Asielzoekers in miljoenenhuis.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chillin, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb je het nu echt over asielzoekers? Toevallig niet over andere mensen met een buitenlands uiterlijk?

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Kijk dat bedoel ik nou!!!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar is het dan zo dat elke inwoner van Nederland die het moeilijk heeft aan z'n lot overgelaten wordt en asielzoekers zogenaamd alles maar op een bordje aangeraakt krijgen? Lijkt me zeker van niet.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vast niet elke inwoner maar ik vele gevallen is dat zeker wel zo en daar ken ik persoonlijk al veel gevallen van!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar dat is toch in ieder land zo? Moeten we dan maar zeggen.. ja jammer dat jullie daar gemarteld etc worden, maar hier zijn ook mensen met problemen dus bekijk het maar?

Ieder land heeft nou eenmaal de plicht om asielzoekers op te vangen, ook wij hier in NL.

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    En hoeveel asielzoekers ken je?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    :( o wat een kortzichtig bericht zeg

Weet je zeker dat je hoogopgeleid bent :D

maar goed, wat is jou soort dan?

Kortzichtige, arrogante, alleen kennis van wat is geleerd op school maar verder wereld vreemd en narcistische soort?

Geen idee hoor, ben wel benieuw welk soort je bedoeld.

Ik behoor tot het menselijke soort.

8. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Ik zeg niet dat iedere asielzoeker het op een bord krijgt maar ik weet wel dat die vriend een inkomen had en dus geen woning toegewezen kreeg. Ook ben ik persoonlijk eens gaan luisteren wat men hierover te vertellen had. Antwoord: Als we de asielzoekers of kleurlingen niet helpen worden we als discriminerend bekeken dus deze gaan voor op mensen met een inkomen. Dus voor hun eigen beeld te verfraaien van helpende organisatie, tuurlijk... er zijn altijd twee kanten aan een verhaal maar ik vind dan wel dat ze dit eerlijk moeten maken. Ik heb kleurlingen als vrienden dus ik zeg niet dat deze achteruitgestoken moeten worden, maar ik vind wel dat andere mensen ook niet achteruitgestoken mogen worden is maar fair. In hetzelfde gebouw als die vriend woonde een kleurling deze had twee weken later een sociaal huisje, woont hier al tien jaar in het land en kent nog geen nederlands EN heeft vlakaf gezegd dat hij niet wil werken. ja kijk zoiets vind ik dan ook niet kunnen :(
    Ik wil geen mensen tegen me in het harnas jagen of iemands ogen ongewild opentrekken, maar wij als westerse landen helpen toch vaak mee voor de andere landen op te krikken? ik heb nog niet anders geweten als geld geven voor afrika nog sinds ik naar de basisschool ging, zeg me niet dat ze in al die jaren nog niets hebben bereikt want met die miljoenen zouden ze dit wel al kunnen gerealiseerd hebben niet :(

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dit is volgens mij een heel ander discussie.

Wie weet wordt er voor het desbetreffende gezin wel een basis gelegd voor een toekomst. Een, die ze hier voor niet hadden.
    Dan maakt het toch niet uit of ze in een villa of rijtjeshuis wonen?

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

:D:D:D, sorry ik moest hier wel even om lachen hoor!

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het is wel zo en daarom schoot 'soortgenoten' mij ook even verkeerd. Ik bedoel mensen zijn toch soortgenoten. Of ze nu dik/dun, arm of rijk zijn. Boeiend!

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja ben het helemaal met je eens!

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wat een gezellig haktopic! En dat allemaal door een of ander dom incompleet sensatieartikel uit een sensatiekrant.

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik weet niet goed wat ik ervan moet denken..
    aan de ene kant gun ik het ze van harte,. want ze hebben waarschijnlijk een klote leven gehad hebben waar ze vandaan gekomen zijn...
    MAAR aan de andere kant vind ik wel dat deze man op z'n minst een baan moet zoeken... andere mensen werken zich kapot voor een huis van 125.000 euro,, en deze man(gezin) krijgt zonder te werken een joekel van een woning... tja.. dan zou hij op z'n minst ervoor kunnen gaan werken.. dan zou ik het ze een stuk meer gunnen..

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik weet niet zeker of het in Engeland het er hetzelfde aan toe gaat, maar dit verhaal verhelderd het misschien.

Huseyin schenkt duur kopje koffie: 8000 euro boete - Zwolle - Regio - Stentor

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik denk dat hij wel zou willen werken, maar gewoonweg niet kan werken vanwege zijn status. Heb je dan wat?

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk niet dat je echt het idee hebt hoe het er in andere landen aan toe gaat.. mede door je laatste zin.

Anyway, zat jij bij dat gesprek met de sociale dienst met die ´kleurling?' heeft hij je dit zelf verteld? (zal wel niet want hij kan dus geen Nederlands). Vind het altijd zo apart dat mensen dit altijd zo goed weten te vertellen allemaal. En ook ik krijg geen huis toegewezen ook al heb ik een inkomen, daar hangen gewoon lange wachtlijsten aan.

Mag ik trouwens vragen waar je woont? Neem aan niet in de randstad?

18. FairyLaughs

ja ik had het al gelezen (had eerder gereageerd voordat ik het toppic doorgelezen had)..

ik dacht dat deze man niet wilde werken.. maar als hij wil werken, maar dit niet mag dan kan deze man er natuurlijk niets aan doen... dat vind ik gewoon erg jammer voor dit gezin om met een minimum (of minder) loon te MOETEN leven.. en dan gun ik het ze eigenlijk nog meer om in een mooi huis te mogen wonen!!

19. FairyLaughs

alleen al door het woordje 'kleurlingen' (wordt ik kotsmisselijk van) denk ik eerder dat ze nog in 1913 leeft ;)

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Is toch verschrikkelijk?

Deel Deze Pagina