gehad en zie daar vreselijk tegen op. Ik spoot idd deca, kutspul! Net zoals jij zegt Betties dat je daar heel zot op reageert. Echt zo sjacho huilen, moe. Daarna Fostimon (hielp tegen deca), pregnyl. Spuiten vond ik niet erg, was al lang blij dat het 's morgens kon en 's avonds moest. En als klap op de vuurpijl Utrogestan pilletjes inbrengen. Maar goed alles voor het mooie doel. Het was zo fantastisch om zwanger te zijn, heb me nog nooit zo blij en heerlijk in mijn lijf gevoeld. En nu geduld! Vakantie gaat naar Belgie met de tent, lekker er even uit! Hoop voor jullie allemaal dat het goed komt! Houd moed!! Hoe moeilijk dat soms ook is. En ja Jordan je bent een held, wij met z'n allen, we dragen dit zonder veel te mopperen omdat ons moederhart klopt!
betties en flo welkom! ik spuit ook deca en menopur, of tenminste, dat ga ik straks doen. Ik moet 9 juli aan de pil, als ik dan tenminste mijn eerste ongesteldheidsdag heb, maar kan de klok er op gelijk zetten, dus dat zal wel goed komen en dan 30 juli beginnen met spuiten. brrr...als ik als die punctie verhalen lees, krijg ik echt alweer de kriebels, ben zoooo geen held..en mijn ziekenhuis doet dus ook geen narcoses, ze doen niet eens pijnstilling, alleen een plaatselijke verdoving. Verder niets!! heb dus gezegd dat ik dat weiger en dezelfde pijnstilling wil als het VU (ons ziekenhuis werkt samen met VU). VU geeft ook een pilletje waar je beetje wappie van wordt. Maar alsnog, bleh! zie er zo tegenop... en jeetje Flo, 9 weken voor het bloedverlies stopt, heftig hoor.. Ik heb trouwens 29 augustus mijn punctie, tenminste, als schema van ziekenhuis klopt en ik na 10 dagen menopur klaar ben voor de punctie, kan natuurlijk een paar dagen afwijken. Voor degene onder jullie die al een keer een poging hebben gedaan, hoe deden jullie dat met sporten terwijl je gestimuleerd was? Ik loop fanatiek hard en heb een paard. Ik hoop dat ik dat zoveel mogelijk kan blijven doen tijdens het spuiten. Of konden jullie op een gegeven moment niet meer lopen door de vele follikels?
Flo, absoluut, als je dit proces doorloopt, bén je een held! Pffff. Emoties tegengekomen waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Lekker joh, even eruit, als je maar weg bent toch! Geniet er lekker van. En Deca, ik kreeg opvliegers, verder ging het wel. Sterre, ik hoor ook van meiden bij wie de punctie heel erg meevalt dus wie weet. Ik ben makkelijk aan te prikken alleen mijn ene eierstok ging de verkeerde kant op daardoor was het wat minder maar het is wel heel snel voorbij hoor. Echt voor je het weet. Ik heb altijd aan hard lopen en mountainbiken gedaan maar ik heb vorig jaar juni een aanrijding gehad met whiplash als gevolg. Kan niet meer sporten en dus ook niet kunnen testen tijdens de vorige poging. Als ik terug denk geloof ik niet dat ik was blijven hardlopen vanwege het schudden zeg maar, mountainbiken miss wel. Nou, ik start vanavond hoor. Vanmorgen ongesteld geworden. Vanavond Deca, vanaf do. de 4e ook Menopur erbij en 10-7 de eerste voortgangsecho. Here we go!
