Asociale reacties op marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Laat iedereen in zijn waarde het leven is geen wedstrijd ;)

Wij hebben 2 jaar terug een nestje kittens gehad. hadden ze op mp gezet voor een klein bedrag van 10 euro voor voeding ontvlooien en ontworming..endan enten voor eigen kosten waren.. Krijgen we een mailtje zijn de kittens ook ingeent? dus wij netjes terug sturen Zoals in de advertentie staat is enten voor eigen rekening.. Krijgen we terug hou die k*t kat dan maar :S Lekker aso.. Uiteindelijk heeft dat kittentje een heel goed huisje gekregen :)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vandaag hadden wij om 13:00 een afspraak met een koper via marktplaats. Guess what?!...
    Grrrrrr

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

:$:$ hoe durf je! Schandaaaaalig😂

Nahla gooi jezelf weg ofzo.. Jeetje

4. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Wij waren uitgekeken op onze meubels en hadden deze op mp gezet. Ze waren nieuw ruim 6000 euro, met levenslange garantie (natuursteen). Papieren en bon hadden we erbij.

De vraagprijs was 2000 euro en we waren best bereid om daar nog wat mee te zakken. Echter kregen we de meest grote onzin biedingen.

We kregen een bod van 200 euro. Hier hebben we op gereageerd en gezegd dat dit echt veel te weinig was. De mevrouw in kwestie stuurde hier een heel zielig mailtje op terug. Ze was net gescheiden en moest met haar kleine kindjes helemaal opnieuw beginnen en ze had bijna geen geld. Ze wijdde hier nog verder over uit, waarschijnlijk om ons medelijden te laten hebben met haar en haar kinderen.

Hierop hebben we een mail terug gestuurd dat we het erg vonden voor hun, maar dat ze dan beter in een andere prijsklasse kon gaan kijken, maar dat wij echt onze meubels niet weg zouden doen voor dit bedrag.

Een mailtje terug, dat ze er 50 euro bij kon doen omdat een familie lid bij wilde springen en dat ze dus 250 euro kon bieden.

Wederom een mailtje terug gestuurd dat we hier echt niet mee akkoord gaan en nogmaals gewezen op de vele advertenties op marktplaats waar ze meer succes mee kon hebben met haar te besteden bedrag.

Hierop kregen we echt een zeer trieste mail terug, die niet eens voor herhaling vatbaar is.

5. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Echt aso of scheldende mails niet gehad.
    Wel het herkenbare dat je een bod accepteerd en dan niks hoort.

Laatst gaf ik een stereotoren weg via fb. Diegene zou dit weekend komen ophalen, kreeg ik later berichtje dat dit weekend niet ging lukken, prima. Maar toen kwam het dat diegene alleen over fiets beschikte of ik het niet kon brengen. Uhmm hallo? Zeg dat dan of meteen in je reactie of denk erover na voordat je erop reageert

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ben nu wat aan het verkopen. Althans.. dat hoop ik.

Gaat om een groot pakket positiekleding. Er zijn biedingen geweest en uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met een bod en of ze nog intresse had. Ja dat had ze. Ik stuur mijn gegevens en zij stuurt terug dat ze de komende dagen moest werken dus het zal na het weekend worden dat ze het kan ontvangen. Ik begreep niet helemaal wat ze bedoelde, ik dacht dat ze bedoelde dat ze het pakket niet kon ontvangen omdat ze aan het werk was maar wel het geld over kon maken.

Maar nog steeds geen geld op mijn rekening, dus ik vraag wat ze precies bedoelde met na het weekend het pakket ontvangen.. schrijft ze ik zei toch dat ik na het weekend het geld over zal maken.
    Dus ik schrijf dat ik het niet had verwacht, omdat ik er vanuit ben gegaan dat ze internet bankiert en dit op elk moment van de dag kan doen.
    Ze schreef dat ze het echt na het weekend overmaakt.

Haar mailtjes vind ik ook kortaf en hoe langer hoe meer twijfel ik aan haar betrouwbaarheid.

Ik neig er naar om het eraf te halen en opnieuw aan te bieden.
    Helaas heeft ze mijn bankgegevens al.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb geleerd vooral geen haast meer te hebben.
    Ga uit van de goede intenties, staat het geld er na het weekend niet op, dan kun je altijd nog de advertentie opnieuw plaatsen.
    (Mensen die vandaag 13:00 zouden komen: niets meer van gehoord. Ook geen reactie op mijn mail meer).

