Ik heb vorige week een jurkje voor mijn dochter gekocht op mp. Het stond in de categorie maat 128. Dus nou mooi prima zou je denken... Ik krijg het jurkje thuis dus mijn meisje maakt het pakketje heel blij open. Zegt oh mooi mama maar wel heel groot. Dus ik kijk eens goed. Was het maat 152/158....pffff Ik de beste vrouw een mail gestuurd van bedankt de jurk is binnen maar hij is veel te groot. Mailt ze redelijk fel terug dat het merk van die jurk altijd smal valt en haar dochter die jurk met 128 makkelijk aan kon en dat moest met mijn dochter dan toch ook kunnen. Dus mailde vriendelijk doch kordaat terug dat ze dat de volgende keer beter in de adv erbij kon zetten. Nou dat was toch echt niet zo ik moest dat gewoon weten en zij bepaalde zelf wel of ze dat erbij zet ja of nee Goedddddd..... Nou ja de jurk ligt nu nog een jaar of 2 in de kast vrees ik
Ik snap sommige reacties ook echt niet.. Tegenwoordig vult marktplaats zelfs standaard al de begroeting en afsluiting in, en dan nóg krijg ik mailtjes met alleen maar; 'is dat je uiterste prijs' of 'waar kan ik het ophalen'..
Heel veel herkenbaars hier. Ik verkoop voortaan voornamelijk via fb. Dan weet je dat de mensen uit de omgeving komen, meestal staat de wijk er ook gewoon bij. Daarnaast helpt het dat ik zelf ook een locale ruilgroep heb en meerdere beheerders van andere groepen ken. Als er dan dus iets gebeurd zoals hierboven, gaat de naam en het verhaal via pb naar diverse beheerders en wordt deze persoon van diverse gratis-, ruil- en verkoopgroepen afgegooid en geblokkeerd. 😊 Dit wordt meestal ook op de groepen aangegeven bij de regels. Dus iedereen is gewaarschuwd. Die waarschuwing vooraf, en het weren van deze aso's, zorgt ervoor dat op fb afspraken vaak wel worden nagekomen. Ik vind dat persoonlijk een stuk prettiger verkopen dan marktplaats.
Klopt maar toch zie ik ze later er weer op. In het gratis af te halen van mijn dorp zit ook een dame die alles wil hebben. Valt mij zelfs op dat haar dochter op de zelfde spullen reageerd. Kreeg laatst van een man 4 x een berichtje of hij de spullen mag hebben. Terwijl er nog een stuk of 10 voor hem zijn.
Met Facebook heb ik dan weer hele slechte ervaringen. Zeker als iets gratis is (weggeefhoek). Op 1 of andere reden maakt 'gratis' gelijk ook 'vrijblijvend'. Dan hoef je niet te reageren en als je geen zin hebt om het op te halen dan kom je gewoon niet opdagen. Heel gewoon. Dit gaat met misschien wel 50% van de spullen die ik weggeef. Ik blijf er niet eens meer voor thuis. Hang het aan de voordeur of zet het voor de deur. Echt te triest voor woorden. Blijkbaar hebben we het te goed in Nederland.
Poosje geleden kinderwagen op mp gezet. Bod geacepteerd en toen ik vroeg wanneer ze hem kon komen afhalen kwam er een verhaal dat ze met ov zou komen en dat ze niet wist hoe bij mij tot aan het huis te raken. Dus ik stelde voor om haar op het station tegenmoet te komen met de kinderwagen. De dag die ze wilde komeb moesten man en ik werken, maar mijn vader wilde wel helpen en de wagen naar het station brengen. Een half uur van te voren werd afgezegd, ze ging het niet redden die dag. Oké prima, kan gebeuren. Gelukkig kwam het bericht nog op tijd door aangezien ik aan het werk was. Nieuwe afspraak gemaakt voor de dag erna. Dus ik die wagen weer meeslepen naar huis zodat ik zelf de volgende dag kon gaan. Volgende dag dus weer met dat ding richting station waar ik op afgesproken tijdstip stond. Niemand te zien. Ik na 10min maar eens bellen, trein waar ze in had moeten zitten was inmiddels al geweest. Ze nam haar telefoon niet op. Aangezien ze me ook op whats app had toegevoegd ging ik daar ook eens kijken, leek erop dat ik geblockt was, zag namelijk niks meer van haar gegevens en mijn berichten kwamen niet aan. Mail gecheckt, geen bericht om af te zeggen gehad. Ik na een half uur wachten maar naar huis, weer incl kinderwagen (combiwagen incl alle benodigdheden). Ik heb daarna zelf haar nr geblockt, was er helemaal klaar mee. Kreeg ik daarna met een vreemd nr een app: hallo ik heb interesse in de wagen, kan ik hem overnemen? Aangezien ik mijn nr niet op mp deel en ze dkt destijds van mij in een mailtje had gekregen wist ik dat zij dit weer was. Dus ik zei dat ik hier niet in ging trappen en ik er klaar mee was aangezien ik al een paar dagen met die kinderwagen aan het slepen was voor niks. Ook dat nr meteen geblockt, want geen zin in verder gezeik. Kreeg ik toen en mail: ik snap dat je boos bent, maar mag ik nog 1 laatste kans? Ik wil hem heel graag. Ik heb alleen nog maar als antwoord 'nee' terug gemaild. Haar reactie: val dood, achterlijk wijf. Pardon me?!! Verder maar niet verlaagd tot dit niveau, maar wel een melding met screenshot naar mp gedaan en die hebben 'passendr maatregelen' genomen tegen deze gebruiker. Wat dat voor maatregel is geweest hebben ze me echter niet erbij gezegd.
