Ik word echt gek, ik weet het niet meer. Willen een nieuwe auto, maar wat voor 1 ? Zijn bij een aantal wezen kijken maar bleek toch te klein. Nu hebben we een Skoda Fabia Combi 2002 op het oog, is dit wat? De 1 zegt heel zuinig in verbruik, de ander zegt weer onzuinig. Dus kom maar op met jullie ervaringen
Ik rij een gewone fabia, maar ben erg tevreden. We hebben deze puur gekozen omdat de achterbak lekker groot is (van combi nog groter). De kinderwagen kon er in (alleen even 1 wiel afhalen) en later kon ook de duo wagen er in. Er waren maar heel weinig auto's waarbij dat paste. Hij rijdt lekker (heb zelf hiervoor altijd VW gereden), niet opvallend in brandstof verbruik, geen gekke mankementen. Ik ben er erg blij mee!
O wat fijn een 'positieve' ervaring haha. Willen inderdaad een ruime auto ben die 3 deurs en kleine achterbakken echt zat dus wil het nu een keertje goed doen! Helaas hebben ze bijna allemaal geen airco
Ja! Hier een trotse Skoda Fabia Combi bezitster Hij rijdt echt super en voor een auto van 9 jaar is ie echt wel zuinig, laatst haalden we 1op17 gecombineerd (dus snelweg en binnendoor weg samen) en dat is toch best zuinig voor zo'n bak. Enig nadeel dat deze heeft, een autostoel erin en je hebt net iets te weinig plek voor twee normaal gebouwde volwassene ernaast. Voor de rest is het een super auto, wil geen andere meer Edit: moet er wel even bij zeggen dat deze auto 'gepimpt' is dus die achterbank kan best eens afwijken van de standaard, normaal gezien zijn wel ruim genoeg.
Wij hebben geen Skoda fabia combi, maar wel een skoda en dat zijn zeer prettige auto's van goede kwaliteit!
Mijn man zou het liefste de skoda fabia combi willen kopen als dat kon. We hebben een x aantal auto's van verschillende merken met elkaar vergeleken en dat komt de skoda als beste prijs kwaliteit verhouding eruit.
Wij hebben net onze Fabia Combi verkocht. Wij hebben hem destijds in 2008 nieuw gekocht. Fijne auto en inderdaad zuinig in gebruik. Alhoewel hij trouwens qua achterbank niet zo groot is. Met twee grote autostoel was de achterbank wel vol. Er was nog een hele kleine ruimte over tussen die stoelen. Achterbank is wel groot, maar ook weer niet zo groot als bijvoorbeeld een Passat.
Wij hebben ook een Fabia Combi, met al 1,5 ton op de teller rijdt hij nog prima! Idd een zuinige auto. En mét airco. Skoda is van Volkswagen, lijken mij allemaal degelijke auto's. Alleen is Skoda net wat voordeliger. De nieuwere Combi's vinden we net wat minder mooi (vierkanter) maar ik denk toch dat we tzt voor een nieuwe Skoda gaan. Bevalt erg goed!
Wij twijfelen tussen de fabia combi en ford focus station... Ik lees graag ff mee dus! Als iemand focus sw ervaring heeft wil die dan ook regeren?
Bij de fabia kunnen geen 3personen op de achterbank. Wij hadden hiervoor een peugot 307sw en daar kon ik tussen de stoelen van de kids nog gewoon zitten en nu past het echt niet. Zodra het kan gaat de fabia eruit en wordt het iig een auto waar je met zn 3en achterin kan. Liefs doris
Als je van een 3deurs naar een Fabia Combi gaat, is het echt de hemel. K heb vorige maand een Fabia Combi uit 2004 gekregen/gekocht, op de groei voor later. Ik rijd dan wel automaat met een 1.4 motor. Niet erg snel, maar wel zuinig! Ik rijd gemiddeld 1 op 17. Mijn laatste rit (3 uur lang 80km en 100km) was 1 op 20! Wat betreft ruimtw kan ik je daar helaas niet veel over zeggen Ik weet wel dat mijn man een nieuwe Octavia Combi 3 krijgt, daar kunnen wel 3 zitjes op de achterbank. Volgens een collega van mijn man kan ook oude Octavia Combi dit (tweeling en een kindje van 2)!
Even het verschil tussen die ford focus en Skoda, ik vind de Skoda er vele malen mooier uitzien en rijd veel beter. En ook nog zuiniger als ik het hier allemaal lees haha.
Wij hebben een skoda fabia combi gehad van 2004. Leuke zuinige auto en weegt niet veel, dus ook goedkoop in wegenbelasting. Heeft ons nooit in de steek gelaten. Maar wij zijn weer terug naar opel gegaan want deze hebben toch iets meer luxe Maar... Niks mis met een skoda, fijne auto!
Rijden jullie dan benzine of diesel? Ik maak veel kilometers dus haal een diesel er makkelijk uit, maar ben benieuwd naar hoe het rijdt.
Kijk ook eens naar de renault clio estate, klinkt misschien raar voor sommige hier, maar stuk betrouwbaarder, luxe en net zo groot. Skoda staat net zoals de rest van de volkswagen groep op dit moment erg slecht aangeschreven. En dit weet ik van een Skoda verkoper zelf, hij wilde mij er geen verkopen, zoveel storingen. Hij heeft mij de clio aangeraden. En moet zeggen ben erg tevreden
Gaat het dan om nieuwe auto's of oudere types? De mijne is 9 jaar en heeft minder storingen dan de Hyundai Matrix van 2010 die ik had. Ik ben zelf geen fan van franse auto's maar goed dat is beroepsdeformatie Vind de afwerking ervan bagger en dan ga ik me storen (maar dat ligt aan mij). Qua ruimte ben ik het wel met je eens. Qua rijcomfort.....geen idee. Denk dat ts vooral eerst eens een proefrit moet maken met auto's die haar wel wat zouden lijken. Dan kan ze een beter idee krijgen van hoe en wat.
Ik rij de skoda fabia combi greenline, deze nieuw gekocht in 2010 en vind het een super auto! Heb nu 3 kleine kindjes en die passen alledrie in een autostoel op de achterbank, het is wel een beetje passen maar het lukt wel. Vind de auto ook zeer zuinig in gebruik, hij rijdt heerlijk en wil voorlopig niet meer anders.
Gaat dan vooral om de nieuwe. Greenline let op is diesel en kost je vanaf januari over de 80 euro aan wegenbelasting per maand