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier gehad dat ik mijn telefoon verkocht voor 180 euro. Komt een man binnen en gesprek je gehad maar hij had nogal haast.
    Week later wil ik het geld uitgeven blijkt het allemaal vals te zijn, ik kon wel janken! Van dat geld wilde ik nieuwe kleren kopen omdat ik 50 kilo was afgevallen....

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Jeetje wat een rare mails en reacties zitten ertussen he! Is een van de redene dat ik nog nooit via marktplaats heb durven kopen. Ik ben sowieso een zacht ei mbt kopen via internet. Ja eboeks van eci, dat kan ik nog wel. :D
    Een tijd terug positie kleding van een heel lief forum lid gekocht, en daar ben ik heel blij mee :). Was voor mij de eerste keer dat ik iets kocht via internet tweede hands.

Zijn jullie nooit bang om opgelicht te worden?

10. wachtend

Tja ik ben dus voor 180 euro opgelicht :(

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Jeetje lees je bericht met pas, wat erg! Dat mensen je vertrouwen zo kunnen beschamen! En voor 180 euro kan je een hele hoop leuke kleren kopen!
    Heb je nog iets kunnen 'regelen' of zo met de bank? Ik weet niet hoe dat gaat met vals geld.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Die zielige verhalen ook altijd! Ik had een aantal jaar terug het grint uit onze voortuin gratis op marktplaats gezet. Driekwart van de voortuin lag er mee vol, het was enorm veel. Ik had het verdeeld over boodschappen tassen omdat er even geen andere plek was het op te bergen.
    Krijg ik een mail van iemand die tien kilometer van ons af woonde dat ze het wel wilde hebben en dan kwam ze met de fiets want ze had geen auto meer. Ik stuurde terug dat ze welkom was maar dat het om tien tassen ging die ik met moeite per stuk kon tillen, met de fiets leek me niet logisch. Heel gemiemel terug want ze had geen auto meer en of ik ze dan wilde komen brengen? Teruggestuurd dat ik plat gebeld werd door mensen die konden komen dus dat ik niet van de week nog even alles ging brengen. De reactie daarop... echt zoveel scheldwoorden bij elkaar heb ik nog nooit gezien.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Volgens mij kan ik me dat nog herinneren. Zo asociaal :(

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Met deze topic weet ik weer waarom ik nooit iets tweedehands via internet koop of verkoop.
    Ik betrouw het voor geen meter en de helft van de tijd heb je er dus kennelijk wel problemen mee.

Dan kan je je spullen al beter naar een lokale kringloopwinkel brengen.

15. wachtend

Helaas kreeg ik het geld handje contantje dus ik kon het op niemand verhalen, meneer had gebeld met een onbekend nummer. Tja daar sta je dan in een winkel en hoort u mevrouw uw geld is vals.... Nou ik kon wel janken. Helaas dus geen uitgebreide garderobe aan kunnen schaffen. Nouja na de laatste zwangerschap pas ik weer een maat groter en daar had ik nog wat van en dan over een jaar maar weer proberen wat leuks te kopen.

16. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik zag dit volgens mij via fb voorbij komen een tijdje geleden?
    Maar vreselijk toch, wel telefoon innen maar betalen met valsheid. Dit hebben wij gehad toen we op een rommelmarkt stonden kregen toen ook vals briefje van 50.

17. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik verkoop voornamelijk boeken en alles is tot nu toe goed gegaan, nog niets raars gehad.

18. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113
    Jeetje wachtend, dat is pas echt asociaal ja! Wat enorm vervelend!

Hier vallen de reacties onder de noemer; na een bieding nooit meer wat horen, en onzinbiedingen die dan ook nog doen alsof ze je een gunst verlenen. Pffff daar reageer ik niet op. Ik verkoop sowieso zelden iets via marktplaats, maar dacht laatst; laat ik het weer eens proberen. Ben mijn backpack goed kwijtgeraakt, maar die babykleren, pff wat een gezeik daarmee zeg. ik hou ze zelf wel voor de volgende :)

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Het s natuurlijk maar wat je er aan uit wil geven.
    Hier een ordinaire Ikea stoel, was geloof ik 15,-.
    Prima ding, zolang je niet erdoor op je plaat gaat.
    ( poten staan nogal uitelkaar, maar daar betaal je ook voor 😜 )

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier al veel verkocht via facebook en enkele keer iets gekocht. Nooit gehad dat ze niet kwamen, 1 keer iemand die het retour wou doen omdat het toch wat tegenviel, was speelgoed. Maar gewoon netjes heb dat toen ook gedaan. Als het op een ASO manier was geweest had ik dat niet gedaan.

Deel Deze Pagina