"Aso" - wie is dat?

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Mar 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Om mee te beginnen: Dit topic gaat niet over wat aso is en wat niet.

We weten allemaal dat alles en iedereen in hokjes wordt geplaatst. Zo is er ook het hokje "de aso". Alleen het is altijd een ander die "aso" is. Nooit jezelf. Of... ???

Daarom hierbij de vraag: Denk jij dat anderen jou als "aso" zien? En waar baseren ze dat dan op? Dit gaat er dus niet om of je ook daadwerkelijk aso bent. ;) En ook niet wat jij aso vindt. Maar het is meer even een spiegel voorhouden.

Ik zal eens proberen de spits af te bijten, hoewel ik eigenlijk hoop door dingen die anderen schrijven ook mijzelf een spiegel voor te houden. Van: Ohja, dát doe ik óók...

In de zomer rijd ik met mijn raampjes open en snoeiharde metal erop. Ik denk dat veel mensen dat al aso vinden...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha..
    Nee vind mezelf niet aso. Mijn man vind me soms zelfs iets te 'burgelijk' (is dat het juiste woord?).

3. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Haha leuk topic!

Nee ik denk echt serieus niet dat mensen mij aso vinden. Ben een heel normaal burgerlijk meisje haha! 't enige dat ze aso kunnen vinden is denk ik als ik mijn sigaretjes op de grond gooi...

Ben benieuwd wat er verder voor reacties komen!

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ja, ik kan me inderdaad redelijk ergeren aan het mee laten genieten van snoeiharde muziek van anderen, niet iedereen houdt van dezelfde muziek;) Maar ventlief hier doet hetzelfde hoor, dus die is ook aso:D

Hier groeit in de zomer het onkruid in onze voortuin altijd vrolijk, soms boven het raamkozijn uit:) Ik neem me elk jaar voor om het bij te houden, maar ik heb werkelijk helemààl niks met mijn voortuin, dus dan raakt toch de klad er weer in;) Nu zijn de plannen er om de heleboel te bestraten, hopelijk gaat het dan beter:) Maar ik denk dat er gerust mensen zijn, die al dat onkruid zien, die ons maar een stel aso's vinden:)

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik weet niet of dit aso is:

ik had het vandaag nog: ik irriteerde me aan een medeweggebruiker, die ging eerst helemaal afremmen als een ongelooflijke zeikerd en deed toen pas zijn knipperlicht aan naar links. Dan word ik zo kwaad van binnen.... dan druk ik hard mijn gaspedaal in en rijd ik er hard vandoor, dat je helemaal: "jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing" hoort. Maar niet zo erg dat ik een gevaar voor anderen ben hoor. Wil gewoon even laten weten aan de ander dat ie als een enorme zeikerd reed... ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Ik heb trouwens nu wel 3 vuilniszakken bij de voordeur staan op de gallerij (woon wel op het einde dus dat scheelt). Voor mij is die bak nu een beetje te ver lopen en de lift is kapot + mijn man stelt het steeds uit. Dat is wel een beetje aso.. haha

7. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Dit is wel grappig, als iets voor de een aso is, hoeft dat voor een ander helemaal niet zo te zijn :)

Zoals die harde metal, ehmm, dat doe ik ook! Alleen sinds ik kids heb dus niet meer in de woonwijk (want dat kan ik zelf niet meer waarderen.... Hoezo verandert je beeld door kinderen ;))

En verder heeft iemand me ooit een keer een harde asociale klotebitch genoemd.. Maar dat was toen ik zn zaakje omdraaide zeg maar (verdiende loon, meneer kon zn handjes niet thuishouden)

Verder ben ik eigenlijk vrij 'braaf' ..

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit doe ik dus ook... en dan even flink vuil kijken als ik inhaal bv!
    verder kan ik niet echt wat bedenken zo snel

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ja, kijk! Dat bedoel ik! Bij ons is de achtertuin dus één jungle. Ziet er niet uit! Ik vind het ook een aso-tuintje. En de 'voortuin'... Gelukkig bijna allemaal tegels... Maar er lag na nieuwjaar wel een vuurpijl in en die heb ik 2 maanden laten liggen :) Iedere keer langsgelopen met mijn handen vol en gedacht: "Die pak ik later wel". :D

En ook in het verkeer, als ik me erger, kan ik asociaal reageren door bumperkleven of inderdaad voorbij scheuren.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En dan vuil kijken inderdaad, dat doe ik ook.:D

11. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,875
    5,161
    113
    Home
    als ik in de auto zit en moet invoegen en ze laten me er niet tussen dan doe ik gewoon het knipperlicht aan en zet mijn auto ertussen

12. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    weet wel zeker dat mensen dat over mij denken.

ik woon in een volkswijk
    ik heb tattoos
    ik heb een rottweiler en een stafford.

dat zegt wel genoeg dacht ik zo.