Hier nog geen echte asociale mensen gehad. Wel 1 keer iemand die waarschijnlijk opzettelijk 10 euro te weinig bij had maar mn vriend had hem uitgelegd waar de geldautomaat in de buurt is zodat die dat kon bijpinnen gaat niet om die 10 euro maar wel het principe.
Ik ben er wel gemakkelijk in. op een mail zoals :ik kom halen, adres? Daar reageer ik niet op. op een nette mail reageer ik wel. Biedingen die overdreven laag zijn reageer ik ook niet op. Zet dan ook in de advertentie dat ik niet op onzinbiedingen reageer.
Daar kan ik ook niet tegen sydneys. Soms zijn mensen ook zo kortaf. En zelfs als je dan zelf een nette reactie geeft met hallo en mvg eronder krijg je dan nog zoiets terug.
Ik kocht eergisteren op kapaza (belgische marktplaats) een onbeschadigde tripp trapp voor 15 euro hoor. En er stonden er wel meer die minder als 30 euro kostten.Zo abnormaal is die prijs niet.
Dat lijkt me echt onmogelijk. Ik heb er vorig jaar meer dan 230 voor betaald en ik zie ze op marktplaats nu voor rond de 180.
Wij gingen laatst iets ophalen en waren een.half uur later dan was afgesproke . Meneer was vergeten te melden dat ze in een nieuwbouwwijk woonde die niet op de tomtom stond en nog compleet open lag zodat we echt dik half uur liepen te zoeken in de wijk naar het juiste adres. Dus hij doet open nou prijs waren we al overeengekomen zegg ie ja ik heb hier een half uur staan wachten dus ik wil 50 meer hebben (dat was de prijs waar het voor aangeboden werd..) heb me omgedraaid zeg nou daar begin ik dus niet aan. Nog een hele boze mail gekregen dat die aangifte ging doen etc. Heb alleen teruggestuurd dat ik inmiddels voorzien ben.van het product en dit soort mails niet op prijs stel
Ik had kaarten gewonnen voor de zwarte cross. Aangezien ik moest werken en het niet zo mijn ding was heb ik geen vrij gevraagd maar ze op mp gezet. Ik had twee kaarten voor vrijdag en erbij gezet waarom ik ze verkocht, kleine prijsje gemaakt... Krijg ik eerst een mail dat de vraagprijs akkoord is. Ik vroeg of meneer beide kaartjes wilde en of hij ze wilde komen halen of dat ik met de mail zou sturen. (Waren e-tickets maar ik dacht misschien voor het vertrouwen dat ze ze graag zelf halen) Krijg ik terug, stuur maar met de mail. Vier avond kaarten voor zaterdag aub. Zucht... ik ben Primera niet. Vervolgens nog een mail dat ik ze toch maar gekregen had en dat ik ze wel weg kon geven. Nou mevrouw, dat maak ik zelf wel uit.
Wij hebben onze beide stokke stoelen via mp. De één voor 17 en de ander voor 30. Ik vind dat sommige echt te veel vragen voor hun product. Het is minstens tweedehands! Als het er nog piekfijn uit ziet kun je best nog wel wat vragen, maar sommige willen ook wel de hoofdprijs.
Nou mijn schoonmoeder heeft de tripp trapp zelfs gratis gekregen en op kapaza is veel dingen vaak goedkoper dan marktplaats.