Ik wil voor mijn dochter haar verjaardag zelf haar taart maken. Dit heb ik eerder gedaan en was redelijk gelukt Maar nu ik 2 kinders heb en zelf ook de dagen ervoor druk ben (zelf jarig en visite) wil ik deze eerder maken en invriezen. Ik lees alleen heel wisselende verhalen hierover. Ik wil 2 lagen maken en in 1 citroenbavarois en lemoncurd en de ander bokkepootjesvulling (met slagroom) en gele room. Ik wil de taart bekleden met marsepein. Is dit goed in te vriezen? Ik lees veel over invriezen met doos en daarover een zak. En dan met alleen doos laten ontdooien. Maar ik lees vooral wisselende verhalen over wel of niet invriezen van slagroom en bavarois. Hebben jullie ervaring?
Taarten kan je heel goed invriezen, gewoon in de doos. 24 uur voor gebruik de taart uit de vriezer halen en met doos en al in de koelkast zetten. 2 uur voor gebruik nog even uit de koelkast halen. De taart kan gaan zweten maar dat gaat vanzelf weer weg. Vooral niet aankomen. Ik maak vaak taarten met slagroom en jam en dat gaat goed.
Een biscuit (kapsel) bak ik vaak ook van te voren maar die gaat wel in den plastic zak in de vriezer.
Er is hier een taarten topic/ club, daar zie je echt fantastische taarten voorbij komen. Denk dat je met al je vragen zeker bij de dames terecht kan! Succes met bakken! Ik wou dat ik het zo goed kon.
Ja kan prima in de vriezer, ook in vershoudfolie, let op dat je geen vouwen in je folie hebt op de taart, als je een door met plastic venster gebruikt of vershoudfolie, wel eraf halen voor je hem 24 uur in de koeling zet, de condens kan aan je folie hangen en op je taart vallen.