Asociale mensen

Discussion in 'De lounge' started by Mv6, Aug 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Denk dat dat overal zo is en het wordt alleen nog maar erger!

Als je eens iets aardigs voor mensen doet dan wordt daar vaak nog niet voor bedankt, merk dat in mijn vrijwilligerswerk ook heel erg goed. Doe je ergens goed je best voor en het wordt zelden in dank afgenomen, is echt vreselijk!

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Laatst kwam ik in een nieuwe Kruidvat, op de openingsdag. Er was een mooie aanbieding voor Pampers. Ik had drie pakken weten te bemachtigen en wilde afrekenen. Ik zocht de kassa's (nogmaals, totaal nieuwe winkel voor me) en zag een kassa waar maar één persoon stond. Ik sloot er achter aan en legde mijn spullen op de band. Ineens werd ik van alle kanten uitgejouwd en zelfs uitgescholden. Er was kennelijk een hele lange rij wachtenden, maar die sloten niet aan omdat er twee kassa's waren, maar slechts ruimte voor 1 rij. Ik had dat helemaal niet gezien vanuit de hoek waar ik vandaan kwam. Dus ik begon me direct te verontschuldigen en zei dat ik het echt niet gezien had etc. En sloot natuurlijk meteen achteraan in de rij. Maar terwijl ik naar achteren liep zei er nog iemand 'tjonge jongen, asowijf' tegen me en de vrouw waar ik achter ging staan zei 'jammer hè, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf, je moet gewoon wachten net als de rest van ons'.

Ik heb me er nog uren naar van gevoeld. Iedereen dacht dat ik aso was, maar het was dus gewoon een misverstand. De reacties, die waren in mijn ogen pas aso. Zo zie je maar dat dingen niet altijd zo bedoeld zijn als ze overkomenen ik denk dat je voorzichtig moet zijn met wie je een aso noemt. Vervelende dingen kunnen ook gewoon een ongelukje zijn.

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Ik vind dat mensen tegenwoordig niet meer de verantwoording nemen voor hun eigen gedrag. Het ligt vaak altijd aan een ander en hier door denken ze alleen maar aan één ding en dat is ik ik ik ik ik....

4. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

Mar 3, 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Ik woon in een dorp op de veluwe en hier kunnen ze er ook wat van.
    Ik werk bij een supermarkt in de slagerij en wat je soms om je oren geslingerd krijgt :$

-er wordt vaak over de toonbank geschreeuwd ik wil dit of dat zonder te groeten, ons antwoord is inmiddels zeer vriendelijk goedemorgen terug zeggen :D

-netjes mensen groeten in de winkel en dat ze hun hoofd arrogant omdraaien :x

-of het wel bekende oehoe oehoe, alsof ik een uil ben
    Zo kan ik nog wel even doorgaan....

5. Mv6

Mv6 Actief lid

Jun 9, 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Jij zei sorry dus dan is het in mijn ogen geen probleem.
    Ik doel op de mensen die voorkruipen en hun reactie is: ja!endus?!

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    merk het ook wel.. probeer t vaak maar naast me neer te leggen

7. louise88

louise88 Actief lid

May 19, 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik werk zelf in een schoenenwinkel en merk zeker verschil met 5 jaar terug toen ik er begon. Ik groet de mensen altijd bij binnenkomst, maar er zijn er zat die doen alsof je ze niet horen. Of ze vragen iets aan je terwijl ze helemaal de andere kant op kijken. Vind het wel zo beleefd mensen aan te kijken. Of ze worden boos als je iets niet hebt en orders uit delen is mij ook niet vreemd meer. Ja ik ben een verkoopster, maar geen slaafje. Merk ook zo dat mensen steeds meer een grote mond krijgen en snel oordelen. Zo jammer..

8. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Hier in de buurt (regio den bosch) valt het heel erg mee, we wonen in een leuke wijk waar iedereen elkaar nog steeds vriendelijk begroet en spontaan op de koffie komt. Maar als ik echt de stad inga dan denk ik wel eens jeetje kan je niet gewoon normaal doen?

