Creditcard fraude

Discussion in 'De lounge' started by sandraske, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Krijg vanochtend een overzicht van de credit card in de bus. Vond ik al raar want we hebben dat ding sinds de zomer niet meer gebruikt. Is ons nummer gebruikt in Turkije, bijna 1500 euro afgeschreven.

Meteen bank gebeld en het wordt teruggestort aangezien we nog nooit in Turkije zijn geweest en dat ook aan kunnen tonen.

Ik snap echt niet hoe zoiets kan, de kaart wordt amper gebruikt.

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Tja,

Ze zijn aan je gegevens geraakt op de een of andere manier.
    Koop je via internet of betaal je met de kaart in restaurants?
    Via internet hacken ze de gegevens en als je enkel je kaart moet afgeven in het restaurant zonder een pincode, dan hebben ze ook je handtekening en de nummer van je kaart.
    Maar toch goed dat je het zo vlot terug krijgt

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Gelukkig zijn de creditcardmaatschappijen heel flexibel en zijn zowel jij als zei goed verzekerd.

Ik kreeg 2 jaar geleden een telefoontje van Mastercard terwijl ik in Amerika zat. Op het zelfde moment dat ik in Amerika iets afrekende werd er ook in Jakarta een afschrijving gedaan. Tja toen ging er een belletje rinkelen bij hen. Mijn kaart werdt gelijk geblokkeerd en een nieuwe werd opgestuurd. Nou had ik daar in Amerika niets aan natuurlijk. Gelukkig had ik ook gewoon contanten en mijn pinpas bij en een creditcard van de zaak.

Daarna is het gelukkig nooit meer gebeurd.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    We hebben hem het laatst gebruikt in Italie van de zomer in een restaurant.. online kopen we niks met deze kaart..

Nouja het wordt morgen teruggestort dus das wel prettig...

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn man had 2 jaar geleden net een nieuwe creditcard gekregen. Nog nooit gebruikt, zat nog ongetekend in zn portomonnaie. Toch is er blijkbaar iemand achter die gegevens gekomen. Hoe?? Geen idee. We kregen een afschrift en zagen dat er een internetbestelling was gedaan. Blijkbaar vond de webwinkel het ook geen zuivere koffie want een dag later was het bedrag ook teruggestort door hen.

Wel aangekaart bij de bank en toen gelijk een nieuwe gekregen. Maar we snappen nog steeds niet hoe z'n kaart gebruikt kon zijn terwijl die nog geen maand oud was en nog nooit gebruikt.....

Share This Page