Candida schimmelinfecties :-(

Discussion in 'De lounge' started by Bizzy, Feb 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Na 7 (!) keer vanaf maart verleden jaar kaakoperaties moeten hebben ondergaan(laatste x december) met daarbij de nodige kuren AB en mondspoeling kon ik er eigenlijk op wachten en ja hoor 2 weken terug begonnen de eerste klachten down under :):( creme en hulzen mee gekregen om 14 dagen elke avond in te brengen prima dacht ik gewoon pech hebben totdat nog geen 3 dagen later ik gek werd van de pijn in me mond (wangen) grote witte plekken en tussendoor knal rood. Terug naar ha en ja hoor schimmelinfectie erbij een drankje gehad die ik 20 sec in me mond moest houden en dan doorslikken en jee wat deed die troep zeer. Na een week dus nu 4 dagen terug geen resultaat leek alleen erger te worden kan niks meer verdragen in me mond en bijna niet eten of drinken. Nu pillen gekregen ( ook een kuur) voor weer 7 dagen. Down under is het nu weer rustig al lijk ik nu luieruitslag te hebben ( hopelijk geen schimmel) tussen me billen:) ( sorry). Ben zo bang dat die schimmel straks door me hele lichaam zit en denk er serieus over volgende week bloed te laten prikken vind dit zo eng! Iemand bekend met schimmels tegelijke tijd??

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je weerstand is dan wel lager en je bent vatbaarder maar heb het nog nooit op zoveel plekken tegelijk gehad als jij :(
    Zou toch weer even contact opnemen met je huisarts.

sterkte!! :(

3. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    Jeetje wat naar. Ik ben wel bekend met Candida- maar niet zó erg.
    Is er naast de AB misschien iets wat je nog extra kunt doen? Met voeding, er zijn 'verboden lijsten' voor candida. Ik gebruik na een AB kuur altijd de tabletten van de tuinen, om alle bacteriën weer goed te laten huishouden in de darmen en dat werkt altijd goed.

Als je wil kan ik even opzoeken hoe ze heten.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter wordt!!

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Verboden lijsten??? niet bekend mee en ja graag als je dat voor me wilt opzoeken

5. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Je kan met voeding heel veel doen! Google maar eens!
    Iig suikers zijn uit den boze....sterkte hoor want t klint echt heel vervelend!

6. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik heb superlang met schimmel rondgelopen. De ene zalf/poeder/inbrengei/dieet na de andere wilde niet helpen. Een nieuwe huisarts schreef een hormonenzalf tegen eczeem voor en weg was de schimmel.
    Heb ook heel erg lang onbestrijdbare voetschimmel gehad, weet niet meer precies hoe dat is weggegaan, en schimmel in mijn oren waar ik zalf en druppels voor kreeg die wel goed hielpen.

7. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Sinds de zwangerschap constant schimmelinfecties en nu heb ik het downunder en in mn mond!

8. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    Het begint hier: Candida Albicans Schimmelinfectie Hier staat ontzettend veel info op.
    Wat ik leerde was dat het voornamelijk start in de darmen, dus dat het erg veel invloed kan hebben als je je voeding aanpast.
    (en bij mij is dat ook zo!)

De tabletten kocht ik bij de Tuinen, maar ik zie dat ze op de website niet te vinden zijn. het is eigen merk, en het heet: 'Kauwbare Acidophilus Bosbes' Het helpt je darmflora weer gezond op gang te komen na een antibiotica. Het behoort tot de voedingssupplementen.

p.s. voorheen gebruikte ik Yakult, maar daar zitten veel suikers in- en de light versie kan ik niet verdragen.

Veel succes!!

9. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Welk medicijn heb je?
    Ik heb vanaf mijn 11de regelmatig schimmel en heb nu Itraconazol dat slik ik als ik het voel opkomen en werkt super!

Weet alleen niet of je HA die voorschrijft ik heb het van mijn arts in het UMCG

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik slikte eerst Nystatine Labaz een goedje dat je 20sec in je mond moet houden 4 maal per dag en dan moet doorslikken een week lang maar dit hielp dus niks.
    Nu idd ook Intraconazol tabletten best grote rode pillen en moet nog 2 dagen dit slikken 1 maal per dag.
    De pijn in me mond is wel al veel minder maar de witte plekken zitten er nog.

12. eef80

eef80 Niet meer actief

Voeding kan idd veel doen en je kan bij een natuurarts advies vragen. Er bestaan kruiden tabletten die de schimmel helpen te weren. Bij mij heeft de natuurarts erg geholpen.
    Verder voor zowel vaginale schimmelinfecties als infecties in de mond kan je biogarde yoghurt gebruiken om de zuurgraad weer een beetje op te halen. Maar als je er gevoel voor bent blijf je vatbaar.
    Heel vervelend weet ik! Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

Share This Page