Ik laat altijd alles ophalen en contant betalen.. en ja ik bekijk de biljetten. Je kunt het niet altijd zien maar vaak voel je het aan het papier. Wel echt heel rot, wachtend Concertkaartjes laat ik ook altijd, indien mogelijk, thuis sturen ipv e-ticket. Mocht ik ineens niet kunnen is het makkelijker verkopen. Vertrouwen is goed, maar controle is beter
Ik heb zelf regelmatig wat op marktplaats staan. Nu kreeg ik een mail, kan ik de babywalker nu ophalen? (Voor vraagprijs). Ik heb gereageerd dat dat kon, met adres erbij. Vervolgens een half uur later een mailtje met: is dat in Groningen? Dus ik gereageerd met, ja inderdaad. Nooit weer iets gehoord! 😡
Waar ik mij mateloos aan irriteer is van die verkopers die niet reageren op je mail als je vraagt naar hun vraagprijs. Vreselijk, je wilt je spullen toch verkopen!?
Meeste ervaringen met marktplaats zijn gelukkig wel goed. Helaas ook een keer met een asociale verkoper te maken gehad. We zochten een tent en het type (katoenen) tent dat we wilden stond op marktplaats, dus geboden en het bod was geaccepteerd. Ik moest er wel 50km voor rijden, maar vond dat niet erg. Wel had ik aangegeven dat ik de tent ook opgezet wilde zien (wilde hem eventueel zelf opzetten) om goed te kunnen zien in welke staat hij verkeerde. Kom ik daar, doet het zoontje open dat zijn vader er helemaal niet is! Bel ik naar het mobiele nummer, krijg ik een vaag verhaal. Ik vermoed dat hij gewoon een beter bod heeft gekregen, maar om dan je zoontje van een jaar of 8 a 9 open te laten doen en ervoor op te laten draaien vind ik helemaal asociaal! Verder wel goede ervaringen met oa 2 paar ski's, wedstrijdjasje voor paardrijden, draagzak, dus eigenlijk van alles.
En natuurlijk even kunnen laten merken dat je heeel veel centjes hebt....want tja kinderstoel van 230 euro, dieselspijkerjas
O ja en geen echte aso reactie, maar wel irritant...ik verkoop regelmatig op een fb verkoophoekje. Kom je tot een prijs met iemand, vraag ik wanneer ze erom komen krijg je of te horen dat ze even geen geld hebben of het volgende maand opgehaald kan worden Of:" ja heb geen auto (bij iets wat niet met de fiets te vervoeren is), hoe lossen we dat op"? Uhh hoe lossen we dat op...lijkt mij niet mijn probleem.
Dat van die telefoons is overigens bekend (ook op journaal geweest enzo). Er rijden bendes rond in Nederland die langs alle marktplaats-telefoonadvertenties rijden met vals geld. Best slim Wij verkochten laatst 2 Iphones 5 voor 500 euro. Binnen een uur wilde iemand die contant af komen halen. Omdat ik al gelezen had over dat valse geld was ik zo slim om terug te mailen dat ik graag even wilde afspreken in een restaurant bij ons op de hoek. Zodat ik dan even het geld langs een controleermachientje kon halen. Niet dat ik hem niet vertrouwde, maar ik had ergens gelezen bla bla bla. Binnen een minuut was het emailadres waar die man vandaan mailde opgeheven Misschien een goede tip dus voor iedereen die electronica verkoopt en cash ontvangt: zeg dat je graag in een grand cafe/restaurant/kroeg afspreekt zodat je het geld kan laten checken. Als iemand dan nog steeds wil afspreken zit je safe.
Je kan natuurlijk ook vragen / verlangen dat er alleen gewerkt wordt met een overschrijving. Dus eerst centen op de rekening en dan een afspraak voor de gsm op te halen. Ben je tenminste zeker van de centen. Zeker voor zo'n bedrag zou ik nooit het risico op "cash" nemen. En het kan ook aan mij liggen, maar ik heb echt geen 100 euro in huis. Laat staan 500 euro.
