Dat geldt voor vlees, zuivel en eieren. Niet voor biologische groente en fruit (en al helemaal niet voor seizoensgebonden Hollandse groente en fruit van de koude grond). Bovendien vind ik het een drogreden (in het algemeen) om om die reden niet voor biologisch te kiezen. Kijk dan eens naar je totale footprint; reis je met de trein, ga je op fietsvakantie, heb je zonnepanelen, groene stroom, overal spaarlampen, scheidt je al je afval, koop/breng je je spullen bij/naar de kringloop, veeg je je billen af met grijs toiletpapier, drink je alleen water uit de kraan? Zo ja: dan kan je dat best compenseren met vlees/zuivel/eieren uit de bio-industrie. Weet je trouwens wat de milieubelasting is van een stuk chocola?
haha, en dan is groene stroom ook nog niet eens groen, want ook deze stroom halen we uit het buitenland, wat in veel gevallen daar al is verbruikt en waar we alleen maar certificaten van aanschaffen. Vervolgens is de stroom die uit je stopcontact komt nog net zo grijs als altijd
Wat ik hoorde: Opbrengst per hectare is lager, waardoor er meer land en water nodig is om het te produceren. Sommige dingen worden over grote afstanden vervoerd, waardoor er veel grondstoffen voor verbruikt worden. Gut ja, elk voordeel hep ze nadeel. Persoonlijk vind ik gemiddeld gezien eten waar niet genetisch aan gesleuteld is en waar minder gif in zit een prettiger idee. Maar ik denk dat veel bij bio-eten meer om gevoel dan om rede gaat.
? het is de waarheid, ik snap niet dat je daar zo je twijfels over hebt. geeft niet hoor, doe jij maar wat je zelf wilt geloven wat goed is. Ik heb 2 jaar lang last gehad van een `slepende tong` Mijn tong deed niet goed mee tijdens het praten. Het was iets dat ik zelf voelde en een beetje hoorde, maar wat anderen niet echt opviel. Net alsof hij een beetje lam was. Ik stopte met het gebruik van lightproducten, en mijn `slepende tong ` verdween. DE BELANGRIJKSTE SYMPTOMEN VAN ASPARTAAM VERGIFTIGING
Aspartaam is zeker niet goed, maar dat soort verhalen zijn gewoon niet geloofwaardig. Altijd als mensen moeten grijpen naar angst als medium om je punt te maken, dan moet je je afvragen hoe waar dit allemaal is. Mensen die stoppen met aspartaam (of suiker) zullen lichaamlijk (of metaal) goed iets kunnen merken. Suiker is in feite ook gewoon een verslavend middel. Maar in zo'n verhaal ... nee Angst is een slechte raadgever ...
Een van de kenmerken van een hoax is nou net dat soort oproepen die onderaan je verhaal staan. Hoaxen zijn een soort virussen, daarom staat er een oproep ze te verspreiden. Daarbij is het overduidelijk (slecht) uit het Engels vertaald. Wat hebben wij in Nederland te schaften met Amerikaanse senatoren?
maar uiteindelijk gaat het er toch om dat we beseffen dat je niet gewoon aspartaam moet eten zonder erbij na te denken.
Late reactie van mij, maar zag je reactie nu pas Ik weet dat ice tea vol suiker zit, zoals alle frisdranken. Daarom drink ik het ook alleen als ik uit eten ben, terrasje doe, of aan het stappen ben. Ik zie het als een soort traktatie, net als taart of ijs. Wat smoothies betreft, ben ik het deels met je eens. Als je ze zelf maakt, bepaal je ook zelf de hoeveelheid fruit. Ik drink dagelijks een groene smoothie, waarin ik 2 stuks fruit stop. Of in geval van klein fruit, het equivalent van een stuk fruit.