Lees dit nu allemaal pas. Oeps. Mag ze best doen hoor,die opmerking. Mensen zeggen wel vaker gemene dingen als ze boos zijn. Mijn man kan prima voor zichzelf opkomen maar ik word boos om de een of andere reden als ze hem bedreigen of mijn katten.Hij vind dat ook echt niet leuk want hij is namelijk wel rustig. Een paar jaar terug had een Italiaan schade gemaakt aan onze auto en man was in discussie met hem. Maar die Italiaan zei dat er niets te zien was en dat we toch maar een oude auto hadden. Hij begon ook eng te doen alsof hij wou slaan. Toen had ik zin om erop te slaan ja en zijn we maar weggegaan. Ik denk dat het een soort paniekreactie is van me. De buurman noemde mijn katten ooit "kutkatten" en toen wilde ik hem ook slaan. Ik ben gewoon doodsbang dat mensen mijn man of katten iets aandoen.
Ik ben een watje en sinds ik een kind heb nog meer. Een paar maand terug stond er een meisje van een jaar of zeven in de appie voor het schap van de olijven/augurken/die dingen. Ze was duidelijk iets aan het zoeken. Staan er twee niet zo slim ogende aso's naast. De ene meid zegt tegen die andere meid 'jeetje pak toch gewoon wat je nodig hebt' en die griet antwoord iets in de trant van 'dit rare kind staat in de weg' ofzo. Ik stond er met kinderwagen achter, kin op de grond en ik dacht echt wauw. Schaam me nog dood dat ik er niks van gezegd heb. Ik ben altijd bang dat men dan losse handjes krijgt en ik stond daar natuurlijk met kinderwagen. Nu achteraf denk ik nog wel eens, arme meid. Ze keek ook echt heel zielig toen ze dat zeiden.
Nee veel te bang voor een mes tussen de ribben ofzo je weet nooit waar mensen toe in staat zijn tegenwoordig Soms hebben mijn man en ik wel als er mensen aso doen in de winkel bijv dat we dan net iets te hard zeggen wat we denken.. maar denk dan aan voordringen of gooien met mandjes of niet netjes je mandje neerzetten maar gewoon midden in het pad kwakken of kinderen die zich respectloos opstellen naar andere of wat dan ook
Afgelopen weekend liep ik op de kermis, de ambulance wilde er door, maar een groep jongens bleef er gewoon voor lopen . Ik kon toch echt niet laten om er iets van te zeggen, maar dat was vooral uit verbazing. Wat zijn sommige lui toch ...... En bleek de ambulance te komen voor een stel kotsende jongeren .
Tja... En andere slaan er liever op als ze boos zijn. Ik denk trouwens niet dat degene die die opmerking maakte je onderschrift had gelezen.
Precies dat. Onze kinderen moeten opgroeien in deze maatschappij.. als we allemaal toe kijken zal het alleen maar verergeren. Ik zou er (als mijn kinderen er niet bij zijn en wel andere mensen), er zeker wat van zeggen. Ik ben klein met mijn 1.60, maar ik ben niet zo bang aangelegd voor zulke types.
Ik weet haast zeker van wel, daar lees je nu niet bepaald makkelijk overheen Iedereen zijn ondertekening lees ik automatisch.
Moet zeggen dat ik de ondertiteling nooit lees. Daar staat soms zoveel niet interessante info. De opmerking was niet netjes. Ik snap de gedachtegang er achter. Dus ben het er deels mee eens. Maar dan nog onnodig. En ik zou m zelf nooit gemaakt hebben.
Het ligt aan de situatie. En soms flap ik er al wat uit voor ik er erg in heb. Maar goed, mensen waarvan ik het vermoeden heb dat het toch niet doordringt of verbetert, die onder de drank of drugs zitten of gewoon totaal de weg kwijt, tja, daarbij heeft het weinig zin om er wat van te zeggen. En bij sommige types of aso's is de kans groot dat het helemaal uit de hand loopt als je ze aanspreekt, dus dan laat ik het ook maar. Voordringen, slopen, afval op straat gooien, aso's in het verkeer, vies gedrag, pesten enz., ja, daar zeg ik meestal wel wat van.
Sommige situaties wel. Soms niet.. laatst was ik ergens en heb ik nog iemand op straat aangesproken die heel dichtbij mij kwam staan en heel luid kauwgom in mijn oor stond te smakken. Gezegt dat hij wel even mocht doorlopen en dat ik het nogal ongepast vond. Een een moeder die haar kind aan haar haren trok om duidelijk te maken dat ze normaal moest doen. (Meisje van 7) toen heb ik ook gezegt dat ik dat niet normaal vond. Ik moet zeggen dat nu ik zwanger ben ook wat feller ben tegen mensen en sneller reageer als dat ik denk.
Ik vandaag, we liepen terug vanuit school naar huis en voor ons fietst een moeder met een kindje van een jaar of 5. We moeten een klein brugje over en naar beneden heb je voorrang. Het meisje rijdt naar beneden en een auto beneden rijdt gewoon door, meisje knalt tegen de auto. Gelukkig had ze zo op het eerste zicht niets maar het kindje was helemaal geschrokken en stond te huilen, moeder loopt er ook geschrokken naar toe. Komt die vent uit de auto en begint me daar te schelden, over dat zijn auto pas 5 dagen oud was blablablabla . Ik word me toch kwaad en ik roep tegen hem dat hij net een kind aangereden heeft en dat hij zijn eigen daar over bekommert maar nee zijn auto was belangrijker. Ik zeg jouw auto kan gemaakt worden maar een kind is niet vervangbaar, hij bleef maar bezig. Ik heb een foto van zijn nummerbord gemaakt en toen flipte hij helemaal. Heb tegen hem gezegd als hij niet zou indimmrn dat ik nu ter plekke de politie ging bellen. Uiteindelijk bedaarde hij wel wat maar jee zeg wat een eikel! Ben blij dat ik er iets van gezegd heb.