Asociale acties van buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelie, 28 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lijkt me ook heerlijk, maar niet realistisch voor ons helaas!

2. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ligt eraan..er zijn gebieden waar het heel gemakkelijk kan, maar daar wil niemand wonen :roflmao:. Of het is een bouwval:p maaaaaar als iemand het echt niet maar kan uithouden tussen de mensen is het een optie:roflmao:.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik zeg er zelf ook nooit wat van op een terras of waar dan ook. (Misschien dat ik dat nu wel zou doen ivm met zoontje) Maar als er iemand lekker met de wind mee blaast terwijl ik zit te eten of van het zonnetje zit te genieten krijgen ze stuk voor stuk de dodelijke blik van Ysa. ;) Ik kies er bewust voor om niet mijn longen kapot te roken, dat een ander dat doet moet hij of zij helemaal zelf weten, maar Opzich wil ik daar dan als iemand naast mij zit geen last van andermans verslaving hebben.

Wat iemand in zijn tuin doet moeten ze echt helemaal zelf weten, roken bbqen, spelende kinderen, pratende gezinnen, honden die soms blaffen en zelfs katten mogen soms de tuin in snieken, geen probleem! Maar iemand die rookt en dat een soort van uitblaast in mijn gezicht terwijl ik zit te eten en dat ik dan vervolgens lekker mee rook terwijl ik rustig zit te eten. Nee alsjeblieft niet. :roflmao:

Chocolat, Lisa2 en fanona vinden dit leuk.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Haha ik heb exact hetzelfde. Als ik iets moet wordt ik vaak een beetje opstandig :D

Manque vindt dit leuk.
  5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Absoluut, als je het waarschijnlijk even vraagt, gaan ze een ander plekje zoeken. Met aardig overleg kom je een heel eind.

En idd houtkachels.. oh juk wat een vieze gore dingen vind ik dat.. bbrr.. goed compromis!

Wij hebben het zelfs met een boom van de buurman gehad, hij had een berk in de tuin, niet een hele grote maar wel groot genoeg. En onze hond bleek na bloedonderzoek zwaar allergisch voor een berk (en nog 16 dingen maar oke) dus gevraagd, hoe gek die op zn berk was en waarom. Hij pakte gelijk een schop en samen met mn man hebben ze dat ding eruit gesloopt en kreeg hij van ons een kadootje omdat we het mega aardig vonden.

In goed overleg, kun je zoveel bereiken. :)

Chocolat, Rizzoli, Fuddey en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Stiekem vind ik roken ook goor onder t eten hoor.

Want hij of zij is misschien klaar, maar ik begin net.

Ik snap de ergernis wel. Ik noem ze alleen geen aso's of ga eisen dat ze weg gaan :p

Chocolat vindt dit leuk.
  7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik rook niet maar ik heb er geen problemen mee als iemand op het terras naast me rookt. En als ik dat wel heb ga ik inderdaad binnen zitten of niet naar het terras. Ik vind mensen tegenwoordig veel te zeikerig met alles.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Ja echt hoor!
    Ik ben ontzettend meegaand, en doe vaak dingen al nog voor het me gevraagd is.
    Maar zodra het als een "moetje" wordt gevraagd, gaan bij mij de nekharen omhoog en weiger ik vaak bewust.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Precieeeeees. En dit heet in de volksmond gewoon rekening houden met elkaar. Heel normaal. En het gaat over en weer. Het is dus niet dat één partij dingen op kan leggen aan de ander. Zoals RoGiJuLi al schreef, ook ik zou daar juist ontzettend dwars van worden.

Fuddey vindt dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik vind ook dat mensen te snel zeiken, als roken alleen slecht was voor de persoon zelf had het mij helemaal niks uitgemaakt. Maar ik kies er bewust voor niet te roken en mijn longen kapot te maken en aangezien mee roken nog schadelijker is dan zelf roken, vind ik dat dit dus ook geen zeikerig gedrag is.

MyMiracle en puzzelstukje vinden dit leuk.
  11. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Sommige mensen hier.... wtf :eek:
    Blij dat ik die niet als buren heb

Sandy01 vindt dit leuk.
  12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Bubblez wat super dat de buurman de berk heeft omgehakt voor de hond :thumup:.

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Er was een rook verbod op terrassen? Of was dat alleen voor binnen? Anyway, er waren meerdere mensen die het erg smerig vonden. Ik raakte in gesprek met andere mensen naast me. Binnen was gewoon niet te doen. Ik wil net zo goed buiten zitten. Maar ik zeg toch dat ik verschuif? Dat ze hun eigen longen lekker vervuilen moeten ze zelf weten.
    Zelfde als mijn buurvrouw, zij rookt ook in de tuin, smerig maar natuurlijke zeg ik er niks van. Als ze zo lekkers rokershoestje heeft dan denk ik 1 ding; stik er lekker in :thumup:
    Mensen kiezen zelf om te roken. Er word hun niks opgedrongen.

14. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik heb in principe niets tegen rokers, dat moeten ze zelf weten. Onze oude buurman ging keurig iedere avond bij zijn voordeur roken. Paal boven was onze slaapkamer. Best vervelend als je net in bed ligt, maar gelukkig waait het nog wat hier in NL, dus over paar tellen hebben we frisse lucht binnen.

Een keer kon ik het echt niet laten om toch wat van te zeggen. Ik zat samen met mijn zusje op een terras met onze 2 baby's waarvan 1 een flesje kreeg. 2 kinderwagens naast ons. Verder lekker rustig, wij waren de enigen die daar zaten. Komen er 2 dames aan, gaan paal naast ons zitten puffen :eek: naar paar boze blikken plofte ik zo wat, de rook kwam ons kant op en die dames nemen rustig een 2e ronde. Dit waren ook dames van boven de 50, ik gok dat ze weten hoe kwetsbaar baby's zijn. Neem een tafeltje verderop joh! Nou daar waren ze niet van gediend. $#@^%&!!!

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Nee er is/was een rookverbod op gesloten/vaste overdekte terrasjes.
    Dus geen uitklapbare luifel ofzo.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vond ik ook..

Dat ding was een paar dagen weg en toen werd het al een stuk minder.
    Ze heeft verder veel allergieen hoor, maar dat ding zat op dr erfgrens dus zo dichtbij en daar had ze direct last van.
    Kapotte poten, voetzolen, oksels, liezen en ogen.

Top buurman was dat!

Ysabella vindt dit leuk.
  17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nahh.. de aso!

:roflmao:

Bubblez vindt dit leuk.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahahaha

Dik. Vet. Aso.

Dat ik nog met m getrouwd ben..
    En een kind krijg.. jeetje..

Nieuwsgierigbijtje en Louise11110 vinden dit leuk.
  19. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.044
    2.737
    113
    Vrouw
    Als je denkt dat mensen MOETEN doen wat je vraagt dan loop je een groot risico vaak teleurgesteld te worden in je leven.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Feit is dat als ik het vraag, mensen die sigaret gewoon uit maken hoor ;) Dus ik ben juist niet teleurgesteld. Maar als iemand wél zou weigeren, zou ik dat asociaal vinden.

Deel Deze Pagina