Laatst met de kinderwagen liep ik door de stad. Nu is dat best wel lastig omdat het kermis is en je alleen maar hele smalle paadjes hebt waar je langs kunt lopen. Op een gegeven moment stond er een groepje dames midden op het pad waar ik dus met geen mogelijkheid met de kinderwagen door kon. Na 2x vriendelijk gevraagd te hebben of ze even opzij konden gaan kreeg ik een vuile blik toegeworpen en hadden ze nog geen stap verzet. Ik heb niks meer gezegd maar ben gewoon met de wagen over hun tenen heen gereden. Tja, dan moet je maar gewoon even een stap opzij zetten. En boos dat ze waren! Ik ben gniffelend doorgelopen en hoorde een vrouw achter me tegen de dames zeggen: Eigen schuld.

9. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt alleen bij de Action. Ik ging netjes bij de streep staan wist ik verl dat er nog een rij stond in het gangpad.

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,046
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat betreft onze woonplek (straat en buren) zijn we er 2 jaar geleden echt 10x op vooruit gegaan. Waar we vandaan kwamen hadden we toch een stel tokkies tegenover ons wonen, echt vreselijk asociaal. Nu zo'n fijne buurt met zulke aardige mensen in de straat. Ik denk niet dat we het beter hadden kunnen treffen.

Maar idd, in het verkeer en andere openbare plekken/gelegenheden lijkt het met de jaren wel erger te worden. Mij persoonlijk valt het gedrag van ouderen vooral op. Ik laat iemand gerust voor in de supermarkt die maar een paar boodschapjes heeft, maar zo'n oude heks die zegt dat ze vast wel even voor mag en haar rollator al tegen mijn benen heeft staan om er door te kunnen, nee, die mag dus gewoon achter mij aansluiten. Dan zeggen ze wat over de jeugd van tegenwoordig...

11. Elliz

Elliz Lid

Aug 6, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verstaat de persoon zelf onder asociaal en wat verstaat een ander onder asociaal?

12. Ik merk het zelf heel erg sinds ik in een rolstoel zit.. Een week geleden in dierenpark Amersfoort, bij de tijgerwelpjes (waarvan ik echt wel begrijp dat iedereen er helemaal wild van is en ze dolgraag wil zien), mensen stappen gewoon over jou en je rolstoel heen om voor je te gaan staan, alsof je een stuk vuil bent.. Niemand let op je, je krijgt regelmatig (bijna) een sigaret -die mensen in hun hand houden, wat voor jou op ooghoogte is- in je gezicht of tegen je arm gedrukt, echt, het is absurd..

Een andere keer bij de Burger King, keek een man strak voor zich uit, zag mij (blijkbaar..) niet, liep tegen de rolstoel op, waardoor z'n dienblad met patat en drinken over me heen viel. Geen excuses, niets, alleen een pisnijdige blik..

Gelukkig kom ik ook een heleboel lieve mensen tegen. Tijdens het Vuurwerkfestival op Scheveningen was het vreselijk druk in de parkeergarages natuurlijk, voor de 13e verdieping was er geen parkeerplek. Maar goed, de lift naar beneden gaat eerst langs de eerste twaalf verdiepingen, waar ook mensen instappen die naar beneden willen. Toen hij bij de 13e aankwam, was hij dus propvol. En de keer daarna weer. En de keer daarna weer. Uiteindelijk zijn er twee oudere vrouwen, die zelf ook echt niet meer zo vitaal waren, uitgestapt zodat ik met m'n rolstoel naar binnen kon. Zij zijn die 13 trappen gaan lopen.. Ik kon wel janken toen, ik vond dat zó lief!

13. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

May 8, 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik merkte het bij mijn oude werkgever heel goed. Werkte bij een benzinepomp. Mensen die druk tetterend aan de telefoon voor me neus staan, prima... Ik pak ondertussen wel een bak koffie, of ga de volgende helpen. Dan ineens kunnen ze wel de telefoon neerleggen.
    "Ja je was zo druk in gesprek, ik ga je niet storen hoor" ,... heel simpel... Ik ben er niet om geld naar toe te smijten. En dat is tegenwoordig echt niet alleen met de jongeren zo, maar de ouderen kunnen er net zo goed wat van. En dan durft met name die laatste categorie te klagen over de jongeren... Euh... Goed voorbeeld doet goed volgen dacht ik altijd?

Share This Page