Rollen met 5 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem1981, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is bijna 5 maanden maar hij rolt nog niet. Hij doet eigenlijk niet zo veel, hij ligt op zijn rug en kijkt goed rond, maar niet dat hij wil rollen.

Moet dit eigenlijk wel al? Op het CB vroegen ze of hij dit al deed....Nu maak ik me natuurlijk weer zorgen hierover....;)

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier bijna 6 maanden en rolt ook nog niet. Ze begint nu wel steeds vaker al naar haar zij te gaan dus ik denk dat het nu niet lang meer duurt. Maak je er vooral geen zorgen over, elk kind ontwikkeld zich anders. Het komt vanzelf wel.

3. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    is 5 maanden niet te vroeg om al te rollen?
    bij kind en gezin in Belgie zeiden ze dat de meeste kindjes rollen tussen 7 en 9 maanden ...

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    sommige kindjes zijn heel snel en rollen al met 5 maanden. Maak je geen zorgen hoor. Ieder kind doet het in zijn eigen tempo! Mijn zoontje rolde ineens met 6 maanden, en daarvoor lag hij ook heerlijk op zijn rug om zich heen te kijken. Nu 'kan' hij dus rollen, maar hij doet het niet vaak! Hij ligt ook liever lekker op zijn rug!
    Het komt echt vanzelf!

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn rolt ook nog niet hoor, gaat alleen op zijn zij en dan weer terug...komt vanzelf

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.166
    35.827
    113
    Mijn dochtertje rolt al wel, maar dat is volgens mij juist snel. De fysio zei dat 8 maanden gemiddeld was, dus hij heeft nog even hoor! Maak je vooral niet druk, want ze doen toch alles lekker in het eigen tempo. Mijn zoontje draaide bijv. al met 3 maanden, maar liep pas met 17 maanden.

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Nou hier 7 maanden, maar mevrouw ligt heerlijk op haar rug. Doet nog helemaal niks. Maar ach ik zie dat ze verder hartstikke gezond is en alles doet 't dus het komt allemaal vanzelf. Maak me niet druk.

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hier ook niet hoor, ze vindt het allemaal wel prima:D
    Komt vanzelf hoor..:)

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn dochter is nu 7.5 maand, en met 4 maanden rolde zij ook al om.
    Rond 5 maanden rolde ze ook al terug.
    Nu, ze rolt de hele dag!
    Maar zij is er ook wel erg snel mee.
    Ze is met alles eigenlijk heel erg snel. Ze zit ook al, en ze staat ook op handen en voeten en dan met de billen de lucht in.
    Wel komisch om te zien. Als je haar bij wijze van aan tafel zet, blijft ze ook nog staan. Tsja, lijkt me ook allemaal niet heel erg goed.
    Maar goed, als zij zich zelf zo ontwikkeld?? Kan haar niet tegenhouden!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

rollen hoeven ze van het cb pas met 9 maanden te kunnen. Ties doet het al wel, en kreeg vorige week op het cb een pluim omdat hij zo snel is!

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Verschilt per kindje, Evy rolt nu al om en ze is nog geen 3 maanden :$ In de box vindt ze het nog erg moeilijk, maar op onze harde bank gaat het een stuk beter! ze kreunt en steunt net zo lang tot het haar lukt, ze zwaait haar benen de lucht in, draait haar onderlichaam en hup! Met deze tante krijgen we vast nog heel wat te stellen ;)
    Normaal is in principe dus niks...

12. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Dat is wel heel snel juenco!! Daar wordt je vast druk mee inderdaad als ze zich zo snel blijft ontwikkelen :D
    Beau kan al wel een tijdje draaien van buik naar rug maar in de box doet hij dat niet, alleen op een kleed op de grond. Van rug naar buik kan hij wel maar liever niet. Rug ligging blijft favoriet! Al begint hij wel steeds meer te bewegen in de box en ligt hij nu steeds vaker op zijn zij.

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier in een duits boekej las ik laatst dat ze met 8 mnd moeten kunnnen rollen. ze heeft dus nog ruim de tijd hoor.

14. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    ja, het is wat dat betreft zo'n driftige tante...ze blijft maar oefenen en heeft er lol in (dát beertje wil ik hebben en wel NU ;))
    In de buik was ze al heel druk pffff, liep regelmatig met tranen in mijn ogen vam de pijn :$

15. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan doet dat dus ook sinds 2de maand. maar hij heeft veel meer lol om lekker te draaien van links naar rechts dan op zijn buikje.. en ja wij hebben nu al ons handen vol om daan zelfs af te remmen.meneer denkt namelijk dat ie de marathon kan lopen en trekt zich rustig op in staan als we niet opletten.
    goed stevig zitten doet ie ook al ruim 2 maand. dus als je er net zo een als ik heb mag je een grote rem gaan zoeken hihihi

16. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Mark is volgende week 8 maanden en rolt nog niet. Op het aankleedkussen draait hij wel wat op z'n zij naar verder niks. Als we hem helpen, snapt hij het wel maar uit zichzelf doet hij niks. Op het cb zeiden ze, als hij met 9 maanden niet rolt, moet hij fysio therapie! Kan me daar dus niks bij voorstellen want voor het overstrekken vond ik de hulp van de fysio ook niks toevoegen...

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dinja is volgende week 7 maanden en rolt ook nog niet om. bij het CB zeiden ze tegen mij dat dat pas met 9 maanden hoeft.

Mijn 1e dochter rolde juist weer erg vroeg, met 3,5 maand!

18. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    mijn ventje rolde zch van rug naar buik bij 5,5 maand, nu 2 maanden verder kan hij zich nog steeds niet terug rollen.

19. jonibra

jonibra Niet meer actief

Mn dochtertje is nu 5 enhalve maand en draaide zich vorige week voor het eerst om.
    Van haar rug naar haar buik terugdraaien doet ze nog niet.
    Zou me als ik jou was niet te druk maken hoor, ze doen het allemaal op dr eigen moment en de een is sneller met het een en de ander met het ander.

Liefs mij

20. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Oeff.. de mijne rolt ook al... NIet constant maar toch al een aantal keer. Maar is idd. ook zo'n druk baby. Ook in mijn buik werd ik er soms gek van.
    De hele dag door zag en voelde ik hem schudden!
    Hebben we nog wat te stellen met hem dus...

Deel Deze Pagina