Hahaha, ja die stoel heet ook Antilop, die hadden ze beter struikelstoel kunnen noemen. On topic: ik had laatst dat ik een hele mooie doek wilde overnemen van iemand. Ik had de deal al met haar gesloten en de volgende ochtend wilde ik het komen ophalen. Heeft ze het gegeven aan haar schoonzusje, had ze dat dan niet eerder kunnen bedenken. Ps was echt een hele mooie doek waar ik al een tijd naar op zoek was, eindelijk gevonden, superblij mee, echt een stomme oneerlijke actie. En tuurlijk snap ik het als je dat aan je schoonzus wilt geven, maar was niet zo dat ze dat net pas wist oid dat schoonzus zwanger is..
Desnoods alleen een kleine aanbetaling vragen (5 ofzo) zodat je hun naam en rekeningnummer in elk geval hebt. Of gewoon bij je thuis ter plaatse via internetbankieren over laten maken. Als je bij dezelfe bank zit kan je ook meteen zien dat het op je rekening staat.
Onze laatste aanvaringkje waarin ik je even op je nummertje had gezet, zit je blijkbaar nog heel he? Ben je altijd zo hatelijk of heb je nog steeds last van je minderwaardigheidscomplex? Ik had je toen toch aangeraden er iets aan te doen?
nou moet ik zeggen dat ik dit best een leuk topic vond, maar inmiddels lees ik echt waar maar 1 iemand die continue aan het fitten is, en dit soort opmerkingen vind ik echt not done gewoon, laat het gewoon rusten zeg, wat boeit het, jij verkoopt jouw stoel voor meer als wat men ervoor gegeven heeft klaar toch, dat is het mooie van mp iedereen mag vragen wat hij wilt, en het is aan de koper wat hij er aan uit wilt geven, leef en laat leven en niet zo snauwen, staat je niet en let op ------> back on topic
Echt slechte ervaringen met MP heb ik niet, geloof ik. Qua verkopen het liefste met versturen en dan van tevoren betalen, dan kan je eigenlijk niet verkeerd zitten als verkoper. Mocht iemand wat komen ophalen, dan zorg ik altijd dat ik afspreek als mijn man ook thuis is, just in case. Eén keer wel een vreemd geval, ik verkocht onze kinderwagen, was daarover aan het mailen met een of andere Petra en die zou langskomen om hem op te halen. Dus de bel gaat, ik doe open, staan er twee enorme kleerkasten, en een geblindeerd busje. Ja dan sta je toch raar te kijken, geloof niet dat dat 'Petra' was...Nou goed, dan is het fijn dat mijn man thuis is. Overigens alles prima gegaan, afgesproken bedrag werd betaald en kinderwagen werd ingeladen.
Ik lees dit topic gewoon gezellig mee, maar degene die ik echt vreselijk onaardig vind en vind dat ze hele kinderachtige reacties geeft, ben jij toch echt Nahla. Wil je persee ergens je gram halen? Wat is je probleem?
Hier juist een positieve ervaring. Tot nu toe gaat het allemaal goed met het ontvangen. 1x een vestje gekocht en dat ding werd maar niet bezorgd. Contact gehad met de verkoopster en dat gaf wel vertrouwen. Na 1,5 week werd het vestje pas bezorgd, terwijl de datum op het poststempel van 1,5 week geleden was. Het ligt dus echt niet altijd aan de verkoper dat dingen niet aankomen. De post maakt er ook wel eens een bende van.
Nou nou nou, Nahla! Hou nou toch eens op met je gekat en gevit. Lees dit topic nog eens door en bekijk je eigen aandeel eens.
De enige die ik hier het hele topic al hatelijk zie reageren dat ben jij hoor dus ga niet andere aanvallen op een tegen reactie naar jou toe. Volgens mij ben jij een erg gefrustreerd persoontje. OT: Heb nog niet echt asociale reacties gehad maar wel mensen die dan bieden en dan geef je aan akkoord te gaan en dan hoor je niets meer. Zo irritant. En inderdaad die zielige verhalen, het spijt mij maar dan val je al direct af bij mij want ik krijg daar echt de hik van.