Wij kijken regelmatig op marktplaats omdat wij graag spullen een nieuw leven gunnen. Gisteren hebben wij geboden op een fiets, iets onder de vraagprijs maar toch nog een mooi bedrag. De persoon ging akkoord en wij hadden nog geen tijd om terug te berichten. Krijgen we net een berichtje van die persoon: weer zo lullo zonder geld echt zielig Jeetje wat moet je toch met dit soort mensen? Ik had echt de neiging om heel grof terug te reageren maar zo laag wil niet zijn. Je begrijpt wel dat wij daar niet de fiets gaan kopen! Net als mensen die 10 euro bieden voor iets wat 100 euro waar is en dan boos worden als ze het niet krijgen. Hebben jullie ook wel eens van deze rare reacties gehad? Ben benieuwd!
Ik was toevallig net bezig om weer wat spullen online te zetten. Ik maak dan een lijst met wat er gratis is, waar ik een kleinigheidje voor wil (1 of 2 euro ofzo) en waar ik echt nog een bepaald bedrag voor wil. Krijg ik een berichtje: "ik haal alles op vanmiddag" Ik: "Heb je gezien dat niet alles gratis is, maar dat bla en bla dit en dit kost?" "Dan haal ik alleen alles op dat gratis is" En daar baal ik dan van, want ik weet gewoon dat die persoon doorhandelt. Dus ik schrijf: "Ik wacht heel even op de rest van de reacties" want ik wil gewoon dingen gratis geven aan iemand die het kan gebruiken, niet aan een handelaar. Krijg ik me toch een scheldkannonade terug omdat ik het niet meteen af geef! Was blij dat ik mijn adres nog niet gegeven had.
Ik heb wel eens een koper gehad, die steeds zijn afspraken moest verzetten. Hij was ook totaal niet flexibel en ik moest maar klaar staan wanneer het hem uitkwam. Na de zoveelste veranderde datum heb ik gezegd dat ik mijn spullen aan een ander ging verkopen. Vond het ergens wel sneu, want hij gaf aan nog op de middelbare school te zitten. Maar was zeker al een jaar of 15/16. Tenminste, dat maakte ik daarna op uit de scheldwoorden die hij daarna gebruikte. Over dat soort ziektes hoor je pas in je latere schooltijd
Wij kregen laatst ook een reactie van een verkoper of we gek waren dat we zo laag boden voor zijn product! Ter info: het product stond al een behoorlijke tijd op mp en er was 1 bieding geweest. Wij boden het dubbele. Hetzelfde product nieuw was 15 euro, wij boden 10 euro en er was in al die weken niet meer dan 5 euro op geboden. Je snapt dat wij hem vriendelijk gevraagd hebben of hij ze wel op een rijtje had.
Mja gisteren nog. Had gereageerd op een pakket kleding. 1 foto met alles netjes op stapels. Ok netjes, maar ik zie toch graag wat ik koop dus ik stuurde een mail of de verkoper nog meer foto's had. Krijg terug, waarom? Dat was het enige.....dus ik mail terug omdat ik graag foto's zie van printjes en of wat he zegt er ook echt bij zit kleuren en dat soort dingen. Mijn dochter is pas 7 maar moet wel al een grotere maat dragen. Niet alle kleding in deze maat is geschikt voor een 7jarige..... Krijg ik terug, nee heb alles op de foto staan en ga niet meer moeite ervoor doen. Heb dus maar terug gestuurd, dus als u gaat winkelen pakt u zo een stapel shirts truien en broeken en betaald zonder te kijken? Niks op gehoord meer 😂😂😂
Hier vooral last van mensen die bieden maar vervolgens nooit meer reageren op mijn berichten, of pas een week later en dan verontwaardigd dat ik het al verkocht heb ondertussen. En soms ook mensen die zeggen iets te komen ophalen, maar gewoon nooit komen.
Gelukkig nooit meegemaakt dat iemand ging schelden. Wel een keer gevraagd om foto's bij een pakket kleding, die hadden ze nog niet gemaakt, maar ik had al wel geboden. Kreeg ik de foto's met een erg hoge vraagprijs erbij. Heb toen meteen aangegeven dat de vraagprijs hem niet ging worden. Dan moest ik voor de door mij geboden prijs maar een aantal items uit komen zoeken en verkochten ze de rest wel los. Heb aangegeven dan mijn prijs voor alles was en dat ik best iets erbij wou doen, maar hun vraagprijs niet ging matchen. Maar ze bleven maar door gaan over hun vraagprijs en dat ik anders maar een deel moest overkopen. Heb het toen maar afgekapt. Vandaag had ik wel een leuke: van de week gratis tegels online gezet met de vraag een bijdrage voor de spaarpot van zoonlief. Meteen een reactie, kwamen het vandaag halen. Kreeg zoonlief maarliefst 20 euro! Dat had ik echt niet verwacht!
Hier geen aso reactie, maar kleine irritatie. Dan wordt er iets verkocht als zijnde 'gebruikt' en vervolgens zie je een foto wat van een webshop is afgeplukt. 😯 Als ik een gebruikt iets wil kopen, wil ik wel zien hoe gebruikt dat artikel is. Ander irritatiepuntje. Van de week wilde ik een slaapzak verkopen, een puckababy. En ik had gewoon een vaste prijs, zodat er niet geboden kon worden. Werd overspoeld door mailtjes waarbij er tig onder de vraagprijs gingen bieden. Zucht. Uiteindelijk wel voor de vraagprijs verkocht. Zo irritant.
Hier niet echt een rare reactie op een mail, maar van de week zou er iemand om half 2 iets Komen ophalen. Daarna een mail of het een uurtje eerder mocht. Dus half1. Liggen we smorgens nog in bed, rond 9uur, staat er iemand als een gek op de bel te hengsten en te schreeuwen op straat.. Op een gegeven moment open gedaan, kwam die voor marktplaats.. Helemaal verontwaardigt dat we nog niet klaar stonden. Toen ik zei dat we om half1 pas een afspraak hadden ging hij het terug kijken in z'n telefoon, brabbelde wat, en was weg
Onzinbiedingen genoeg helaas. Die verwijder ik gewoon. Met zo'n reactie als jij beschrijft zou ik heel droogjes terugreageren: Nee hoor, ik was vandaag werken, dus geld zat, maar bij een dergelijke reactie ga ik uiteraard geen geld meer uitgeven en zoek ik wel een andere fiets.
Ik had laatst ook zo'n domme gans. Ik had de babyset van Tripp Trapp op marktplaats gezet en er expliciet bijgezet dat dreumes nu een peuter is en dat de babyset daarom niet meer wordt gebruikt. Ik vroeg er 30 voor (incl. kussens van Stokke) Kreeg ik een reactie: "is dat inclusief de stoel?!" Ik reageerde terug met "nee, dit gaat om alleen de babyset zoals aangegeven in m'n advertentie" Antwoord: "dan moet je dat er wel bij zetten he!" Een Tripp Trapp van 30
Geen nare reacties gehad via mail. Wat we wel hadden was dat iemand op marktplaats een badsetje inclusief tummy tub te koop had staan. Was dicht bij mijn ouders dus die haalden het op, wou ze ineens meer geld hebben voor die tummy tub, terwijl er op mp stond dat die erbij zat. Toen mn moeder dit zei, heb ik mooi gezegd dat ze dan alles mocht laten staan. Was al behoorlijk aan de prijs.
Niet asociaal maar wel irritant. Ik wilde een keer een schommelstoelje voor de baby kopen. Ik vroeg wat de nieuwprijs was of wat hij had gekost en toen kreeg ik alleen terug: Hij was erg duur
Ik heb een nieuwe iPhone gekocht en m'n oude (iPhone 5s) op eBay gezet. Voor 200 euro gelijk meenemen.(is echt wel een schappelijke prijs, ziet er nog goed uit.) Kreeg ik een mailtje dat ze 75 euro bood en het dan vanavond wel wilde ophalen. Terug gemaild dat ik 75 euro echt te weinig vond en dat ze voor dat bedrag misschien beter naar een iPhone 4 kon kijken. Kreeg een giga scheldkanon terug dat het echt wel een mooie prijs was en ik hem gewoon aan haar moest verkopen voor dat bedrag. Eh nee?! Gierige mensen.
ik niet... is toch maar een kleine moeite om foto's te maken? ik zou ook wel willen zien of het nog netjes uitziet.. het bedrukte nog goed uitziet en niet helemaal gescheurd is.. of het niet verkleurd is. dat zie je allemaal niet op een stapeltje
Dit dus. Ik maak altijd een heleboel foto's, je wil toch zien wat je koopt? Dat is alleen maar netjes.
Ik had laatst akkoord op een bod, de toezegging dat ik het kon komen ophalen en de vraag wanneer het mij uitkwam en toen niets meer. Hij had het toch maar aan iemand anders verkocht. Eén van de redenen dat ik een hekel heb aan marktplaats, je kunt gewoon nergens feedback achter laten.
Ik had laatst een aanvaring op Facebook met iemand. Zij bood kleding aan en ik had daar erg veel interesse in. Tijd afgesproken (19.30 uur) dat mijn vriend het zou komen ophalen. Mijn vriend stond op het afgesproken tijdstip netjes bij hun voor de deur. Belde aan. Niemand deed open. Klopte op het raam. Niemand deed open. Nog eens aanbellen. Geen reactie. Hij dus maar weer huiswaarts gegaan en ik had haar via Messenger gemeld dat we een afspraak hadden, maar dat niemand open deed. Had haar telefoonnummer ook niet. Kreeg ik een hele scheldkanonnade over me heen dat mensen altijd wel voor een dubbeltje de eerste rang willen zitten . Dat ze achterthuis zaten en niet wisten dat er iemand aan de deur stond . Vervolgens zet ze ook nog op Facebook in die verkoopgroep dat de kleding weer te koop werd aangeboden, "omdat sommige mensen niet weten dat je met mooi weer in de tuin zit." Heb gelijk gereageerd dat "sommige mensen blijkbaar niet weten dat je de voordeurbel in de gaten moet houden op het tijdstip dat je afgesproken hebt." Was er gelijk klaar mee en had haar ook direct geblokt op Facebook.