ik vind trouwens echt niet dat ik aso ben.
    mijn collega's staan altijd weer met hun mond open in de zomer als ze zien dat ik tattoos heb:D
    dat verwachten ze helemaal niet van mij.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik weet zeker dat ik niet als een aso te boek sta :D Ons huis en tuin zien er altijd keurig uit, wijzelf zien er altijd keurig uit, we vallen niet op qua gedrag of spraak, etc.
    Het enige dat aso aan mij is, is dat ik graag erg hard mag rondscheuren in mijn auto (inderdaad ook woedende inhaalmanoeuvres etc.), met een peuk in mijn mond en loeiharde foute 538-house op :D

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben niet elke keer ons pad vrijgemaakt van sneeuw dit jaar omdat we het spuugzat waren die bende, ik denk dat de buren dat wel als aso hebben gezien en daar heb ik dan ook alle begrip voor, verder zijn we allebei best burgerlijk, huisje boompje beestje kindje al 10 jaar dezelfde baan, 10 uur uiterlijk in bed en 7 uur d´r uit. :D

15. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hmm, ik denk niet dat 'men' ons aso vindt... Of mij in dit geval:D
    We hebben ons huis redelijk op orde en de tuin ook. Kleding is ook gewoon netjes. En ik heb ook niet echt gewoontes oid waarbij men mij aso kan vinden. Denk ik he, misschien denken anderen daar wel heel anders over.
    Kijk, ik vind onze buren dus wel aso met harde muziek en dan in de zomer ook de deuren open, hun hond uitlaten in de tuin om middernacht en dat beest blaft behoorlijk (wij slapen aan de tuinkant) en jointjes roken waar hun kinderen bij zijn.

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahaha, ik zie je al scheuren, :$:D

17. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Denk niet dat mensen mij aso vinden eigenlijk..

Behalve inderdaad met de auto haha.. Het liefst 'iets' te hard rijden, raampjes open en snoeiharde hardcore op haha.. Heerlijk.. en dat peukie komt me ook bekend voor.. Dit laatste word m niet meer trouwens hihi, er word in de auto niet meer gerookt i.v.m. de kleine..

Oja de buurman vind mij denk ik wel aso, want ik zet onze auto altijd voor zijn garage.. Hij en zijn vrouw hebben toen ik hoogzwanger was om 6 uur op de deur staan bonken omdat ik mijn auto moest verzetten.. Dat was onze auto helemaal niet en dat weten ze dondersgoed.. Goed boos geworden en sindsdien zet ik daar mijn auto altijd neer:D

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Ik weet wel dat veel aso's zichzelf vaak ontzettend stoer vinden, dus weet niet of ze het snel toe zullen geven of dit uberhaupt inzien.

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik denk wel dat ik een aso ben op bepaalde vlakken, heb een plat Rotterdams accent dus af en toe komen er wel verkeerde woorden uit mijn mond en al helemaal tijdens het autorijden.
    Te hard rijden en bumperkleven en weet ik veel allemaal doe ik ook.
    Harde muziek is ook niet raar vanuit mijn auto :D
    Ben gewoon recht voor zijn raap en dat kunnen mensen niet altijd waarderen en daardoor denken ze misschien dat ik een aso ben.

Verder lijk ik een heel braaf jong blond meisje ;) die zich bezig houdt met de laatste mode en er altijd verzorgd bijloopt.

20. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    De verkoopster in de kinderschoenenwinkel die we vanmorgen binnenliepen vond ons waarschijnlijk wel een beetje aso, omdat we binnen vijf minuten weer buiten stonden: we liepen de winkel binnen en zagen daar de jongenskinderschoenen in de maat van onze oudst staan. Verkoopster kwam eraan, ik laat de schoen zien en vraag of ze die ook in maat 27 hebben. Zij gaat kijken en komt met de schoen terug. Ze trekt hem aan en sjort daarbij onhandig aan het been van onze zoon, werkte heel amateuristisch. De schoen gaat aan en ze zegt dat hij past. Ik ben gewend bij de winkel waar we normaal komen dat de voet eerst wordt opgemeten en vraag haar of dit niet moet gebeuren 'nee hoor, dit heeft niets met meten te maken'. Mijn man zegt: 'laat maar, we gaan wel ergens anders kijken. Dit is niets' V: 'En dat weet je al na één schoen?! Hoe kun je dat nou weten?' Mijn man antwoordt: 'Dat zie ik aan hoe jij werkt', verkoopster weet niets meer te zeggen en wij lopen weg.
    Hoewel voor ons gevoel zij degene was die amateuristisch werkte en vrij lomp handelde, zag zij ons waarschijnlijk ook aso gevonden hebben. :)
    Vervolgens toch nog op ons vertrouwde adres geslaagd voor immer dure, maar goede kinderschoenen...

Share This Page