Dus mensen zonder kinderen laten mensen die je komen helpen gewoon zonder eten weggaan?? Nou ook voor ik kinderen had niet hoor...rondmiddageten helpen verzorgde ik lunch...op tijdstip van ts avondeten en in de middag koeken oid. Dat men met kinderem daar niet aan denkt is een dom smoesje
Ja en ze heeft zelf ook 3 kinderen grootgebracht, dus ze weet best dat dit niet kan op deze manier. Het is gewoon asociaal, mijn mening. Ik zou zoiets ook echt nooit doen.
Hoog tijd om je verwachtingen omtrent je schoonmoeder bij te stellen lijkt me, niks verwachten, dan kan het in het gunstigste geval altijd meevallen. 'She who angers you, controls you" en dat moet je dus zien te voorkomen. Succes
Tja ik heb niet eens hoge verwachtingen eigenlijk.... Alleen een hapje eten op z'n tijd 😁. Verder ben ik de rotopmerkingen intussen wel gewend en die kan ik steeds beter negeren.
Sommige mensen denken er gewoon echt niet aan, en dat bedoelen ze dan net eens vervelend maar ze staan er gewoon niet bij stil. Wij hebben zo'n oom die je gerust een hele dag laat helpen met overhuizen maar bij wie het uit zich zelf niet opkomt om je zelfs maar een glas water aan te bieden, als je dan zegt zullen we eerst even koffie drinken is het ooh is het al zo laat en met eten net zo en komt het helemaal goed. Na de laatste keer overhuizen werden we een maand later ineens mee uit eten genomen, wij verbaasd hoe dat zo? En het was die week ineens tot hem door gedrongen dat we (nouja manlief) de hele dag had geholpen en helemaal niks te eten had gehad, hij was het vergeten . Ik had zelf een balletje opgegooid en dan komt het vast goed
Ik vind het ook niet netjes, heeft toch niets met kinderen te maken? Ik zorgde ook dat ik wat te eten in huis had tijdens de verhuizing, een kom soep en een zak krentenbollen op zijn minst, koffie en koeken, kleine moeite.
Tja, voor tussen de middag had ze wel voor broodjes gezorgd, dus ik denk niet dat ze er gewoon niet aan gedacht heeft. Had het er net met m'n schoonzusje over en die zei: ach ja, het is en blijft een krent. Dus ik denk dat dat het gewoon geweest is...
Ik beken schuld, ik ben ook zo'n 'aso' En dat is echt niet omdat ik iemand geen eten zou willen aanbieden of dat ik te krenterig ben ofzo. Ik eet en drink zelf zo onregelmatig dat ik er lang niet altijd aan denk om andere mensen iets aan te bieden. Nee, ook niet aan het einde van de dag. Als er dus mensen over de vloer komen moet ik mezelf er echt aan herinneren om ze drinken aan te bieden en bij een lange dag ook wat te eten. Overigens zijn de meesten het hier wel gewend dat het gewoon zelfbediening is En bij familie en goede vrienden pak ik ook gewoon zelf mijn drinken als ze het eens vergeten te vragen.
Ik bedacht dit soort dingen dus van te voren om de doodeenvoudige reden dat hier een periode geen werkende keuken in zat en de meesten nog een rit van 2 uur terug hadden. Dan ga ik niet iemand zonder eten weg sturen. Groot gelijk dat je hier even komt uitrazen ook daar is een forum voor, scheelt misschien weer een boze reactie richting je man.
Nou, ik vind het ook behoorlijk aso hoor! Beetje stank voor dank idee. En er niet aan denken door de drukte vind ik ook zo´n dooddoener. Vind het meer gebrek aan fatsoen.
Nee hoor, vind het ook echt belachelijk: je staat je daar heel de dag uit te sloven met ook nog 2 kinderen mee, en dan kan je daarna met een lege maag naar huis. Hoe moeilijk is het om even met z'n allen een hapje te gaan eten. Ik hoop toch echt niet dat ik later zo'n zuurpruim word hoor. En dan ook nog de dag voor kerst...pfff.
Zo is mijn moeder en zo is ook mijn broer. Ik vind het ook asociaal, maar ik weet dat bij sommige mensen echt niet in het hoofd opkomt zoiets te regelen. Je doet er niets aan helaas.
Dat is niet erg gevoellig en dankbaar van je schoonmoeder. Ik heb ook zo'n gevalletje maar net iets anders... Mij zou het nooit overkomen dat mij iemand helpt en dan wegwezen. Ik zou me kapot schamen. En dan twee kleinkindjes? Nou zeg!!! Vergeten? Ja sorry maar dat is onbeleefd.. Gaat niet om je eigen gewoontes maar om iemand anders . Egoïstisch noemen ze dat.... Waar is hier respect dan?
Vind het lastig.. Ik zou zelf iemand nooit met een lege maag naar huis laten gaan in zo'n geval, maar ik ken ook mensen (mijn broer bijvoorbeeld..) die dat wel zouden doen. Maar ik vind mijn broer niet gelijk een asociaal.. sterker nog: hij is het meest sociale mens dat ik ken en staat altijd voor iedereen klaar. Maar hij zit gewoon anders in elkaar dan ik en hij denkt daar op dat moment gewoon niet aan om wat eten aan te bieden. En als ik dan bijv. zeg "pff honger" dan is ie de eerste die aanbiedt een frietje te gaan halen hoor... Dus misschien volgende keer een stille hint geven?
Denk eerder dat ze het fatsoen mist ipv asociaal te zijn ... Ik ben altijd wel iemand die dan zegt Heb je al gegeten? Zei; nee? Hint hint en als die niet binnen komt zeg ik nou dan gaan we wel een uurtje terug om thuis te eten.....