Wij zijn overgestapt naar essent ..31 aug. Loopt ons contract af bij de nuon en essent was net iets goedkoper dus waarom niet proberen Nu heb ik de meterstanden moeten doorgeven aan essent maar van nuon hebben we nog niks gehoord ? Of gaat dat automatisch via essent ?
Wij zijn ook overgestapt van nuon naar Essent heb toevallig van de week de brief van nuon binnen gekregen dat we tot hun spijt wAren overgestapt en dat als wij de meterstanden door hadden gegeven aan Essent hun alles afwikkelden dus je hoeft er niks voor te doen.
Houd er wel rekening mee dat je minimaal 1 maand dubbel betaald, je oude en je nieuwe leverancier. Je oude leverancier moet nog de eindafrekening opmaken, en voordat dat gebeurd is blijven de maandelijkse termijnen doorlopen, dit wordt natuurlijk wel netjes op je eindafrekening vermeld en verrekend.
Dit hebben wij volgens mij nog nooit gehad. Misschien wel dat je nog een hele maand betaald als je halverwege overstapt, en dat dit dan op de eindafrekening wordt verrekend. Maar nooit maanden dubbel betalen.
Bedankt voor de antwoorden ! Dat van dat dubben betalen hoop ik toch niet..heeft essent of nuon anders niks over gemeld. Op 31 aug. Loopt ons jaar contract af bij nuon dus loopt netjes over..1 sep zou essent in gaan. Lijkt me dat we dan niet dubbel betalen ?
Dan heb je geluk gehad. Toen ik nog bij de klantenservice van een energie leverancier werkte heb ik dit al heel vaak moeten uitleggen, omdat mensen onverwacht dubbel moesten betalen. Niet alle leveranciers zijn even snel met het opmaken van een eindafrekening, of de eindmeterstanden waren niet of te laat doorgegeven, of de meterstanden komen niet overeen met wat de netwerkbeheerder verwacht. Kan aan veel dingen liggen.
Ik heb het nog even nagekeken. Afgelopen 2 jaar 2 keer overgestapt en geen dubbele betalingen gehad. Hoop dat het bij jullie ook zo gaat.
Je betaalt dan, mocht het zo zijn, niet daadwerkelijk dubbel je stroom. Alleen kan het zijn dat je maandelijks voorschot over september nog bij je oude leverancier geïncasseerd wordt en ook al bij de nieuwe leverancier. Dit wordt dan natuurlijk met elkaar verrekend op je eindafrekening. Wij zijn vorig jaar ook bij Nuon weg gegaan en hebben hier geen last van gehad. Inmiddels zijn we weer terug ivm een goed aanbod. 😀