Ik krijg darmbloedingen van aspartaam en mijn endocrinoloog (en internist) zeiden het absoluut niet te nemen. Het is er doorheen gedrukt als zoetstof om wille van geld, anders zou het hartstikke verboden zijn, zo'n troep is het... Je kan dan nog beter de variant met suiker nemen....
Volksverlakkerij. Het bevat 'aroma'. Whatever that may be. Wsl een smaakversterker die het goedje zoeter moet laten smaken. Onder 'aroma' kan de voedingsindustrie vanalles wegzetten. Gistextract staat ook als 'aroma' op je pakje nasimix. Puur = yoghurt met fruit, klaar!
Ja, ook dat nog. En yoghurt van koeien die ab hebben gehad en lekker hebben gegraasd op eeen veld bespoten met chemicaliën. Niks puurs aan dus. Je kan beter zelf een kwart perzik door je yoghurt stampen, als je van zuivel met fruit houdt.
Mja met alles wat je binnen krijgt kan wel iets zijn tegenwoordig... Zelfs als je denkt het nog zo gezond te doen
Daar ben ik het dan niet mee eens. Ik koop pure yoghurt en puur fruit en ik gooi het wel bij elkaar als ik daar zin in heb. Kan ook wel zo'n stikduur pak bij de biowinkel vandaan halen, maar die prijzen gaan nergens over. Ik koop het liefst producten met een zo kort mogelijke ingrediëntenlijst. Mijn chippies bevatten maïs, vet en zout. Geen onzin.
Puur fruit als in bij fruit? Grappig.. Verre familie van me heeft een fruittelerij (of hoe noem je dat) en die zegt dat alle appels met butsen naar de bio winkels gaan en de goede appels naar de winkel Maar goed, dan eet je dus pure yoghurt en fruit en bio chips en weet ik wat... Maar dan vraag ik me af: waarom? Omdat je je er beter bij voelt of omdat je zo denkt enge ziektes te voorkomen? En eet je dan alleen alles nadat je ieder pakje heb geïnspecteerd of ga je ook wel eens los op "gewoon" eten?
Ik ken zelf een situatie van iemand die 2 liter cola light per dag dronk. Was een client van een collega en die client was behoorlijk depressief. Geen therapie of medicateuze behandeling hielp, maar toen ze uiteindelijk -om gezondheidsredenen, gewoon omdat 2 liter cola per dag echt belachelijk veel is- stopte met de cola, verdween op slag de depressie. Denk persoonlijk wel dat de een er gevoeliger voor is dan de ander, maar het blijft troep en er staan altijd richtlijnen op de verpakking, hoeveel je per dag max zou mogen hebben. Met 2 liter fanta overschrijdt je die hoeveelheid absoluut enorm, ook omdat het nog in een heleboel andeer voedingswaar zit die je nuttigt, (en als je eitketten gaat lezen, zul je ontdekken dat het in dingen zit waarvan je het nooit zou denken).
Ik zag laatst dat de blikjes gewone cola die ik drink ineens nog maar 2 gram suiker bevatten en de rest met aspartaam is gezoet. Dus de gewone cola en niet de light variant. Het smaakt mij er niet anders om. Als ik zonder aspartaam wil dan betaal ik 5x zoveel voor 1 blikje. (mits de coca cola niet ook al om is)
Pff, echt niet! Biofruit en groente ziet er juist hartstikke mooi en goed uit! Mensen die dat soort opmerkingen maken vind ik nogal dommig, sorry. Vandaag van die goedkope rotboontjes gegeten van de AH voor 50 cent per pond, echt niet te vreten! Fiets er de volgende keer wel weer 10 km. voor om. Ik houd van goed en lekker eten. Waarom ik puur eet? Omdat ik me er beter door voel inderdaad. Ik ben chronisch ziek en heb een lijf vol ontstekingen en moeheid. Sinds ik gezond eet, heb ik minder last van ontstekingen, mijn darmen en hoofdpijn oa. En ik hoef geen pakjes te inspecteren hoor, ik weet wat ik koop en wat waar in zit. En ik ga vaak genoeg "los" hoor, zeker deze vakantie.
Het is een chemsch goedje dus ik begrijp niet dat er mensen beweren dat het niet ongezond is?! Volgens mij kun je beter met mate een glas gewone fanta drinken dan een hele fles fanta light (want dan zou je niet dik worden ofzo??)
Ik denk dat iedereen anders reageert op bepaalde stoffen in ons voedsel. Ook dingen die natuurlijk zijn. Zo kan ik zelf slecht tegen de tannines in zwarte thee. Ik krijg daar last van mijn darmen van en een droge mond en dat terwijl ik altijd mijn thee slap drink. Een ander heeft hier geen last van. Er zijn zoveel onderzoeken gedaan naar voedingsstoffen en producten en je kan over elk stofje en product wel iets vinden waarom het al dan niet slecht zou zijn. Zoek op aardappel en je zal vinden dat als je 6kg rauwe aardappel eet, je zoveel gifstoffen binnen krijgt dat je eraan dood kan gaan. 300gr drop per dag is kankerverwekkend. Je kan best een glas of twee light drinken, maar je kan net zo goed de gewone variant drinken. 2liter frisdrank is wel veel, misschien kan je daar eens naar kijken. Mijn migraine is voornamelijk hormonaal en wordt weinig getriggerd door voeding, maar het is zeker wel de moeite waard dat goed bij te houden.
Overigens, ik hèb een maand lang alleen natuurlijke suikers gegeten en geen snoep ed. Maar je komt dan bizarre dingen tegen op verpakkingen... Light pindakaas mag zo heten omdat er minder vet in zit, daarentegen zit er wel even een flinke schep meer suiker in...
@napoleon wist je dat voeding juist een enorme invloed op je hormonen heeft? Zeker de moeite waard om eens naar te kijken als je veel last van migraine hebt.
Fanta light! Lekker met een zak "bewuste keuze" chips erbij En dan vind ik cola light nog wel lekker.. Maar sinas light vind ik echt vies