Nee dat vind ik echt associaal! Ik deed dat vroeger ook nooit en ik ga mijn zoontje ook leren kindjes die vragen worden overgeslagen! Als hij op mij lijkt zal hij dat zelf al niet gaan doen
Ik vind het ook aso hoor. Hier krijgen de dames vaak een snoepje (niet altijd) bij de DA in de buurt. De tweede keer dat we daar kwamen vroeg A ook al aan mij of ze weer een snoepje kreeg. Heb toen gezegd dat ze daar nooit om mag vragen maar dat ze alleen dankjewel moet zeggen ALS ze het wel krijgt. Die keer hadden ze ook toevallig niets. Ze heeft er ook niet om gevraagd bij de kassa en ze zegt nu netjes dankjewel (al is het soms bijna onverstaanbaar, zo zacht) als ze het wel eens krijgt. En zo hoort het vind ik.
weetje dat veel mensen dit ook doen bij tankstations die nemen tot aan de zakjes cup a soup mee. en meestal de mensen die in de te dure auto's rijden heel stom. tegen woordig komen er steeds meer van die all in one automaten omdat ze dan niets meer los hebben liggen
Beetje aso is het wel, maar ook wel schattig haha. Zou in ieder geval wel moeten lachen, als ik er zou werken.
je gaat toch niet om dingen vragen zeg... broodje, worst of kaas mag hij best accepteren als hij het aangeboden krijgt maar snoep heb ik lange tijd geweigerd. in 1 winkel waar ik altijd kom, vragen ze al sinds hij 6 maanden is of hij een lollie mag OMG... doe normaal.
Ik vind het niet netjes van oma. Je moet je (klein)kinderen leren dat je niet mag vragen. Als er geen worst klaar ligt bij de Plus, dan zeg ik tegen Fenna jammer volgende keer weer.
Ik vind het ook aso en vooral van een oma. Dat een kind dat doet, oké, die moeten het vaak nog leren maar een oma hoort toch te weten dat kindjes die vragen worden overgeslagen!!
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Ik leer mijn kinderen ook echt dat ze niet mogen vragen en dat ze blij moeten zijn als ze wat krijgen.
Ik vind het ook echt niet kunnen! Kindertjes die vragen (of de bijbehorende volwassene) worden overgeslagen. Wel grappig: maand of 2 geleden was ik met mn moeder bij de slager, had mn dochter in de maxicosi aan mn arm hangen. Komt de slager er aan lopen om haar even te bekijken, stelt ie zich aan haar voor: ik ben de slager waar je straks een plakje worst van krijgt. Komen daar maar een paar keer per jaar, vooral in de zomer, maar die man vraagt iedere keer aan mn ouders hoe het met hun kleindochter gaat . Sorry, wel erg offtopic..
haha, dat is wel erg leuk zeg!! Nu iedereen zegt: kinderen die vragen worden overgeslagen, heb ik ook nog iets. Ik leer dat de kindjes op mn werk ook. Een beetje manieren vind ik dat. Op een gegeven moment zeg ik dat tegen een jongetje en die roept heel hard: ja, en mn papa zegt: kinderen die zwijgen zullen nooit wat krijgen!!! Ik dacht het zal vast een grapje zijn, dus sprak de vader in kwestie er lollig over aan. Bleek het dus bloedserieus te zijn, zijn woorden: mijn kinderen zullen nooit iets te kort komen, want mensen durven toch geen nee tegen ze te zeggen. Dezelfde vader die zn kinderen geleerd had, om als ze je plagen zo hard mogelijk te slaan, want dan durven ze niet meer.
Ja, ik vind het ook aso van die oma! Mijn zus had vroeger een weekendbaantje bij de vleeswaren en kaas bij de Edah, dus die vertelde al dat er genoeg van dat soort types zijn. Gaf ze de kindjes bijvoorbeeld een plakje worst, ging zo'n vader of moeder zeggen 'ja, maar ik wil ook een plakje'.... Voor die zeikerds pakte ze met haar collega altijd stukjes worst die bijv. op de grond waren gevallen.
Inderdaad behoorlijk aso om er om te vragen. Wat een brutale (onbeleefde) mensen zijn er toch zeg... Wij leren de kindjes ook dat ze niet om worst/kaas mogen vragen en er wordt altijd dank je wel gezegd (soms is er een beetje aanmoediging nodig, maar voordat er dank je wel gezegd is, mogen ze gewoon nog niet ervan eten) Wat ze ook niet mogen hier, is zelf van de schaal met "proevertjes' pakken. Dat vind ik ook niet kunnen. Als ze er wat van willen, vraag je aan mama of die een plakje wil pakken. Maar Dianthe heeft wel een oplossing bedacht, voor als de dames van de vleeswarenafdeling haar niet opgemerkt hebben. Ze staat dan aan de zijkant van de toonbank en zegt met haar allerliefste stemmetje: goedemiddag mevrouw van de worst. Hoe is het met u? Ze knippert een paar keer met haar lange wimpertjes en lacht er liefjes bij en dan komt de worst vanzelf (ze doet het alleen bij onze vaste super waar bijna iedereen haar ook wel kent, Bovendien is ze echt een poppie om te zien en altijd vroliijk, dus de meeste medewerkers zijn ook wel weg van haar) En dit vind ik dus niet zo erg. Ze vraagt er niet om en tevens leert ze dat aardig zijn wat op kan leveren.
Zo, ben effe weg en meteen 4 pagina's reacties hahaha. Gelukkig ben ik niet de enige. Ik kan me nog wel een voorval van mezelf herinneren van toen ik klein was. Ik lustte geen leverworst, en bij de slager kreeg ik soms dus wel leverworst en ik had er 1 keer paardenworst gehad. Dat lustte ik heel graag. De eerstvolgende keer dat we er kwamen vroeg de slager me of ik een stukje worst wilde. Ik zei: alleen als het paardenworst is. Mijn moeder heeft me uit schaamte buiten gezet en daar laten wachten tot ze klaar was. Begreep meteen dat dat niet netjes was.
Ik vind het inderdaad niet netjes van oma. Kan me de reactie van het kleine meisje nog wel enigzins voorstellen, want dat is nu eenmaal zo "aangeleerd" Trouwens, het viel me laatst wel op, hoe snel kinderen gewend raken aan het plakje worst van de slager in de winkel. Kyra heeft nu een paar keer een plakje worst gehad bij de slager in de AH (misschien 4 keer) en nu is het elke keer als ik langs de slager loop: worstje Tja, ze vraagt er nog niet echt om, maar het is echt wel verbazingwekkend om te zien hoe snel ze dat door hebben
een oma die iets vraagt vind ik te aso maar een kind......vind ik niet aso maar wij ouders zijn er dan om ze even terecht te roeppen omdat ze niet mogen vragen. en hoe oud is een kind?????? mijn dochter rent de schoenenwinkel hier in om snoepje omdat die vrouw haar dat zelf heeft aangeleerd. en ik als moeder zegt dan neeeeejjjj je mag niet vragen ben jij betoeterd. dan ga ik echt niet zeggen goh krijgt ze nog eens ff een snoepje
hahah die laatste zei mijn vader ook altijd als ze je slaan en je komt huilend thuis krijg je van mij ook straf je slaat maar van je af ja maar werkt wel hoor! 1 keer een hele harde klap en ze kijken niet meer naar je om. nee en als je gaat huilen blijven kinderen je jennen en pesten mijn harde klap heeft me wel geholpen maar niet dat ik dit tegen mijn dochter zou zeggen hoor!