Ladies, Ik heb wat pillen die ik moet nemen eigenlijk nog voordat ik opsta. Er liggen doorgaans pilstripjes in mijn nachtkastje. Gisteren had ik ergens een halve pil van nodig en heb de andere helft op mijn nachtkastje gelegd (domdomdom). Mijn zoontje komt in basis niet alleen bij mijn nachtkastje... Behalve dus gisteren. En hij stopt hem zo in zijn mond gelukkig er snel uit kunnen vissen, ik denk niet dat deze goed zijn voor hem Hebben jullie ideeen hoe ik het veiliger kan opbergen maar wel bij de hand kan houden?
Misschien in een glazen potje met draaideksel stoppen? Krijgen die kleintjes nog niet open met die kleine handjes
Inderdaad in een bakje, evt. met draaideksel. Bij de apotheek heb je ook pillendoosjes, die je moet openen door een drukknopje in te drukken en tegelijkertijd het deksel omhoog te doen. Lijkt me voor zo'n kleintje ook nog best lastig. En overdag hoog leggen in een kast ofzo, en dan 's avonds voor je gaat slapen weer op je nachtkastje leggen.
Ergens opbergen waar je zoontje niet bij kan komen. Medicijnkastje in je kamer ophangen met een slotje erop.
Een bakje met een slotje. Ik bewaar mijn pillen ook wel eens op een hoge in de kledingkast (naast mijn bed).
Wij hebben beneden een klein geldkistje met slotje. Werkt prima, pas ook prima in een nachtkastje denk ik.
Daar vergeet ik ze in te nemen. Normaal niet zo'n probleem als ik een x oversla maar in de zwangerschap niet wenselijk
Ik zou idd een bakje met een slotje nemen. Ik weet niet hoe jouw peuter is, maar de mijne krijgt de meeste potjes/bakjes gewoon open (gaat net zo lang door tot het lukt) dus iets met een slot zou hier echt nodig zijn.
Een kinderslot (of 2) op je nachtkastje monteren? Of bewaren in de la waar je ondergoed ligt, elke dag schoon ondergoed dan vergeet je de medicatie ook niet. Wij drinken ook allebei standaard 1 koffie per dag dus bijvoorbeeld op de koffiezetter leggen is ook een idee.. Zelfde kan met bijvoorbeeld naast je autosleutels (uiteraard buiten bereik van de kinderen) leggen (als je met de auto naar werk gaat eerst je medicijn nemen), of op het plankje bij de badkamerspiegel zodt je m kan nemen als je tanden gaat poetsen sochtends.