Flo wat een mooie woorden! Geniet van je vakantie en daarna met jieuwe energie weer er tegen aan! Sterre, mijn eerste punctie was ook met plaatselijke verdoving, dat is een prik in je vaginawand. En ik moest een half uur van te voren een zetpil paracetamol en een zetpil diclofenac zetten. Als het vervolgens tijdens de punctie nog steeds te veel pijn is was het mogelijk om ter plaatse morfine bij te krijgen. Voor mij was dat te laat... Maar mijn ziekenhuis (umc utrecht) maakt 'reclame' met de mogelijkheid van een punctie onder narcose. Daar ga ik nu dus voor. Er is geen vezel in mijn lijf die nog 'zomaar' die stoel in durft te stappen. Doe mij maar helemaal weg. Wat betreft de stimulatiefase. Ik voelde me door het gebruik van de menopur behoorlijk opgezet, voelde mijn eierstokken wel zitten zeg maar. Bij de eerste echo viel het resultaat echter behoorlijk tegen en uiteindelijk had ik bij de punctie maar 4 groet folikels die aangeprikt werden. Ik weet dus niet hoe het voelt als je veel meer folikels zou hebben. Gezien hoe ik me voelde had ik het gevoel dat ik er heel veel had. Je moet het gewoon maar proberen, misschien gaat hardlopen gewoon prima. Op zich is het stimuleren geen belemmering om de normale dingen te doen natuurlijk. Kijk gewoon of je het prettig vindt.
Betties, dat over de Menopur klinkt teleurstellend. Ik had met Puregon 9 follikels en 2 kleintjes en 4 bevruchte embryo's. Hoop dat de Menopur bij mij niet ook lage scores gaat veroorzaken!
Situatie: Jordan: ICSI-2, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 10 juli: Jordan eerste voortgangsecho 20 augustus: Jordan intake Gent 31 oktober: Jordan intake DD Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD: Zwanger:
Zoals jullie zien... heb ik even een lijstje toegevoegd qua situatie. Als jullie willen dan kunnen jullie hem uiteraard aanvullen.
Hi jordan, Ik heb zelf een vermoeden dat ik niet zo een grote eicel voorraad heb, aangezien ik al drie en half jaar niet zwanger wordt ( op twee vmks na, maar volgens mij heeft dat ook nooit goed gezeten). Ik heb bij mijn iuis nooit stimulatie gehad of echos, dus die ivf poging eas voor ons echt een probeersel. Nu gaat de dosis menopur omhoog en ik hoop echt op een verdubbeling van de groeiende folikels. Wat fijn dat je gaat starten. Oelt het bij jou ook zo bittersweet zeg maar? Ik was heel blij eindelijk weer met een poging te kunnen starten maar tegelijkertijd letterlijk het gevoel dat je weer in het karretje van een achtbaan stapt. Brrrrrrr, weer die spuiten, punctie, afwavhten, spanningen, emoties... Hang in there! En hopen op een goede afloop voor ons allemaal. Ik zal ook het lijstje even aanvullen. Ik weet eigenlijk alle data al...
Jordan;15352137]Situatie: Jordan: ICSI-2, 1e kindje Betties: ICSI-1, 2e kindje Afspraken ziekenhuis: 10 juli: Jordan eerste voortgangsecho 20 augustus: Jordan intake Gent 31 oktober: Jordan intake DD Betties: 25/6 start decapeptyl 2/7 stop pil, vanaf 9/7 decapeptyl en menopur Betties: 15/7 1e echo en pre-operatieve screening Punctie/Eisprong: Betties: 19/7 punctie onder narcose en start utrogestan Terugplaatsing: Betties: 22/7 (hoophoophoop) NOD: Zwanger:
Jordan, ik zie dat je ook afspraken hebt staan in gent en DD? Jij bent vast verder aan het kijken, ondanks dat je tweede poging nu gestart is?
Gister waren bij mij de waardes van het HCG gezakt naar 14,7. In een week gehalveerd. Zodra het onder de 5 zit, hoopt men dat mijn lichaam weer een cyclus krijgt. Fijn voor jullie dat er dingen zijn begonnen! Gaat snel bij jou als ik het lijstje zie Betties! Nog even en je zit op het wachtbankje Wacht goed Jordan dat je ongesteld bent geworden, nu verder!! Oja ik had ook opvliegers.... was ik alweer vergeten. Ik denk wel dat ik bij de komende poging alles wat meer kan handelen. Weet wat er komt. Jordan krijg je ook Utrogestan? Ik heb gehoord dat het goed is voor de innesteling en aangezien je toch wel zwanger raakt maar het jammer genoeg niet blijft plakken, is het misschien een goeie zet!
hoihoi gisteren brief binnen gekregen wij starten augustus met icsi, hebben nog geen enkel gesprek gehad hierover alleen infoboekjes gelezen, wij gingen naar zhuis omdat het na 1 jaar nog niet lukte zwanger te worden, nu meteen al naar icsi. ben benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat,