Van een ombre naar donker rood.. Haarverf enzo..

Discussie in 'De lounge' gestart door void, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nu heb ik een ombre, ik heb vorig jaar allemaal met van die omre at home m'n haar lopen op lichten..

Niet zo slim.. In juni had de kapper het er onder weer terug opgelicht en het beter erin geblend met de donkere kleur en bovenop het wat donkerder gemaakt door er een middenbruin op te doen (was kennelijk middenbruin ookal oogt het voor mij gewoon donkerbruin net geen zwart..)

Maar nu wil ik naar donker rood.. eh Chelsea houska uit teen mom 2 rood om maar even een makkelijk breed idee te geven welke kant ik op wil..
    En vooral omdat het bovenop donker is en onderop licht moet ik echt van die thuisverf pakjes afblijven en desnoods gewoon de kleur met 2 verschillende activators bestellen ofzo.. Ook wil ik eigenlijk nit nog meer bleek of haar ontkleuring in m'n haar stoppen en heb ik zelfs uit desperateheid een citroen in mn haar gedaan.. Gek geoeg heeft het wel een beetje geholpen maar in hoeverre het ook werkt om het ontkleurd genoeg te krijgen om er gewoon verf in te smeren weet ik ook niet.. Ik kan wel naar de kapper volgende week maar gezien ik er maar een week ben moet alles wel in een keer kunnen ofzo.. Hier kleuren ze niet zonder dat je een patch test gedaan hebt bij de salon en daar begin ik niet aan. Al 13 jaar lang heb ik vanalles in m'n haar gehad van supermarkt verf tot kappers verf dus ik ga het niet nu lang op m'n huid smeren om te kijken of ik dan wel een allergische reactie krijg..

Maargoed.. Iemand die mij kan helpen en overtuigen dat ik straks niet met een haarverfpak olia thuis kom.. Het kriebelt zo en ik ben dit haar zo zat!

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik denk dat het verschillend is hoe het uitpakt. Heb toevallig gisteren mijn blonde haren geverft naar mahonie rood. Ik vond het iets te rood, dus heb er nog een laag bruin overheen gemikt, wellicht niet goed voor mijn haar, maar nu wel de kleur die ik wil.

De kleur van chelsea is btw ook super!!

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik had ombre rood. Boven op rood, (fel rood) onderop naar oranje toe. Was echt een ramp om het kleur verschil in 1 egale kleur terug te krijgen. Ik heb uiteindelijk boven op een andere kleur gedaan dan onderop en je ziet het nog steeds wel iets.

Hou rekening bij rood dat je het zo kwijt bent. Het is een kleur die echt moet opbouwen en ik raad kleurcremespoeling aan om hem mooi te houden. Ik vind het nog steeds een prachtige kleur. Maar het is zoveel werk om bij te houden

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik denk dat ik daarom toch met kappers spul moet gaan werken in plaats van de pakjes helemaal omdat toch een groot deel is opgelicht als ik mijn haar in een staart doe dan zit het toch tot het punt waar m'n elastiek zit. Ik had er een tijdelijke roze in gedaan omdat het niet te licht is en ik het zo nodig op handdoek droog haar moest doen kwam het er ook enorm oranje achtig uit!

5. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik ben van donkerbruin naar rood gegaan en heb toch echt eerst blondering erop moeten doen (wel van de kappersgroothandel), niet helemaal wit geblondeerd, maar naar middelblond en toen rood erop gedaan.

Uitgroei verf ik 1 keer in de 5 weken, rood is idd een heel moeilijke kleur, ik koop vaak directions van la riche(dan is semi permanente natuurlijk verf, zonder peroxide oid) ik meng 1/3 van het potje met evenveel conditioner, goed roeren en 30 min in laten trekken en uitspoelen, zo fris ik het op 1 keer in de 10 dagen.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Is er geen enkele andere kapper in de buurt waar je niet vooraf een allergietest moet doen??? Of kun je anders niet vragen of je het op eigen risico mag kleuren bij hen?

2 van zulke verschillende kleuren in 1 egale kleur kleuren is echt geen doen zelf. Zelfs voor de kapper is dat vaak een uitdaging..
    Lichte uiteindes hebben misschien een speciale voorbehandeling nodig en sowieso heb je 2 verschillende recepten nodig om een zo egaal mogelijk resultaat te krijgen. De punten hebben natuurlijk meer nodig. (Maar dat had je zelf ook al bedacht zag ik ;))
    De kapper heeft alles in huis om het mooi te maken, zeker als het misschien niet in 1x mooi 'pakt', kunnen ze er met een tweede keer nog iets overheen doen, om het nog mooier te krijgen.

Ik weet niet precies wat je in gedachte hebt, ik ken die persoon niet van teen mom, maar een rode ombre is ook leuk.. Dat je een donkerrode basis hebt, met wat fellere/lichtere punten. En dat je punten dan langzaamaan, door het vaker te kleuren, steeds iets donkerder worden/blijven?

Ik zou het gewoon eens bij de kapper bespreken. Advies kost niks neem ik aan.. :)

Deel Deze Pagina